Контрольно - измерительный материал
материал по английскому языку на тему

Зарипова Эльвира Иршатовна

Контрольно -  измерительный материал 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kim_zadaniya_14g.docx43.51 КБ

Предварительный просмотр:

I КУРС

                      Имя существительное

    Повторите грамматический материал из раздела «Имя су-

ществительное» по одному из учебников, приведенных в списке

рекомендуемой литературы, и сделайте следующие упражнения.

       I. Запишите форму множественного числа существитель-

ных:

carpet, glass, photo, box, lady, wife, valley, thief, man, woman,

child, foot, tooth, life, tomato, sheep, deer, information, fish, coat.

     II. Выпишите следующие существительные в три колонки в

зависимости от произношения окончания множественного числа:

address, beach, bottle, cinema, clock, guitar, hotel, island, lake,

light, month, office, park, piece, smile, space, tape, village.

     III. Переведите на английский язык, обращая внимание на

число имени существительного.

     1. Ее волосы совсем темные. Они очень красивые. 2. Эти

новости очень интересные. 3. Ваши деньги на столе, возьмите их.

4. Мы получили эти сведения несколько дней тому назад. 5. Ваши

советы были очень полезными. 6. Я купил эти часы в Лондоне.

Они очень хорошие. 7. Его одежда совсем новая. 8. Твои брюки

слишком длинные. 8. Эти ножницы острые. 9. Где мои очки?

     IV. Переведите на английский язык, обращая внимание на

способы выражения падежных отношений.

     1. Сын моего друга. 2. Сыновья моего друга. 3. Сын моих

друзей. 4. Сыновья моих друзей. 5. Книга нашего преподавателя. 6.

Книги нашего преподавателя. 7. Книга наших преподавателей. 8.

Книги наших преподавателей. 9. Друг моей сестры. 10. Друзья

моей сестры. 11. Друг моих родителей. 12. Друзья моих родителей.

13. Имя врача. 14. Ножка стула.

                              Àртикль

    Повторите раздел, посвященный теме «Àртикль», по учеб-

нику и сделайте следующие упражнения.

4

     I. Заполните пропуски артиклями, где это необходимо.

       1. This is ____ nice city. 2. ____ pen is red, and ____ pencil

is black. 3. Please, give Bess ____ pen and ____ pencil. 4. Volgograd

is ____ big city. 5. Please, send Jane ____ text. 6. This is his ____

flat. 7. Please give me ____ black pencil. 8. This is ____ text. Read

____ text! 9. This is ____ cap. ____ cap is black. 10. This is ____

match. It is ____ thin match. 11. This is ____ fine film. 12. Please,

give me ____ pen, Kate. 13. Please, take that pencil, Jane. Give me

____ pencil. It is ____ bad pencil. 14. This is a room. It is ____ good

room. 15. This is ____ cup. It is ____ red cup. ____ red cup is on

____ table. 16. This cup is not ____ red. It is ____ yellow. 17. This

is _____ red cup and that is ____ yellow cup. 18. This is ____ text.

____ text is long.

     II. Заполните пропуски артиклями, где это необходимо.

     1. ____ Volga is ____ longest river in ____ European part of

____ Russia. 2. My brother is ____ pupil of ____ 8-th form and he

wants to become ____ doctor. 3. ____ chemistry is his favourite

subject at _____ school. 4. ____ children like ____ ice-cream. 5.

____ butter and ____ cheese are made of ____ milk. 6. Which

____ fruit do you like: ____ apples or ____ oranges? 7. I go to

____ bed at 12 o’clock at night. 8. I get up at 7 o’clock in ____

morning. 9. I usually drink ____ tea with ____ sugar. 10. Will you

have ____ cup of tea? 11. Pass me ____ sugar, please. 12. We shall

go to ____ theatre ____ next week. 12. Let’s go to ____ cinema.

                            Местоимение

     Повторите раздел, посвященный теме «Местоимение», по

учебнику и сделайте следующие упражнения.

     I. Заполните пропуски личными местоимениями в объектном

падеже (I, you, he, she, it, we, they).

     1. I see a student, I see ____. 2. I like the picture, I like ____. 3.

I know the girl, I know ____. 4. Jim can play tennis, he can play

____. 5. Give me these books, give me _____. 6. Ask your teacher

about it, ask _____. 7. This task was given to you and me, it was given

to ____.

                                     

     II. Переведите на английский язык, используя личные место-

имения в объектном падеже (I, you, he, she, it, we, they).

