Внеклассное мероприятие по английскому языку "Our Pets"
методическая разработка по иностранному языку (4 класс) по теме

Дубровина Елена Алексеевна

Цель мероприятия: развивать произносительные навыки учащихся, интерес к иностранному языку и иноязычной культуре, совершенствовать коммуникативные умения, практиковать монологическую речь, развивать общеучебные навыки

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vneklassnoe_meropriyatie_po_angliyskomu_yazyku_our_pets.doc32.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конкурс  чтецов « Our  Pets».

 Составлено   учителем английского языка   Дубровиной Е.А.

Цель: развивать произносительные навыки учащихся, развивать интерес к иностранному языку, совершенствовать коммуникативные умения, практиковать монологическую речь, развивать общеучебные навыки.

Teacher:  Hello dear boys and girls!  Today we shall have a talk about animals. The animals may be    our best friends, they give us food and clothes.   They will help us in different situations. Please, look what they can do it. This is a  Russian fairy tale “ The Turnip”

Storyteller: Once upon a time there lived an old man. Once spring he sowed a turnip seed.

Grandpa: Grow, little turnip,grow  big and sweet. Grow up, little turnip,grow up! It's warm!

                Drink , little turnip,drink and grow!

Storyteller: Look, there are green leaves on the turnip. Soon the turnip will grow.

Grandpa:: Oh, how big my turnip is, how big! I must pull it out! Oh, dear! It's so big! So big!  

                  (тянет репку) I can't  pull it out! Grandmother1 Come here and help me!

Grandma: What is that, my dear?

Grandpa: Help me to pull the turnip out!      

Grandma: O' key! (тянут, вытянуть не могут) Granddaughter! Come here!

Granddaughter: Yes, Grandmother!

Grandma: Help me to pull the turnip out!  

Granddaughter: O' key!(тянут, вытянуть не могут)  Dog! Dog! Come here!

Dog: Bow- Wow! What's up? What's up?

All: Help us to pull the turnip out!  

Dog: All right! (тянут, вытянуть не могут)

Cat: May I help you ?  May I help you ?

All: Yes, dear cat! Help us, please! (тянут, вытянуть не могут)

        Little mouse, help us!

Mouse: I am small, but I am strong! I am small, but I am strong! I will help you ! One, two, three,

             pull!

All:  One, two, three,  pull !

Turnip: I am so big! I am so sweet!

Cat: Our turnip is so big!

Dog:  Our turnip is so sweet!

Grandma: Let's take it home!

Teacher: My dear children, thanks for your fairy tale! But now let's listen your poems about animals

  Учащиеся выходят к доске , показывают свои картинки и рисунки и рассказывают стихотворения о животных.

  -Cows have some milk for us,

    Eating grass, tasty grass

    Their milk is white and warm,

    Making us so nice and strong.

Dogs like bones,

Cats likes mice.

Bones are tasty,

Mice are nice.

  1. My dog can swim,

My dog can play,

We do it together

In a sunny warm day.

  1. This is a kitten,

That is a cat.

The kitten is fluffy,

The cat is fat.

  1. Caterpillar walks and walks.

Caterpillar asks the frog:

“Oh, shall I be a butterfly,

Shall I be a pretty,

And shall I soon fly?”

  1. Horses run quickly,

They are so fast

They like to eat

Tasty, green grass.

  1. This is Peter's funny pet

And he likes to wear a hat,

With a bow or a feather

In a sunny weather.

  1. Cocks have a clear, clear voice,

But Granny says ,they make so much noise.

  1. Sheep are nice and soft and curly.

They like grass, and get up early.

  1. There is a nice pond

With a Mother Duck on

And the mother calls”Quack, quack,

Little children, all come back.

  1. Who can run?

Horses and dogs.

  1. Who can jump?

They are funny frog.

Who can flap?

Ducks and birds.

What's  about fish?  

They can't say a word.

  1. They are stubborn , naughty, gray,

Can stop moving on the way.

Donkeys always say “e-a!”

Oh, how wonderful they are!

