Урок английского языкав 6 классе"My working day and day off"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Антонова Ольга Викторовна

Актуализация умений и навыков по всем видам речевой деятельности по теме"Распорядок дня".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka_v_6_klasse.doc62.5 КБ

Предварительный просмотр:

1.Начало урока.

П:Good morning  , boys and girls!

Nice  to see you.

How are you?

У.:Fine,Thank  you.

П.: Today  we have guests.I think you are glad to see them at our lesson.

We begin our lesson. The theme of our lesson is

We shall read , speak , translate, make up the sentences, listen to the tape, make up  the dialogues, answer the questions.

2.Фонетическая  зарядка.

П:Read these words correctly!

Repeat after me!.

Run – running                   watch - watching

Ride – riding                     speak - speaking

Play – playing                    cook - cooking

Swim – swimming             read - reading

П:That’s right! Well .

3.Речевая  зарядка.

П.: Look , please ,at the screen!

 (на  доске – Be  always on time

                        To be late is a crime!

П:Read , please,  and repeat  after me!

Translate !

П:Что нужно , чтобы всегда – Be always  on time? Наверняка , хорошо ориентироваться во времени . Вспомним , как это делать по – английски?

Look! What’s the time now?

Good.That’s  right!

(на доске – циферблаты часов . стр.72, учебник)

4.Лексическая зарядка.

I.

П: Now  we speak   about   our  working day.

What do you do usually?

1)Look. Read the word combinations and repeat  after me!

                                                                             

To have breakfast

To have a shower                                                 (картинки на доске)

To  dress

To go to school

To have  lunch

To go home

To do homework

To go for a walk

To have dinner

To watch TV

To go to bed

Let’s  make  up the  sentences  with  these word  combinations.

П: I  get up at  7 o’clock .  And  you ?

У.: I get up at 8 o’clock.

2) П.:Now we play!

You are correspondents of our school’s newspaper . You speak about your working day.

Make up the dialogues about your working day .

Вам нужно написать статью в нашу  школьную  газету о том , как наши ученики соблюдают режим дня.Для этого необходимо задать несколько вопросов. Вот наша школьная газета.Лучшие  сочинения , а это будет вашим домашним  заданием , будут помещены в этой газете.

( после диалогов ) П.:судя по вашим ответам , вы стараетесь выполнять режим дня, наверняка , делаете утреннюю гимнастику.Давайте покажем , как вы это делаете.

.Физкультминутка.

Well. That’s right!

II.

П.: Now  we speak  about   your  day off.

Look . I tell  you  the russian  word  combinations ,you find the  english word combinations.

Играть в  теннис. У.: Play  tennis.

Смотреть телевизор

Плавать в плавательном бассейне

Ходить в кинотеатр

Кататься на велосипеде

Бегать в парке

Играть  на пианино

Говорить по  -  английски

Читать книги

Готовить

Играть в футбол

(на доске выражения)

Run in the park                                                            на доске

Ride a bike

Play football                                                                 I like + Ving

Play tennis                                                                    (картинки)

Swim in the swimming bath

Watch television

 Go to the cinema

Play the piano

Speak English

 Cook

Read books

П.: What do you like doing on weekend?

I like running in the park. And you?                    П – У1 , У2 и т. д.

У.:I like cooking.

П.: Let’s sing the song « Our  week”

5.  Развитие  грамматических навыков.

П.: К  нам   пришло письмо , но оно разлетелось на кусочки  и только отдельные предложения .Some  pupils   make up the sentences and then ask questions to these sentences .

(уч – ся получают карточки  со словами  , составляют предложения  и вопросы.)

П.: Нам придется написать ответ на письмо , но его необходимо  грамматически правильно оформить. Давайте вспомним некоторые правила.

(на доске предложения , нужно поставить  S, DOES  or  DO)

LOOK !READ  the  sentences  CORRECTLY!

1.I go….to school by bus.

I  go  to school  by  bus.

2.My father watch …..TV in the evening.

My  father watches  TV in the evening.

3.Mary and Tom drink …..tea in the morning.

Mary and  Tom  drink  tea  in the  morning.

4.He do….his English exercises after school

.

He  does  his English exercises after school.

5.We have/has lunch in the afternoon.

We  have  lunch  in the  afternoon.

П.: Let’s read the questions correctly!

1……they live in Moscow?

Do they live in  Moscow?

2….he  like  cakes?

Does he like cakes?

3……I have milk or tea for breakfast?

Do I have milk or tea for  breakfast ?

4.When…….you go to school ?

When do you go to school?

5.What…….she like to read?

What  does  she like to  read?

П.: Are  you  ready ? please , children ,read  the sentences and your questions .(1 группа)

  1. .They  do not get up  very  early.
  2. I like to watch films about animals.                (самостоятельная работа)
  3. My  sister  always goes  shopping on  Sundays .                                      
  4. We  help  our  mother  about  the  house.
  5. My  father  usually  works  in  our  garden .
  6. He  reads  interesting books.