     1. Скажите мне. 2. Скажите нам. 3. Скажите им. 4. Найдите его.

5. Найдите ее (студентку). 6. Найдите ее (книгу). 7. Найдите их. 8. Я

вижу их. 9. Они видят меня. 10. Мы видим его. 11. Он видит ее. 12.

Они видят нас. 13. Она видит вас. 14. Я пишу ему, а он пишет мне.

15. Мэри идет на танцы, и Генри идет с ней. 16. Мы знаем их

хорошо, и они знают нас. 17. Он звонит ей каждый день и сооб-

щает ей свои новости. 18. Он говорит по-английски с нами, и мы

говорим по-английски с ним.

     III. Перефразируйте предложения, используя притяжатель-

ные местоимения и абсолютную форму притяжательных место-

имений (my — mine, her — hers, etc.).

      1. This book belongs to me. 2. Does this watch belong to you? 3.

Will this new flat belong to them? 4. This umbrella doesn’t belong to

me. 5. These books belong to us. 6. Do these things belong to him or to

her?

    IV. Используйте абсолютную форму притяжательных мес-

тоимений, данных в скобках.

     1. His composition is much more interesting than (your) or

(my). 2. It was through no fault of (her). 3. You can do without my

help but not without (their). 4. This radio-set of (his) is always out of

order. — But so is (your)! 5. The books on the table are (our). 6. The

pleasure was all (my).

     V. Поставьте вместо пропусков неопределенные местоиме-

ния some или any.

      1. Do you know ____ of these girls? 2. There are ____ foreign

visitors in the palace. 3. ____ of my friends live in this house. 4. We

haven’t ____ time. 5. Do you like ____ of these animals? 6. Yes, I

like ____ of them. 7. No, I do not like ____ of them. 8. Give me

____ water. 9. We don’t see ____ flowers here. 10. What fruit do you

want to buy? — ____ fruit that is good for small children. 11. If I

have ____ free time, I shall go with you to the cinema. 12. Would

you like ____ coffee? 13. He’s 89, but there’s still ____ life in him.

                                   

     VI. Переведите на английский язык, используя неопределен-

ные местоимения some и any.

      1. Дайте мне хлеба (мела, чернил). 2. Налейте мне воды (мо-

лока, кофе, супу). 3. Хотите кофе (чая, молока, торта)? 4. У вас

есть какие-нибудь интересные английские книги? 5. Любой сту-

дент знает это. 6. Возьмите любую книгу, которая вам нравится. 7.

Приходите в любое время. 8. В стакане есть вода. Вы хотите воды?

9. В кувшине есть молоко. Будете пить молоко? 10. В ящике есть

мел. 11. Можно взять немного мела?

                          Прилагательное

     Повторите грамматический материал в разделе «Прилага-

тельное» по одному из учебников и сделайте следующие упраж-

нения.

     I. Образуйте сравнительную и превосходную степени прила-

гательных:

cold, young, old, difficult, good, far, bad, beautiful, weak, little,

easy, near, strong, late, interesting, pretty, great, quick, important,

warm, happy, early, deep, large, hot, long, simple, thin, much,

wide, small, many.

     II. Поставьте прилагательные в скобках в положительной,

сравнительной и превосходной степени.

      1. Which is (long) day of the year? 2. Winter is (cold) season. 3.

Moscow is (large) than St. Petersburg. 4. My friend’s car is not so

(new) as my car. 5. Where is it (beautiful), in the mountains or near

the sea? 6. It was (good) meal I’ve ever had. 7. It was (bad) cold I’ve

ever had. 8. In spring the days are (long) than in winter. 9. It is (cold)

today than it was yesterday. 10. The Russian grammar is (difficult)

than the English one. 11. The Caucasus are (high) mountains in

Europe. 12. Friendshi p is (strong) than steel. 13. Which is (busy)

day of the week? 14. Who is (good) athlete at your university? 15.

Which month is (short), July or August? 16. This is (beautiful)

monument in Moscow.

     III. Переведите на английский язык.

    1. У нас самые жаркие дни бывают в июле. 2. Чем больше я

читаю, тем больше я знаю. 3. Март не такой холодный, как

                                     7

февраль. 4. Математика самый трудный предмет в школе. 5. Уни-

верситет дальше от моего дома, чем школа. 6. Сегодня так же

холодно, как вчера. 7. Лучше позже, чем никогда. 8. Этот фильм

такой же интересный, как и тот. 9. Àня лучшая студентка в груп-

пе. 10. Великобритания меньше, чем Франция. 11. У меня сегодня

меньше времени, чем вчера. 12. Этот магнитофон дешевле, но он

хуже. 13. Мой сын на два года старше, чем моя дочь. 14. Это самая

важная проблема сегодня. 15. Эти слайды лучше, чем те. 16. Эти

слайды такие же хорошие, как и те. 17. Джон старше своей жены.

