логопедическое занятие звук и буква Ш
план-конспект по логопедии на тему

Хертек Рада Бичен-ооловна

логопедическое занятие для детей с ФНР

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл logopedicheskoe_zanyatie_zvuk_i_bukva_sh.docx21.83 КБ

Предварительный просмотр:

Темазы: Ш деп унну ажык слогка болгаш сөс эгезинге турда быжыглаары.

Кичээлдиӊ сорулгалары:

Өөредиглиг:

-Уругларны Ш деп уннү шын адап өөрениринге чаӊчыктырары.

-Ш деп унну адап турда чугаа органнарыныӊ шын туружун тодараткаш , ажык слогтарга болгаш сөстерге быжыглаары.

Уругнуӊ чугаазында четпестерни эдип, сайзырадыр сорулгалар:

  • Уругну шын дыӊнап билиринге база өөренген унун ылгап билиринге чаӊчыктырары.
  • Ш деп үжукту танып билир кылдыр чаӊчыктырар.
  • Уругнуӊ сала-сайгыдын сайзырадыр мергежилгелер чоргузар.
  • Чугаа органнарыныӊ шын шимчээшкинин сайзырадыр мергежилгелер кылдырар.

Кижизидиглиг:

  • Уругну шын, культурлуг чугаага чаӊчыктырары.
  • Кичээл үезинде бодун башкарып билиринге чаӊчыктырары.
  • Бодунуӊ кылган ажылын үнелеп билир кылдыр чаӊчыктырары.

Өөреникчиниӊ ажыл-чорудулгазыныӊ сорулгалары:

Бот хуузунуӊ:

  1. Өөредилгеге  хамаарылгазын экижидери.
  2. Өөредилгеге сонуургалын көдүрер.

Эртем талазы-биле: 

  • боттарыныӊ  словарьлыг составын  чаа сөстер-биле байыдар.
  • Кичээлдиӊ өөредиглиг сорулгазын  чедип алыры.
  • Кичээлдиӊ сорулгазын шын тодарадып билирин чедип алыры.

Коммуникативтиг:

  • Башкыныӊ чугаазын шын дыӊнап күүседири база шын харыыны бээри.
  • Бердинген онаалгаларны шын медерелиг кылыры.

Компьютер, проектор, картинный материал, презентация в программе PawerPoint, мячик, көрүнчүк, артикуляторлуг мергежилгелерге херекселдер, чуруктар.


 Кичээлдиӊ чорудуу

Организастыг кезээ:

- Бөгүн кичээливисте башкылар аалдап келген.  Ынчангаш кичээливис  онзагай байдалга эртер. Силерни  идепкейлиг ажылдаарынче кыйгырып тур мен уруглар!

Белеткел ажылы:

  1. Уругнуӊ шын тынарынга база өкпеден унген агааарныӊ ажылын шын башкарып билиринге оюн мергежилгелер.

А) « Хөглүг бөмбүкчүгеш» ( Хөвеӊден борбактаан бөмбүктү, бердинген шыйыгже чаӊгыс тыныштыӊ агымы-биле киир үрер. Чаактары урдунчек эвес болур ужурлуг)

В) « Хөглүг хөвеӊчигеш»( Думчук бажындан хөвеӊни дүжүр үрери)

в) « Амданныг варенье»  (Дылды калбарткаш. Ооӊ бажын өрү көдүреринге болгаш аякчыгаш хевири кылдыр тударынга чаӊчыктырар. Үстукку эриннии үстүнден адаанче чылгаар)

Үннү быжыглаары:

-Ш-Ш-Ш ! Ол чүү дээни ол уруглар?(оожум, аяар)

- Ам силер аяар оожум деп имнеп көрүӊем?

-Ш-Ш-Ш!

Көрүнчүк дузазы-биле үннү адап турда чугаа органнарыныӊ шын туружун тодарадып быжыгаары.

Логопед: -Үстүккү диштерниӊ артында шазынга калбак дылды салгаш, чылыг агаар үнүп турар кылдыр үннү адап үндүрер.

- Ам бир дем-биле адаптаалыӊар! Ш-Ш-Ш!

Өттүг дузазы-биле үннү адаары ( үрер шарны алгаш улуг эвес кылдыр үргеш аяар салбышаан, шарныӊ даажын өттүндүр адаар)

Кол кезээ. ( слайд 1 Аъттыг оол)

- Бо үелерде тыва чоннуӊ национал байырлалы болуп турар болгай. Ол  чүү деп байырлалыл?

-Шагаа.

-Шагаа байырлалындан аалчы кел чор. ( слайд 1 Аъттыг оол)

-Кым-дыр?

-Оол

-Оолдуӊ ады  Ш деп үн-биле эгелээн. Кым тыптарыл?

-Ол  чүү деп далажып халдып олурар-дыр номчуптуӊар.

-ШУ-ШУ!

Ам  аалчывыстыӊ онаалгазы слогтарны шын номчуптаалыӊар.

          а                  

ш       о

          у

          ө

шо-шу           шо-шоо

шу-шо            шу-шуу

шө-шү            шө-шөө

шү-шо            шү-шүү

Сула шимчээшкин:

Кажыктарым шык-шак,шык-шак

Каш аӊгы кажыктарым шуу!

( өөреникчи ону каш катап кылыр, а башкы ол аразында тайылбыр ажылын чоргузар)

Быжыглаашкынга мергежилгелер.

Мергежилге « Сен эгеле, мен төндүрейн»

Ша-(ла)       шу-(ру)      ша-(гаа)

Шо-(ла)       шө-(лээ)    шо-(ваа)

Мергежилге « Чурукта чүвелерниӊ адын шын ада»

Шак, шоодай,  шанак,  шооча,  шугум.

Кичээлдиӊ түӊнели.Рефлексия

- Чүү деп үннүӊ адалгазын өөрендивис?

- Мен Ш леп үнну эки билип адап өөренип алдым….смайлик

  Чүну-даа билип шыдавадым … смайлик


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект логопедического занятия: "Звук и буква - А"

Представленный конспект логопедического занятия, проводиться в 1 классе, по закреплению, дифференциации зрительного образа буквы и звука - А.Ипользаваны интересные, увлекательные задания, и , технолог...

Методическая разработка Технологическая карта логопедического занятия "Звуки и буквы С - Ш"

Данное занятие включено в раздел рабочей программы "Дифференциация фонем по артикуляционно-акустическим признакам" с учащимися 1 классов с ОНР и НВОНР. . На занятии применялись здоровьесберегающие , и...

Конспект логопедического занятия "Звук и буква К"

Представляю конспект логопедического занятия с учащимися второго класса, имеющих недостатки чтения и письма, обусловленные фонетико-фонематическим недоразвитием речи. Данное занятие направлено на разв...

Логопедическое занятие Звук и буква С

В работе предлагается логопедическое занятие по теме «Звук и буква С» для детей с ОНР (общим недоразвитием речи). Занятие содержит подробное изложение хода логопедического занятия сопрвождающая презен...

Презентация к логопедическому занятию «Звуки и буквы Т - Д»

Презентация в соответствии с конспектом логопедического занятия "Звуки и буквы Т - Д"...

Конспект логопедического занятия "Звук и буква Ц" 2 класс

Индивидуальное логопедическое занятие  «Звук и буква Ц» 2 класс...

Презентация к логопедическому занятию: Звуки и буквы Д-Т

Представленный презентационный материал подготовлен к логопедическому занятию для обучающихся вторых классов на тему: Звуки и буквы Д-Т....