Разработка открытого урока английского языка в 4 классе на тему: «Do you help about the house? »
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Гайфуллина Разифа Аснафовна

Разработка открытого урока английского языка в 4 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл moi_domashnie_obyazannosti.docx221.22 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка открытого урока английского языка в 4 классе на тему:

«Do you help about the house? »

Конспект урока в 4-м классе по УМК "Английский с удовольствием"\ Enjoy English 4, М. З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубанёва; Unit 5, Section 2.

Цели урока:

ведущая: совершенствовать коммуникативные навыки учащихся на основе изученной лексики, наглядного материала;

сопутствующая: совершенствовать произносительные навыки диалогической речи и аудирования, развивать навыки монологической речи;

практическая: научить применять знания в новой учебной ситуации;

развивающая: развивать умение слушать партнёра и реагировать на реплики учителя; развитие логического мышления на примере работы с новыми лексическими единицами по  теме, познавательной активности, творческих  способностей учащихся; развитие умения  учащихся самостоятельно добывать знания;

         - воспитательная: воспитывать чувство ответственности за выполнение домашних обазанностей. воспитывать в учащихся толерантность к мнению других людей и уважение друг к другу; воспитывать у учащихся самостоятельность и  внимательность.

Задачи: 1) Закрепить лексические навыки по теме урока;

    2) Тренировать и закрепить грамматические навыки по теме Present Simple ,  

Past Simple

3) Совершенствовать фонетические и слухопроизносительные навыки;

4) Развивать мышление и творческие способности учащихся;

5) Способствовать повышению мотивации к изучению иностранного языка.

Тип урока  комбинированный (урок развития навыков аудирования, чтения и устной речи)

Ход урока.

I.Организационный момент

- Good morning, children, teachers!  Take your seats, please! Let’s start our English lesson now. I am glad to see you.

1)   How are you?                    

2)  Who is on duty today?       Who is absent  today?  

3) What date is it today?

4) What  day of  the week is it?

 Today is unusual lesson, we have many guests. Good! I hope you'll work hard today!

II. Фонетическая зарядка

-Lets  begin our lesson with the phonetic exercise.  You should make puzzles. Match the   words with transcriptions and read these  words

Clean, go shopping, make, water

 |kliːn|   |ɡəʊ ˈʃɒpɪŋ| |ˈmeɪk|  |ˈwɔːtə|

Complete the sentences  with words and pictures

C:\Users\User\Desktop\ппппп.jpg    C:\Users\User\Desktop\пппррош.jpg   C:\Users\User\Desktop\ллддд.jpg     C:\Users\User\Desktop\ллдд.jpg

The girl cleans the room.

My mother makes a tasty  cake.

The grandma waters the flowers.

The father goes shopping.

Постановка цели  урока:

- My dear friends, 

A little poem about the girl.

Now listen, please,  attentively,

Whose name is Mag,

Her family is big.

So, it was Sunday, lovely day! 

Granny  played computer games, grandpa  made a toy

Her father watched the stars, 

And mum with her daughter   played puzzles.

And look at the pictures

Now, tell me, please, 

What we are going to speak about?

 (показ фотографий)

C:\Users\User\Desktop\про.jpg     C:\Users\User\Desktop\южжжжж.jpg

Look at the pictures and try to guess what the topic of our lesson is today.

Look at this picture. What is  Mag doing?

(Примерный ответ:

- I think we’ll speak about how Mag  can help about the house.

- I think we’ll speak about how we help our Mums about the house.)

- Yes, you are right. The topic of our lesson  is “Do you help about the house?”

So, we’ll learn about helping about the house as much as possible. You will tell me if you like doing it or not. And at the end of the lesson you will be ready to tell us about  duties in your family.

III. Основной этап. Развитие навыков аудирования.

  1. How can you help your parents? And how it would sound in English?

     Let's find out.  Open your books. Ex. 16, p.70

    Look at the picture, listen and try to guess the meaning  (показ видеоролика, запоминание новых слов)   And now repeat after me.

Look at the pictures and say what Mag and Alex usually do at home. What else can he/ she do?

Закрепление изученных слов при помощи видеоматериалов

2.Ex. 17,p.71   Read, please the word combinations

3. Say who in your family goes shopping, makes bed…

Ask question to each other and answer  them.

  • Who  goes shopping ?  -  My mother goes shopping.
  • And  what do you do?     - I make my bed.

(Работа в парах)

   IV. Отработка изученных слов в прошедшем времени.

How do we form regular Verbs in Past Simple Tense?

(Clean  +  ed)   ( Yes, you are right)

And what about irregular Verbs?

We must only remember them.