18. Эти часы дороже, но лучше. 19. Эта комната такая же боль-

шая, как та. 20. Я чувствую себя менее усталым сегодня, чем

вчера. 21. Эта книга не такая интересная, как я думал. 22. Чем

меньше мы говорим по-английски, тем хуже для нас. 24. Футбол

популярнее баскетбола.

                                 Глагол

     Повторите по одному из предложенных учебников образо-

вание и употребление глагола в форме «The Present Simple» и

сделайте следующие упражнения.

      I. Проспрягайте глагол-сказуемое в предложениях.

      1. I am a sudent. 2. I study at the University. 3. I learn English.

      II. Поставьте вопросы к следующим предложениям.

      1. This park is fine. 2. These little boys are very noisy. 3. Her dress

is grey. 4. They often sit in the garden. 5. She has a new hat. 6.Tom likes

this girl. 7. They eat three times a day.

      III. Ответьте кратко на следующие вопросы.

     1. Do you live in Volgograd? 2. Do you work here every day? 3. Is

he a University student? 4. Have you many friends at the University? 5.

Have you a good flat? 6. Do you live in a new house? 7. Are you well? 8.

Do you study well?

      IV. Сделайте предложения отрицательными.

     1. He is a nurse at a hospital. 2. My friend and I often go to the

cinema together. 3. We have many books in our library. 4. She has

much time to spend in the country. 5. Ann plays the piano every day. 6.

He knows German and French.

                                     

     V. Переведите на английский язык.

     1. Он хороший студент. 2. Мы сейчас в университете. 3. Вы

любите получать письма? 4. Он не любит писать письма. 5. Он

редко приходит вовремя на уроки. 6. Как вы обычно добираетесь

до университета? 7. Мы часто делаем упражнения вместе. 8. У нас

бывает английский язык три раза в неделю. 9. Вы уже хорошо

читаете этот текст. 10. Мы обычно идем домой вместе. 11. Вы не

знаете этих слов. 12. Где живет этот студент? 13. Какие упражне-

ния он обычно делает дома?

                   Конструкция there is (are)

     Повторите употребление данной конструкции по учебнику

и сделайте следующие упражнения.

     I. Переведите на русский язык.

     1. There is a rose in the vase. 2. There are many tables in this

room. 3. Are there any chairs in that room? 4. There are two magazines

on the shelf. 5. Are there any pencils on the table? 6. Is there a pen in

the box? 7. There is no pen there. 8. How many students are there in

your group? 9. There are twelve students in our group. 11. There are

many different dictionaries. 12. There are some problems. 13. There are

many theories in this field of science.

     II. Переведите на английский язык.

     1. В моей библиотеке много книг. 2. На этой стене несколько

картин. 3. Там нет студентов. 4. В библиотеке есть словари? Нет. 5.

На вашем столе есть лампа? Да. 6. На моем столе нет тетрадей. 7. В

Москве много высотных зданий? 8. В Волгограде много красивых

зданий? 9. В Санкт-Петербурге много музеев. 10. Есть проблемы?

11. Нет проблем. 12. В комнате есть стол и три стула.

                                  Test

     I. Используйте следующие словосочетания во множественном числе:

this cup, that wall, this picture, that mountain, this man, that child,

this window, that photo, this deer, that tooth.

                         9

     II. Используйте артикли, если это необходимо.

     1. This is ____ park. 2. ____ rose is red, and ____ lily is white.

3. Volgograd is ____ big city. 4. This is her ____ dress. 5. This is

____ text. ____ text is long. Translate ____ text!

    III. Закончите предложение, используя подходящее личное ме-

стоимение в объектном падеже (I, you, he, she, it, we, they).

     1. I see a beautiful woman, I see ____. 2. I like the film, I like

____. 3. I know the man, I know _____. 4. Jane can play badminton,

she can play ____. 5. Give me these photos, give me _____.

      IV. Заполните пропуски притяжательными местоимениями

(my, our, your, their, her).

      1. I’m a clerk in the bank. ____ name’s Green. 2. Ann is a student.

_____ marks are good. 3. Jim and Fred are doctors. ____ sons are

pupils. 4. Please give me ____ pen, Peter. 5. We are teachers. ____

friends are teachers, too.

