Конспект урока для учащихся 7 класса по английскому языку.
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Власова Светлана Анатольевна

Урок построен на споре "Где жить лучше в городе или в деревне?". Город рассматривается на примере Лондона - столицы Великобритании. Используется метапредметная тема: "Звук и цвет" для лучшего расскрытия основной темы урока.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_dlya_konkursa.doc92.5 КБ

Предварительный просмотр:

                                  Открытый урок для конкурса «Учитель года» ( регламент – 30 минут).

                                                                                          7 класс

Вид работы

Действия учителя

Действия учеников

1.Приветствие. Знакомство.

-Goodmorning, dear children! Sit down, please. I am your new teacher of English. My name is Svetlana Anatolevna. I am from Mikhailov, Ryazan region. Mikhailov is not far from Ryazan, about 72 kilometers.

- Goodmorning, deer teacher.

2. Определение темы урока.

Look at the screen! Try to guess the name of the lesson. What shall we speak about?

( на экране фото большого города и сельской местности)



-That’s right. We’ll compare the life in a city with the life in the country.


-What city shall we speak about?


- Good, let’s take London as a big city.



Смотрят на экран.


-We shall speak about a big city and a village.



Cмотрят на экран с фотографиями Лондона и говорят.

-We’ll speak about London.






3. Целеполагание.







































   Определение темы урока.



- Tell me, please, what shall we do to discus s this topic?







- That’s good, pupils!



Включается музыка, где слышится шум машин и городской жизни.


Now, shut your eyes, listen to the sounds and guess «What are these sounds about? »

What have you heard?

Where can we hear such music? 



Shut your eyes again, listen to the sounds again.

Звуки (пение птиц, спокойствие)


What have you heard? 



Where can you hear these sounds?



I want you to use sound and colour  to discuss  the theme of the lesson.

Our theme is «Sound and colour», how they help us to open the theme.



Well, What is the theme of the lesson?



That’s OK. We’ll speak about the life in a city and in the country and compare them.






-We’ll read the text.

- We’ll talk about London.

- We’ll speak about the life in the country.

- We’ll work in groups.

- We’ll have a dialogue.







Ребята слушают музыку и отвечают, что это жизнь в большом городе.




-The noise of the car.

- in a big city







-The singing of the birds.


-The noise of the water.

 

- In the country, in town.








«The life in a city and in the country. Colour and sound»

4. Беседа о жизни в большом городе и в сельской местности.


Кластер на доске.

-Now, let’s have a talk about the life in a city and in the country.


At first let’s find the word combinations which we can use to discuss the theme.




First group, find the sheets of the paper with the words about the life in a city and hang them on the blackboard. The second group, find the sheets of the paper with the words about the life in the country.


…go to the blackboard  one after another.


































Is it all right?

Yellow colour – the life in a city

Orange colour - the life in the country










Ученики выходят к доске и прикрепляют выражения, связанные с  жизнью большого города.

-lot’s of museums, theatres and cinemas

-beautiful parks

-everyone may find an interesting work and earn a lot of money

-prestigious education

-a wider choice of shops, sports facilities and health centres

-good restaurants

-much pollution and traffic jams

-need much money

-a small stuffy flat

-dangerous life for children

-a lot of crime and violence

-transport and industry

-more problems with health

-bad habits (smoking, drinking alcohol, taking drugs)

Выражения, связанные с жизнью в сельской местности.

-the air is fresh

-there is no pollution

-eat lots of fruit and vegetables

-a healthy lifestyle

-live in their own houses with lots of rooms

-go to the forests and gather mushrooms and flowers

-spend much time in the open air

- there is nothing to do

-have to work hard all day long to grow fruit and vegetables

-no cinemas and theatres

-it is difficult to find a job

-can’t get good education




-Yes

5.Группировка предложенных  ответов в  2 столбика : «за» и «против» жизни в большом городе и в сельской местности.

And now … go to the blackboard and make two columns

       «For»                           «Against»

the life in a city and the life in the country.


Who wants to go to the blackboard?

Two  pupils from the groups  may go to the blackboard.


The life in the country.













































Good!  Sit down, please!

Let’s read after me and check up.










Одновременно по 2 ученика из группы выходят и группируют выражения в 2 столбика:

«за» и «против» жизни в большом городе.

«ЗА»

-lot’s of museums, theatres and cinemas

-beautiful parks

-everyone may find an interesting work and earn a lot of money

-prestigious education

-a wider choice of shops, sports facilities and health centers.

