Урок английского языка в 3 классе "Путешествие в страну чудес"
методическая разработка по английскому языку на тему

Урок проходмт в игровой форме. Путешествуя по стране чудес, дети повторяют лексический и грамматический материал, вопросительные слова, разыгрывают диалоги, поют песни и отгадывают загадки.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл puteshestvie_v_stranu_chudes.docx35.6 КБ

Предварительный просмотр:

                Моу Екатериновская cош

TRAVELLING TO THE WONDERLAND

( РАЗРАБОТКА УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ                                         В 3 КЛАССЕ ПО УЧЕБНИКУ М.З. БИБОЛЕТОВОЙ И ДР.)

       

                                                                  

                                                                                   УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА                                                                      

                                                                Бедирханова М.Б.

                          2009 – 2010 УЧЕБНЫЙ ГОД

Цели урока: Познавательная – путешествие в страну чудес к героям сказок известных детских писателей Хоббиту, Винни Пуху и его друзьям.  Развивающая – развитие речемыслительных способностей учащихся, развитие коммуникабельности.                                                                      Воспитательная – воспитание способностей к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре и в группе,                                                          Учебная - развитие умений и навыков устной речи, повторение и закрепление материала пройденных разделов.                                                                                                                               Задачи – развитие умений и навыков чтения про себя и вслух и выразительного чтения наизусть.                                                                                                                     – развитие лексических и грамматических навыков говорения, фонетических и орфографических навыков.                                                                                                                                            

Оборудование: продукты и картинки с изображением продуктов для сценок; презентация “Travelling to the Wonderland”, диск с песнями на английском.

Ход урока.

I.Организационный момент.

1.-Good morning, children!

– Good morning! Good morning!                                                                                                                       Good morning to you!                                                                                                                         Good morning dear teacher!                                                                                                               We are glad to see you.                                                                                                                                – I am glad to see you too. Sit down, please. Today we are going to travel to the Wonderland. Сегодня ребята мы посетим с вами страну чудес. Мы не просто с вами будем гулять там. Вы встретитесь с нашими сказочными героями, и расскажите нашим гостям кто они такие.

Слайд №1. Look here, please. It’s a wonderful land. What colour are the flowers in the Wonderland?    (Учащиеся называют цвета цветков: They are blue, orange, white, pink, red.)  Is the Wonderland beautiful?

II.Фонетическая зарядка. 

Слайд № 2.Teacher: Now we’ll visit the Land of Sounds. В этой стране живут звуки, которые помогают нам говорить, птичкам они помогают петь, животные тоже разговаривают между с собой с помощью звуков. Давайте попробуем найти и назвать звуки у нас на картинке. Какие слова на английском языке вы знаете с этими звуками. Look at the picture, please and name the words with these sounds. (Ребята называют звуки и слова с этими звуками).

III. Развитие умений и навыков диалогической речи.                                                        Слайд № 3. Teacher: The Land of Fairy-Tales.                                                                                 Who is this? – He is Winnie-the-Pooh.                                                                                   Can you name his friends?-  Piglet, Kanga, Roo, Rabbit,Tiger and Donkey Ia.                                                               Good. Представьте, что вы в стране сказок и мы сейчас пойдем в гости к Винни Пуху.(Проектор выключен). Учащиеся разыгрывают  диалоги.

1. Winnie and Rabbit.   (В гостях у Винни. Caша и Света)                                                                                                                - Good morning, Winnie!                                                                                                                            - Good morning Rabbit!  Would you like some tea and honey?                                                                                                                                                                           - I would like some cabbage and a big red carrot, please.                                                                                                                                     – Here you are . Help yourself!                                                                                                             - Thank you, Winnie.                                                                                                                                             – You are welcome.                                                                                                                                                     – I must go home. Goodbye.                                                                                                                                                                      – That’s a pity! Bye-bye

2.  Winnie and Rabbit.   ( В гостях у кролика. Эля и Радион)                                 Rabbit: Would you like some potatoes and cheese?                                                                                  Winnie: Yes, please. May I have five potatoes, please?                                                                                                     Rabbit: Help yourself!                                                                                                                             Winnie: Thank you! I like apples. May I have an apple?                                                                                                      Rabbit:Yes, yes, take it, please.                                                                                                                                                                                       Winnie: No, I like big apples. I don’t like small apples. A big red apple, please.                                                                                                                              Rabbit: Help yourself!                                                                                                                                                                                            Winnie: And I like to eat sweets in the morning.                                                              Rabbit: Would you like a sweet?                                                                                                Winnie: Yes, please. May I take three sweets?                                                                  Rabbit: Yes, you may.                                                                                                  Winnie: Thank you. I seea big grey box with cakes. May I take four cakes?              They look so nice!                                                                                                                                                               Rabbit: Well, you may… Help yourself.                                                                                  Winnne: Thank you. (Винни съел пироженые) I must go away.( Он встал, но не может идти) Oh, Rabbit, help me. Help me! I can’t walk. I am so fat!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