     V. Вместо пропусков поставьте some или any.

      1. Do you know ____ of these students? 2. ____ of my friends

live in the centre of the city. 3. I haven’t _____ time. 4. No, I don’t

like _____ of them. 5. Would you like ____ tea?

     VI. Раскройте скобки, используя правильную форму глагола.

     1. I (not to live) in a new house. 2. You (to be) a university

student. 3. He (to study) usually well. 4. She (to have) two pets at

home: a cat and a dog. 5. The sun often (to shine) in spring.

     VII. Поставьте воросы к подчеркнутым членам предложения.

     1. Our teacher always speaks English in class. 2. We sometimes

have English in the evening. 3. My mother works at a school. 4. They

often do difficult exercises in class. 5. My parents often write me.

     VIII. Переведите на английский язык, используя конструкцию

There is (are).

    1. В саду много яблоневых деревьев. 2. В нашем районе есть

библиотека? — Да. 3. Во дворе нет машин. 4. На столе есть хлеб и

молоко. 5. В сумке есть тетради и учебники.

                                   

II КУРС

                           Причастия I и II

    Повторите с помощью одного из учебников материал об

образовании и употреблении причастий и сделайте следующие

упражнения.

     I. Образуйте причастие I и II от следующих глаголов и пере-

ведите их на русский язык:

to meet, to tell, to open, to work, to find, to spend, to give, to take,

to read, to look, to go, to close, to put, to sit, to do.

     II. Перепишите словосочетания, заменив русские слова анг-

лийскими.

      1. A (спящий) baby. 2. A (работающая) woman. 3. The man

(смотрящий) at us. 4. The Workers (начинающие) their work. 5. The

boys (ловящие) birds. 6. The animal (пьющее) water. 7. A (написан-

ная) article. 8. The (растущие) fruit trees. 9. A (переведенный) novel.

10. A (переводящий) student.

                 

Видовременные формы глагола

     

.

     I. Поставьте глаголы в следующих предложениях в the Present

Simple, the Past Simple, the Future Simple. Используйте подходящие

индикаторы времени.

     1. I often ( to go) to the library. 2. He (to read) many books. 3.

We (to have) a party. 4. I (to take) a lot of pictures. 5. He (to fix) his car.

6. He (to ride) a bike.

     II. Поставьте глаголы в следующих предложениях в the Present

Continuous, the Past Countinuous и the Future Continuous. Исполь-

зуйте подходящие индикаторы времени.

     1. My friend (to play) tennis. 2. I (to have) lunch. 3. You (to

do)your homework. 4. She (to cook) dinner. 5. They (to wash) dishes.

6. We (to watch) TV.

                                     

     III. Поставьте глаголы в следующих предложениях в the Present

Perfect, the Past Perfect, the Future Perfect. Используйте подходящие

иникаторы времени.

      1. We (to play) a game of chess. 2. They (to watch) a new film. 3.

She (to do) her homework. 4. She (to bake) a cake. 5. Peter (to drink)

tea. 6. The clild (to draw) a picture.

    IV. Поставьте общие вопросы к следующим предложениям и

дайте краткие ответы.

      1. I like fruit very much. 2. John played in a school team two years

ago. 3. He usually sleeps well. 4. He was having lunch when his friend

came. 5. Helen has just made her bed. 6. They are watching a cowboy

film now. 7. The students will have finished the test by the end of the

lesson. 8. The boy had learned the poem by the time, her parents

came home. 9. You will be going to Moscow this time tomorrow.

     V. Переведите на английский язык, используя правильные ви-

довременные формы.

      1. Он сейчас читает книгу. 2. Он читает книги по вечерам. 3.

Он только что прочел книгу. 4. Он читал книгу, когда я вошел. 5.

Где вы работаете? 6. Том сейчас слушает радио. 7. Наши дети

делают уроки днем. 8. Мы только что посмотрели эту телепереда-

чу. 9. Он ремонтировал телевизор, когда его позвали обедать. 10.

Что вы любите смотреть по телевизору? 11. В прошлом месяце я

готовился к экзаменам и не ходил в кино. 12. Ты был дома вчера

в 9 часов? 13. Что ты делал вчера в это время? 14. Вчера к 6 часам

я уже сделал все уроки. 15. Завтра в это время я буду смотреть

новый сериал, он закончится к началу программы «Время».

                        Модальные глаголы

     Повторите грамматический материал о модальных глаголах

и сделайте следующие упражнения.