  1. I like cows,

They give us some milk.

Their horns are sharp,

Their looks are like silk.

  1. MY  DOG

Come to me, my dear Tom

Would you like to have a bone?

It is tasty, it is sweet.

Will you come to me and eat?

It is tasty, it is fine.

Will you come to me and try?

  1. Whose is these house?

It's the house of the mouse.

It is so small and very nice,

And it is hidden in the grass.

  1. Mew, mew, I can sweep,

Mew, mew, I like milk.

I like sweep, I like help

I will grow as brother Cat.

  1. I like dogs and dogs like me

We like playing. Do you see?

When the weather's nice and hot,

I like swimming with my dogs.

  1. I have got a little brother,

And his name is Ted.

           He likes to play with our cat,

          That is sitting on a mat.

  1. Frogs can jump,

Rabbits can run.

Boys can play football

Oh, it is fun!

 

 Посде этого жюри подводит итоги, а дети играют в игру «What have you got?»

 Игра   «What have you got?»

 

Цель игры:  активизировать навыки устной речи,  развивать  диалогическую речь ,  тренировать употребление  в речи  оборота  « I have got a …». , развивать интерес к  иностранному  языку.                  

На доске развешаны картинки по теме «Домашние животные» (a hamster, a dog, a cat, a fish, a parrot, a puppy, a kitten и др. ) . Учитель спрашивает: «What animals can I have?». Дети перечисляют животных: «You can have... ». Затем учитель даёт команды: « Sleep, children!».  Дети закрывают глаза, а учитель убирает какую-либо картинку. Затем учитель говорит:          « Wake up, children!» . Дети открывают глаза. Учитель спрашивает: « What's  missing?».  Дети должны назвать картинку, которая исчезла.

T:  Please, come here  and name the animal.  ( Ученик  называет картинку  и забирает её  себе)

     После того как  все ученики  будут держать в руках картинки,  учитель задаёт им вопрос:

 « What animal have you got?». Ученики отвечают: « I have got a ….. ».

   Затем  учитель   отворачивается  и считает до   5. В это время ученики меняются  

   картинками.    Учитель задаёт им вопрос:

 « What animal have you got?».

 Ученики отвечают: « I have got a ….. ».

Литература.

  1. Е.В. Дзюина. Поурочные разработки по английскому языку к УМК М.З. Биболетовой и др. «Enjoy English» 3 кл.- Москва: «Вако», 2010.- 192с.
  2. Г.Г. Кулинич. Предметные недели и открытые уроки английского языка. 2-4 кл.- Москва: «Вако», 2009- 224 с.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Праздник английского алфавита"

данный материал может использоваться учителями иностранного языка в начальной школе...

идеи к английским праздникам и внеклассным мероприятиям на английском языке для младших школьников

Ages school-ageKeep the kids entertained with this pre-dinner game.Download Find the Turkeys TemplateKids can make the Marigold pencil topper to brighten their day while in school.Download M...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Знатоки английского языка"

Такое занятие можно проводить как в конце четверти или учебного года, так и в конце любой изученной темы....

Внеклассное мероприятие на английском языке «Ленивая принцесса и Новый год», проведенное в рамках недели английского языка с учащимися 2-4 классов.

Внеклассное мероприятие на английском языке «Ленивая принцесса и Новый год», проведенное в рамках недели английского языка с учащимися 2-4 классов. Учитель: Аскарова Л.Ф....

Внеклассное мероприятие по английскому языку во 2 классе " Праздник английского алфавита"

Внеклассное мероприятие по английскому языку во 2 классе "Праздник английского алфавита"...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку «Национальная еда» в рамках «Английской гостиной»

Цель мероприятия: закрепление лексических и коммуникативных навыков по теме «Еда»Задачи мероприятия:— Образовательные –— Повторение и закрепление пройденного ле...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку «English Tea Party» в рамках «Английской гостиной»

Введение в сюжет темы, научить вести  разговор теме, во всех видах речевой деятельности повторить ранее изученные и освоить новые лексические единицы по теме «Этикет за столом»...