Конспект урока по теме " Мой любимый день" Spotlight 6
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Конспект урока по учебнику " Spotlight 6" . Тема модуля " День школьника: школа, досуг". Тема урока " Мой любимый день"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tema_modulya_chekalova.docx26.13 КБ

Предварительный просмотр:

Тема модуля:      «День школьника: школа, досуг»

Тема урока:          «Мой любимый день »

 Цели урока:         формирование навыков говорения по теме «Daily routine», «My favourite day»;

                                 формирование грамматических навыков (Present Simple, Linkers)

 Задачи:                 активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику;

                                 развитие умений прогнозирования содержания текста;

                                 развитие умений поискового текста;

                                развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос)

                               развитие умений письменной речи

                                                        Ход урока

I. Организационный момент.

T: Good afternoon, children. I’m glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson.

II. Вводная беседа.

Задачи: активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику, мотивировать на         дальнейшее изучение темы.

T: Today we have an interesting topic for speaking. Read the title of the lesson and tell me what we are going to speak about.

P1: We are going to speak about our favourite days.

T: What is a favourite day?

P2: It’s the best day of the week.

III. Активизация изученной ранее тематической лексики в групповом обсуждении

(прием « мозгового штурма»).

  1. T: Look at the blackboard.  What is a perfect day like for you?  I want you to work in pairs.

Complete the spidergram.

   morning

have a big breakfast

                                                             

perfect day          

                           

    afternoon

play tennis    

                                                             

                                     

  evening

stay up late

     

  1. обсуждение (на доске записываем идеи)

T: What do you usually do in the morning?

P1: have a big breakfast

P2: brush teeth

P3: get dressed

T: We have a lot of activities during the day. Can you tell me what you do in the afternoon?

P1: play tennis

P2: meet friends

P3: have lessons at school

T: What do people do in the evening?

P1: watch TV

P2: go to bed

P3: cook dinner

T: Very good! And now are there any volunteers to tell the class about his or her favourite day?

(Two pupils tell the class about their favourite days)

IV. Чтение. Работа с текстом. Ex. 2, p.40.

Задачи:  развитие умений прогнозирования содержания текста, развитие умений поискового текста

  1. прогнозирование содержания текста

T: Now we are going to read the text. Open your books at page 40 and look at the title.

    Which is Ann’s favourite day?

   P1: Ann’s favourite day is Saturday.

  1. ознакомление с новыми  словами и словосочетаниями

  T: Why does Ann like Saturday?

     Before reading the text look at the blackboard and read some words and expressions.

        set off

        Scout Club

        meet up with

        the rest of the team

        arrive at

        put up the tents

        tie knots

        build fires

        campfire

        absolutely

 T: Find them in the text and read.

  1. чтение текста в сопровождении  аудиозаписи

 T: Now read and listen to the text to find out why Ann likes Saturday.

   P1: Ann likes Saturday because she has Scout Club meetings.

   P2: Ann likes Saturday because she goes camping.

  1. чтение текста вслух

        T: Read the text aloud.

  1.  ответы на вопросы по тексту. Ex. 2B, p.40.

T: Now answer the following questions.

  1. Which is Ann’s favourite day?
  2. What does she do in the morning?
  3. What does she do in the afternoon?
  4. What does she do in the evening?

 V. Объяснение грамматического материала: слова-связки. Выполнение заданий на употребление          их в речи.

Задачи: развитие умений письменной речи - освоение способов логической временной связи внутри текста-повествования при помощи слов-связок.          

 1)  T: While narrating an event use the appropriate linkers to show the order events happen.

           This makes your writing more organized. What linkers do you know?

                 P: and, then, after that, when, before, later

  1. Ex.3a, p. 40.

       T: Well, look at the text again and underline the words which show the order things happen.

  1. Ex.3b, p. 40.

T: Link the sentences using and, then, after that, when, before

VI.    Говорение.  

         Задачи:  развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос).

             T: Now, in pairs discus your perfect day. Use the questions in ex.2b to help you.

             P1: Which is a perfect day for you?

            P2: Sunday is a perfect day for me.

            P1: What do you do in the morning? Etc.

VII. Подведение итогов урока: рефлексия освоенного материала

       T: Good for you! Our lesson is over. What new things did you know?

 VIII. Объяснение домашнего задания.

  T: Now write your homework! You should write a short article about your perfect day of the week. Write why you like it and what you do in the morning, afternoon,  evening(50-80 words).

           

     

     

 

Тема модуля:      «День школьника: школа, досуг»

Тема урока:          «Мой любимый день »

 Цели урока:         формирование навыков говорения по теме «Daily routine», «My favourite day»;

                                 формирование грамматических навыков (Present Simple, Linkers)

 Задачи:                 активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику;

                                 развитие умений прогнозирования содержания текста;

                                 развитие умений поискового текста;

                                развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос)

                               развитие умений письменной речи

                                                        Ход урока

I. Организационный момент.

T: Good afternoon, children. I’m glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson.

