Внеклассное мероприятие "День святого Валентина" на английском языке
план-конспект занятия по английскому языку (8 класс) на тему

Валеева Эльвира Ризвановна

Внеклассное мероприятие "День святого Валентина" на английском языке для учеников 8-11 классов

Скачать:


Предварительный просмотр:

Teacher:
- Dear boys and girls, dear guests, it is lovely to meet you here at St. Valentine’s party. Good evening!

On the 14th of February people celebrate a beautiful holiday. Both children and adults like it. It is St. Valentine day, the most popular holiday in UK, Europe and Russia.
There are a lot of traditions, customs, games and puzzles on this holiday.


Dear children! Let me take you back to the 1st century when the Roman Emperor Claudius II ruled Great Britain.

(Из-за сцены слышится голос. Свет выключается.) ‘This is the legend of how St. Valentine’s Day began’.

Инсценировка легенды.

Cцена 1.

Выходит девушка – дочь начальника тюрьмы. Она слепая.

The girl: I am the Jailer’s daughter. I am blind. Why? Why am I so unhappy? I think the world is beautiful. I want to see the light. I want to see the flowers, the rivers, the birds. I want to see how my father looks like. (crying)

The Jailer: Don’t cry, my daughter! I love you. You are my happiness. I will always be next to you.

Сцена 2.

The priest: I am the priest. My name is Valentine. The Roman Emperor Claudius II wants more soldiers for his army. He made a law against marrying because he thinks that young men don’t want to go to the army because of their families. I can’t agree with Emperor’s decision. Lots of couples are in love and I decide to marry them secretly.

(Выходят юноша и девушка, падают на колени и просят священника совершить обряд бракосочетания)

-My daughter! My son! Do you love each other? Are you ready to live together?  (Пара отвечает «Yes, of course») I declare you – husband and wife. (Звучит марш Мендельсона. Врывается стража.)

Soldiers: Priest! You have been discovered and condemned to death. To prison! To the Tower!

Сцена 3. Тюрьма. Священник сидит на полу. Входят тюремщик с дочерью.

The priest: What a beautiful girl! She is the most beautiful girl I have ever seen.

The Jailer: This is my daughter. She is blind. Nobody can help her.

The priest: I think I can help her by working a miracle. (Читает молитву, девушка показывает, что ей вернулось зрение)

The girl: I can see the light. I can see you. Thank you, Valentine! (Уходит)

The priest: Unfortunately, tomorrow on the 14th of February, I will have to die. But I am not scared. I want to tell everybody on earth ‘I love you. I am your Valentine.’ (пишет записку и отдает ее тюремщику). Give it to your daughter, please.

On the 14th of February Valentine was beheaded.

Although this story is sad people celebrate St.Valentine's Day as a special day for love and romance. Хотя эта история печальна, люди празднуют этот день как день любви и романтики.

Let’s have fun and play. We need 4 girls and 4 boys from three different forms. Introduce yourselves, please. (Пары представляются)

 And now you know each other and we can know what сouple will be the best. You will take part in our St. Valentine’s competitions. You will get a paper heart if you win a competition. The couple who will have more hearts will be “Our school’s ideal couple’.

Конкурс 1.

You must translate these proverbs           and find their equivalents in Russian.

  1. Love can not be forced.                              А) Любовь найдет себе дорогу.
  2. Love in a cottage.                                         Б) Любовь, как и ненависть, слепа.
  3. Love is blind, as well as hatred.                 В) Там, где нет прямого пути, любовь ползком проберется
  4. Love me, love my dog.                                Г) Силою любить не заставишь.
  5. All is fair in love and war.                           Д) Любовь в хижине.
  6. Love will creep where it may not go.       Е) Любишь меня, люби собаку мою.
  7. Love will find a way.                                    Ж)В любви и на войне все дозволено.

Конкурс 2. Соотнесите имена известных людей, образуйте пары.

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Конкурс 3. Конкурс литературного перевода.


I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,…
and forever it will stay!

Во время выполнения задания учитель проводит игру со зрителями.

- The custom of sending valentine cards started in the middle ages. The oldest valentine was made in 1415.

(Традиция послания «Валентинок» началась в средние века. Самая старая датирована 1415 годом.)

- Look at the next slide. It is an example of Valentine card.

Read the examples of the Valentine messages and translate them.

(Дети читают примеры «валентинок» и переводят их, за правильный перевод получают призы)

*My love is endless.

