Презентация "Гимн тюльпану"
презентация к уроку (6 класс) по теме

Коворова Эльза Викторовна

Урок развития речи.  Тема урока: « Гимн тюльпану»

Образовательные цели: - закрепить калмыцкие буквы и долгие гласные ;

Развивающие цели:- развивать устную и письменную речь.

                                    - развивать навыки группового  и парного

                                       взаимодействия;

Воспитательные цели;- воспитать любовь к родной природе;

                                         - воспитать потребность в бережном

                                           отношении к тюльпану, которая занесена 

                                           в «Красную книгу».                                                                                                    

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Келл һ өрг җүллһнә кич әл /урок развития речи/ Т өрнь: МКОУ «Уманцевская сош» учитель калмыцкого языка и литературы Коворова Э.В. «Гимн тюльпану» "Бамб цецгин частр"

Слайд 2

Кич әлин күцл: 1. Хальмг үзгүд, удан эгшгүд давтлһн; 2. Олн зүсн эв-арһ олзлад, бамб цецгин частрин тускар не җ әдәр, хошадар к өдлдг дасхх; 3. Йиртм җд ән дурта болдгиг заах. «Улан дегтрт» орсн мана теегин кеерм җ болсн бамб цецгиг таслҗ үрәхмн биш гидг заавр сурһульчнрт өгх.

Слайд 3

Эпиграф «…Теегин ке, Теңгрин зе Бамб цецг - байрин темдг…»

Слайд 4

Фонетическая зарядка Хаврин хальмг теегт Бамб цецг ур һна. Бамб цецг болһн Теегин кеерүл болна. Бамб цецг бичә тасл! Бамб цецг оньдин хадһл! Фонетическ зарядк

Слайд 5

Фонетическая зарядка Хаврин хальмг т ее гт Бамб цецг ур һ на. Бамб цецг бол һ н Т ее гин к ее р ү л болна. Бамб цецг бич ә тасл! Бамб цецг оньдин хад һ л! Фонетическ зарядк

Слайд 6

Үгин көдлмш Частр - гимн нәр- наадн - праздник урһна - растут түрүн сар - первый месяц ка ңкнсн - благоухающий Һурвн ми ң һн - три тысячи буульх, магтх - восхвалять кеерм җ - украшение н үднә ху җр - обаяние

Слайд 7

Хальмг тег хаврт

Слайд 8

1.Хаврин эклц әр «Бамб цецгин частр» гиһәд нәр кегднә. 2.Эн цецгиг бууляд, магтад олн җилин туршарт « Турцд» н әр - наад кенә. 3.Сәәхн өңгт ә цецгүд «Голландь» орн-нутгт урһна. 4.Гражданск дән болсн цагт мана «Маныч» гидг һазрур Деррин Лефебр – голландин дәәч ирсн бәә җ. Тер д әәч эн цецгин эк ( луковицы) авч хәрсн бәә җ. 5.Хаврин т үрүн сарднь, хаһрад һазрас һардг ка ңкнсн с әәхн үнртә бамб цецг һурвн ми ң һн һазр деер бәәнә ги җ келгдн ә.

Слайд 9

К үүндвр 1. Җил болһ ң Хальмг Таң һчд ямаран байрин нәр кегднә? 2.Дәкәд ямаран орн-нутгт иим байрин нәр кенә? 3.Күүнә седкл байрлулҗ с әәхн цецгүд дәкәд альд урһна? 4.Яһ җ эн орн- нутгур бамб цецг к үрсмн? Ямаран туу җ б әәнә? 5.Ода олн зүсн өңгт ә сәәхн цецгүд һазр деер кедү бәәнә?

Слайд 10

1.Хаврин эклцәр «_ _ _» гиһәд нәр кегднә. 2.Эн _____ бууляд, магтад олн җилин туршарт _____ нәр - наад кенә. 3.Сәәхн өңгтә цецгүд ____ ____ ____ урһна. 4. ____ ____ болсн цагт мана ____ гидг һазрур Деррин Лефебр – _____ ____ ирсн бәәҗ. Тер дәәч эн ____ ___ ( луковицы) авч хәрсн бәәҗ. 5.Хаврин түрүн сарднь, хаһрад һазрас һардг _____сәәхн үнртә бамб цецг ____ _____ һазр деер бәәнә гиҗ келгднә.

Слайд 12

Байрта харhцхай!!!

Слайд 13

Спасибо за внимание!



