Главные вкладки

    Методическая разработка урока английского языка "День Блинов в Англии"
    методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему

    Чихватова Наталья Станиславовна

    В России есть очень интересный праздник "Масленница" , а в Британии празднуют "День Блинов". Что это за праздник , и каковы его традиции - ребята могут узнать авполнив задания урока. Урок предназначен для обучающихся 7-8 классов.

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Pancake Day

    Pancake Day is a favorite of children in the UK, Ireland, Australia, New Zealand and Canada. It is on this day they get to eat as many pancakes as they want – all smothered with syrup, or lemon and sugar, or strawberry sauce. It is also called Shrove Tuesday. This is a religious holiday on the day before Ash Wednesday, the start of Lent. During the 40 days of Lent, people used to fast and eat only the simplest of food. Things like eggs, milk and sugar had to be thrown away. Instead of wasting food, people traditionally used these ingredients to make pancakes. It became a mini celebration and people topped their pancakes with delicious things they could not eat for another 40 days. Few people nowadays fast for 40 days.

    Shrove Tuesday and Pancake Day are not so well known in the United States. Americans are more familiar with Mardi Gras, which is also on the day before Ash Wednesday and is a very similar celebration. Different countries hold different events for Pancake Day. In England, some towns have pancake races. People must run a race with a frying pan and toss the pancakes as they run. The winner is the first person to cross the finishing line with a pancake that is still intact. Children like to have a go at tossing the hot pancakes out of the frying pan in their kitchens. In Newfoundland, Canada, the cook puts a ring or a coin in the pancakes. The person who finds the coin will be rich and the person who finds the ring will be the next to get married.

    1 Write five questions about Pancake Day

    2 Match the following phrases from the article.

    Paragraph 1

    1.

    Pancake Day is a favorite of

    a.

    syrup

    2

    they get to eat as many pancakes

    b.

    make pancakes

    3.

    smothered with

    c.

    with delicious things

    4.

    fast and eat only the

    d.

    children in the UK

    5.

    ingredients to

    e.

    simplest of food

    6.

    people topped their pancakes

    f.

    as they want

     Paragraph 2

    1.

    Americans are more familiar

    a.

    different events

    2

    a very similar

    b.

    tossing the hot pancakes

    3.

    Different countries hold

    c.

    will be rich

    4.

    The winner is the first person to

    d.

    with Mardi Gras

    5.

    Children like to have a go at

    e.

    cross the finishing line

    6.

    The person who finds the coin

    f.

    Celebration

    With a partner, put the words back into the correct order.

    1.

    in    Pancake    a    children    UK    is    of    the    Day    favorite

    2.

    as    as    they    eat    pancakes    want    to    many    they    get

    3.

    fast   and   eat   only   the   simplest   of   food   people   used   to

    4.

    people    their    with    things    topped    pancakes    delicious

    5.

    40    Few    nowadays    for    days    people    fast

    6.

    Americans    more    with    Gras    are    familiar    Mardi

    7.

    race    People    with    must    a    run    frying    a    pan

    8.

    the    cross    to    person    first    the    line    finishing

    9.

    to   have   a   go   at   tossing   the   hot   pancakes   Children   like

    10.

    the    The    coin    person    will    who    be    finds    rich


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык»

    Books in our Life/Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык», авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение»/ Цель: Формирование ...

    Методическая разработка урока английского языка "Путешествие по Англии и Шотландии" в 7-м классе

    Урок, который является заключительным по теме "Путешествие по Англии и Шотландии"  проходит в форме презентации проетка и включает в себя различные виды деятельности, такие как театрализованные п...

    Методическая разработка урока английского языка для 8 класса общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка по теме: "Современные достижения науки"

    Методическая разработка к УМК О.В. Афанасьевой,И.В. Михеевой "Английский язык. 8 класс" для общеобразовательных учреждений и школ с углуюленым изучением английского языка.Педагогическая технология: Ди...

    Методическая разработка урока английского языка в 6 классе по УМК "Английский в фокусе" по теме "Мой дом и мой микрорайон" с использованием технологической карты

    Данный урок использует дополнительно к материалам учебника видеоматериалы учебного пособия " Speakout Elementary", что позволяет успешно решать задачу формирования монологического высказывания по теме...

    Методическая разработка урока английского языка в 10а классе по УМК "Английский в фокус"по теме «Экология.Переработка мусора"

    Данный материал содержит методическую разработку  урока английского языка в 10а классе по УМК "Английский в фокус"по теме  «Экология.Переработка мусора"...

    Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

    Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

    Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

    Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....