Урок в 7 классе по сингапуской методике "Добро пожаловать в Россию и Татарстан"
план-конспект урока (7 класс) по теме

Нургаязова Раиса Бариевна

Конспект плана урока в 7 классе с использованием элеметнтов сингапурской методики. Разработка урока предоставлена на русском и английском языке.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Form7B

 Welcome to Russia and Tatarstan

 Communication objective

Pp will be able

  1. to talk about their country and their area
  2. to talk about celebrations and traditions in Russia and in their home town

Educational objective

Pp will

  • feel proud of their country
  • learn about traditional and new festivals in different parts of Russia

Skills development

Pp will practise

  • Reading for detail
  • Listening for detail
  • Deducting the meaning of new words from the context
  • Talking about their country or area
  • Speaking about favourite festivals

Vocabulary

New

Chance, horse racing, pot breaking, sack races, , tug-of-war competition, ploughing, wrestling

Revision

Diverse, ethnic group, impressive, magnificent, own, scenery, temperate, time zone, vast,

birch, bear, monsoon, steppes, , desert, subtropical, tundra, the flag, the anthem, the national emblem

1.Warm-up

The teacher offers the children to guess the subject of the lesson for today looking at the blackboard. There are some pictures on the blackboard with the sights of Moscow, Kazan.

The teacher tells that lots of people abroad are interested in our country and would like to visit Russia, see its beauties and get acquainted with its traditions and people. Of course it would be interesting for them to visit Tatarstan, too.

Revision of the vocabulary.

1.Pps repeat the words after the teacher.

 Diverse, ethnic group, impressive, magnificent, own, scenery, temperate, time zone, vast,

birch, bear, monsoon, steppes, , desert, subtropical, tundra

2.Revision of the vocabulary using the structure INSIDE/OUTSIDE CIRCLE

With the whole class, brainstorm ideas of what Pp can tell or write about Russia to foreign  visitors. Draw a mind-map on the shifts of paper to collect Pp’s ideas.

                                          The Volga

Moscow  

                                                                                                      The bear

                   

                                                                                                                                        Birch tree

The Red Square

                                     Gagarin                                         St. Petersburg

.The Pps work using the structure SIMULTANEOUS ROUND TABLE. Task 1.

DEVELOPING THE READING AND SPEAKING SKILLS

1.READING AND TRANSLATING SLIDES ‘OUR RUSSIA’ using the structure RALLY ROBIN.

2. 2.REVISION OF THE TOPIC THE SENTENCES using the structure TAKE OFF-TOUCH DOWN.

3.SPEAKING ABOUT RUSSIA in a situation: your English pen-pal is interested in your country. What  would you tell him about Russia?

4.USING THE SAME SLIDES TO TALK ABOUT TATARSTAN.        

5. READING THE TEXT ‘Geography of Tatarstan’and COMPLETING THE CHART before/after using the structure AR GUIDE. Task 3.

6.Talking about the own country or area using the structure CLOCK BUDDIES.

Questions for example:

  1. Where do you live?
  2. What is the capital of Russia?
  3. What is the population of Russia?
  4. What nationalities live in Russia?
  5. What is the climate like?
  6. How many people live in your area?
  7. Are there any rivers or lakes in your area?
  8. What is the capital of your republic?
  9. How many time zones are there in Russia?
  10. What nationalities live in Tatarstan?
  11. What is the flag of Russia like?
  12. What do the colors of the Russian flag symbolize?
  13. What is your native town like?
  14. What do the colors of the Tatar flag symbolize?

7.NEW VOCABULARY

Chance, horse racing, pot breaking, sack races, , tug-of-war competition, wrestling, ploughing,

8.READING SLIDES WITH THE VOCABULARY

9.READING THE TEXT ‘SABANTUI’ page 134, ex. 2

10.READING THE TEXT ABOUT THE CONCRET HOLIDAY AND FILLING IN THE TABLE. STRUCTURE ‘CORNERS’ Task 4.

1.What festival is it?

2. How old is the tradition?

3.When it is held?

4.Who takes part in it?

5.What are the main events?

6.How does the festival end?

11. REFLECTION OF THE LESSON.

12.HOMEWORK. Write a leaflet with a programme for your local festival.



Предварительный просмотр:

План-конспект открытого  урока в 7 Б классе на тему «Добро пожаловать в Россию и Татарстан!»

Учитель Нургаязова Раиса Бариевна

Познавательные задачи

Учащиеся должны научиться

  1. говорить о своей Родине и о своем родном крае
  2. рассказывать о праздниках в России и праздниках, проводимых в родном городе

Воспитывающие задачи

Прививать ученикам

  • чувство гордости за свою страну и родной край
  • через знакомство с обычаями и традициями в разных частях России прививать чувство уважения и толерантности по отношению к другим нациям и национальностям

Развивающие задачи

Ученики будут тренироваться в следующем:

  • Чтение слайдов и текстов с полным охватом содержания
  • Угадывание значения незнакомых слов по контексту
  • Беседа о Родине и родном крае
  • Говорение о праздниках, проводимых в России и родном городе

Лексика

Новая

Chance, horse racing, pot breaking, sack races, , tug-of-war competition, ploughing, wrestling

Для повторения и закрепления

Diverse, ethnic group, impressive, magnificent, own, scenery, temperate, time zone, vast,

birch, bear, monsoon, steppes, , desert, subtropical, tundra, the flag, the anthem, the national emblem

1.ВВОДНАЯ ЧАСТЬ.

Учитель предлагает учащимся отгадать тему урока по наглядности и надписям на доске, используя речевую ситуацию. На доске картины с символами и достопримечательностями России и Татарстана.

