Главные вкладки

    Контроль лексико-грамматических навыков по теме "Мир профессий". 8 класс
    методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме

    Контроль ЛГ навыков по теме "Мир профессий" (урок 1) к УМК авторов Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. "Английский язык для 8 класс школ с углубленным изучением английского языка". Вариант I, II

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл Test_1_variant 1.docx17.8 КБ
    Файл Test_1_variant 2. docx17.82 КБ

    Предварительный просмотр:

    TEST 1

     UNIT 1 “Choosing a career: the world of jobs”- variant 1

    1. Match  the words with their definitions

    1. To fix
    2. Dumb
    3. Smart
    4. Advanced
    5. Care
    6. Jealous

    1. Very good and especially enjoyable
    2. To be worried, anxious or concerned
    3. Damage
    4. Having or showing a lack of good sense and judgment
    5. A taste
    6. To fasten firmly in position
    7. To behave in a dishonest or deceitful way in order to win an advantage, especially in a game
    8. Unable to speak
    9. Far on in development
    10. Unhappy and angry because someone who should like you, likes someone else better
    11. Neat and stylish in appearance
    12. Decayed, gone bad

    1. Fill in the gaps with the words (new words to learn)
    1. His film was a complete failure, and this did his reputation a lot of ……………………………………..
    2. It’s ………………………………… to go out in the rain.
    3. He always …………………………… at cards.
    4. You look ……………………………….. in that new dress.
    5. This dish has a strong …………………………. Of cheese.

    1. Complete the dialogues (Social English)

    A:  What do you say to going to the British Museum tomorrow?

    B: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    A:  I suggest that we meet at about 10 at the entrance and do the museum together.

    B: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    A: It’s a pity you’re so short of time tomorrow. Perhaps we could do it some other day.

    B: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……

    1. Say whom would you contact if (topical vocabulary)
    1. You wanted a plan of a country house you were going to build - ………………………………………………
    2. You wanted a consultation on some legal problem -……………………………………………….…………………
    3. You wanted some medicine to be made up - …………………………………………………………….………………
    4. Your grand piano wasn’t sounding right - ………………………………………………………………………………….

    1. Write whose words they might be (topical vocabulary)
    1. I’m rather tired after repairing the pipes in the bathroom. - ……………………………………………………….
    2. I think I’ll shorten the skirt; it’s too long for you. - ……………………………………………………………………...
    3. I can’t make new doors for your writing desk in two days. - ……………………………………………………….

    1. Fill in the missing words (phrasal verb)
    1. The teacher handed ………….. books to all the pupils.
    2. We know you have the jewels, so hand them …………… .
    3. The king handed ………….. his authority to the parliament.
    4. The gold chain has been handed …………. In the family since the 18th century.

    1. Translate into English (Conditionals, topical vocabulary):
    1. Если бы Джеймс пришёл ко мне вовремя, я бы передал ему деньги.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Если бы Колин не списывал на экзамене, его бы не наказали.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Майкл никогда не моет машину сам, за него это делает сын.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. От той сцены в фильме у меня мороз по коже.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Если тебя примут, тебе придется работать в ночную смену.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

            Total score:



    Предварительный просмотр:

    TEST 1

     UNIT 1 “Choosing a career: the world of jobs”- variant 2

    1. Match  the words with their definitions (new words to learn)

    1. Cheat
    2. Flavor
    3. Harm
    4. Terrific
    5. Rotten
    6. Silly

    1. Very good and especially enjoyable
    2. To be worried, anxious or concerned
    3. Damage
    4. Having or showing a lack of good sense and judgment
    5. A taste
    6. To fasten firmly in position
    7. To behave in a dishonest or deceitful way in order to win an advantage, especially in a game
    8. Unable to speak
    9. Far on in development
    10. Unhappy and angry because someone who should like you, likes someone else better
    11. Neat and stylish in appearance
    12. Decayed, gone bad

    1. Fill in the gaps with the words (new words to learn)
    1. I …………………….. it to the wall with a nail.
    2. When she kisses the baby it makes the older child ………………………………. .
    3. John was an …………………………….. child. He knew more than his classmates.
    4. When his dog died Alice didn’t seem to …………………………….. at all.
    5. I don’t know who calls him intelligent. He isn’t as …………………….. as they say.

    1. Complete the dialogues (Social English)

    A:  Have you ever thought of taking a course of Spanish?

    B: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    A:  Actually, I think you are very good at languages and Spanish is one of the most required languages nowadays.

    B: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    A: Really? And what career would you like to take up?

    B: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……

    1. Say whom would you contact if (topical vocabulary)
    1. You wanted to sell your house - …………………………………………………………………………………
    2. Your bathroom tap were leaking -……………………………………………………………………..………
    3. Your relative were old and ill and required medical and social care - …………………………
    4. You had a problem with your heart - …………………………………………………………………………

    1. Write whose words they might be (topical vocabulary)
    1. This is your parcel. Will you sign here? - ……………………………………………………………………………
    2. Fine for parking, sir. You have chosen the wrong side of the road. - …………………………………
    3. I think I can come to you around five to have a look at your sick pet. - …………………………….
    1. Fill in the missing words (phrasal verb)
    1. Certain customs are handed ………………… from generation to generation.
    2. I have a job handing ……………. advertisements for a department store.
    3. The teacher told the students to hand …………. Their exercise books.
    4. They handed the thief ……………. To the police.

    1. Translate into English (Conditionals, topical vocabulary):
    1. Наташа хочет пойти по стопам своего отца и стать журналистом.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Никто не любит  монотонную работу, но ее тоже необходимо делать.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Если бы я не видела этот фильм ужасов раньше, у меня побежали бы от него мурашки по коже.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Если бы ты не назвала эту игру отвратительной, твои друзья позволили бы тебе  участвовать.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    1. Она не шьёт свои платья сама, за нее это делает портной.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

            Total score:


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Контроль лексико-грамматических навыков учащихся 7 класса по французскому языку.

    Контрольная работа по французскому языкудля учащихся 7 класса...

    Контроль лексико-грамматических навыков по итогам I четверти 8 класс (Unit 3)

        Данный материал может быть использован в качестве контрольной работы на уроке в 8 классе по УМК М.З..Биболетовой....

    Контроль лексико-грамматических навыков учащихся 7-8 класса

    Может быть использовано учителем или родителями для контроля учащихся...

    Контроль лексико-грамматических навыков учащихся 7-8 класса

    Может быть использовано учителем или родителями для контроля учащихся...

    Приблизительный тест для контроля лексико-грамматических навыков учащихся 7-8 класса

    Может быть использовано учителем или родителями для контроля учащихся...

    Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова и др.: контроль лексико-грамматических навыков.

    Лексико-грамматический тест (Базовый уровень сложности) на множественный выбор поможет учителю организовать контроль знаний учащихся в области лексики и грамматики за курс 7 класса. Тест расчитан на 2...

    Тест 2, контроль лексико-грамматических навыков, 2 четверть, Enjoy English- 8 класс, Биболетова М.З.

    Тест 2, контроль лексико-грамматических навыков, 2 четверть, Биболетова М.З. Enjoy English-8...