Предварительный просмотр:

Ил кичәлин зура

Келлһ өргҗүллһнә кичәлин төр: «Бамб цецгин частр» («Гимн тюльпану»)

                                                                                                                   Эпиграф:

                                                           

                                                «…Теегин ке,

                                                     Теңгрин зе                                                                                                      Бамб цецг  -

 байрин темдг…»

                                                                                                                          Санҗин Николай

Кичәлин күцл: 1. хальмг үзгүд, удан эгшгүд давтлһн;

                        2. олн зүсн эв-арһ олзлад, бамб цецгин частрин       тускар неҗәдәр, хошадар көдлдг дасхх;

                        3.йиртмҗдән дурта болдгиг заах. «Улан дегтрт» орсн мана теегин кеермҗ болсн бамб цецгиг таслҗ үрәхмн биш гидг заавр сурһульчнрт өгх.

Дөңцл: интерактивн самбр, магнитофон, дегтр, презентац.

Кичәлин йовуд:

I.Кичәлин эклц

     1. Таньлдлһн

 -Би, Эльза Викторовна. Эндр  би таднта таньлдад келлh өргҗүллһнә кичәл давулхув.  Бидн эндр  кичәл соньн болхин төлә, мадн хамдан көдлх зөвтәвидн.

Я надеюсь, что вместе с вами сделаем так, чтобы урок был интересным. Для этого прошу вас внимательно слушать и активно участвовать.

Мини нерн  -  

 -  Чини нерн кемб? ……

2. Тана школд «Бамб цецгин частр» гиһәд нәр кенү?

     -  Мана школд җил болһн хальмг теегиг бууляд, сәәхн цецгүд магтад нәр кенә.

     -  Хаврин эклцәр ямаран сәәхн цецгүд урһна,  …..      меддүч?

     -  Медлго, йир сәәнәр меддүв. Хальмг тег хаврин эклцәр бамб цецгүдәр дүүрәд, седкл байрлулна.

     -  Ямаран өңгтә цецгүд тана hазрт урhна?

    - Шар, улан, оошг өңгтә бамб цецгүд урһна

    - ….. Яhҗ эн цецгүдиг хархмн ?

    - Эн цецгүдиг таслхмн биш.Бамб цецг «Улан дегтрт» орла.

 Багш: Ода болхла, бамб цецгүд цөөкн, олн биш. Цуг әмтн йовхларн ик - икәр таслад авна Таслсн ормд кесгтән һархш. Тегәдчн бамб цецгиг харх кергтә.

Теперь тюльпанов не много. Ведь люди каждый год рвут в большом количестве из за этого тюльпаны  долго  не появляются. Поэтому тюльпаны занесены в Красную книгу.

II. Шин төр. Тиигәд күүкд мана кичәлин төр «Бамб цецгин частр»            Слайд 1

1. Кичәлин төр, күцл                                       слайд

                        1. хальмг үзгүд, удан эгшгүд давтлһн;

                            / Повторить калмыцкие буквы и долгие гласные/

                        2. олн зүсн эв-арһ олзлад, бамб цецгин частрин       тускар неҗәдәр, хошадар көдлдг дасхх;

                             /Развивать навыки группового и парного взаимодействия/

                        3.йиртмҗдән дурта болдгиг заах. «Улан дегтрт» орсн мана теегин кеермҗ болсн бамб цецгиг таслҗ үрәхмн биш гидг заавр сурһульчнрт өгх.

                               /Воспитать любовь к родной природе;

                                 воспитать потребность в  бережном отношении к тюльпану, которая  занесена в красную книгу./

2. Фонетикин зарядк   слайд

    а) Эн шүлг хәләhәд, хальмг үзгүд темдглтн.

          Посмотрите на доску и подчеркните калмыцкие буквы

    б) Ямаран үзгүд темдглүвт?

         Какие  буквы вы отметили?

    в) Ямаран удан эгшгүд олвт? ( правильно проговаривают долгие гласные)

           Какие долгие гласные здесь  есть?

    г) умшлһн  (ученики читают)

Багш: - Ода болхла бидн нег негтәhән күүндхмн.

Түрүләд эн үгмүдтә таньлдчкмн.

3.Үгин көдлмш (Словарная работа)   -     слайд

  Частр  -  гимн

Нәр- наадн  -  праздник

Урһна  -  растут

Түрүн сар  -  первый месяц

Каңкнсн  -  благоухающий

Һурвн миңһн  -  три тысячи

4.Физминутк

Би муурад ирв, тадн муурвт? Невчкн амрхмн. Кен физминутк  давулх.

