Главные вкладки

    Путешествие по Лондону
    календарно-тематическое планирование (6 класс) по теме

    Коьбинированный урок

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Урок-путешествие «Достопримечательности Лондона».

    Тип урока: Комбинированный, урок-закрепление по пройденной теме «Достопримечательности Лондона».

    Задачи урока:

    Образовательные:

    1. Повторить лексику по теме;
    2. Научить учащихся называть достопримечательности Лондона;
    3. Научить учащихся подробно рассказывать о некоторых из них по выбору;
    4. Практиковать учащихся в аудировании текста.

    Развивающие:

    1. Развивать коммуникативную компетенцию учащихся;
    2. Развивать эмоциональную и эстетическую стороны в процессе обучения иностранному языку;
    3. Развивать и углублять знания по страноведению.

    Воспитательные:

    1. Повышать познавательный интерес к иностранному языку в процессе игры, драматизации на уроке.

    Оснащение урока: карточки, магнитофон, компьютер.

    Ход урока.

    I. Приветствие учителя.

    Беседа о датах и днях недели.

    Teacher: - How do you do, kids?

            How do you do.

    - I hope you are well, kids?

    We hope you are too.

    Teacher: - Good morning, boys and girls. Sit down, please.

            Let’s begin our lesson.

    Teacher: - What date is it today?

    P1: - Today is…

    Teacher:  - What day is it today?

    P2: - Today is…

    Teacher:  - Who is absent today?

    P3: …

    II. Фонетическая зарядка.

    Teacher: - Children, what do you like to do if you have free time?

    P1: I like to read if I have free time.

    P2: I like to… if I have free time.

    Teacher: - Do you like to travel?

    P3: Yes, we do.

    Teacher: - Children, today we are going to visit London. I have a leaflet. There you can find the names of the most famous London sights.

    Pronounce them in chorus after me.

    Trafalgar Square

    The Houses of Parliament

    The London Eye

    The Tower of London

    Buckingham Palace

    Madame Tussaud’s

    Nelson Colum

    London Zoo

    III. Практика учащихся в диалогической речи.

    Teacher: - Now you see there are a lot of places of interest in London. But where shale we start our tour? Let’s listen to the conversation between the guide and the leader of our group.

    P1: - Good morning.

    P2: - Good morning! Can I help you?

    P1: - I am the leader of the group of Russian tourists. We are in London for the first time. We want to see famous London sights. What could you suggest?

    P2: - I can suggest a double-decker bus tour about London.

    P1: - Thanks a lot.

    IV. Практика учащихся в аудировании текста.

    Teacher: - Now listen to the text and answer the questions.

    Text №1.

    Teacher: - Where did we start our tour?

    P1:  - We started in Trafalgar Square.

    Teacher: What is there in the centre of the square?

    P2: - In the centre of the square there is a big column.

    Teacher: - What is there at the top the column?

    P3: - At the top of the column there is a statue of Admiral Nelson.

    Text №2.

    Teacher: - Where did we go from Trafalgar Square?

    P1: We went down the street and visited the Houses of Parliament.

    Teacher: - What is there in the Houses of Parliament?

    P2: - The British Government is there.

    Text №3.

    Teacher: - What is near the Houses of Parliament?

    P1: - The Houses of Parliament are very  near Buckingham Palace.

    Teacher: - Who lives there?

    P2: - It’s the London home of the Queen.

    Teacher: - Why couldn’t we go in?

    P3: - We couldn’t go in because the palace isn’t open to the public.

    Text №4.

    Teacher: - Where did we go after Buckingham Palace?

    P1: - We went to Madame Tussaud’s.

    Teacher: - What is this museum famous for?

    P2: It’s a famous museum of wax figures.

    Teacher: - What wax figures are there in the museum?

    P3: - There are wax figures of all the famous people in the world.

    Text №5.

    Teacher: - Where did we go in the evening of the first day?

    P1: In the evening of the first day we went to the London Eye.

    Teacher: - Where is it?

    P2: - It’s on the Thames.

    Teacher: - What is the London Eye?

    P3: It’s the largest observation wheel in the world.

    Text №6.

    Teacher: - What was he Tower of London?

    P1: - It was a fortress, a castle, a prison and a zoo.

    Teacher: What is it now?