-good restaurants


«Против»

-much pollution and traffic jams

-need much money

-a small stuffy flat

-dangerous life for children

-a lot of crime and violence

-more problems with health

-bad habits (smoking, drinking alcohol, taking drugs)


Учащиеся группируют выражения в 2 столбика: «ЗА» и «ПРОТИВ» жизни в деревне.

For                                

 -the air is fresh

-there is no pollution

-eat lots of fruit and vegetables

-a healthy lifestyle

-live in their own houses with lots of rooms

-go to the forests and gather mushrooms and flowers

-spend much time in the open air

Against    

- there is nothing to do

-have to work hard all day long to grow fruit and vegetables

-no cinemas and theatres

-it is difficult to find a job

-can’t get good education


Читают за учителем и проверяют правильность группировки слов.

6. Составление предложений в группе по данным словосочетаниям:

4 ученика – «за» и 4 – «против» жизни в городе и в деревне.


Now let’s work in the groups and make sentences «for» and «against» living in a city and in a village. You are for and you are against. You have 3 minutes.

Three, four…begin working.







Составляют предложения.

7.Спор о преимуществах жизни в большом городе и в деревне.

Работа в группах.

По- очереди зачитывают свои предложения (сначала  - « за», затем – «против»).

    8.

Беседа с учащимися: где жизнь лучше в большом городе или в сельской местности.

And now answer my question:

Where is the life better in a city or in the country? 


You may use these words and the word сombinations on the blackboard in your speech.

On the one hand        С одной стороны

On the other hand        С другой стороны

As for me        Что касается меня

I (don’t) agree with you        Я (не) согласна с тобой

Besides  -  Кроме того

because - потому что

because of - из-за


My opinion is that…-Мое мнение…

To my mind…- по-моему

 In my opinion… - по моему мнению


 I am for/against… - Я за/против…







Good! I am in favour of living in a small town such as our Mikhailov because I like to spend much time in the open air.





Ответы учащихся (на экране и на столе у уч-ся  листы с выражениями для высказывания своего мнения).

---As for me the life is better in the city, because there are many cinemas, theatres, museums in the city…

---In my opinion there are many parks in the city that’s why I like the life in the city…

---I think the life in the country is better because I like fresh air…

10. Беседа о Лондоне.

Let’s have a talk about London.

-Where is London situated?


-Is London the capital of GB or the capital of America?


-What can you see in London?



-What sights do you like in London?




-What do you know about Big Ben?

(на экране фото с достопримечательностями Лондона)






Ученики слышат звуки Биг Бена.


What does this sound tell us?



Look on the screen and read the poem about Big Ben.








It’s 11.30.

What does the clock say? What happens  near the  Buckingham Palace?


What does Big Ben tell us at 5 o’clock?




There are many colours that show us the life in a city and in the countryside.


-What colours can we meet in London?

-Why?


Cлышат  звуки бегущей воды.

What is it?

-Where does London stand?

What colour can we meet?




-What else?

-Why?


- What other colours can we see in London?

-Where can we meet such colours?

-What is the name of the British flag?



-Is it all?



-What else?




- What colours  can we meet in the country?





--- You may visit many interesting places in London.

But some people say they don’t like living in a big city, because of the noise, pollution and traffic jam. Some people say that the life in big cities is rather expensive.

  • Some say that they don’t like to live in the country because  there is nothing to do there.
    But «Tastes  differ».


Ответы учащихся.

-London is in the UK of GB and Northern Island.

- London is the capital of GB.



-We can see sightseeing.

(называют достопримечательности)


-I like Big Ben, the clock in London.




  • Big Ben is a clock…
  • Big Ben is named after Sir Benjamin Hall. He was a tall man, whose nickname was Big Ben.
  • Not long ago the clock was renamed after Elizabeth II.





The sound tells us about the time.



Tick-tock,

Tick-tock,

This is Big Ben.

Big Ben is a clock.

Day and night

With all its might

Big Ben, the clock,

Says: Tick-tock.



-the changing of the guards. It is a beautiful picture in London.


At this time all the country stops to drink tea. It’s time for tea.



На слайде фото, которые помогают назвать цвет.


-Grey.

London is grey because of the fog.


GB is surrounded by water. GB is an island.

London stands on the Themes.

-Blue.




-Red.

-Red buses, red telephone boxes because of the fog.

-Red, blue and white.


-We can see them on the flag.

-«The Union Jack».



-No,  green. There are many green parks in London (Hyde park, Regence park).