 Багш:  

5. Соңслһн (аудирование)        слайд

1.Хаврин эклцәр «Бамб цецгин частр» гиһәд нәр кегднә.

    В начале весны каждый год радостно  празднуют – праздник Гимн тюльпану.

2.Эн цецгиг бууляд, магтад олн җилин туршарт

« Турцд» нәр - наад кенә.

  В Турции  в течении года славят и восхваляют тюльпаны.  

3.Сәәхн өңгтә цецгүд «Голландь» орн-нутгт урһна.  

       тюльпаны      

4.Гражданск дән болсн цагт мана «Маныч» гидг һазрур Деррин Лефебр – голландин дәәч ирсн бәәҗ. Тер дәәч эн цецгин эк ( луковицы) авч хәрсн бәәҗ.

5.Хаврин түрүн сарднь, хаһрад һазрас һардг каңкнсн сәәхн үнртә бамб цецг һурвн миңһн һазр деер бәәнә гиҗ келгднә.

6. Күүндвр – диалог (говорение)   -слайд

                                             Күүндвр

1.Җил болһн Хальмг Таңһчд ямаран байрин нәр кегднә?

2.Дәкәд ямаран орн-нутгт иим байрин нәр кенә?

3.Күүнә седкл байрлулҗ сәәхн цецгүд дәкәд альд урһна?

4.Яһҗ эн орн- нутгур бамб цецг күрсмн? Ямаран тууҗ бәәнә?

5.Ода олн зүсн өңгтә сәәхн цецгүд һазр деер кедү бәәнә?

III.Батллһн

1.Бичлһн

2 Текст күцәҗ бичлһн (Эврән кех көдлмш – самостоятельная работа)

3. Күүкд! Тадн Хальмг Танhчин 7 өврмҗ меднәт? Кто- нибудь знает семь чудес Калмыкии. Давайте вспомним.

1.Хурул «Золотая обитель Бууды Шакъямуни»

2.Хошеутовский хурул.

3. Лотосы.

4.Героический эпос «Джангар».

5.Город шахмат Сити чесс.

6. Степные курганы.

7. Тюльпаны.

4. Эндр тадн бамб цецгин тускар ю медҗ авувт? Что вы узнали о тюльпанах?

3.Багш: Өргн хальмг теегт урһдг бамб цецгиг күүндләд мана Таңһчд Бамб цецгин частр гидг байрин нәр мөрн (апрель) сард  давулгдна. Юңгад гихлә эн цагла бамб цецгүд күүнә нүднә хуҗр байрлулна.Эн цецг йир сәәхн, күүнә седкл авна. Бамб цецг – җирһлин цецг, - гиҗ әмтн келнә.

  Бамб цецг  -  теегин кеермҗ. Энүнә тускар мана шүлгчнр кесг шүлгүд бичсмн. Эндрк мана кичәлин эпиграф Санҗин Николайин теегин  кеермҗин туск шүлгин тасрха би авлав.

    (багш эпиграф умшна)

IV. Ашлвр: Эндр ямаран төр давулувидн? Сегодня, чему мы посвятили урок?  Мы много говорили о тюльпане в заключении, что мы можем сказать.  Почему  занесена в Красную книгу наша красавица степи? Потому, что их стало немного. Правильно, что тюльпан, это гордость и красота нашей степи, поэтому надо их беречь!

Күүкд, таднла таньлдсндан би йир икәр байрлҗанав, Тадн хальмг кел дасхар йир сәәнәр шунҗ көдлвт. Нанд дөң - нөкд болад, хамдан көдлсндтн байрлад, би таднд Бамб Цецгт нерәдсн ду белглхәр бәәнәв.

                   Йөрәл  -  багш келх

V.Герин даалһвр: «Хаврин теегин бәәдл» гидг төрәр зург зурх

VI.Темдгүд тәвлһн

Сән бәәтн!!! Байрта харһцхай!!!!



Предварительный просмотр:

Самоанализ урока

Тема урока: « Гимн тюльпану»

Образовательные цели: - закрепить калмыцкие буквы и долгие гласные ;

Развивающие цели:- развивать устную и письменную речь.

