Урок в 4 классе по теме «История Англии. Викинги» по УМК «Family and Friends», автор Т.Томсон.
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Устинова Елена Руслановна

Цели урока: совершенствование навыков чтения, совершенствование лексических навыков, аудитивных навыков.

 

Задачи урока:

Обучающие: совершенствование навыков ознакомительного чтения и чтения с пониманием информации, тренировать употребление предлогов, употребление конструкций there was/were.

Развивающие: расширение кругозора учащихся, развитие языковой догадки и  памяти.

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к истории страны изучаемого языка.

Оснащение урока: УМК, слайды с видами города Йорк, flashcards 153-158.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_v_4_klasse_po_teme.doc32.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок в 5 классе по теме «История Англии. Викинги» по УМК «Family and Friends», автор  Т.Томсон.

Цели урока: совершенствование навыков чтения, совершенствование лексических навыков, аудитивных навыков.

Задачи урока:

Обучающие: совершенствование навыков ознакомительного чтения и чтения с пониманием информации, тренировать употребление предлогов, употребление конструкций there was/were.

Развивающие: расширение кругозора учащихся, развитие языковой догадки и  памяти.

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к истории страны изучаемого языка.

Оснащение урока: УМК, слайды с видами города Йорк, flashcards 153-158.

Ход урока:

1 Начало урока: Hello, children! How are today? How were you yesterday?

2 Фонетическая зарядка: Please, turn to page 82 in your Class Books and look at the song.

Our town has a history,

It`s very old, you know!

Here`s a picture of our town

Two hundred years ago.

There weren`t any buses then

And there weren`t any trains.

There weren`t any motorbikes,

And there weren`t  any planes.

There were shops and markets then,

And there were hotels, too

There were parks and theatres,

There was a lot to do!

3 Формулирование цели урока

T: Can you  tell me what we are going to do today? (Yes, you are right. We`re going to listen, read and speak about history.

4 Ознакомление с предлогами

(flashcards 153-158)

T: Look at the cards! Listen to me and  repeat!

along, through, in the middle of, at the top, between, inside

Now look and say!

Open your Class Books on  page 84 and look at the pictures ex.1. Listen and point to the appropriate picture.

Listen and repeat,

Now read the words in chorus.

Let`s play “Snap!” with the prepositions flashcards.

Stand up! Look at me!

along – pretend to walk

through – pretend to open and go through a door

in the middle – turn around as if looking around you

at the top of – point upwards

between – stretch your arms out on both sides

inside – bring your arms together to form a roof above you

Practise allthe all the actions several times with children.

T: I will call out the prepositions , you will do the actions!

Now let`s  open your Work books on page 78 and find ex.1. look and write.

5 Совершенствование навыков чтения

Open your Class books on page 85 and look at the pictures.

Are the people wearing old clothes?

Who do you think they are?

What are they doing?

T: Look at the board (2,000, 1,000, 200, 100, 50)

Look at the pictures and guess how many years  ago  the Vikings were in Britain.

Look at the board and read the question.

  Where is the Jorvik Center?

Look through the text to see if you can find the answer.

Listen out for this information when you hear the recording.

Listen and read. (учащиеся слушают и читают).

Let`s check the answers to the questions. Do you have any questions?

Now listen to the text again and circle the words from ex.1 in the text.

Open  your Work Books, ex.2 p.72 – write T(true), F(false).

Last year I was in York with a group of students from our school. I took some pictures and now I want to look at them.

6 Совершенствование навыков аудирования

Open your Class Books and look at the pictures ex.1 p.85.

Who is the man? (a Viking).

Is he a farmer?

Where are the children?

What food/animals can you see?

What room is it?

You are going to hear a recording of two people talking about the Vikings. You have to listen and put a tick o a cross next to the pictures.

7 Обучение говорению

Now we`ll play the game. Mary and Nastya, read the speech bubbles.

Children, find the sheep in the picture 5.

You will work in pairs. Say thing about the pictures using the words in the box and find the pictures your partners talk about. Say three things each.

Now say something about a picture to the whole class. Children, let`s find  the  picture.

8 Обучение письму

Look at the text on page 85. How many paragraphs can you find?

Read the text and the two paragraphs in the Writing Box.

  What is the paragraph 1(2) about?

Look at the board and answer the questions. (The Jorvik Center, Viking houses, York).

9 Игра «True or False?»

Close your books . Listen to each sentence and write Tue or False in your notebooks.

The Vikings were in Britain 1,000 years ago (T).

There were lots of rooms in Viking houses (F).

There was a fire in the middle of the house for cooking (T).

There were Viking schools and teachers (F).

There were buses in Viking times (F).

There were lots of farms in Viking times (T).

Open  your Work Books, ex.1 p.79.

10 Окончание урока

Наш урок подошел к концу. Сегодня вы хорошо работали. Молодцы! Ваше домашнее задание – рабочая тетрадь упр.2 на стр.79 (my writing).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока физической культуры в 3 классе по теме «История развития Олимпийских игр».

Технологическая карта урока физической культуры в 3 классе по теме «История развития Олимпийских игр». Составлена на осонове ФГОС...

Урок окружающего мира по теме "История вокруг нас" (4 класс, УМК "Школа России")

Урок обобщения и систематизации знаний учащихся по  истории нашей Родины в форме игры....

Презентация к уроку технологии 2 класс на тему "История матрёшки. Разные способы росписи матрёшки"

Презентация к уроку технологии 2 класс на тему "История матрёшки. Разные способы росписи матрёшки". Презентация содержит исторические сведения о происхождении матрёшки, фотографии первой матрёшк...

Методическая разработка урока ОРКСЭ 4 класс по теме «История религий в России. Рассказ о выборе веры» с использованием игры «Как ты думаешь» (Технология критического мышления)

Данная методическая разработка урока по ОРКСЭ поможет преподавателю вышеупомянутого курса провести урок по этой теме в форме увлекательной игры (Технология критического мышления, игра "Как ты думаешь"...

Технологическая карта урока технологии для 2 класса по теме «История происхождения иглы и пуговицы. Пришивание пуговицы»

Технологическая карта урока по ФГОС — современная форма планирования педагогического взаимодействия между учителем и учениками, которая содержит перечень их действий по достижению целей обучения...

Урок по финансовой грамотности во 2 классе на тему "История возникновения денег"

Тема урока: «История возникновения денег».Цель урока: познакомить детей с такими понятиями, как «деньги», «бартер», «товар», «монеты», &laqu...

Методическая разработка урока окружающего мира в 4 классе по теме "История России. Екатерина Великая"

План конспект урока окружающего мира для учащихся 4 класса. Может быть использовано в любом УМК. Урок построен на работе в мини-группах с использованием технологии развития  критического мышления...