     I. Заполните пропуски модальными глаголами can, must, may.

     1. I ____ help them yesterday as I was very ill. 2. ____ I take

your dictionary? 3. Yesterday we ____ go to the cinema as we were

very busy. 4. We ___ help our friends in trouble. 5. If you want, you

____ read the letter. 6. You ____ speak German quite well. Last year

you ____ speak it at all. 7. The students _____ study hard. 8. We

                                   

____ have lunch at the nearest station. There must be a snack-bar

there.

     II. Переведите на русский язык, укажите модальные глаголы

и выражения.

      1. The meeting is to take place in the hall. 2. He has to bring the

dictionary after the lecture. 3. My sister was to return on the next day.

4. They will have to hand in their papers when they are through with

the work. 5. May I have your name, please? 6. I had to earn my living.

    III. Образуйте от данных предложений вопросительные и

отрицательные.

     1. I have to cook dinner after work. 2. She must go to the

University now. 3. I won’t be able to tell him the truth. 4. He was to

come at 6 yesterday. 5. My sister can play the piano very well. 6. You

should pay more attention to your grandparents.

        IV. Переведите на английский язык, используя модальные гла-

голы.

     1. Я должен был сделать этот перевод вчера, но не смог

этого сделать. 2. Мы договорились встретиться в университете

перед первой парой. 3. Вам приходится вставать рано каждый

день? 4. Можно мне открыть окно? 5. Это упражнение очень

длинное. Мне придется закончить его завтра. 6. Может быть, зав-

тра будет дождь. 7. Она должна подойти через час. Она обещала

это вчера. 8. Надеюсь, нам не придется долго ждать. 9. Тебе не

следует пропускать занятия по английскому языку. 10. Когда вы

завтра должны быть в университете? 11. Они должны были прийти

в час, а уже два. 12. Она могла сделать перевод сама.

                Типы придаточных предложений

    Ознакомьтесь по одному из учебников с типами придаточ-

ных предложений и сделайте следующие упражнения.

        I. Определите тип придаточного предложения.

     1. She is reading a newspaper which I advised her to buy. 2. I will

cook the dinner while you are shopping. 3. If the weather is rainy

tomorrow we will have to stay in town. 4. Do you remember the time

when we were happy together? 5. The teacher you want to speak to is

out now. 6. The place where I was born is a big city now. 7. What will

                                   

you do when you are 18? 8. What will you do after you graduate from

the University. 9. If I am not busy on Saturday evening let’s go to the

cinema. 10. This is the house my parents live in. 11. What did you do

before you entered the University? 12. I couldn’t come because I

didn’t feel well. 13. He is going to work at a school after he graduates. 14.

Here is the student who is making a report tomorrow.

    II. Переведите на английский язык, учитывая особенности

употребления времен в придаточных времени и условия.

      1. Вы не знаете, когда он освободится? 2. Когда мы поедем

отдыхать к морю, мы будем там плавать и загорать. 3. Я поем

бутерброд, когда проголодаюсь. 4. Попей чаю, если хочешь пить.

5. У них уйдет много времени, если они поедут трамваем. 6. По-

звоните мне, пожалуйста, перед тем, как пойдете в кино. 7. Все

очень обрадуются, если конференция будет удачной. 8. Я не знаю,

когда мы приедем в Лондон. 9. Он придет к нам в гости, когда не

будет так занят. 10. Он вам позвонит, как только придет домой.

11. Вы изменитe свое мнение после того, как поговорите с ним.

12. Мы не знаем, когда получим интересующую нас информа-

цию. 13. Если будет сухо и солнечно, мы поедем загород. 14. Ин-

тересно, когда станет тепло? 15. Что мы будем делать, если он

опоздает?

                                   Test

      I. Сравните.

     1. English grammar, Russian grammar (easy). 2. My suitcase,

your bag (large). 3. Your old flat, your new flat (comfortable). 4.

Moscow, Volgograd (small). 5. This work, that work (important).

     II. Напишите следующие прилагательные в сравнительной и

превосходной степени:

long, difficult, little, easy, short, interesting, many, wide, good,

comfortable, far, near.

      III. Определите видовременные формы глагола:

buy, has bought, bought, had bought, will buy, will have bought, is

buying, was buying, will be buying.

                                     

     IV. Выпишите правильную форму глагола.

     1. Я обычно смотрю телевизор вечером.

     а) watch в) am watching c) have watched

     2. Сейчас я смотрю детектив.

