Животные в нашей жизни
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Бурлакова Алина Игоревна

Урок "Животные в нашей жизни".

Интересный урок для закрепления лексических навыков по теме: "Животные"

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Name the Animals

Слайд 3

rhino

Слайд 5

crocodile

Слайд 7

giraffe

Слайд 9

cow

Слайд 11

tiger

Слайд 13

cat

Слайд 15

squirrel

Слайд 17

hamster

Слайд 19

horse

Слайд 21

camel

Слайд 23

snake

Слайд 25

frog

Слайд 27

panda

Слайд 29

eagle

Слайд 31

parrot

Слайд 33

hen

Слайд 35

wolf

Слайд 36

Rhino Crocodile Giragge Cow Tiger Cat Squirrel Hamster Horse Camel Snake Frog Panda Eagle Parrot Hen Wolf



Предварительный просмотр:

Fill in the gaps.

We know that in zoos animals live in _____, but in _____________ they can live at the special territory, they are free.

People keep animal’s in zoos and wild animal’s parks to learn and __________ more about the lives of animals and also to study the _________ that human activities have on the natural world.

Of course, for animals it is better to live in wild animal’s parks because they are free there, they can ______ each other, they can live in their natural______________.

(conditions,  understand, meet, wild animal’s parks, cages, better, effects)

Fill in the gaps.

We know that in zoos animals live in _____, but in _____________ they can live at the special territory, they are free.

People keep animal’s in zoos and wild animal’s parks to learn and __________ more about the lives of animals and also to study the _________ that human activities have on the natural world.

Of course, for animals it is better to live in wild animal’s parks because they are free there, they can ______ each other, they can live in their natural______________.

(conditions,  understand, meet, wild animal’s parks, cages, better, effects)

Fill in the gaps.

We know that in zoos animals live in _____, but in _____________ they can live at the special territory, they are free.

People keep animal’s in zoos and wild animal’s parks to learn and __________ more about the lives of animals and also to study the _________ that human activities have on the natural world.

Of course, for animals it is better to live in wild animal’s parks because they are free there, they can ______ each other, they can live in their natural______________.

(conditions,  understand, meet, wild animal’s parks, cages, better, effects)



Предварительный просмотр:

domestic animals

wild

animals

rhino

crocodile

giraffe

cow

tiger

cat

squirrel

hamster

horse

camel

snake

frog

panda

eagle

parrot

hen

wolf



Предварительный просмотр:

Description

It lives

It eats

It can

Live for

Name

Description

It lives

It eats

It can

Live for

Name

Description

It lives

It eats

It can

Live for

Name

Description

It lives

It eats

It can

Live for

Name



Предварительный просмотр:

Тема: Животные в нашей жизни.

Тип урока: комбинированный (направленный на формирование навыков пользования языковым материалом).

Цели: совершенствование лексических навыков; совершенствование навыков аудирования; развитие навыков чтения и говорения по теме: «Животные в нашей жизни».

Оборудование: компьютер + интерактивная доска, школьная доска, карточки.

Ход урока

  1. Оргмомент.

Greeting.

What date is it today?

Who is absent today?

  1. Фонетическая разминка.

На доске сделана запись стихотворения.

Tiny tiger is my cat,
All in str
ipes and very fat.
T
iger, do not hunt the flies,
In the kitchen catch the m
ice.

Repeat this poem after me.

You have 2 minutes to practice the reading of the poem.

Who wants to read it as quickly as you can?

Name the animals, you’ve met in the poem? (tiger, mice, fly)

  1.  Просмотр слайд-шоу (повторение названий животных, изученных ранее).

What other animals do you know? Look at the screen and name them.

name all these animals ( носорог, крокодил, жираф, корова, кот, белка, хомяк, лошадь, верблюд, змея, лягушка, панда, орел, попугай, пингвин, курица, волк) 

Open your exercise books. Write down the date. Divide your page into two columns: domestic and wild animals. Write down animals in the right column.

Four of you will do this task at the blackboard.  

  1. Активизация изученного материала.

Let’s play. One of you will go to the blackboard and read you a short text. Try to guess what animal is it about.

Загадки про животных

1)    This animal lives in the forest. It’s neither big nor small. It likes to eat carrots and it is afraid of a fox and a wolf. It runs very fast. ( a hare)

2)    This animal is very big. It is grey and sometimes white. It has a very long nose. It lives in India and Africa. It likes to eat leaves and grass (an elephant)

3)    This animal lives at home or in the street. It’s a man’s friend. It can run, but can’t fly and climb.  It is very clever and friendly. (a dog)

4)    This animal lives in the river or near the water. It is green. It can jump and swim, but can neither run nor climb. (a frog)

5)    It is grey. It can run, jump and walk. It is very small. It likes bread and cheese. It lives in the house. (a mouse)

  1. Do you want to know more about animals  in Britain?

Open your text books at page 108, ex.18. Listen and read the text.

Look at the blackboard. Here are the most important phrases. Lets read them.

endangered animals

human activities

domestic animals

  1. I think you are a little bit tired. Let’s have a rest. Stand up please. Repeat after me.

Let’s walk like bears.

Let’s walk like heron.

Let’s stretch like cats.

Let’s fly like birds.

Let’s jump like kangaroos .

  1. Take cards. And now your task will be to fill in the gaps.

This cards will help you to answer my questions.

  1. Конечно на воле животным лучше всего, но…

…и вы не смогли бы сделать домашнее задание. Your home task was to discride an animal. One of you will come to the blackboard and tell us about his animal. Your task will be to guess the animal and to fill in the table.

  1. Домашнее задание и подведение итогов урока.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по английскому языку"Животные в нашей жизни"

Урок был дан для молодых учителей.Была показана работа учащихся над проектами.Класс был поделен на группы и каждая группа гоовила свой проект и презентовала его. Темы были следующие: "Питомцы в нашей ...

Тема "Животные в нашей жизни" 6 Класс Английский язык

Презентация технологической карты темы "Животные в нашей жизни", информационной карты урока-контроля с приложением. Автор учебника М.З. Биболетова и др. "Enjoy English" 6 класс....

Урок в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни".

Урок в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни"....

Урок английского языка 6 класс "Роль животных в нашей жизни"

Автор: учитель английского языка МКОУ Соляновская СОШ Рыбина Светлана Петровна...

Разработка урока английского языка на тему: "Животные в нашей жизни"

Данная разработка предназначена для проведения урока -обобщения с использованием здоровьесберегающих технологий.Основными целями урока являются6 развитие умений и навыков устной речи а именно суметь в...

урок английского языка по теме"Животные в нашей жизни"

Конспект урока с презентацией к уроку....

«Животные в нашей жизни»

Урок английского языка в 7 классе на тему «Животные в нашей жизни»Цель урока: формирование самостоятельной познавательной деятельности учащихсяЗадачи урока:Учебные: Формировать лексические навыки, сов...