3. Little Roo and Tiger Have Breakfast.  (Настя, Лера и Дарина)                                  Kanga: Take two potatoes, little Roo.                                                                                                                                                                      Roo: I don’t want potatoes. I don’t want potatoes.                                                                                                                                                Kanga: You must eat potatoes. I eat potatoes and that’s why I am strong and healthy.                                                                                                                                                                                Roo: Oh, no, I don’t want potatoes.                                                                                                                                             Tiger: Excuse me. Tigers like potatoes. May I have a potato?                                                                                                                              Kanga: Help yourself, Tiger.                                                                                                                                                                      (Тигра попробовал картошку и она ему не понравилась.)                                                                                    Tiger: Oh, I don’t like potatoes. Tigers don’t like potatoes.                                                                                                                                                                                                                        Kanga: That’s a pity. Roo, please, take a big red tomato.                                                                                                                                         Roo: I don’t want red tomatoes. I want green tomatoes.                                                                                                                                                            Kanga: You must not eat green tomatoes! It is not healthy.                                                                                                                                  Tiger: Roo is not hungry. But I am hungry.                                                                                 I am hungry, I am hungry, I am!                                                                                                    For red tomatoes and ham                                                                                                Sweets, cakes, carrots and jam!                                                                                                           I am hungry, I am hungry, I am!

  4. “In the shop” (В магазине).                                                                                                                               1.Продавец- Миша, покупатели:  Саша, Толик, Паша, Эдик.                                                                                                                                                      – Good morning. – Good morning.                                                                                                                                                                                                                   – Give me some tea and butter, please.                                                                                                                                             – Here you are. – Thank you.                                                                                                                                                                                                                                – You are welcome.                                                                                                                                                                                                        2. Can I help you?    - Yes, please. I would like some apples.                                                                                                                                                                                                               – Red or green apples?  -  Red apples, please.                                                                                                                                                                           – Here you are.  – Thank you. Goodbye.                                                                                                                  – Bye-bye. Have a nice day.                                                                                                                                                                                                                   3. – May I have some cheese and milk?                                                                                                                                                                                                           - Here you are. Would you like some chocolate?                                                                                                                                                              - No, thank you. I would like some eggs.                                                                                        - Take them, please.  – Thank you. Goodbye.  – Bye.                                                                                   4. – Hello. – Hi.                                                                                                                                                                                                                              – Give me two pens, three pencils, a postcard and a walkman, please.                                                                 – Here you are. Anithing else? – No, thank you. Goodbye.                                                                                     – You are welcome.                                                                                                                                                                                                                            

IV. Развитие навыков аудирования, грамматических и лексических навыков.                                                                                                                              Слайд № 4. Now we are going to the Land of Riddles.Сейчас мы ребята попали в страну загадок, и чтобы дальше продолжить наше путешествие, нам надо будет отгадать загадки и правильно составлять предложения.                                            

Task1. Riddles 1. It likes cabbage and carrots. It is big and strong. But it is not ugly or cunning. It lives in Africa. (an elephant)                                                                                                                                                    2. It is green. It is not big, it’s small. It can swim and jump. It lives in the pond.                  (a frog)                                                                                                                                                                                    3. It is grey and it has big ears. It runs well. It can jump, but it can’t swim. It likes to eat carrots and cabbage. (a rabbit)                                                                                                                  

Слайд №5. Task 2. Правильно составьте предложения из данных слов.                                                                                                                    1.Roo, chess, can, play.                                                                                                                                                                                                      2. is, funny, Winnie, why?                                                                                                                                                3. Tiger, to swim, doesn’t, like.                                                                                                                                                                                                                                                                         4. eats, Rabbit, carrots, apples, and.                                                                                                                                  

Task3. Составьте слова из букв.                                                                                                                                                                                                                           1o,c,k,y,e,h,          2 l,a,y.p     3 o,m,a,t,t,o,  4 h,f,i,s    5 p,a,l,m      6 k,a,s,e,t                                                

Task4. Найдите лишнее слово.                                                                                                                                        1cabbage            2hockey              3 crocodile            4letter           5 kitchen                                                           sweets                 basketball           bedroom                 apple            living room                                            postman               chess                  elephant                 letter-box      walkman                                                                  salami                   cucumber           monkey                envelope       bathroom                                                                                             butter                     judo                   wolf                      address         house

