Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 4-го класса
методическая разработка по иностранному языку (4 класс) по теме

Карандашова Нина Сергеевна

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 4-го класса " In the World of Fairy Tales"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл in_the_world_of_fairy_tales.docx23.56 КБ

Предварительный просмотр:

         Внеклассное мероприятие «In the World of Fairy Tales».

Цели: совершенствование навыков устной речи; тренировка навыков аудирования; поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Оборудование: декорации, костюмы для инсценировки сказок, музыкальный центр.

Предварительная работа: учитель разучивает с детьми слова и организует репетиции, помогает подготовить костюмы и декорации. На мероприятие «Вечер сказок» приглашаются родители, ученики параллельных классов.

                                                                Ход мероприятия.

  1. Организационный момент

_ Good afternoon, our dear guests! Today  we are going to have a party. Do you like to read fairy-tales? All children like to read fairy tales or to listen to them. I am sure it is very interesting to meet your favourite fairy-tale characters.

2.Инсценировка сказки «The House in the Wood».

Child 1

Here is a house in the wood.

A Mouse is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Mouse. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog. I do.

Mouse. Who are you?

Frog. I am a frog. Sorry, and who are you?

Mouse. I am a mouse. Hello, Frog!

Frog. Hello, Mouse!

Mouse. May I come in?

Frog. Do, please. Come in.

Mouse. Thank you. (Входят в дом.)

Child 2

Here is a house in the wood.

A Hare is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Hare. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog. Mouse: We do.

Hare. Who are you?

Frog. I am a frog.

Mouse. I am a mouse. Sorry, and who are you?

Hare. I am a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?

Frog. Mouse: Do, please. Come in.

Hare. Thank you. (Входят в дом.)

Child 3

Here is a house in the wood.

A Fox is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Fox. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog. Mouse. Hare: We do.

Fox. Who are you?

Frog. I am a frog.

Mouse. I am a mouse.

Hare. I am a hare. Sorry, and who are you?

Fox. I am a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?

All. Do, please. Come in.

Fox. Thank you. (Входят в дом.)

Child 4

Here is a house in the wood.

A Wolf is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Wolf. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog. Mouse. Hare. Fox: We do.

Wolf. Who are you?

Frog. I am a frog.

Mouse. I am a mouse.

Hare. I am a hare.

Fox. I am a fox. Sorry, and who are you?

Wolf. I am a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?

All. Do, please. Come in.

Wolf. Thank you. (Входят в дом.)

Child 5

Here is a house in the wood.

A Bear is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Bear. Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?

Frog. I am a frog.

Mouse. I am a mouse.

Hare. I am a hare.

Fox. I am a fox.

Wolf. I am a wolf. And who are you?

Bear. I am a bear. May I live with you?

All. No, you are too big! Run away! (Медведь убегает.)

Child 6

Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! They are happy!

  1. Инсценировка сказки «Puff-the-Ball».

Characters: the storyteller, Puff-the-Ball, the hare, the wolf, the bear, the fox.

Storyteller. Once upon a time there lived Puff-the-Ball. He had a grandmother and a grandfather. He loved them, but one day he ran away.

Puff-the-Ball. I am Puff-the-Ball. I am yellow, big and sweet.

Storyteller. Then he met a Hare.

Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

Hare. Hello! I am a Hare. And who are you?

Puff-the-Ball. I am Puff-the-Ball. I am yellow, big and sweet.

Hare. Good! I shall eat you!

Puff-the-Ball. Oh, please, don't eat me! I shall dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Storyteller. And he runs away. Then he sees a wolf.

Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

Wolf. Hello! I am a wolf. I am grey and I am hungry. And who are you?

Puff-the-Ball. I am Puff-the-Ball. I am yellow, big and sweet.

Wolf. I shall eat you!

Puff-the-Ball. Oh, please, don't eat me! I shall dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Storyteller. And Puff-the-Ball again runs away and sees a bear.

Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

Bear. Hello! I am a bear. I am brown and very strong. And who are you?

Puff-the-Ball. I am Puff-the-Ball. I am yellow, big and sweet.

Bear. Good! I shall eat you!

