урок по английскому языку в 6 классе по теме "Королевский Лондон" (углубленное изучение)
материал по английскому языку (6 класс) по теме

Демьянова Елена Михайловна

на данном уроке об-ся знакомятся с достопримечательностями Лондона, связанными с английской королевской семьей, символами королевской короны, самыми известными английскими монархами. кроме этого об-ся закрепляют грамматический материал по темам: "Употребление such, so в предложениях" и "Употребление артиклей в восклицательных предложениях"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_angliyskogo_yazyka_v_6_klasse_uglublennoe_izuchenie.docx22.49 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок в 6 классе по английскому языку

Тема: «Королевский Лондон»

Провела учитель английского языка:

Демьянова Е.М.

2012 г.

Цели:

  1. Развитие навыков устной речи;
  2. Развитие навыков чтения;
  3. Повторение изученного грамматического материала по темам «Употребление such и so», «Восклицательные предложения»;
  4. Развитие интереса обучающихся к изучению страноведческого материала;
  5. Расширение кругозора обучающихся.

Ход урока.

 I. Сообщение учителем темы урока.

- об-ся сами называют цели урока, учитель дополняет.

 II. Фонетическая зарядка (об-ся слушают запись и повторяют за диктором слова и выражения к тексту «Royal London»)

Ex.18,p.122

Buckingham Palace                            Parliament

Queen Elizabeth II                              the Crown

(the Second),                                       the Royal Family

Trafalgar Square           the Church of England

St. James's Park        the Spanish Armada        

Hyde Park (the Park)         the Royal Albert Hall

Regent's Park                                      the Victoria

London Zoo                                              and Albert Museum

Roman Catholic Church                      the British Throne

                                                             the Mall

III. Проверка домашнего задания.

- Ответы на вопросы учителя (упр.20, стр.125):

  1. What palaces in London are connected with the Crown?
  2. Which building is the official residence of Queen Elizabeth II?
  3. Where are royal processions usually held in London?
  4. How many royal parks are there in London? Can you name some of them? What can you say about them?
  5. Why is it said that the Queen in Britain reigns but doesn't rule?
  6. Which of the famous British queens and kings can you name?
  7. Why is King Henry VIII remembered in the country and in the whole world? Can you prove that he was a very important monarch?

- Пересказ текста «Royal London» (I часть)

1. Места, связанные с короной;

2. Королевские парки;

3. Король Генрих VIII.(об-ся слушают гимн Англии)

- Чтение текста «Royal London» (II часть) стр.124-125

- Беседа по вопросам:

  1. Why was Queen Elizabeth I remembered in the history of Britain?
  2. What do you know about Queen Victoria's family life?
  3. What places in London are connected with Queen Victoria?
  4. Why do some people call Queen Victoria's reign the "golden age" in the history of Britain?
  5. What do you know about the British royal family of nowadays?

IV. Работа по тексту:

Say «True» or «False»

  1. Kensington Palace is the official residence of Queen Elizabeth II.

(Buckingham Palace)

  1. The Mall is a museum.

(… is a wide avenue used for royal processions)

  1. Hyde Park used to be a hunting forest.
  2. St. James`s Park is now the home of London Zoo.

(Regent’s Park is now…)

  1. In 1534 Parliament named Henry head of the Church of England.
  2. Queen Victoria came to the throne as a young woman in 1837 and reigned until her death in 1901.
  3. Queen Victoria’s great-great-granddaughter, Maria II, is on the British throne now.

(…, Elizabeth II, is on…)

V.  “Excursion about London” (рассказ учителя о королевских местах в Лондоне) – презентация.

    This is the flag of Great Britain. The British people call it “the Union Jack” it is red, white and blue. The flag is made up of three crosses: the cross of St. George, the cross of St. Andrew and the cross of St. Patrick.

   The today’s coat of arms was made by Richard the Lion Heart at the end of the 10 century. On the red field one can see three gold leopards (lions) and royal gold lilies. The lion means might and strength of the country.

  Westminster Palace was the capital residence till 1529. Now the meetings of the British Parliament are held here. The palace has 1200 rooms, 100 stairs and 5 km of halls.

