Итоговая контрольная работа
тест по английскому языку (7 класс) на тему

Афонина Ирина Александровна

Итоговая контрольная работа по английскому языку по итогам 3 триместра

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon itogovaya_kontrolnaya_7_klass-i.doc38 КБ
Microsoft Office document icon itogovaya_kontrolnaya_7_klass-ii.doc39.5 КБ

Предварительный просмотр:

7 Form.

I

1) Form the plural

a)chair-__________                           mystery-____________

   Negro-_________                           fish-________________

   fruit-___________                          wolf-_______________

      piano-__________                          vocabulary-___________

      drill-___________                          mouse-______________

      foot-____________                        idiom-_______________

      day-____________                         postman-_____________

      sky-____________                         zero-________________

      swine-__________                         ox-__________________

b) Write the sentences in plural or singular. Give 2 forms where possible

1. The crew (be) ______ gathered on the deck. 2. Our football team (have)______gone to Liverpool. 3. There is some danger but not all people (see)_______ it. 4. The committee (know)_______ about the fact. 5. On what page (be)_______ the contents of the book. 6. Your clothes (be)_______ wet again. 7. The police (be)_______ near.

2) Put in the article where necessary

  1. We left London_____next morning and it was at_____midday when we came.

2. On_____hot morning last July they had a great party. 3. I was up before______sunrise. 4. Where did you pick these flowers? - In______forest.

5. I’m planning to go to_____college after I leave_____school. 6. How long can_____human stay and work in space? 7. What is on_____television tonight? 8. If Robin doesn’t get better, he’ll have to be taken to______hospital.

3) Write 2 missing forms of adjectives

a) severe-________________________

    boring-________________________

    tasty-__________________________

    slow-__________________________

    tidy-___________________________

    cheerful-________________________

    slim,-__________________________

    terrible-_________________________

    unhappy-________________________

    attractive-_______________________

b) Choose the right adjective

1.What is the title of Marinina’s (last/latest) detective story? 2. December is the (last/latest) month of the year. 3. For (further/farther) information refer to the secretary. 4. The (next/nearest) train to Moscow is at seven. 5. My aunt is the (oldest/ eldest) member of my family.

4) Use passive forms of the verbs

1. Мои часы украли вчера.

_________________________________________________________________

2.Когда он вошел в комнату, обсуждали его проект.

_________________________________________________________________

3. Посмотри! Новый дом построили!

_________________________________________________________________

4. За доктором послали?

_________________________________________________________________

5. Когда с ним поговорят?

_________________________________________________________________

6.Текст нужно будет перевести.

_________________________________________________________________

7. Его лицо скоро забылось.

_________________________________________________________________

5) Write the same in English

   1.Я хочу знать, когда он напишет нам письмо.

   _________________________________________________________________

  1. Если вы е откроете окно, будет жарко в комнате.

_________________________________________________________________

  1. Как жаль, что сейчас не лето.

_________________________________________________________________

  1. Если бы я знал французский язык, я бы смог поговорить с нашими гостями.

_________________________________________________________________

  1. Если бы мы сейчас были в Лондоне, мы бы пошли осматривать город.

_________________________________________________________________

  1. На твоем месте, я бы водила машину более осторожно.

_________________________________________________________________

  1. Вы когда-нибудь слышали, как музыканты настраивают свои   инструменты.

_________________________________________________________________

6) Complete using the phrasal verbs

1. A small rabbit was run_____by a bus. 2. I smell the pancake burning, it’s time to turn it_____3. It’s another of Bob’s lies, will he get____with it again, do you think? 4. The boy was so hungry that he rushed_____his food and ate everything. 5. In summer we usually set our house plants _____on the balcony.

7) Open the brackets

By 7 o’clock yesterday evening the train (not arrive)___________ yet. The people on the platform (feel)_____ cold, as a strong wind (blow)__________. Suddenly there (come)_______ a voice from the loudspeaker which (say)_______ that the train (arrive)________ a quarter of an hour later. Mark who (stand)__________ on the platform for  half an hour already (decide)________ that he (go)________ to the snack bar and (drink)________ a cup of coffee.