     а) watch в) watched c) am watching

     3. Вчера в это время я готовила обед.

     а) have cooked в) was cooking c) cooked

     4. Я уже поела суп.

     а) ate в) was eating c) have eaten

     5. Я окончу университет в 200... году.

     а) will graduate в) will be graduating c) graduate

     6. Вчера я ходила в кино.

     а) went в) have gone c) had gone

     7. Он работал год, перед тем как поступить в университет.

     а) worked в) had worked c) was working

     V. Перепишите предложения, заменив модальные глаголы в

будущем и прoшедшем времени, если это возможно.

       1. They must study hard to know English well. 2. She can read

this story. 3. My sister is to return tomorrow. 4. It may rain today. 5. He

is to go to the South next week. 6. I have to translate the article today.

7. We are able to buy some food at this station.

     VI. Сделайте следующие предложения вопросительными.

     1. He can speak Italian well. 2. You must come home early. 3. We

had to wait long for the bus at the bus stop. 4. She will be able to bring

her children with her. 5. We have to change the room. 6. In my

childhood I could play football every day. 7. He is to come at 5.

     VII. Перепишите следующие предложения, раскрывая скобки

и используя глагол в правильной форме.

     1. You won’t know English until you (begin) to work hard. 2. As

soon as I (come) home I’ll write to you. 3. I wonder, when it (become)

warmer. 4. I will come to your place if I (have) some time. 5. We’ll call

you when we (arrive) in Paris. 6. If the weather (be) bad we’ll stay at

home. 7. Do you know when he (call back)?

                                   

                            2I КУРС

                         The Passive Voice

     Повторите грамматический материал из раздела «The Passive

Voice» и сделайте следующие упражнения.

    I. Употребите следующие предложения во всех формах стра-

дательного залога. Выберите указанные после упражнения инди-

каторы времени.

      1. The dress is made by mother. 2. This problem is discussed by

the scientists. 3. The use of the article is explained by the teacher. 4.

Lunch is cooked by grandmother. 5. The text is translated by the

student.6. The song is sung by a popsinger.

      just, usually, by 10 o’clock, next Sunday, at 9 o’clock tomorrow,

before New Year, tomorrow, when I came in, yesterday, at 6 o’clock

yesterday.

     II. Переведите подчеркнутые глаголы, выбрав правильную форму

из предложенных после каждого предложения вариантов.

     1. Письмо было послано вчера.

     а) is sent в) was sent c) had been sent

     2. Когда вошел директор, диктант писался учениками.

     а) was written в) was being written c) were being written

     3. Обед уже был приготовлен, когда я пришел.

     а) had been cooked в) has been cooked c) had cooked

     4. Упражнение будут проверять завтра на уроке.

     а) will be tested в) will have been tested c) is being tested

     III. Переведите на русский язык.

      A.

      1. An American high-school is headed by a princi pal. 2. Light is

given to us by the sun in the daytime and by the moon and, the stars

at night. 3. Their grandmother was often helped by her grandchildren.

4. The girl was brought up properly. 5. We were not told about your

arrival. 6. The guests of Moscow are always shown the Kremlin. 7.

Many houses were destroyed by the storm. 8. This village was completely

rebuilt after the war.

                                   

      B.

      1. The teacher is always listened to carefully. 2. This book is

much spoken about. 3. The old parents will be looked after. 4. His wife

will be operated on. 5. The keys are being looked for everywhere. 6. She

must go. She is being waited for. 7. The girl was often laughed at. 8. My

friend can always be relied on.

      IV. Преобразуйте следующие предложения из действитель-

ного залога в страдательный.

      1. I published the article two years ago. 2. They use this uniform

only to work in the garden. 3. The woman switched on the light and

closed the door. 4. They will answer you in a week. 5. Who painted this

picture? 6. The girl showed her friend how to do the exercise. 7. They

have looked for the letter everywhere. 8. Nobody had visited us. 9. We

will have papered the room by 12 tomorrow. 10. The boy hasn’t slept

in his bed. 12. Some people don’t look after their pets properly.

     V. Преобразуйте следующие предложения из страдательного

залога в действительный.

      1. This investigation was often referred to. 2. The children’s drawings

will be exhibited next month. 3. The twins were brought home by

their elder sister. 4. The radio was invented by a Russian scientist. 5. A

new modern building is being constructed in the neighbourhood. 6. We

usually don’t like to be laughed at. 7. The doctor must be sent for at

once. 8. The child must be looked after. 9. The article was being discussed,

when we came. 10. All the trees will have been planted by the time we

come.

