Учебно-методический комплект по английскому языку в 3 классе на тему "My day"
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Шуляк Татьяна Олеговна

Тема урока: My day

Цель урока: формирование умения читать.                                                  

Задачи:                                                     

Практические:

       1. отработать звук[æ];

       2. проверить умение рассказать по теме;                                                                                                                                   

       3. тренировать учащихся в чтении текста вслух;

       4. проверить понимание прочитанного текста.

                                         Оборудование урока: презентация.

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;         

       2. формировать у учащихся положительное

          отношение к английскому языку как учебному предмету.

Развивающие:

       1. создать благоприятные условия для снижения

           тревожности;

       2. способствовать развитию умения учиться.

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon my_day.doc57.5 КБ
Office presentation icon pathastwopets.ppt2.8 МБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока Шуляк Татьяны по английскому языку в 3 классе

Тема урока: My day

Цель урока: формирование умения читать.                                                Фотография доски:

Задачи:                                                      

Практические:

       1. отработать звук[æ];

       2. проверить умение рассказать по теме;                                                                                                                                  

       3. тренировать учащихся в чтении текста вслух;

       4. проверить понимание прочитанного текста.

                                         Оборудование урока: презентация.

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;         

       2. формировать у учащихся положительное

          отношение к английскому языку как учебному предмету.

Развивающие:

       1. создать благоприятные условия для снижения

           тревожности;

       2. способствовать развитию умения учиться.

                                                                                                   

Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режимы работы

Вре

мя

Нагл-ть, ТСО

1

Орг. момент

Good morning, Children. Sit down please. My name’s Tatiana Olegovna. Today, I will be your teacher. I’m glad to see you.

Answer my questions:

What is the day today?

What is the day of the week today?(It is Tuesday)

Слушание

Беседа

T

T      P1, P2, P3

1

Презентация

2

Фон. зарядка

Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practice the sound [æ]. Look at me and repeat after me. [æ æ æ]- all together. Look at the screen. Here you can see a tongue twister.

Listen to me:

Pat keeps two pets-
A cat and a rat.
Pat likes his pets
And his two pets like Pat.

Let's translate this tongue twister. P1, please. Good for you. (У Пета есть двое домашних животных. Пет любит их, и они тоже любят его.)

Read it, one by one.  P 1, starts, please.

 Now repeat the words with the sound [æ] after me:

Pat, cat, rat. Read the tongue twister, all together.

 Good. Now I see you can pronounce the sound [æ] correctly.

Thank you!

Слушание

Хоровая работа

Слушание

Хоровая работа

Фронтальная работа

T

T      Cl

T

T      Cl

P1, P2, P3

3

Презентация

3

Проверка домашнего задания

At home you have done project «My day». You had to write what you did during a school day, what you had for breakfast, lunch and dinner  on that day, what you did on Saturday or Sunday. I think you have done excellent project. Who will start? Who is the next?

Фронтальная работа

T     P1, P2, P3

10

4

Дача домашнего задания

Children, open your record books and write down your home task.

Слушание

Т

1

Презентация

5

Физ.минутка.

Now it’s time for us to relax a little.

Children, stand up. Look at the board and move like in the video. Are you ready? Let`s start. Sit down, please.

Хоровая работа

T  +  Cl

  3

Видео

6

Мотивационный этап  

Ребята, назовите вашу любимую сказку. А вы знаете сказку, в которой главный герой убегал от дедушки и бабушки, от разных зверей, но в итоге его съела лиса. Как она называется? Правильно, в России это сказка колобок, а в Англии есть похожая сказка, она называется Пряничный человечек. Вы уже догадались что мы будем делать сегодня на уроке?

Беседа

T      P1, P2, P3

2

Презентация

7

Работа с текстом

Today we will read the text about The Gingerbread Man. Now look at the slide. Here you can see some words. Repeat after me. Let’s translate these words.

Let`s listen the disk.

Open your books at page 57. Today we will read the text. Let`s lesson the disk and follow the text.

Let’s read and translate it one by one.

Let`s do the exercise. Say true or false.

Now look at the slide. Here you can see some words. Repeat after me. Let’s translate these words.

Let`s listen the disk.

Open your books at page 61. Today we will read the text. Let`s lesson the disk and read to yourself.

Let’s read and translate it one by one.

Let`s do the exercise. Answer the questions.

Finish the sentences.

Хоровая работа

Слушание

Фронтальная работа

Хоровая работа

Слушание

Фронтальная работа

T  +  Cl

Disk

P1, P2, P3

T  +  Cl

Disk

P1, P2, P3

23

Презентация

9

Рефлексия

Ребята, вам понравился урок? Все ли вы поняли? Если вам все понятно и вам понравился урок – прикрепите лучик к солнышку, если урок не очень понравился и вы не все поняли – прикрепите капельку к тучке.

Слушание

Т

1

10

Подведение итогов

Your marks are … (I’ll give you a five. You haven’t made any mistakes. Your mark is 4, because…)

Thank you for our lesson. The lesson is over, goodbye.

Слушание

T

1


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

[æ]

Слайд 3

Pat keeps two pets- [æ] A cat and a rat . Pat likes his pets And his two pets like Pat .

Слайд 5

cooker a gingerbread man a woman knock Catch me, if you can!