   Kensington Palace is well known all over the world as London residence of Prince Charles and Princess Diana. After their divorce Diana lived there till her death? Then this palace became Diana’s museum. On the ground floor you can see the collection of the royal clothes since 1750 till nowadays.  On the next floor  there are a lot of royal rooms, royal picture gallery and other different things.

   Windsor Castle is one of the largest and the most ancient castles in the world. It is the official residence of the queen. The castle is more than 900 years old. It has a lot of wonderful  paintings of the royal collection. You can see here the paintings of Rembrandt, Rubens, Ganesboro, Van  Dake. The groves of Henry VIII, Karl I and other 8 monarchs are situated here.

  The Tower of London was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now it is the museum. You can see a lot of interesting things in the halls of the White Tower. Its square walls are white and very tall.

  Saint James Park and Green Park are the  green stripe around Buckingham Palace. It is a large park with huge trees and … Around this park relief of royal guards takes place. Green Park is similar to Saint James Park only without  any pond.

- Беседа по вопросам:

 - What royal palaces can you name?

 - How many colours does the British flag have?

 - What animal is a symbol of English might and strength?

 -Where does the Parliament held its meetings?

 -What Palace is Princess Diana’s museum?

 -Name the most ancient Palace in London. How old is it?

 - What parks surround Buckingham Palace?

VI. Повторение изученного по грамматике:

- Употребление such и so.

Ex.1 Complete the sentences using such or so.

  1. The book was so exciting.
  2. It is such a tasty apple.
  3. The weather in Russia is so changeable.
  4. The soup today is so tasty.
  5. It is such an attractive idea.
  6. She spends a lot of money on such expensive books.
  7. They have always been so happy together.

- Восклицательные предложения.

Ex.2  Fill in a/an or the where necessary.

  1. What  fresh air it is!
  2. What a clever boy he is!
  3. How clever the boy is!
  4. How polite the children are!
  5. What beautiful roses!
  6. What an expensive present it was!
  7. How exciting the trip has been!

VII. Работа в тетрадях:

- Об-ся составляют предложения, используя such и so по теме «Royal London»

- Об-ся составляют восклицательные предложения по теме «Royal London»

- Об-ся зачитывают составленные предложения.

VIII. Рефлексия.

Учитель называет слово                    Royal

- уч-ся называют сущ-е, подходящие к слову: family, places, Queen, King, palaces, parks, ceremony, monarch, procession, avenue, residence;

- теперь об-ся называют словосочетания по теме: a powerful king, a beautiful ceremony, a famous queen, Buckingham Palace, Hyde Park, a very important monarch, a wide avenue; the official residence;

- об-ся называют сочетания: глагол и словосочетания: to held a beautiful ceremony, to live in the official residence, to use a wide avenue, to be a powerful queen, to remember a very important monarch, to name a famous queen.

IX. Подведение итогов урока. Выставление оценок.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»

5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...

Тематическое планирование уроков по английскому языку 6 класс (2 язык)

Тематическое планирование уроков по английскому языку в 6 классе (2 год обучения). Учебники  - “English 6”, О.В. Афанасьева, И. В. Михеева. М., Просвещение, 2008 год,...

Рабочая программа по английскому языку 5 класс для школ с углублённым изучением английского языка по учебнику Верещагиной И.Н., Афанасьевой О.В.

Рабочая программа по английскому языку 5 класс для школ с углублённым изучением английского языка по учебнику Верещагиной И. Н., Афанасьевой О.В. составлена на основе программы под редакцией Афанасьев...

Конспект урока по теме "Sport is fun" по УМК "Английский язык" 2 класс для школ с углубленным изучением английского языка, авторов И. Н. Верещагиной, К.А. Бондаренко, Т.А. Притыкиной.

Урок позволяет обобщать и систематизировать лексико-грамматический материал по теме "Спорт", способствует развитию речевых умений учащихся, речевой догадке, умению работать самостоятельно, в группе, в...

Открытый урок по английскому языку 2 класс (УМК "Rainbow English" 2 класс)

В данной разработке представлен открытый урок по УМК Афанасьевой, Михеевой Rainbow English. Урок проводился по 2-й части учебника, Step 30. Этот шаг был разделен мною на 2 этапа (в данном уроке были и...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...