Интеллектуальный марафон (задание по английскому языку) 6класс
методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме

Филонич Андрей Васильевич

      Интеллектуальный марафон- проводимое в некоторых школах мероприятие, которое включает в себя задания по различным предметам. Его цель-проверить знания, общую эрудицию, творческие способности учащихся. Подобно ЕГЭ, задания можно разделить на три уровня. Первый и второй уровни-это проверка знаний по предмету и практических навыков. Третий уровень-это задания, рассчитанные на проявление креативности. Задание по английскому языку для 6 класса включает в себя разделительные вопросы, использование основных времен,артикли, лексику по различным темам. Задание по чтению- составить текст из данных предложений. Третья часть-написание небольшого сочинения.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon intellektualnyy_marafon_6.doc48.5 КБ

Предварительный просмотр:

Интеллектуальный марафон

Задание по английскому языку                        6 класс

Part A

        1.    Complete the questions:

  1. You went to the stadium with him, …?
  1. don’t you
  2. didn’t you
  3. won’t you
  4. wasn’t you
  1. He will see this show tonight, … ?
  1. doesn’t he
  2. didn’t he
  3. won’t he
  4. wasn’t he
  1. They are going to have a party on Sunday … ?
  1. didn’t they
  2. aren’t they
  3. won’t they
  4. don’t they
  1. She has bought many good things today, … ?

a)    didn’t she

b)    hasn’t she

c)    hadn’t she

  1. He has to walk to the station, … ?

a)    doesn’t he

b)    hasn’t   he

c)     isn’t he

2.        In each group of the words find the odd one:

1)        weather, season, rain, forecast, cloudy, expensive, hot, cold                  

 2)        London, sights, monument, tourist, art gallery, to found, to build, to design, guide, president

3)        tall, bright, monument, beautiful, merry, sad, intelligent, comfortable, pretty, slim, fat, dark-eyed

4)        often, sometimes, occasionally, usually, normally, always, never

5)        writer, builder, teacher, worker, driver, pilot, lawyer, painter, dancer, singer  

3.        Use the correct form of the verbs:

1)        Every evening at 9 o’clock he… his dog for a walk.

  1. is taking
  2. takes
  3. has taken

       2)   What … she doing now?

  1. is
  2. does
  3. has

        3)          Look out of the window. It … hard.

                                  a)        rains

                        b)        is raining

                                  c)        will rain

                 4)    He ... school two years ago.

                        a)        finishes

                                   b)        will finish

                         c)        finished

                      5)           He… a pilot during the World War II.

                                   a)        is

                         b)        will be

                          c) was

4.        Match the words from the left and the right column according to the their meanings:

  1. describe                        a)          exciting
  2. writer                                b)        book
  3. interesting                        c)        fantasy
  4. novel                                        d)        well-known
  5. famous                        e)        write about
  6. hero                                        f)        fighting
  7. scene                                g)        character
  8. main                                        h)        action
  9. fairy-tale                         i)        author
  10. conflict                        J)        leading

5.        Choose the correct article:

  1. … Mississippi is the longest river in the USA.
  1. a
  2. the
  3.   -

                2)        … Jack London is a well-known American writer.

  1. the
  2. a
  3.    -

                     3)        … tea is cold.

  1.          -
  2. a
  3.    the

                      4)        On… Monday we open at 9 o’clock.

a)                the

b)        -

c)                a

                  5) It was… cold today

                      a)   a

                      b)         the

                       c)        -

Part  B

        Put the sentences into the correct order to make up the story:

  1. He didn’t know what to do with him
  2. Next day the man the man again
  3. the policeman said
  4. “Why didn’t you take him to the Zoo?” asked the policeman.
  5. “Now I am taking him to the cinema”.
  6. The man did as the policeman said to him.
  7. and took him to a policeman.
  8. “Take him to the Zoo”.
  9. The man still had the elephant.
  10. “I did”, said the man,
  11. One day a man was walking in the park and met an elephant.
  12. “ and he liked very much”.

Part C

        Write about ideal holiday (How you imagine it)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интеллектуальный марафон (задание по английскому языку) 5 класс

    Интеллектуальный марафон- проводимое в некоторых школах мероприятие, которое включает в себя задания по разным предметам. Eго цель-проверить знания, общую эрудицию и творческие сп...

Интеллектуальный марафон (задание по английскому языку) 8класс

   Интеллектуальный марафон-проводимое в некоторых школах мероприятие,которое включает в себя задания по различным предметам.Его цель-проверить знания,общую эрудицию, творческие спосо...

Интеллектуальный марафон (задание по английскому языку) 9класс

   Интеллектуальный марафон- проводимое в некоторых школах мероприятие, которое включает в себя задания по разным предметам. Его цель- проверить знания, общую эрудицию , творческие сп...

Интеллектуальный марафон. Задания по русскому языку 10 класс

Интеллектуальный марафон. Задания по русскому языку 10 класс...

Интеллектуальный марафон. Задания по русскому языку 11 класс

Интеллектуальный марафон. Задания по русскому языку 11 класс...

Интеллектуальный марафон. Задания по литературе 10 класс

Интеллектуальный марафон. Задания по литературе 10 класс...