Слайд 6

cooker – кухонная плита, печь a gingerbread man a woman knock Catch me, if you can!

Слайд 7

cooker – кухонная плита, печь a gingerbread man – пряничный человечек a woman knock Catch me, if you can!

Слайд 8

cooker – кухонная плита, печь a gingerbread man – пряничный человечек a woman – женщина knock Catch me, if you can!

Слайд 9

cooker – кухонная плита, печь a gingerbread man – пряничный человечек a woman – женщина knock – стук Catch me, if you can!

Слайд 10

cooker – кухонная плита, печь a gingerbread man – пряничный человечек a woman – женщина knock – стук Catch me, if you can! – Поймай меня, если сможешь!

Слайд 11

Say true or false. Give the right variant. Once upon a time there lived a big young woman and a little old man. They lived in a little old house near the forest. One day Mary wanted to make a gingerbread man for milk. There was a knock on the cooker window. Catch me, catch me, if you can!

Слайд 12

Say true or false. Give the right variant. Once upon a time there lived a big young woman and a little old man. F They lived in a little old house near the forest. One day Mary wanted to make a gingerbread man for milk. There was a knock on the cooker window. Catch me, catch me, if you can!

Слайд 13

Say true or false. Give the right variant. Once upon a time there lived a big young woman and a little old man. F They lived in a little old house near the forest. T One day Mary wanted to make a gingerbread man for milk. There was a knock on the cooker window. Catch me, catch me, if you can!

Слайд 14

Say true or false. Give the right variant. Once upon a time there lived a big young woman and a little old man. F They lived in a little old house near the forest. T One day Mary wanted to make a gingerbread man for milk. F There was a knock on the cooker window. Catch me, catch me, if you can!

Слайд 15

Say true or false. Give the right variant. Once upon a time there lived a big young woman and a little old man. F They lived in a little old house near the forest. T One day Mary wanted to make a gingerbread man for milk. F There was a knock on the cooker window. F Catch me, catch me, if you can!

Слайд 16

Say true or false. Give the right variant. Once upon a time there lived a big young woman and a little old man. F They lived in a little old house near the forest. T One day Mary wanted to make a gingerbread man for milk. F There was a knock on the cooker window. F Catch me, catch me, if you can! T

Слайд 17

cow soon mouth

Слайд 18

cow – корова soon mouth

Слайд 19

cow – корова soon – вскоре mouth

Слайд 20

cow – корова soon – вскоре mouth - рот

Слайд 21

Answer the questions. Who did the gingerbread man meet? Who did he run away from? What did the clever fox do?

Слайд 22

Finish the sentences. The gingerbread man met ... I am hungry and want to ... Soon the gingerbread man met ... I can help you. Jump on ... So he did and got right into the …

Слайд 23

Finish the sentences. The gingerbread man met a cow . I am hungry and want to ... Soon the gingerbread man met ... I can help you. Jump on ... So he did and got right into the …

Слайд 24

Finish the sentences. The gingerbread man met a cow . I am hungry and want to eat you . Soon the gingerbread man met ... I can help you. Jump on ... So he did and got right into the …

Слайд 25

Finish the sentences. The gingerbread man met a cow . I am hungry and want to eat you . Soon the gingerbread man met a horse . I can help you. Jump on ... So he did and got right into the …

Слайд 26

Finish the sentences. The gingerbread man met a cow . I am hungry and want to eat you . Soon the gingerbread man met a horse . I can help you. Jump on my nose . So he did and got right into the …

Слайд 27

Finish the sentences. The gingerbread man met a cow . I am hungry and want to eat you . Soon the gingerbread man met a horse . I can help you. Jump on my nose . So he did and got right into the fox mouth .


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплекс к уроку русского языка, 2 класс. Тема: "Как делаются слова. Образование слов с помощью приставки. Различие приставки и предлога"

Цель деятельности учителя: ввести понятие «приставка», познакомить с функциями приставки; учить находить приставку в словах и выделять ее графически на письме; тренироваться в образовании слов с помощ...

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "What time is it?"

Цель урока: формирование грамматического навыка. Задачи:практические:отработать звук [θ];ввести и первично закрепить грамматическую структуру употребления времени;тренировать учащихся в говорении...

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "Shopping for everything"

Цель урока: формирование грамматического навыка.Задачи:практические:отработать звук [ᵑ];тренировать учащихся в употреблении грамматического материала по теме: "Степени сравнения прилагательных".воспит...

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "From Britain With Love"

Цель урока: формирование грамматического навыка.Задачи:практические:отработать звук [s];проверить понимание прочитанного текста;тренировать учащихся в понимании текста на слух;тренировать учащихся в у...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс

Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [aɪ];·...

Учебно - методический комплекс к уроку русского языка. 2 класс. Тема: Как делаются слова. Образование слов с помощью приставки. ( УМК Перспектива)

Конспект урока по русскому языкуТема: Как делаются слова. Образование слов с помощью приставкиЦели деятельности учителя: : учить правильно пи­сать слова с предлогами и приставками; совершенствовать ум...

Учебно - методический комплекс к уроку русского языка. 2 класс. Тема: Что такое обращение ( УМК Перспектива)

Конспект урока по русскому языкуТема: Что такое обращениеЦели деятельности учителя: ввести понятие «об­ращение»; учить находить в тексте обращения и выделять их. Планируемые результаты:...