Puff-the-Ball. Oh, please, don't eat me! I shall dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Storyteller. And Puff-the-Ball again runs away and sees a fox.

Puff-the-Ball. Hello! Who are you?

Fox. Hello! I am a fox. I have a long tail. Who are you?

Puff-the-Ball. I am Puff-the-Ball. I am yellow, big and sweet.

Fox. Oh, very good! I shall eat you!

Puff-the-Ball. Oh, please, don't eat me! I shall dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Fox. Come to me, Puff-the-Ball. I can not see you.

(Колобок подходит к лисе поближе и танцует рядом с ней.)

Storyteller. Then Fox eats Puff-the-Ball and runs away.

4.Инсценировка сказки   ««The Wolf and seven Goats»

Characters: Mother, 7 goats,  Wolf.

Mother: My children, today I’ll go to the market to buy some food. Don’t open the door  if the wolf comes.  

Goats: We shall not open the door to the wolf.

Mother: That’s good my dear kids. Good bye!

Kids: Goodbye, mummy!

Kid 1: I am sad when mother went out. (плачет)

Kid 2: Don’t cry! Let’s play my sister.

Kids: Let’s play.

(Козлята играют)

Wolf: I am hungry. I can’t find dinner. It’s so bad for a wolf.

(Подходит к дому, где живут козлята)

Wolf: Here is the house where little goats live. I’ll knock at the door. (стучит)

Wolf: My kids, it’s your mother. I brought you presents, please open the door.

Kid 3: Who is it? It’s the wolf here.

Wolf: It’s me, your mummy, please open the door!

Kids: It’s not our mother.

Kid 4: You are the Wolf so we will not open the door.

Kid 5: Where is our mother?

Kid 6: Don’t be afraid, my sisters. We will not open the door to the wolf.

(волк уходит)

Kid 7: Don’t be afraid. The wolf has gone.

(Коза приходит и стучится в дом)

Kid 5: Who is knocking at the door? It’s the wolf now.

Mother: It’s me, your mother, please open the door!

Kids: It’s our mother, it’s our mother!

Mother (поет):

Din-don!

I’m your mother, I’m your mother

Please open the door!

Din-don!

I’m your mother, I’m your mother

Here is my home.

Kid 7: My mother, the wolf came to our home. We didn’t open the door for him.

Mother: It’s OK. You are good children. Take the presents.(раздает подарки). My children, let’s sing a song.

(Исполняется песенка "The more we are together”)

5. Подведение итогов

That is all for today. Thank you for your fairy-tales. You were real actors. I think you  enjoyed your English today.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов.Where do magicians live? or Let’s make the world brighter!

Университет Таинственных Явлений. Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов.«Где водятся волшебники?» или «Сделаем мир ярче!»Where do magicians live? or Le...

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 3 классов "Мы легко понимаем друг-друга"

Данная разработка внеклассного мероприятия ориентирована на повторение лексики по темам "Дни недели", « Числительные», «Продукты питания», «Глаголы», тренировку умений рассказывать стихи , тренировку ...

Сценарий внеклассных мероприятий по английскому языку для учащихся 2-3 классов

Данный материал представляет методические разработки двух мероприятий: "Путешествие на поезде Дружба" и "В гостях у Санта Клауса". Мероприятия можно проводить как на уроках, так и во внеурочное время,...

СЦЕНАРИЙ МЕРОПРИЯТИЯ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ ДЛЯ УЧАЩИХСЯ 1-Х КЛАССОВ «ДО СВИДАНИЯ, ЗВЕЗДНЫЙ АНГЛИЙСКИЙ 1!»

Итоговый утренник по учебнику STARLIGHT STARTER для первого класса, но можно разделить на 2 небольших, по мере прохождения материала. В сценарии использованы песни из УМК....

Методическая разработка «Сценарии внеклассных мероприятий по английскому языку для учащихся 3-4 классов»

Методическая разработка «Сценарии внеклассных мероприятий по английскому языку  для учащихся 3-4 классов»...

Проект театральной постановки для внеклассного мероприятия на английском языке для учащихся 3 – 4 х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык со второго класса

Проект театральной постановки для внеклассного мероприятия на английском языке для учащихся 3 – 4 х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык со второго класса...