- Black. There are black taxies in London. There are black ravens in the Tower of London.



- green because of the trees, grass, forests.

-bright colours because of the flowers, fields.













11. Вопрос  по сказке  о жизни сельской и городской мыши.

Did you read the tale «The city mouse and the countryside mouse»?


On the table you see this tale. Where is the life better according to the opinions of the mice?

Find the answer in the tale.


---Yes, we did.





Ребята находят ответ на поставленный вопрос и зачитывают ответ.

12. Возвращение к кластеру.

Что можно добавить после нашей беседы.

Look at the blackboard again.

-What can we add to our cluster after our talk?



Ответы ребят

In the country

-the life is calm.

In the city

-the life is dangerous.

13. Контроль усвоенного материала.

Тест.

1. 1. What does Big Ben say at 11.30?

  a) opening the museum; b) the changing of the Guards; c) time for lunch.

2. It’s  time for tea …

 a) at 4 o’clock; b) at 5 o’clock; c) at 6 o’clock.

3. Where can we see red colours in GB?

 a) buses and taxes; b) telephone boxes and buses; c) ravens

4) Where is it noisy?

 a) in the country; b) in town

 5) Where can we meet traffic jams?

 a)in town; b) in the country.


Самопроверка теста по образцу.

Выставление отметок.

  • No mistakes – «excellent»
  • 1 mistake – «good»
  • 2 mistakes  - «satisfactory»
  • 3 -5 mistakes – «bad»


14. Подведение итогов урока.

What have you done today at the lesson?








-Have colours and sounds helped us to open the theme?

-We have spoken about London.

-We have talked about the life in a big city and the life in a country.


-We have found the plusses and minuses of the life in a big city and the life in the country.

-We have remembered the tale about the mice.

-Yes, of course.

15. Рефлексия

Thank you for your work at the lesson.


You got information about London some years ago. But at this lesson we use our skills.

Let’s give marks.

On the table you can see the traffic lights.

Green colour-you have good skills,

Yellow – you make some mistakes,

Red – you have no skills or they are poor.



 


And now you see the sticker on the desk, take it and put it near the picture of the sun if you like the lesson. Put the sticker near the cloud if you don’t like the lesson.

Great!!!

Ученики оценивают свою работу.






Показывают цвет светофора.


Самооценка.






Выходят к доске и прикрепляют стикеры.

16. Прощание.

Thank you for your work at the lesson.


It’s time to say goodbye.

The lesson is over.

Goodbye, children!



- Goodbye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока в 5 классе по английскому языку

Tема плана-конспека  -  " Learning more about each other " ....

План-конспект урока в 9 классе по английскому языку на тему: “British Writers”(«Британские писатели») составлен по основам УМК для 9 класса, автор УМК «English,9» Student\'s Book ,(В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова). Учитель английского языка Луц

Место в учебном плане: Unit 1«Reading…? Why not? » Lesson 3 «Famous British Writers»  Материал может быть использован при изучении Раздела 1 (Unit 1) на уроках разного типа:объясне...

План-конспект урока в 9 классе по английскому языку на тему: “British Writers”(«Британские писатели») составлен по основам УМК для 9 класса, автор УМК «English,9» Student\'s Book ,(В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова).

Пояснительная записка к уроку английского языка в 9 классе на тему «British Writers»Автор: Нестерук Елена ВикторовнаДолжность:учитель английского языкаМесто работы: МБОУ «СОШ» пгт. СиндорПредмет:...

конспект урока в 6 классе по английскому языку на тему: "Увлечения в моей семье" УМК Биболетова М. З.

Цель: обсудить увлечения в семьях учащихся на основе знакомого лексического и грамматического материала, познакомить с новой лексической конструкцией....

Конспект урока в 5 классе по английскому языку на тему "Достопримечательности Лондона" УМК Биболетова М.З.

Тип урока: Мультимедийный урок усвоения нового материала, урок-путешествие.Цели урока:1.     Изучить лексику по теме «Лондон», узнать факты из истории Великобритании.2....

План-конспект урока в 11 классе по английскому языку на примере текста«Тhе devoted friend» (Module 1, Literature) с применением критического мышления учащихся

В данном уроке представлены несколько видов критического мышления, которые подготавливают учащихся к написанию письма-рассуждения...

План-конспект урока в 10 классе по английскому языку на тему: "Should cars be banned from the city centers?"(Module 4, Earth Alert)

Урок  основан на использовании основных этапов критического мышления учащихся и их подготовки к написанию сочинения- рассуждения....