Конспект урока по английскому языку. УМК Spotlight 3 класс. Тема: «Home, sweet home».
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Прыткова Анастасия Андреевна

Тема: «Home, sweet home».                

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon angliyskiy._konspekt_3_klass.doc88 КБ

Предварительный просмотр:

Дата: 29.02.18 г.                                                                                                                           Методист: 

Класс: 4а                                                                                                                                       Учитель:   

Тема: «Home, sweet home»                                                                                                      Студентка: Прыткова А., 36 гр.

Цель урока: формирование грамматического навыка.                                                              

Задачи:                                                      

Практические:

  1. отработать звук [l];

       3. тренировать учащихся в произношении слов темы «Home, sweet home;  

       4.тренировать учащихся в употреблении лексики по теме «Home, sweet home»;

       5. повторить грамматический материал There is/there are;  

       6.проверить понимание прослушанного текста;                                                                                    

 Оборудование: учебник Spotlight 3 класс, презентация, раздаточный материал

.

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;

       2. формировать у учащихся положительное

          отношение к английскому языку;                                                                                                                                                                

Развивающие:

       1. создать благоприятные условия для снижения

           тревожности;

       2. способствовать развитию языковой догадки.

                                                                                                   

Этап урока/

методы и приемы

Время

Содержание урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

УУД

1

Орг. момент

2

Stand up, please. Good morning, Children. My name is Anastasia Andreevna. Today, I will be your teacher. I’m glad to see you. (I’m glad to see you too).

Приветствовать учителя

Планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками (К)

2

Мотивационный этап

5

Let’s begin our lesson with the phonetic drill. Look at the screen.  Today we repeat the sound [l]. Look at me and repeat after me all together   [l- l- l].

Listen to me:

I like my bunny.

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Birds like grain.

Say it all again

Who wants to translate? P1, please. Good for you.

Let’s read the words with the sound after me.

Let’s read after me all together line by line. Now you read line by line, one by one. P1, start, please. All right.

Who wants to read the whole poem?

Good for you!

Читать и переводить рифмовку, повторять за учителем

Выполнение действия по алгоритму (П)


3

Постановка учебной задачи

Практический: выполнение упражнений

Практический: выполнение упражнения

Физминутка

Практический: выполнение упражнения

4

3

10

Look at the board. Your task is to try to describe these animals (a rabbit, a tortoise, a parrot, a seahorse, a kangaroo, a spider).

Than you will work in pairs. You’ll read you describtion of these animals your classmates.  

Now let`s review our grammar rule. You know when we want to point at the place where an object or a subject is situated, we use the turn  There is/ there are.

You should use there is in singular, when you speak about one thing, and there are in plural, when you speak about many things.

a) Now let`s do the exersice, look at the smart-board and put  is or are.

 

  1. There........ a bed in the bedroom.
  2. What........ there on the desk?
  3. On the wall there .......... two pictures.
  4. There .........a cat and two dogs in the room.
  5. There .........three chairs and an armchair in the living room.
  6. How many books ......... there on the shelf?
  7. ........ there a toilet in the flat?
  8. ........ there boys in the park?

Now you’ll have a test about our last topic about animals and their activities.

Now, listen to the song and guess our new topic.

 What do think about this song? Look at the picture.

Today we’ll talk about our favorite place, our houses.

Do you like your house?

How many rooms do you have?

 Listen to me and look at the board.

Mary has a big house. There are many rooms: a bedroom, a bathroom, a kitchen, a living room. And she has a garden. Now let’s try to find some furniture of these rooms.

Here we can find: a cupboard, a fridge, a mirror, a cooker, a sofa.

Repeat the words after me all together.

Read the words one by one.

Now, I give you shits of papers with the task. The task is filling in the missing word with the help of new words. I’ll give some minutes.  Then, we will check it up all together.

Now, children stand up please. Let’s have a little rest.

Видео физминутка.

Thank you, sit down please.

Now look at the picture and ask each other about the things in this room. Make up short dialogues. Begin them with  Is there...? and What is there...?

 

-What is there in the picture?

-There is a room in the picture.

-Is there a sofa in the room?

-No, there isn`t. Is there a cupboard in the room?

-Yes, there is.

-What is there in the cupboard?

 -There are many plates in the cupboard.  

-Open your books page 91 ex. 3

Now we’ll listen to this dialogue and try to understand the main idea of this dialogue. Then we’ll read and translate/

Слушать и выполнять задание

Слушать и выполнять задание

Слушать, отвечать на вопросы

Повторяют движения

Слушать и выполнять задание

Структурирование знания (П)

 Осознанное и произвольное построение речевого высказывания (П)

Выполнение действия по алгоритму (П)

Р: планирование  своего действия в соответствии с задачей

Выполнение действия по алгоритму (П)

5

Домашнее задание

1

Now write down your home task.

1) S.B. p.95, ex.4 (read, translate, write down the sentences in your copybook)

Записывать д/з

6

Решение учебной задачи:

Словесный:

беседа

Практический: выполнение упражнения

5

Now p.95 ex. 5. Read and translate the task.

Your task is to read and complete these sentences with the help of the words from our new topic.

Now p.94 ex. 2. Read and translate the task.

Read an example.

Your task is to make a dialogue with your friend  with the help of this example and with the help of these pictures.

And the last one you write down in you exercise books.

Then we’ll check it up.

П: осмысленное чтение текста

Выполнение действия по алгоритму (П)

7

8

Итог урока

Рефлексия

2

Look at the screen. There are three smiles.

Please, choose one of the smiles with your stickers. The lesson is over. Goodbye! Have a nice day children!

Проводить рефлексию

Контроль и оценка процесса и результатов деятельности (П)

Самооценка (Л)