II. Вводная беседа.

Задачи: активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику, мотивировать на         дальнейшее изучение темы.

T: Today we have an interesting topic for speaking. Read the title of the lesson and tell me what we are going to speak about.

P1: We are going to speak about our favourite days.

T: What is a favourite day?

P2: It’s the best day of the week.

III. Активизация изученной ранее тематической лексики в групповом обсуждении

(прием « мозгового штурма»).

  1. T: Look at the blackboard.  What is a perfect day like for you?  I want you to work in pairs.

Complete the spidergram.

   morning

have a big breakfast

                                                             

perfect day          

                           

    afternoon

play tennis    

                                                             

                                     

  evening

stay up late

     

  1. обсуждение (на доске записываем идеи)

T: What do you usually do in the morning?

P1: have a big breakfast

P2: brush teeth

P3: get dressed

T: We have a lot of activities during the day. Can you tell me what you do in the afternoon?

P1: play tennis

P2: meet friends

P3: have lessons at school

T: What do people do in the evening?

P1: watch TV

P2: go to bed

P3: cook dinner

T: Very good! And now are there any volunteers to tell the class about his or her favourite day?

(Two pupils tell the class about their favourite days)

IV. Чтение. Работа с текстом. Ex. 2, p.40.

Задачи:  развитие умений прогнозирования содержания текста, развитие умений поискового текста

  1. прогнозирование содержания текста

T: Now we are going to read the text. Open your books at page 40 and look at the title.

    Which is Ann’s favourite day?

   P1: Ann’s favourite day is Saturday.

  1. ознакомление с новыми  словами и словосочетаниями

  T: Why does Ann like Saturday?

     Before reading the text look at the blackboard and read some words and expressions.

        set off

        Scout Club

        meet up with

        the rest of the team

        arrive at

        put up the tents

        tie knots

        build fires

        campfire

        absolutely

 T: Find them in the text and read.

  1. чтение текста в сопровождении  аудиозаписи

 T: Now read and listen to the text to find out why Ann likes Saturday.

   P1: Ann likes Saturday because she has Scout Club meetings.

   P2: Ann likes Saturday because she goes camping.

  1. чтение текста вслух

        T: Read the text aloud.

  1.  ответы на вопросы по тексту. Ex. 2B, p.40.

T: Now answer the following questions.

  1. Which is Ann’s favourite day?
  2. What does she do in the morning?
  3. What does she do in the afternoon?
  4. What does she do in the evening?

 V. Объяснение грамматического материала: слова-связки. Выполнение заданий на употребление          их в речи.

Задачи: развитие умений письменной речи - освоение способов логической временной связи внутри текста-повествования при помощи слов-связок.          

 1)  T: While narrating an event use the appropriate linkers to show the order events happen.

           This makes your writing more organized. What linkers do you know?

                 P: and, then, after that, when, before, later

  1. Ex.3a, p. 40.

       T: Well, look at the text again and underline the words which show the order things happen.

  1. Ex.3b, p. 40.

T: Link the sentences using and, then, after that, when, before

VI.    Говорение.  

         Задачи:  развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос).

             T: Now, in pairs discus your perfect day. Use the questions in ex.2b to help you.

             P1: Which is a perfect day for you?

            P2: Sunday is a perfect day for me.

            P1: What do you do in the morning? Etc.

VII. Подведение итогов урока: рефлексия освоенного материала

       T: Good for you! Our lesson is over. What new things did you know?

 VIII. Объяснение домашнего задания.

  T: Now write your homework! You should write a short article about your perfect day of the week. Write why you like it and what you do in the morning, afternoon,  evening(50-80 words).

                             


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по теме "Мой любимый день"

Конспект урока по теме  "Мой любимый день" 6 класс УМК  "Sportlight 6"...

Урок по теме "Моё любимое домашнее животное"

Активизация лексического материала по теме "Домашние животные", развитие коммуникативных навыков....

Технологическая карта урока по теме "Моя любимая еда"

Работа для 3-х классов по учебнику  Spotlight (Английский в фокусе). Быкова Н.И., Дули Дж., Поспелова М.Д., Эванс В.Тема: My favourite foodТема и номер урока в модуле: Module 3 “All the things I ...

Конспект урока на тему: "Любимые цвета"

Урок английского языка для учащихся 2 класса по учебнику Биболетовой М.З "Enjoy English"....

Урок по теме "Мой любимый день"

Конспект открытого урока. Ноябрь 2014г....

План-конспект уроков изобразительного искусства "Мой любимый зверь, птица"

Уроки изобразительного искусства "Мой любимый зверь, птица" проводился для обучающихся 1 класса ДОП "Декоративно-прикладное искусство". На изучение данной темы отводится 2 ч....

Конспект урока в 5 классе «Любимые занятия в свободное время»

Конспект урока в 5 классе УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В., Барановой К.М. «Английский язык» 5  классТема урока:   «Любимые занятия в свободное время&raqu...