Урок-заочная экскурсия по Лондону для 3 класса.
план-конспект урока по английскому языку по теме

Романова Ирина Александровна

Данный материал может быть использован при проведении недели английского языка в школе. Этот урок дает возможность детям побывать в Лондоне, не выходя из класса, используя ресурсы кабинета.

Скачать:


Предварительный просмотр:

                                                    МОУ Шатковская ООШ.

                            Методическая разработка урока.

               Урок – заочная экскурсия по теме:

                     Путешествие по Лондону.

                             

                                                                                                           Класс: 3

                                                                                                           Выполнила: Романова И. А.

                                                     2013 г.

Основные задачи:

  1. Практиковать навык учащихся в аудировании связного текста.
  2. Практиковать навыки устной речи учащихся.
  3. Активизация лексики по теме: “Лондон”.

Сопутствующие задачи:

  1. Практиковать навык отбора необходимой информации.
  2. Практиковать навык чтения слов.
  3. Расширение словарного запаса.

Воспитательно-развивающие задачи:

  1. Развивать интерес к изучению иностранного языка.
  2. Развивать способности к догадке.
  3. Увеличить поле зрительного восприятия и объёма оперативной памяти.
  4. Развивать внимание и воображение.
  5. Воспитывать культуру общения и поведения.
  6. Развивать активность учащихся.

Лингвострановедческие задачи:

  1. Формировать у учащихся интерес к культуре и народу страны изучаемого языка.
  2. Познакомить учащихся с достопримечательностями столицы Великобритании.
  3. Приобщать учащихся к культурному и историческому наследию народа страны изучаемого языка.

Форма: Виртуальная экскурсия по Лондону.

Оборудование:  плакаты с достопримечательностями Лондона, карта, буклеты, презентация с видеофрагментами, портреты известных людей.

I. НАЧАЛО УРОКА

1) Орг. момент.

Good afternoon, dear pupils and our guests! Today we have an unusual lesson. We welcome you to London on a sightseeing tour.  How are you?

2) Речевая зарядка (На доске написаны названия английских городов.  Правильно

прочитав название городов, учащийся говорит, какой город он

хотел бы посетить. I would like to visit...

Manchester, Liverpool, London, Oxford,  Nottingham, /pistol, Birmingham, Stratford-upon-Avon, Norwich, Sheffield.

3) Фонетическая зарядка.

Now we repeat the names of London's sights. Listen to me and repeat after me.

II. ОСНОВНОЙ ЭТАП

1. Учащиеся в традиционном английском автобусе отправляются на виртуальную экскурсию по Лондону на красном традиционном автобусе.

And now let's start excursion.

1 остановка – географическая. В кабинете английского языка висит карта Великобритании. Учитель и ученики подходят к ней и учитель рассказывает об этой стране, показывая по карте.

2 остановка – историческая. Здесь идет работа с портретами известных людей: Ньютон, Шекспир, королева Виктория, Черчилль и др.

3 остановка – современная. Работа с презентацией: чтение надписей на слайдах, просмотр видеороликов. ( см презентацию)

2. Физкультминутка.

После презентации работа с достопримечательностями Лондона. Заранее раздаются сообщения на русском языке и на английском сильным ученикам. На уроке они читают их. Учитель показывает данные места на плакатах.

Guide: (Teacher)  Welcome to the English capital! Welcome to our round London sightseeing tour. I'm glad to show you the most famous sights of London. But just a few words about London. It lies on the river Thames. The population of the city is about 8 million people. It is an ancient city, for it is more than 2000 years old. London is one of the oldest and most interesting cities in Europe. Traditionally it's divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End They are very different from each other and seem to belong to different towns and epochs.

The Heart of London is the City, It's financial and business centre. Numerous banks, offices and firms are situated there, including Bank of England. Westminster is the historic, the governmental part of London. The West End is the richest and more beautiful part of London. It's the symbol of wealth and luxury. The best hotels, shops, restaurants, clubs and theatres are situated there.

The East End was once the poorest district of London - with lots of factories and docks, narrow streets and unimpressive buildings. Today the district is changing very fast. There are huge offices and new blocks of flats in the East End. And now we've come to Big Ben.

Guide: (Pupil 1) The Clock Tower of the Houses of Parliament is famous for its big hour bell, known as "Big Ben". Big Ben is the name of the bell only -not the clock, and not the tower. The bell is 7 foot 6 inches high, and 9 foot 6 inches across the mouth. It weight 13.5 tons. The clock came into service in 1859 and was nicknamed "Big Ben". Its name devices from Sir Benjamin Hall who was the first Commissioner of works when it was hung and whose name was inscribed on the first bell

(Pupil 2) /Britain is administrated from the Palace of Westminster in London. This is also known as the Houses of Parliament. Parliament is made up of two chambers - the House of Commons and the House of Lords. The members of the House of Lords are not elected: they qualify to sit in the House because they are bishops of the Church of England; aristocrats inherited their seats from their fathers, people with titles. The House of Commons, has 651 seats which are occupied by Members of Parliament who are elected by the British public.

(Pupil 3) 10 Downing Street is a house of the Prime Minister. It is closet to people. The Prime Minister must answer questions every Tuesday and Thursday in the Commons - this is called Prime Minister's Question Time.