V. Поэтическая разминка. Cлайд№6. Now we’ll visit the land of Songs and Poems. Мы попали с вами в страну песен и стихов. Давайте споем с вами  наши любимые песни.  Дети поют песни: “spring is green”, “Family”, “Head and shoulders, knees and toes” и рассказывают стихи наизусть.                               (Проектор выключен)

VI. Развитие умений и навыков монологической речи, рассказывая о Хоббите на основе прочитанного текста.

Слайд№7. Let’s visit Hobbitland. Do you know who lives in Hobbitland? – Hobbit.                                                                                                                                                     What is his name? – Frank Craggins.                                                                                                                                                How does he look? – He looks like a man, but he is neither an animal nor a man. He has very big ears. His eyes are kind and cunning. He is merry. He always smiles.                                                                                                                                                                                            What does he like to eat? – He is fat. He likes cakes, ice-cream, sweets, chocolate and jam. He has a sweet tooth.                                                                                                          What does he like to do? – He likes to sit in his armchair, read fairy-tales and smoke a pipe. He likes to watch TV with his friends. He likes to play the piano. He can play the piano very well. Sometimes he blows bubbles.                                                                Do you like Hobbit and his land? – Yes, we do.                                                                                            Now we say goodbye to Hobbit and continue our travelling.

VII. Развивать умения и навыки диалогической речи, используя специальные вопросы.

Слайд №8. This is the Land of Grammar. Ребята, мы попали в страну любопытных вопросов. Чтобы попасть обратно домой нам надо будет ответить на эти вопросы. Первый ряд –это наши вопросы-«почемучки», а остальные будут отвечать на их вопросы.                                                                                         Вопросы: Who are you?                                                                                                                                                 What’s your name?                Where are you from?              How old are you?                                                                                 When is your birthday?              Which is your favourite season?                                                                                                                       Why do you like sport?                 Which is your favourite fruit?    Etc.                                      

VIII. Повторение грамматического  материала .  

Thank you. Наши вопросы хотят, чтобы мы помогли им выполнить следующие задания. Давайте   вспомним с вами, какое из этих английских слов much или many мы используем, когда говорим о вещах, которых мы не можем считать. – Much.                                                                                                                           Слайд №9. Task1. Вставьте much или many вместо точек.

1. I would like …. cheese.    

2. Rabbit has …  carrots.

3. He has no ….  butter.

4. Do you have …  milk?

5. …. tigers live in the forest.

6. Do you like to eat …. apples?

Task2. Назовите слова во множественном числе.

A cat, a cabbage, foxes, mice, a flower, cheese, pens, letters, children,

boxes, milk, tomatoes, dogs, a living room, bathrooms, armchairs, men.

                                                                                                                                            IХ. Подведение итогов урока.                                                                                                     Слайд№10. Now we are at home.                                                                                                                           Thank you, boys and girls. You work very well. Your marks are…    Goodbye.  

                                                                                   

 Литература:

1. Учебник «Enjoy English 2»  Биболетова М.З. и другие, Титул, 2008г.

2. Книга для учителя «Enjoy English 2»  Биболетова М.З. и другие, Титул, 2005г.

3. «Поурочные разработки по английскому языку для 3-4 класса», Е.В.Дзюина, Москва «Вако», 2006г.

4. Картинки и анимация  из интернета.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интегрированный урок английский язык + физика "Путешествие в страну МИФ" ("Travelling toМEF")

Костина Светлана Вячеславовна, учитель математики,Защепина Татьяна Алексеевна, учитель физики, Самохина  Елена Михайловна, учитель английского языка .ЦЕЛЬ УРОКА: Обобщить и систематизировать...

Конспект урока английского языка "Ты гордишься своей страной?"

Организация урока:T.: Good morning, good morning,Good morning to you.Good morning, good morningI am glad to see you.P.: Good morning, good morning,Good morning to you.Good morning, good morningWe are...

урок английского языка в 5 классе "Страны и национлаьности"

Урок по английскому языку в 5 классе на тему: "Страны и национальности", УМК "Английский в Фокусе - 5"...

Конспект урока английского языка "Путешествие в волшебную страну" 2 класс

данный урок был ориентирован наРазвитие фонематического слуха и произносительных навыков учащихся.Закрепление знания алфавита и соответствующей лексики.Развитие умения аудирования  с целью извлеч...

Конспект урока английского языка в 7 классе "Страны и континенты"

Конспект урока английского языка в 7 классе "Страны и континенты"...

конспект урока английского языка по теме "Англоговорящие страны"

Урок- обобщение изученного материала  разработан для учащихся 5 класса с использованием технологии критического мышления....