    P2: Now it’s the oldest museum in London.

    V. Контроль степени узнаваемости достопримечательностей Лондона учащимися.

    Teacher: - Match the names of places and the pictures.

    (На экране показываются достопримечательности Лондона, учащиеся называют их).

    VI. Практика учащихся в устной речи.

    Teacher: - Now let’s work in groups.

    I’ll give you a card with an assignment.

    You should make up sentences.

    Card №1.

    1. This is…                                …old manuscripts there.

    2. The British Museum has…                …the British Museum.

    3. You can see…                        …the largest library in the world.

    4. Many famous men…                        …have read and studied there.

    Card №2.

    1. This is…                                …in the central part of London.        

    2. It is a square…                        …Piccadilly Circus.

    3. Piccadilly Circus is…                        …are on Piccadilly Circus.

    4. London’s famous                        …the meeting-point of six streets.

    restaurants and theatres

    Card №3.

    1. This is…                                …was founded in the 11th century.

    2. It is…                                        …the tombs of many British kings and queens there.

    3. The Abbey…                                …Westminster Abbey.

    4. You can see…                        …a royal church.

    Card №4.

    1. This is…                                …houses and shops on it.

    2. It is…                                        …was wooden.

    3. The first bridge…                        …London Bridge.

    4. There were…                                …two thousands years old.

    Card №5.

    1. This is…                                …Speakers’ Corner.

    2. The park has…                        …a very democratic park.

    3. It is…                                        …Hyde Park.

    VII. Практика учащихся в монологической речи.

    Teacher: - Now speak about your favorite sights of London.

    (На экране демонстрируются слайды, учащиеся рассказывают о любимой достопримечательности).

    Quiz.

    Teacher: - Now let’s have a quiz.

    Complete the sentences.

    1. You can see the column with a statue of Nelson on…

    a). Piccadilly Circus;        b). Hyde Park;        c). Trafalgar Square

    2. London Zoo is in…

    a). Regent’s;        b). St. James’s Park;        c). Hyde Park.

    3. The London home of the Queen is…

    a). Buckingham Palace;             b). Westminster Abbey;        c). Covent Garden.

    4. the seat of the British government is…

    a). Buckingham Palace;             b). The Houses of Parliament;        c).Piccadilly Circus.

    Teacher: - Answer the question:

    Where will you go if you want to do these things?

    Model: If I want to see ravens, I’ll go to the Tower of London.

    If I want to…                , I’ll go to…

    1. see ravens;

    2. see wax figures;

    3. see the home of the Queen;

    4. see London best of all;

    5. see Nelson’s column.

    VIII. Подведение итогов.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Методическая разработка по английскому языку в 5 классе "Путешествие в Лондон"

    Данный урок рассчитан на учащихся 5- го класса. Форма его проведения –соревнование, является познавательно –развлекательной формой подачи учебного материала. Она позволяет обобщить уже полученны...

    Урок по теме "Путешествие в Лондон"

    Конспект урока в 6 классе "Путешествие в Лондон" по учебнику М.З. Биболетовой...

    Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе «Путешествие по Лондону»

    Цель: Обобщение изученного материала, активизация лексических навыков, совершенствование монологической речи, воспитание любознательности и толерантности, приобщение к культуре англоговорящих стран....

    Конспект урока по английскому языку "Путешествие по Лондону" для 3 класса.

    ОТКРЫТЫЙ УРОК В 5 КЛАССЕПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУУчитель английского языка: Гайтанова Инна АнатольевнаМОУ «СОШ № 3» г. НовомосковскТема урока: «A trip to London».Цели урок...

    Урок. Путешествие в Лондон.

    Тип урока: комбинированный с использованием элементов ИКТ и элементов технологии развития критического мышления. Методы: стимулирование обучения, самостоятельная частично – поисковая работа учащих...

    Урок английского языка "Путешествие в Лондон"

    Материал представляет собой  план-сценарий урока, целью которого является  ознакомление учащихся с достопримечательностями столицы изучаемого языка – города Лондона....

    Мероприятие внеурочной деятельности по предмету английский язык «Путешествие в Лондон»

    С целью совершенствования учебно - методического обеспечения учебного процесс и повышения качества знания учащихся предлагается сценарии мероприятия «Путешествие в Лондон». Данная разработка пре...