                                    - развивать навыки группового  и парного

                                       взаимодействия;

Воспитательные цели;- воспитать любовь к родной природе;

                                         - воспитать потребность в бережном

                                           отношении к тюльпану, которая занесена  

                                           в «Красную книгу».                                                                                                    

  Настроение   у меня сегодня рабочее , я  довольна учащимися, т.к. мы успели рассмотреть, практически все основные этапы урока. Удалось проговорить, прослушать и

проанализировать во время урока. Думаю, что дети справились с заданиями, были активны, старались, переживали вместе со мной, наблюдалась хорошая психологическая атмосфера. Были некоторые трудности в произношении, постановке ударений.  Учебные возможности у ребят - достаточное    

Цели которые поставила перед собой, на мой взгляд ,достигла. Для меня было важно начать урок с повторения калмыцких букв (һ,ә,ө) и долгих гласных. ( теегин- степной, кеерүл – украшение). Поскольку  при потере одной буквы, слово теряет значение. И в результате  этой работы  постепенно накапливается опыт использования  слова  в речи, что необходимо для работы по предупреждению лексических ошибок. Важно было провести словарную работу для достижения основной задачи. Физкультурная пауза помогла сохранить работоспособность у ребят. Аудирование и говорение способствовало успешному выполнению самостоятельной работы. Выбирая тему урока я решила, что нашим детям необходимо именно через всем знакомый с детства символ и гордость нашей степи - тюльпан  воспитать любовь к родной природе, всему живому. Думаю, что  домашним творческим заданием нарисовать степь весной ребята, несомненно, справятся.  

 

  Этап I
1. Каковы первые впечатления?
2. Какова общая оценка урока?
3. Каково настроение (хорошее, среднее, плохое, очень плохое)?
4. Доволен ли (недоволен) учитель собой?
5. Все ли задуманное выполнено или многое не успели?
6. Доволен ли учитель учениками, или они плохо относились к учению?
7. Какова дисциплина на уроке? и др.
  Этап II
1. Достигнуты ли на уроке поставленные задачи?
2. Оптимально ли протекал учебный процесс?
3. Целенаправленно ли осуществлялось обучение, воспитание и развитие учеников?
4. Формировался ли познавательный интерес школьников?
5. Достигнута ли взаимосвязь в формировании знаний, умений, навыков учащихся?
6. Соблюдались ли на уроке требования научной организации труда (экономия времени, четкость организации рабочего места учителя и учащихся, рациональность приемов деятельности школьников и др.)?
7. Как работали учащиеся на уроке (активность, работоспособность, мера их занятости, внимание, отношение к делу, ответственность, самостоятельность и др.)?
8. Удалось ли установить контакт с учащимися, благоприятен ли психологический микроклимат, не было ли безразличных учащихся?
9. Довольны ли своим поведением, стилем и методами проведения урока?
10. Что надо срочно исправить, изменить, дополнить на следующем уроке?

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Исследовательская работа "Изучение пригодности сортов тюльпанов для выгонки"

Данная исследовательская работа направлена на изучение методики выгонки тюльпанов, и пригодности сортов тюльпанов для выгонки в нужные для исследователя сроки. Работа интересна тем, что по сод...

конспект занятия "Цветы в легендах и преданиях "Подснежник, тюльпан"

Цель занятия:Дать представление о разнообразии и красотецветов нашей Родины.Рассказать о цветах в народном творчестве.Научить проявлять фантазию при создании цветка. Закрепить навыки работы с бумагой....

Вышивка лентами. Букет тюльпанов

В презентации показано выполнение букета тюльпанов лентами. Рассказано о технике выполнения и оформления работ. Работы получаются яркими, объемными и красивыми....

Презентация "Черный тюльпан"

На дополнительных занятиях по технологии, я с одной из своих учениц изготовила ансамбль "Черный тюльпан"...

Оригами "Тюльпан"

Методическая разработк выполненная в технике - оригами. Работа с бумагой включает в разработку занятия по внеурочной деятельности для 1 класса начальной школы. ...

Аппликация из цветной бумаги. Изделие цветы (тюльпан)

Цели: 1.Вырабатывать навыки разметки заготовок на глаз и приемам                наложения половинки шаблона на вдвое сложенно...


 

Комментарии

Коворова Эльза Викторовна

Одна из семи чудес Калмыкии. 5 апреля - Калмыкия празднует Праздник "Гимн тюльпану". Урок на калмыцком языке с переводом на русский. Можно использовать для внеклассного мероприятия по чудесам света России...