        1.Ex. 18,p.71 Listen, read and remember

   2.Complete the sentences, please . Use the verbs in Past Simple.

V. Развитие навыков письма

Open your copybooks.  Write the date .

        Ex. 19, p.71 Complete the text. Say how Mag  helped her mum.

VI.Физминутка

I see you are tired. Let's have a rest. Let's  sing and dance together. Come to the blackboard.     «Make a Circle»

           VII. Составление диалогов

Учащиеся, разделившись на 2 группы , составляют диалоги, опираясь на карточки.

        1. группа        A. Hello. I’m… How are you?

B. I’m fine, thanks. My name is…

A. Do you help your Mum about the house?

B. Yes, I do. And what about you?

A. So do I. How do you help about the house?

B. I go shopping, wash dishes. And you? Do you sweep the floor?

A.Yes, I do. Does your mum cook dinner?

B.Yes, she does. What does your dad do about the house?

A. He goes shopping.

B. Thank you very much!

        2 группа        A. You are welcome.

A. Hello. I’m… How are you?

B. I’m good, thanks. My name is…

A.Do you help your Dad about the house?

B.Yes, I do. And what about you?

A. So do I. How do you help about the house?

B.I feed my pet, repair my bike. And you? Do you make your  bed?

A. Yes, I do. Does your dad cook dinner?

B. No, he does not. What does your sister do about the house?

A.She waters the flowers.

B.Thank you very much!

A. You are welcome.

VIII. Подведение итогов урока

Резервное задание.

Close your eyes and remember as many new words  and sentences  as you can.

Name them, please.

Well, children. What have you learned  today? Are you ready to speak about the house?

( Высказывания ребят)

Great! You’ll do it at home. Your home task is ex. 20 p. 71

You have to make up a text «Did you help  your mum and dad last Sunday?»

Boys and girls! I’d like to thank you for your good work at the lesson.

 I give “5” to … , “4” to …( You must work harder.  Read a lot at home. OK.)

Our lesson is over. You were  very active!  Thank you for the lesson.  Good-bye

        

  1. Hello. I’m… How are you?

  1. I’m fine, thanks. My name is…

  1. Do you help your Mum about the house?

B. Yes, I do. And what about you?

A.So do I. How do you help about the house?

B. I go shopping, wash dishes. And you? Do you sweep the floor?

A.Yes, I do. Does your mum cook dinner?

B.Yes, she does. What does your dad do about the house?

A. He goes shopping.

B. Thank you very much!

A. You are welcome.

2 группа

  1. Hello. I’m… How are you?

  1. I’m good, thanks. My name is…

A.Do you help your Dad about the house?

B.Yes, I do. And what about you?

  1. So do I. How do you help about the house?

 B.I feed my pet, repair my bike. And you? Do you make your  bed?

  1. Yes, I do. Does your dad cook dinner?

  1. No, he does not. What does your sister do about the house?

A.She waters the flowers.

B.Thank you very much!

  1. You are welcome.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка открытого урока английского языка в 4 классе по теме "Модальный глагол must. The Present Simple Tense. Утвердительные и отрицательные предложения."

Методическая разработка открытого урока английского языка в 4 классе по теме "Модальный глагол must. The Present Simple Tense. Утвердительные и отрицательные предложения.Данная методическая рахработка...

Открытый урок АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 2 КЛАСС ( по учебнику М. З. Биболетовой « Enjoy English 1»)

Открытый урок АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 2 КЛАСС( по учебнику М. З. Биболетовой « Enjoy English 1» Тема: «Визит в Лондон» Чтение гласной буквы Uu в закрытом слоге....

Методическая разработка открытого урока русского языка. 2 класс. Тема урока: "Закрепление правил правописания корня. Сочинение-миниатюра: "Красавица-зима".

Методическая разработка открытого урока русского языка. 2 класс. Урок развития речи по теме: "Закрепление правил правописания корня слова. Сочинение-миниатюра: "Красавица-зима"....

Методическая разработка открытого урока русского языка. 2 класс. Тема урока: "Закрепление правил правописания корня. Сочинение-миниатюра: "Красавица-зима".

Методическая разработка открытого урока русского языка. 2 класс. Урок развития речи по теме: "Закрепление правил правописания корня слова. Сочинение-миниатюра: "Красавица-зима"....

открытый урок английского языка 2 класс тема "Моя семья"

открытый урок английского языка  во 2 классе тема "Моя семья" по УМК "Rainbow English"...

открытый урок английского языка 3 класс на тему: "Числительные от 13 до 20"

открытый урок английского языка 3 класс на тему: "Числительные от 13 до 20" по УМК "Rainbow English"...