(Pupil 4) Westminster Abbey has more historic associations than any other building in Britain. Nearly all English kings and queens have been crowned here. Many outstanding statesmen, scientists, writers, poets and painters are buried here: Newton, Darwin, Chaucer, Dickens, and Kipling. There is the Poet's Corner in Westminster Abbey where there are a lot of monuments to the memory of the great people such as William Shakespeare and Robert Burns.

(Pupil 5) Buckingham Palace is the official residence of Her Majesty the Queen and her family. It isn't open to the public. The first monarch who took residence there was Queen Victoria. When her Majesty is in residence the Royal Standard flies over the east front of Buckingham Palace. It has 600 rooms, a swimming pool, a cinema, a ballroom, and a garden. In summer the Queen gives three garden parties for about 9,000 guests.

(Pupil 6) Trafalgar Square has become famous as a rallying point for all kinds of demonstrations, marches and political meetings. In the middle of the square there is a very famous statue "Nelson's Column" which is over 170 feet high. The Statue on the top is in the memory of Lord Horatio Nelson who won the most famous sea battle at Trafalgar.

(Pupil 7) The National Gallery is the home of the most important collection of historical paintings in the UK, which covers all the major European schools since the 13th century. The National Gallery started with a small collection of 38 paintings. They were bought by the British government.

(Pupil 8) Piccadilly Circus is a well-known road junction in central London where a number of famous streets meet, including Piccadilly, Regent Street and Shaftsbury Avenue.

(Pupil 9) The most comprehensive collection of antiquities is to be bound at the British Museum in Great Russell Street. The Museum was founded in 1753. It has many departments covering a vast range of subjects. One of its most interesting sections is the National Library. It has more than 6 million books. National Library of the British Museum has a copy of every book printed in the English language. The British Museum has a wonderful art gallery, too.

(Pupil 10) The Tower of London is a very old building, - nine hundred years old! In the early days of England the English kings lived in the Tower. It was a fortress, then it was a prison where many people died. Black ravens had much food near the walls of the Tower in those days. Now the Tower of London is a museum .

3. После работы с презентацией и интересными местами Лондона проводится викторина.

 Quiz

1) The man in the picture is a symbol of the British nation. His name is ...

a) Uncle Sam
b) John Bull
c) Winston Churchill

2) The capital of the Northern Ireland is ...

a) Dublin
b) Cardiff
c) Belfast

3) The British Flag is often called ...

a) the Union Jack
b) the Maple Leaf
c) the Stars and Stripes

4) The national currency ( деньги) of the UK is ...

a) the euro
b) the dollar
c) the pound

5) The most popular sport in Britain is ...

a) ice-hockey
b) baseball
c) football

6) Britain's national drink is ...

a) tea
b) Coca-Cola
c) coffee

7) The mysterious Loch Ness Monster is from ...

a) Wales
b) Ireland
с) Scotland

8) The kilt is...

a) a shirt (рубашка)
b) a skirt (юбка)
c) a pair of trousers (брюки)

III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП

1) Подведение итогов. What sightseeing have you visited? What famous people have you seen?

2) На память об этой экскурсии дети получают буклеты с интересными местами Лондона (см приложение 1) Оценки за работу на уроке.

3) Домашнее задание. Написать эссе, очерк, в котором выразить своё впечатление об экскурсии. Что понравилось, а что нет. Почему?

СТИХ ЧИТАЕТ УЧИТЕЛЬ В КОНЦЕ ЭКСКУРСИИ

Но вот слеза вдруг по щеке,
И грустно нам вот так,
Смотрю на Лондон и уже,
Увы, в последний раз.
И вот гудит наш самолёт,
И вот мы в облаках,
В Россию мы летим – домой,
А щёки все в слезах.
О Лондон, ты любовь моя,
I like it very much.
We don’t say to you: “Прощай!”
But we tell you: “Good bye!”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-заочная экскурсия "My Country. Russia".

В данном уроке  используется материал о достпримечательностях России....

Путешествие по святым местам Кубани. Урок - заочная экскурсия.

Нам повезло родиться и жить в России. В нашей стране  много Святых мест, но про многие мы даже не подозреваем....

Урок - заочная экскурсия по теме " Имя существительное" (5класс)

Урок знакомит с уголками родного посёлка Фруктовая...

Открытый урок - заочная экскурсия" Вспоминая Болдинскую осень"

Изучение биографии поэтов и писателей на уроках русской литературы – работа сложная и трудоемкая, так как заинтересовать детей фактами жизни пусть и великих людей непросто, если не задействовать...

Презентация "Достопримечательности Лондона. Виртуальная экскурсия по Лондону".

Данную презентацию можно использовать на уроках при изучении темы "Великобритания" или как дополнительный материал в начальной и средней школе. В ходе показа презентации учащиеся знакомятся с достопри...

УРОК - ЗАОЧНАЯ ЭКСКУРСИЯ ПО СТИХОТВОРЕНИЮ М.Ю. ЛЕРМОНТОВА "БОРОДИНО" (открытый урок по литературе в 5 классе, по уч. программе Коровиной В.Я.)

В материлае предствелны разработки к открытому  уроку  по  литературе в рамках  семинара "Современный урок:  методы и технологии": конспект урока,  презентация,...

Музейный урок – заочная экскурсия «Оставила следы свои война…»

Приосколье — маленькая частица нашей великой Родины. История небольшого лесостепного края, уходящая своими истоками в седую глубину прошлого, переплетается с судьбой России. Старооскольская земл...