                                   Test

     I. Выберите правильно форму глагола в пассивном залоге из

предложенных после каждого предложения вариантов.

      1. Last year we (invite) to visit the USA by our American

friends.

      A. are invited B. were invited C. invite

      2. Look! A new church (build).

      A. is being built B. is been built C. has being built

      3. A lot of trees (plant) in our city this spring.

      A. has been planted B. have been planted C. was planted

                                     

      4. This athlete (know) to the whole world.

      A. has been known B. is known C. is been known

      5. The Goodwill games (hold) once in four years.

      A. were held B. are being held C. are held

      6. The letter (write) by her sister when she was in Moscow last

summer.

      A. has been written B. was written C. is written

      7. This text-book (publish) by the beginning of September.

      A. would be published B. will have been published

      C. will be published

      8. The clerk said that the girl (receive) by the manager the

following day.

      A. will be received B. would be received C. will have been received

      9. The Tower of London (build) by William the Conqueror.

      A. is being built B. has been built C. was built

      10. The newspaper (just/receive).

      A. was received B. will be received C. has been received

                                   

                             2 КУРС

                     Условные предложения

    Проработайте грамматический материал, посвященный ус-

ловным предложениям, и сделайте следующие упражнения.

     I. Употребите нужную форму сослагательного наклонения в

придаточном предложении.

      1. I wouldn’t have translated the text if I ____ all the grammar

rules concerning conditional sentences.

      a) didn’t know b) haven’t known c) hadn’t known

      2. Mother would take me with her if I ____.

      a) had wanted b) wanted c) would want

      3. She would have understood this grammar rule if the teacher

___ it properly.

      a) have explained b) would explain c) had explained

      4. He would have told you the whole story if it ____ worth of it.

      a) were b) had been c) was

     II. Употребите нужную форму сослагательного наклонения в

главном предложении.

     1. If she had known that you were ill she ____ to see you.

     a) would come b) will come c) would have come

     2. If I knew that it was sli ppery I ____.

     a) didn’t drive b) wouldn’t have driven c) wouldn’t drive

     3. If you had followed the instructions you ____ a bad mark.

     a) wouldn’t get b) won’t get c) wouldn’t have got

     4. If I had got up early I ____ the bus.

     a) would catch b) would have caught c) caught

    III. Поставьте глагол в скобках в нужную форму сослага-

тельного наклонения.

      1. If I (know) about the film, I would have watched it. 2. If she

didn’t call me, I (not know) about your arrival. 3. If he (to let to

know) about the meeting yesterday, I (come). 4. If I (be) you, I

would have seen them off. 5. You wouldn’t have had so many accidents

if you (drive) more carefully. 6. If mum were in, she (answer) the

phone. 8. If you (pass) your examination, I would give you a present. 9.

I wouldn’t have taken the dictionary home if I (know) that it was the

                                   

only one you had. 10. If he knew that the road was dangerous he (not

drive). 11. I would have helped them if I (be) you. 12. He would be the

best student in the group if he (work) harder.

     IV. Переведите предложения на русский язык и определите

тип условного предложения.

       1. If you learn the words, you will write the test well. 2. If you

worked better, you would get a higher salary. 3. If he got seriously ill,

I would be very sorry. 4. Will you tell him the truth, if he asks you? 5.

If he were at home he would answer the phone. 6. My favourite team

wouldn’t have lost the last game, if they had trained more. 7. If I were

you I wouldn’t find fault with him. 8. If I had had more time, I would

have made a larger cake. 9. If you were younger, you couldn’t go to see

this film. 10. If I meet him, I shall ask him to see to the tickets. 11. If I

were you, I wouldn’t have my hair cut. 12. If the weather were fine

tomorrow I would go to the country. 13. If I had had more money, I

would have gone to a restaurant. 14. If I knew German, I would answer

him. 15. If Dad had been here, we would have asked him.

      V. Преобразуйте предложения по модели.

      е.g. If I have time, I shall translate the text

      a) If I had time, I would translate the text

      b) If I had had time, I would have translated the text

      1. If she works hard, she will know English well. 2. If they are

hungry, they will have their lunch. 3. If he drives slowly, he will not

be in time for classes. 4. If he lives in Moscow, he will go to Moscow

University. 5. If you listen to your teacher carefully, you will learn a

lot. 6. If it rains we won’t go to the country. 7. If he is wrong, the

teacher will correct his mistakes. 8. His dad will give him money if he

asks for it. 9. I will help you if you have any problems. 10. If it snows

we will go skiing.

