Главные вкладки

    План-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме:
    Урок "Зачем нам учить английский язык?"

    Штыркова Елена Геннадьевна
    Урок по учебнику М. З. Бибалетовой Enjoy English 7 класс

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    konspekt_uroka_22why_do_we_learn_english22.doc55.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Урок по теме: Why do we learn English?

    Класс: 7

    Программное обеспечение: М.З. Биболетова, Н. Н. Трубанева, Enjoy English 7 класс, издательство «Титул»

    Цель урока: Активизация умений и навыков говорения по теме «Иностранные языки».

    Задачи урока:

    Обучающая         

    Отработка лексических и грамматических навыков по теме «Иностранные языки»;

    Активизация лексико-грамматических навыков по теме «иностранные языки»;

    Развитие умений и навыков говорения;

    Развитие умений и навыков аудирования для получения основной информации и извлечения конкретных данных;

    Развитие умений и навыков просмотрового чтения.

    Развивающая        Развить у учащихся навыки общения, самооценку и уверенность в себе, способствовать развитию инициативы учащихся.

    Воспитательная        Воспитать уважительное отношение к окружающим людям и мнениям, которые они выражают.

    Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, экран, колонки.


    Литература:

    1. Федеральный компонент государственного стандарта общего образования (часть 1);

    2. М.З. Биболетова, Н. Н. Трубанева, Enjoy English для 7 класса общеобразовательных школ при начале обучения с 1-2 класса. – Обнинск: издательство «Титул», 2004.

    3. Бабенко Т.С. Обучающие игры на уроках английского языка// Иностр. языки в школе.-2006.-№2.

    4. Дзюина Е.В. Поурочные разработки по английскому языку. - М. «ВАКО», 2005.

    5. Соколова Л.А. Рефлексивный компонент деятельности как необходимое условие развитие учителя и учащихся//Иностр. языки в школе -2005.-№3


    Ход урока:

    Этапы урока

    Ход урока (Development):

    Ожидаемые действия учащихся

    I

    Introduction

    Введение в сюжет урока, постановка целей.

    You are the winners of the “Teenager’s world competition”. You came from different countries and you came here to take part in the conference. The topic of our conference is The importance of learning English language. The difficulties you come across when you communicate with foreigners.

    II

    Warming up activity Разминка

    Imagine that you are standing in the hall before the conference. Meet with each other. Ask where are you from? How do you feel yourself before the conference?

    Children make up small dialogues.

    III

    Checking home task Проверка домашнего задания

    Your home task was to make a presentation of yourself and your country and answer the question: Why do you learn English?

    Listen to each other, ask questions and make a list of reasons Why do you learn English?


    Greece

    France

    Japan

    Russia

    Spain

    Brazil

    Italy

    Germany

    China

    Egypt

    India

    Portugal

    What country is it? It’s Georgia. The capital of Georgia is Tbilisi. I was born there and I had been living there for a long time. Tbilisi is one of the most beautiful cities.

    Pp-s make presentations, ask questions

    IV

    Group work Pre-listening. Подготовка к прослушиванию.

    Look through the list of reasons are these reasons for or against learning language. Let’s divide into two groups. The first group will give reasons for learning language and the second group will give reasons against learning language. Should we learn English?

    You see that we have more reasons for learning English.

    How do you think should people learn foreign languages? Why? Why not?

    Pupils give reasons

    V

    While-listening. Прослушивание.

    Now listen to the radio program and check your answers. While listening find the answers on the questions given in the card 1.


    Pupils answer the question

    VI

    Post-listening. Обсуждение прослушанного текста

    Let’s discuss the question: How do you think that we can interest more young people in England in learning languages?

    Pupils give their answers

    VII

    Stand up!

    Hands up! Hands down!

    Hands on hips!

    Sit down!

    Stand up!

    Hands to the sides!

    Bend left! Bend right!

    Hands on hips!

    One, two, three. Hop!

    One, two, three. Stop!

    Sit down, please!

    Pupils do some exercises

    VIII

    Reading Чтение

    Read and match the parts of the text with the statements.

    Would you like to follow these pieces of advice?

    Pupils read and fulfill the task

    IX

    Pre-watching. Обсуждение до просмотра видеописем

    Is it difficult to learn foreign languages? What should we do to speak good language?

    Pupils give their reasons

    X

    Watching Просмотр видеописем

    We have got video letters from one of the Russian school in Tambov. Let’s watch these letters and give advice to pupils who learn English.

    Pupils watch and answer the questions

    XI

    Подведение итогов. Рефлексия

    Do you remember the topic of our today’s conference? Let’s answer the question: Is it important to learn English language nowadays?

    Our lesson comes to the end. How do you feel yourself after the lesson? Chose the emotion and say why do you have such emotion?

    Pupils answer the questions

    XII

    Home task

    Write an essay «Why should we learn English?»


    Приложение

    CARD 1 Listen to the text and tick the right answers.


    The researchers at University College London found :



      ?    that people with well-developed brains were able to learn a foreign language.



      ?    that it is easiest to learn a language when you are young.



      ?    that people who are bilingual have well-developed brains.



    In Britain, what proportion of people can speak a foreign language?



      ?    5%



      ?    10%



      ?    50%



    British people who go to live in France or Spain



      ?    have to learn French or Spanish.



      ?    sometimes do not learn any French or Spanish



      ?    can only count to 20 in French or Spanish.



    When they go to secondary school, English children :



      ?    start to learn a foreign language, normally French



      ?    start to learn Spanish



      ?    start to learn Italian



    If young people do not learn a foreign language :



      ?    they will not pass their exams.



      ?    they will find it difficult to get a job.



      ?    they may not understand other countries and cultures.



    Many British teenagers :



      ?    speak Punjabi and Urdu.



      ?    think that foreign languages are boring.



      ?    want to go to Spain for their holidays.



    The problem of language learning in England :



      ?    is difficult and will not be solved quickly.



      ?    is easy to solve.



      ?    has been exaggerated



    По теме:
    методические разработки, презентации и конспекты уроков

    Зачем учить английский язык?

     И вправду, зачем? Есть столько замечательных профессий, совершенно не требующих знания иностранного языка. Однако ...

    Сценарий урока для 7 класса по теме «Зачем учить английский язык»

     Цель: Выяснить зачем изучать людям английский язык.Задачи:Развитие навыков устной речи по теме «Изучение иностранн...

    Презентация Power Point "Зачем учить английский язык?"

    Данная презентация будет прекрасным добавлением к уроку, когда вы только начинаете курс изучения английского языка....

    Интегрированный урок - английский язык, история. Темы: Английский язык: закрепление временных форм английского языка; История: повторение истории России IX – нач. XIX вв.

    Бинарный урок английский язык и история.Урок для 10 класса, возраст учащихся 15-16 лет. Цель: объединить повторение по а...

    урок по теме"Английский язык -язык мира"

     A language that came from nowhere to conquer the world… Цель урока: актуализация знаний по теме «английский я...

    Английский язык - учить играючи

    Английский язык - учить играючи....

    открытый урок английского языка в 7 классе по теме "Английский язык - язык мира"

    Данный урок актуализирует знания учащихся по теме "Иностранные языки". Данный урок построен на использовании всех видов ...

    Технологическая карта урока "Семья" во 2 классе по учебному предмету "Английский язык" по УМК "Английский язык" под редакцией Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой, Ж. Перрет

    Технологическая карта урока позволяет спланировать урок поэтапно, распределить материал так, чтобы частное и целое излаг...