*I love you more with each new day!
*You would still have my heart till the end of time!

*I wrote your  name in my heart…

*My love is filled with love for you!

*I’ve got my eye on you!

*I’m crazy about you !
*You stole my heart !

Конкурс 4. Любимые песни о любви. Угадайте мелодию и попробуйте спеть песню.

Конкурс 5. Сценка «Знакомство. Признание в любви»

Участникам предлагается разыграть сцену знакомства, признаться в любви и подарить заранее приготовленную валентинку.

Конкурс «Знакомство»

На пляже

На дискотеке

В автобусе

В кинотеатре

В спортзале

В кафе

(Это задание дается школьникам за несколько дней до праздника). Пока ученики готовятся, учитель проводит игру со зрителями: разгадывание кроссворда.

It is a “holiday crossword”
(«Праздничный кроссворд»)

  1. It's a child-like son of Venus.
  2. It is a symbol of love.
  3. It's a bird, a symbol of the holiday.
  4. It is on the table on every holiday.
  5. It is a flower that means ‘I love you’.
  6. I … you.
  7. We write it on St.Valentine’s Day.
  8. The name of the priest whom we honour today.
  9. It's a month for St. Valentines Day.

Конкурс 6.

Давайте проверим, как хорошо вы знаете свою пару.

 Игра «Как хорошо вы знаете друг друга?» Учитель задает участникам вопросы. Когда он спрашивает у парня, девушка не должна слышать его ответ (можно использовать наушники). Потом учитель задает этот же вопрос девушке. Если ответы совпадают, пара зарабатывает сердечко. Примерные вопросы:

  • When is …’s  birthday?
  • Who is …’s  favourite singer?
  • What is …’s  favourite colour?
  • What is …’s  favourite subject?
  • What colour are …’s eyes?
  • What is  …’s  hobby?

Конкурс 7.

- Давайте выясним, насколько вы внимательны. Посмотрите на слайды и постарайтесь запомнить, что там изображено.

-How many hearts are there in the first picture?

- Where are the bears on the second slide?

- What colour is the book in the third picture?

-What holiday is in the 4th picture?

-What date is in the calendar?

-What is next to Father Frost?

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

Romeo

Eve

Khalil

Juliet

Maksim

Cleopatra

Adam

Tatyana

Prince Charles

Sakina

Evgeniy

Galijabany

Napoleon

Lady DI

Mintimer

Alla

Caesar

Josephine

I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,…
and forever it will stay!

Sky - небо

Wind - ветер

Blow – дуть, уносить

Sand – песок (речной)

Wave – волна

I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,…
and forever it will stay!

Sky - небо

Wind - ветер

Blow – дуть, уносить

Sand – песок (речной)

Wave - волна

I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,…
and forever it will stay!

Sky - небо

Wind - ветер

Blow – дуть, уносить

Sand – песок (речной)

Wave - волна

I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,…
and forever it will stay!

Sky - небо

Wind - ветер

Blow – дуть, уносить

Sand – песок (речной)

Wave - волна

I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,…
and forever it will stay!

Sky - небо

Wind - ветер

Blow – дуть, уносить

Sand – песок (речной)                       Wave - волна


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное занятие к неделе английского языка

Развитие коммуникативной культуры и социально-культурной образованности учеников; позволяющих участвовать в социально-бытовой и учебно-профессиональной сфере; -повторение и активизация лексического ма...

Открытое внеклассное мероприятие "Сказки на английском языке"

Здесь представлен сценарий внеклассного мероприятия проведённого в рамках недели английского языка. CINDERELLA. Characters; Stepmother.1st  stepsister.2nd  stepsister.Fairy go...

Внеклассное мероприятие "Видеовикторина на английском языке

Цели: совершенствование работы в группахВидеовопросы по страноведению записаны на видео и представлены в течение игры командам.  Воспитательное значение мероприятия-повышение мотивации учащихся к...

методическая разработка внеклассного мероприятия к фестивалю английского языка. Презентация команды "Colorado cowboys"

К ежегодному фестивалю английского языка учащиеся школ района представляют англоговорящую страну и визитку  команды. ...

Разработка внеклассного меро-приятия по английскому языку для начальной школы. (с использованием интерактивных методов) В рамках «Недели английского языка». Тема: «Рождество»

-  Сегодня мы с вами отправляемся в увлекательное путешествие. Посетим любимый праздник английской детворы. Это Рождество. (Christmas) Рождество отмечается за неделю до Нового года 25 декабря....