Открытый урок по теме "English-speaking countries"
методическая разработка по английскому языку (9 класс) по теме

Открытый урок для 9 класса по теме "English-speaking countries"

Презентации по ссылке http://www.sendspace.com/file/usqq1j

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_po_teme_english-speaking_countries.docx71.47 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок по теме "How different the world is - English-speaking countries"

Цель урока:

1. Социокультурный аспект- знакомство с некоторыми географическими особенностями, традициями, достопримечательностями англоязычных стран.

2. Развивающий аспект – развитие самостоятельности

3. Учебный аспект- развитие речевых умений, контроль уровня сформированности речевых умений.

4. Речевой материал – повторение лексического и грамматического материала цикла.

5. Воспитательная цель – формирование потребности, способности к осознанию образа жизни, поведения людей другой культуры, терпимого отношения к особенностям поведения людей другой культуры, критического отношения к мнению других людей.

Оснащение:

  1. компьютер
  2. презентации,
  3. таблицы
  4. грамматический материал.

Ход урока

I. Организационный момент (3 мин)

T: Good morning, everybody! I’m glad to see you.

Take your seats, please.

T: Today some guests are present at our lesson

Now, let’s start our work. We have a consolidation lesson today, that’s why we are going to speak English a lot. Our theme is “How different the world is – English-speaking country!” Today we are going

  1. to speak English a lot
  2. to act out dialogues
  3. to review grammar? words and phrases connected with travelling
  4. some of our students prepared presentations and they will tell us about Canada and New Zealand.

During our lessons  we have learned many words which are connected with travelling. Now let’s review them.

My task is to translate my word combinations and sentences into English.

II.Повторение лексического материала. (10 мин)

  1. Translate my questions into English and answer them:
  1. Как вы предпочитаете путешествовать? (How do you prefer  to travel? Why?)
  2. Вы любите уезжать заграницу или проводить  каникулы в своей стране? (Do you like to go abroad or spend your holidays in your country? Why?)
  3. Какой самый удобный (опасный, интересный) способ путешествия? (What is the most comfortable (dangerous, interesting) method of travelling?)

  1. Now your task is to put the preposition and translate the sentences into Russian. (Приложение № 1)

III. Повторение грамматического материала. (5 мин)

The next task is grammar. You will see the map with geographical names. I’ll show you the place, you must use it with or without article "the"(карта внесена в доску)

IV. Практика устной речи: монологической и диалогической. (26 мин)

  1. T: And the main part of the lesson we will speak about English-speaking countries. (10 мин)

Your home task was different. Some of you prepared the topics about the best of all possible worlds, and the others make the presentations.

Let’s listen about some English-speaking countries, The first will be the UK, then Australia and the last – the USA)

(учащиеся рассказывают о странах с использованием презентации № 1)

T: Did you learn anything new about these countries?

  1. T: And now you’ll work in pairs. Your task will be to make up  dialogues about some interesting facts and places of interest in these countries and act them out. To make the dialogues some of you should put given sentences in the correct order and some of you should make your own dialogues (8 мин)

T: Now let’s listen to small dialogues.

(диалоги ребята рассказывают на фоне презентации № 2) 

  1. T: And the last group of our students prepared presentations about Canada and New Zealand. (Презентации №№ 3,4) Let’s listen to them and try to fill the tables. (Приложение № 2) (8 мин)

V. Подведение итогов урока.

H/w: I’ll give you some idioms and proverbs about travelling and your task will be try to explain them and think some examples where we can use them. (Приложение № 3) 

Приложения-презентации по ссылке http://www.sendspace.com/file/usqq1j

ПРИЛОЖЕНИЕ № 1

Put the preposition and translate the sentences into Russian:

  1. The train arrived _____ schedule. _______________________________________________________ ___________________________________________________________________________________
  2. There were a lot of people _____ board the plane. ___________________________________________ ___________________________________________________________________________________
  3. My mother is afraid of travelling _____ air. ________________________________________________ ___________________________________________________________________________________

Put the preposition and translate the sentences into Russian:

  1. Last year we travelled _____ foot a lot. ___________________________________________________ ___________________________________________________________________________________
  2. They went _____ from their trip yesterday. ________________________________________________ ___________________________________________________________________________________
  3. The plane takes _____ in time.___________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________

Put the preposition and translate the sentences into Russian:

  1. They usually spend their holidays ____ the coast.____________________________________________ ___________________________________________________________________________________
  2. Where do you usually go_____ holiday. ___________________________________________________ ___________________________________________________________________________________
  3. Our journey sets _____ on Sunday. _______________________________________________________ ___________________________________________________________________________________

ПРИЛОЖЕНИЕ № 2

Fill in the table:

CANADA

NEW ZEALAND

THE       AREA

THE     CAPITAL

THE     LANGUAGE

THE     POPULATION

THE     HEAD   OF   THE   COUNTRY

THE    SYMBOL

ПРИЛОЖЕНИЕ № 3

Idioms and proverbs about travelling

tourist trap

Например:
I want to spend my holidays somewhere far away from civilization. Popular tourist traps do not attract me at all. 

cover a lot of ground

Например:
We covered a lot of ground before we reached “The Northern Capital” of Russia. 

 travel light

Например:
I prefer travelling light. I don’t want to be anxious about loss of my belongings. 

 It is better to travel hopefully than to arrive.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок и презентация "The country and the city" Enjoy English 4 garde

Тема: The country and the cityТип урока: комбинированный (тип урока, характеризующийся сочетанием различных целей и видов учебной работы при его проведении(проверка знаний, работа над пройденным матер...

Открытый урок “ Britain is the country of celebrations and traditions”.

Открытый урок по теме: “ Britain is the country of  celebrations and traditions”.Unit 3 "Traditions, Manners."УМК Кузовлев В.П.Класс: 8...

Открытый урок в 10 классе по теме "Different Countries - Different Cultures"

Повторительно-обобщающий урок в 10 классе по учебнику Happy English.ru под редакцией Кауфман, раздел 3...

Открытый урок So many countries, so many customs

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКАПо теме «So many countries, so many customs»УМК И.Н. Верещагиной, О.В. Афанасьевой для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...

Конспект открытого урока "Are you a city mouse or a country mouse?"

Использование кейс-технологий на уроках английского языкаА.Эйнштейн «Где это только возможно, обучение должно стать переживанием». (Case study) - метод анализа ситуаций. Осмысление реальной ...

Сценарий открытого урока по теме "The country across the ocean"

Сценарий открытого урока "Страна за океаном" к УМК Rainbow English-6...

План открытого урока «Russia-our beloved country» в группах 712 и 715 Тункинского филиала Бурятского информационно-экономического техникума. Преподаватель английского языка Цыренова Татьяна Михайловна.

Углубление страноведческих знаний учащихся, расширение их кругозора,воспитание у учащихся уважения к истории, традициям России, ощущение гордости за свою великую культуру....