Предварительный просмотр:

7 Form.

II

1) Form the plural

a)watch-________________            ski-____________

     radio-_________________            key-____________

     dictionary-_____________            roof-____________

     kangaroo-______________           woman-__________

     goose-_________________          leaf-_____________

     sportsman-_____________           kilo-_____________

     bench-_________________          bush-____________

     chief-__________________          deer-____________

b) Write the sentences in plural or singular. Give 2 forms where possible

1. How many people ( be)____ expected to come? 2. While my family (be)____ on holiday, I’m going to finish my book. 3. The police ( have)______ arrived.

4. The government (be)____ going to solve it. 5. What (be)_____ the news?

6. Where (be)_____ the contents in Russian books? 7. What advice (be)___ always useful?

2) Put in the article where necessary

1. It was____high noon but she was asleep. 2. The burglars broke into the house in____broad daylight. 3. She remembered____summer evening when they walked together in fields. 4.____giraffe is____animal that lives in Africa and has____long neck. 5. It was____wonderful day:____sky was blue,_____sun was shining, _____sea looked warm and calm-____world was____great place to live in.6. We have_____new history teacher._____teacher arrived last week.

7. Which of the two dictionaries are you going to buy? I like____dictionary that has more words.

3) Write 2 missing forms of adjectives

a) fragile-________________________

    bouncy-_______________________

    shy-__________________________

    high-_________________________

    free-__________________________

    curious-_______________________

    wise-_________________________

    wet-__________________________

    modern-_______________________

b) Choose the right adjective

1. She sat near the (furthest/ farthest) window. 2. We are only four. One (eldest/oldest) son couldn’t come. 3. Yesterday we bought the (last/latest) copy of this magazine. It had come out only 2 days before. 4. The boys entered the hall- a short one and a tall one. The (latter/later) was polite. 5. John’s house is (the nearest/ the next) door.

 4) Use passive forms of the verbs

1. –Где статья? - Её переводят. Её переведут через полтора часа.

_________________________________________________________________

2.Где строят новый магазин?

_________________________________________________________________

3. Все упражнения сделаны.

_________________________________________________________________

4. Это часто используется в английской грамматике.

_________________________________________________________________

5. Его знают не только в Англии.

_________________________________________________________________

6.Встреча состоится в центре города.

_________________________________________________________________

7.Этот замок построен в 1830 г.

_________________________________________________________________

5) Write the same in English

1.Спроси учителя, когда вы пойдёте в театр.

_________________________________________________________________

  1. Мы не уверены, придут ли они, но если придут, объясните им это.

_________________________________________________________________

  1. Как жаль, что она не пришла.

_________________________________________________________________

  1. Если бы мы встретили Анну, мы бы ей всё рассказали.

_________________________________________________________________

  1. Если бы он хорошо играл на пианино, он бы принял участие в нашем конкурсе.

_________________________________________________________________

  1. На твоем месте, я бы пошла на вечеринку. Там будет весело.

_________________________________________________________________

  1. Не люблю, как эта болтушка рассказывает о своей поездке.

_________________________________________________________________

6) Complete using the phrasal verbs

1. After the party everything in the house was turned____and she had to clean it the whole day.2. The boiling milk easily runs____the edge of the pan. 3. Steve rushed____the room showing something. 4. Let’s get____at the next stop and walk. 5. It took the teacher 10 minutes to set her pupils_____copy the words.

7) Open the brackets

Last Sunday Alice’s neighbour (ask)______ her to (keep)______ her cat for 3 days when she (be)_____ away on business. She (say)______ the cat (be)_____ no trouble. But when Alice (wake up)______ the next morning, she (notice)________ that the cat (eat)_______ all the goldfish. When Alice (leave)_______ for school the cat (sleep)_______ peacefully in the sun. When the girl (come)_______ the cat (disappear)__________. It (take)_______ poor Alice 2 hours (find)_______ the cat in the garden, where it (run)_________ after birds.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговый мониторинг для 5 класса. Можно использовать как итоговую контрольную работу.

Разработка предназначена для итогового контроля знаний в 5 классе....

Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа

Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...

Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа

Контрольная работа по географии 5 класс Итоговая контрольная работа...

2017 г. Выступление на ГМО «Аналитический обзор материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы на примере пособия К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы».

В качестве контрольно-измерительных материалов для итоговой аттестации по английскому языку выпускников начальной школы выбрано пособие К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман «Итоговые контрольные работы&raqu...