Учитель говорит, что многие иностранцы хотят узнать как можно больше о нашей стране и посетить ее, посмотреть ее достопримечательности и познакомиться с обычаями и традициями как русского народа, так и других народов и народностей, населяющих нашу страну. Конечно, им было бы интересно познакомиться с Татарстаном. Для того, чтобы общаться с ними, мы должны уметь рассказывать им о нашей Родине.

 Повторение и закрепление лексики. 

1.Хоровое повторение лексики за учителем.

 Diverse, ethnic group, impressive, magnificent, own, scenery, temperate, time zone, vast,

birch, bear, monsoon, steppes, , desert, subtropical, tundra

Чтение и перевод слов.

2. Повторение лексики с использованием структуры ИНСАЙТ/АУТСАЙТ СЕКЛ.

 Обсудить с классом темы  беседы и разговора о России. Нарисовать диаграмму предполагаемых тем.

                                          The Volga

Moscow  

                                                                                                      The bear

                   

                                                                                                                                        Birch tree

The Red Square

                                     Gagarin                                         St. Petersburg

Ученики работают по структуре СИМАЛТИНИУС РАУНД ТЭЙБЛ.

РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ ЧТЕНИЯ И НАВЫКОВ РАЗГОВОРНОЙ РЕЧИ

1.ЧТЕНИЕ И ПЕРЕВОД СЛАЙДОВ ‘OUR RUSSIA’. СТРУКТУРА РЕЛЛУ РОБИН.

2. ЗАКРЕПЛЕНИЕ МАТЕРИАЛА, ИСПОЛЬЗУЯ СТРУКТУРУ ТЭЙК ОФ- ТАЧ ДАУН.

3. РАЗВИТЕ НАВЫКОВ РАЗГОРОРНОЙ РЕЧИ в след. ситуации: твой зарубежный друг хочет узнать о России наиболее полную информацию. Что ты ему расскажешь?

4. БЕСЕДА О ТАТАРСТАНЕ НА ОСНОВЕ СЛАЙДОВ ПРО РОССИЮ .

5. ЧТЕНИЕ ТЕКСТА ‘Geography of Tatarstan’и ЗАПОЛНЕНИЕ ТАБЛИЦЫ . СТРУКТУРА ЭЙ АР ГАЙД.

6.РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ ДИАЛОГИЧЕСКОЙ РЕЧИ. БЕСЕДА О РОДНОМ КРАЕ. Структура КЛОК БАДИС

 Примерные вопросы:

  1. Where do you live?
  2. What is the capital of Russia?
  3. What is the population of Russia?
  4. What nationalities live in Russia?
  5. What is the climate like?
  6. How many people live in your area?
  7. Are there any rivers or lakes in your area?
  8. What is the capital of your republic?
  9. How many time zones are there in Russia?
  10. What nationalities live in Tatarstan?H
  11. What is the flag of Russia like?
  12. What do the colors of the Russian flag symbolize?
  13. What is your native town like?
  14. What do the colors of the Tatar flag symbolize?

7. ВВЕДЕНИЕ НОВОЙ ЛЕКСИКИ.

Chance, horse racing, pot breaking, sack races, tug-of-war competition, wrestling, ploughing,  climbing up the big pole ЧТЕНИЕ И ПРОГОВАРИВАНИЕ ЗА УЧИТЕЛЕМ.

8.ЧТЕНИЕ СЛАЙДОВ С НОВЫМИ  СЛОВАМИ И УГАДЫВАНИЕ ИХ ЗНАЧЕНИЙ ПО КОНТЕКСТУ.

9.ЧТЕНИЕ ТЕКСТА ‘SABANTUI’ стр. 134, упр. 2

10.ЧТЕНИЕ ТЕКСТОВ ОБ ОПРЕДЕЛЕННОМ ПРАЗДНИКЕ И ЗАПОЛНЕНИЕ ТАБЛИЦЫ ПО ТЕКСТАМ. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СТРУКТУРЫ ‘КОНЭРС’

1.What festival is it?

2. How old is the tradition?

3.When it is held?

4.Who takes part in it?

5.What are the main events?

6.How does the festival end?

11. РЕФЛЕКСИЯ ВСЕГО УРОКА.

12..ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ. Написать буклет программы проведения праздника Сабантуй.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку "Добро пожаловать в Россию"

Познавательный аспект данного урока заключается в увеличении объёма знаний об особенностях культуры родной страны, знакомство с достопримечательностями Москвы,Санкт-Петербурга, Тамбова....

«Добро пожаловать в Россию». Урок английского языка в 7 классе

«Добро пожаловать в Россию»Урок английского языка в 7 классе...

Итоговый урок-проект по теме«Добро пожаловать в Россию»

Итоговый урок-проект по теме «Добро пожаловать в Россию» 7 класс (по программе О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой)   Цели: закрепление знаний, умений и навыков с элементами компьютернo-...

Урок английского и татарского языков «Добро пожаловать в Татарстан».

Актуальность данного урока продиктована тем, что Татарстан – многонациональная республика, в которой мирно соседствуют более 100 национальностей, представителей крупных религиозных конфессий м...

Урок в 7 классе по сингапуской методике "Welcome to Russia and Tatarstan!"

Конспект плана урока в 7 классе с использованием элеметнтов сингапурской методики. Разработка урока предоставлена на русском и английском языке....

Технологическая карта урока в 5 классе «Добро пожаловать в Россию»

Урок открытия нового знания. УМК для 5 класса «Английский язык» для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей, авт. Афанасьева О.В., Михеева И.В. Издатель...

Самоанализ урока открытия нового знания в 5 классе "Добро пожаловать в Россию"

УМК для 5 класса «Английский язык» для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей, авт. Афанасьева О.В., Михеева И.В. Издательство «Просвещение»...