5.Развитие  навыков монологической речи.

П.: Мы повторили время по -  английски , повторили выражения . необходимые нам , вспомнили правильное грамматическое оформление предложения.

П.: Now  we can answer the question: what do you like best of all: your working day or your day off?

Tell about your working day or your day off.

У1.:I like my working day. I like to go to school. I like my friends. и т.д.

У2.:I like my day off. I can  not go to school.и т.д.

6.Развитие навыков чтения.

П.:Мы выяснили , как вы проводите свои обычные  и выходные дни. К нам ещё пришли письма из  Англии от ваших сверстников . Мы сейчас узнаем , как они проводят свои дни.

П.: Now we read the text , open your  books , page  67   , exercise  2       and choose the right  answer.

We begin.

Dear granny,

                    I’m in the Lake District now and I love it! We get  up at eight and have breakfast at nine. We often  have breakfast in our hotel room. We don’t have lunch in the hotel. In the afternoon we go to the lake. When the lake is not cold we swim a lot.I can swim very well now.

Sally can’t swim well and she doesn’t like it. We always have lunch in town. At five o’clock we often play tennis. In the evening we watch television. Sometimes we play chess. We never go to bed at ten. We go to bed at twelve o’clock and our days are very long . Mum and Dad are very happy . They sometimes go to the shops. Dad plays football but not very often. Love,

                                                                                                                                       

                                                                                                                                         John

Задание :

1.John has breakfast……

А) in his hotel             B)in the garden

2.John swims a lot……..

А)when it is hot          B)when it is not cold

3. ……..swims well.

А)John                     B)Sally

4. John always has lunch …….

А)in town                  B)in his hotel

5.John and Sally never go to bed at ……..

А)twelve o’clock              B)ten o’clock

Правильные ответы.

1 . John has breakfast in his hotel room.

2 . John swims a lot when it is not cold.

3. John swims well.

4.John always has lunch in town.

5. John and Sally never go to bed  at ten o’clock.

8.Развитие навыков аудирования.

П.: У нас ещё  звуковое письмо

Listen to the tape and answer the questions  about Tom’s working day.

1.When  does Tom get up in the morning ?

a)at 5 o’clock    b)at 6 o’clock   c)at 7 o’clock

2. When does Tom have breakfast ?

a)at 7 o’clock     b)at 8 o’clock  c) at 9 o’clock

3.When do Tom’s  begin?

a)at 7 o’clock   b) at 8 o’clock  c)at 9 o’clock

4. When does Tom have lunch?

a)at 12 o’clock   b)at 1 o’clock c) at 2 o’clock

5. When does Tom go home?

a)at 3 o’clock  b)at 4 o’clock  c)at 5 o’clock

правильные ответы.

1.Tom gets up at   6     o’clock.

2.Tom has breakfast at    7   o’clock.

3.Tom’s  classes begin at  9  o’clock.

4. Tom has lunch at  12  o’clock.

5. Tom  goes home at  4   o’clock.

10. Заключительный этап урока.

П.: Our lesson is over.  Чем  мы сегодня с вами  занимались на уроке?

У1 : читали текст.

У2: слушали текст. И т.д.

П.: Дома вам нужно написать сочинение  о том , как вы  и ваши одноклассники выполняете режим дня. Лучшие мы поместим в нашу школьную  газету.

Thank you for your work at the lesson. You get marks.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

презентация к уроку английского языка "Life and works of M.Lomonosov"

презентация к уроку английского языка по теме "Жизнь и творчество М.Ломоносова"...

Конспект урока английского языка в 10 классе "Western Democracies. How do they work?"

Урок рассчитан на 2 часа, разработан по УМК Кузовлев В.П. "English 10-11". На уроке предусмотрено использование ИКТ....

Конспект урока английского языка Класс: 9 Тема: «Едим не дома» “Eating out”

Данная методическая разработка  содержит материал по совершенствованию навыков устной речи на основе проблемно-ситуативного метода....

План-конспект открытого урока английского языка в 6 классе по теме "My Working Day & My Lifestyle" ( по ФГОС)

Урок составлен в соответствии с ФГОС, использую несколько технологий: коммуникативного обучения,игровые,здоровьесберегающие и информационно-компьютерные.Тесты 2-х видов для контроля сформированности У...

Oткрытый урок английского языка в 4 классе по теме: «My Working Day»

Oткрытый урок английского языка в 4 классе по теме «My Working Day»(по учебнику: В.Н.Богородицкая, Л.В.Хрусталева. Английский язык для 3 класса общеобразовательных учреждений. Часть 1.)...

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА Класс: 4 Учебник: Spotlight 4, Быкова Н. И., Поспелова М. Д. Английский язык Тема урока: Что ты можешь узнать в зоопарке? Грамматика: степени сравнения прилагательных(Аt the Zoo?)

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКАКласс: 4Учебник: Spotlight 4, Быкова Н. И., Поспелова М. Д. Английский языкТема урока: Что ты можешь узнать в зоопарке? Грамматика: степени сравн...