                                   Test

     I. Раскройте скобки, выбрав правильную форму глагола из форм,

приведенных после каждого предложения.

1. Flowers wither if you (not/water) them.

      A. won’t water                      C. wouldn’t water

      B. don’t water

                                     202. If I were a millionaire, I (travell) all the year round.

      A. would travel                     C. travelled

      B. will travel

3. I (miss) the classes yesterday if my alarm-clock (wake up) me in

time.

      A. wouldn’t miss                    D. waked up

      B. hadn’t missed                    E. would have waked up

      C. wouldn’t have missed             F. had waked up

4. If my Dad (be) here he (help) us.

      A. were                             D. will help

      B. would be                         E. would help

      C. is                               F. helps

5. If the weather (be) nice tomorrow, we (go) hiking.

      A. will be                          D. go

      B. were                             E. are going to

      C. is                               F. will go

6. If I (be) tired, I (take) a day off.

      A. be                               D. will take

      B. were                             E. would take

      C. have been                        F. take

7. If you (not / work) hard on your English last year, you (not / get) an

exellent mark.

      A. didn’t work                      D. wouldn’t have got

      B. wouldn’t have worked             E. hadn’t got

      C. hadn’t worked                    F. wouldn’t get

8. If I (not / quarrel) with my husband, I (not / come) here.

      A. didn’t quarrel                   D. wouldn’t have come

      B. wouldn’t quarrel                 E. hadn’t come

      C. hadn’t quarrelled                F. didn’t come

9. If you (work) hard, you (pass) your exams.

      A. had worked                       D. would have passed

      B. wouldn’t have worked             E. would pass

      C. worked                           F. will pass

                                     

10. If the water (be heated) to 100 C, it (boil).

     A. will be heated                     D. would boil

     B. would be heated                    E. boils

     C. is heated                          F. boil

11. I (do) the same, if I (be) you.

     A. would do                           D. am

     B. will do                            E. were

     C. would have done                    F. will be

12. If I (see) him yesterday, I (speak) to him.

     A. saw                                D. would have spoken

     B. had seen                           E. spoke

     C. would have seen                    F. would speak


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговый контрольно-измерительный материал в формате ГИА за курс алгебры 8 класса

Данный пакет материалов содержит: демоверсию, спецификацию и 2 варианта тестов для проверки знаий годового курса алгебры 8 класса. Рекомендуется учителям, которые хотят готовить к новой форме экзамена...

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ ДЛЯ ОЦЕНКИ СТЕПЕНИ КОМПЕТЕНТНОСТИ ОБУЧАЮЩЕГОСЯ ПО ВОПРОСАМ ПОВЕДЕНИЯ НА ВОДЕ В ОСЕННЕ-ЗИМНИЙ ПЕРИОД.

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ ДЛЯ ОЦЕНКИ  СТЕПЕНИ КОМПЕТЕНТНОСТИ ОБУЧАЮЩЕГОСЯ ПО ВОПРОСАМ ПОВЕДЕНИЯ НА ВОДЕ В ОСЕННЕ-ЗИМНИЙ ПЕРИОД....

Контрольно-измерительный материал по русскому языку «Итоговая контрольная работа по русскому языку за курс 5-го класса»

Тестовые задания включают в себя 35 вопросов с вариантами ответов, где нужно выбрать один верный и записать в соответствующий столбец....

Контрольно-измерительный материал по английскому языку за курс 6 класса в форме итоговой контрольной работы.

В ходе контрольной работы проверяются следующие умения:      - умение понимать на слух основное содержание текста  с опорой и без опоры на зрительную  наглядность...

Контрольно-измерительный материал Контрольной работы № 1 для учащихся 7 классов по теме: «Информация и информационные процессы»

Контрольно-измерительный материалКонтрольной работы № 1 для учащихся 7  классов по теме: «Информация и информационные процессы»     Контрольная работа приведена в ...

Контрольно измерительный материал для 6 класса . Контрольная работа Человек в социальном измерении

Контрольно измерительный  материал  для  6 класса . Контрольная  работа Человек в социальном измерении...

Методическая разработка по теме "Контрольно-измерительный материал для проверки усвоения геометрического материала учащимися с интеллектуальными нарушениями" 5 класс

Данная разработка поможет педагогам, работающим в специальных (коррекционных) школах дял детей с интеллектуальными нарушениями провести итоговое тестирование обучающихся по геометрическому материалу в...