Главные вкладки

    Итоговая контрольная работа по английскому языку 8 класс Биболетова М.З.
    тест по английскому языку (8 класс) на тему

    Герасименко Юлия Владимировна

    Здесь вы найдете итоговую контролную работу, которая совмещает в себе материал за целый год. Работа представлена ввиде теста.

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Итоговая контрольная работа 8 класса по английскому языку.

    1. Underline the word with the same or similar meaning.
    1. to damage
    1. to be out of luck   b) to hurt   c) to be in trouble
    1. a disaster
    1. danger   b) trouble   c) luck
    1. research
    1. an experiment   b) an achievement   c) an exploration
    1. awful
    1. terrible    b) hard   c) exciting
    1. misty
    1. Stormy   b) foggy   c) rainy
    1. Match the words which have opposite meanings.
    1. To prohibit
    2. To protect
    3. To pollute
    4. To throw
    5. To drop litter
    6. To be in danger
    7. To avoid doing something
    1. To damage
    2. To clear rubbish away
    3. To be out of danger
    4. To allow
    5. To enjoy doing something
    6. To clean
    7. To catch
    1. Choose the correct answer.
    1. He … troubled yesterday.
    1. Looked   b) is looking    c) had looked
    1. They … football from 2 till 5 yesterday.
    1. Played    b) were playing  c) had played
    1. He … his work by that time.
    1. Finished   b) was finishing   c) had finished
    1. What … you … at 5 pm yesterday?
    1. Did … do   b) were … doing   c) had …done
    1. Where … you … your summer holidays?
    1. Did … spend   b) were … spending   c) had … spent
    1. Fill in “the” if needed.

    The official name of the country is … United Kingdom of … Great Britain and Northern Ireland. The country is situated in … British Isles. The two main islands are: … Great Britain (in which are … England, Wales, Scotland) and … Ireland. … United Kingdom is not far from … Europe.

    … UK is washed by … Atlantic Ocean in the east and by … North Sea in the west. The highest mountains are in … Scotland and … Wales: … Ben Nevis and … Snowdon. The longest rivers are: … Severn and … River Thames.

    1. Write the sentences in reported speech. Use: explained, suggested, offered, advised, asked, reminded.
    1. “Steve, would you like a cup of tea”, -said Linda.
    2. Ann said to me, “You must leave this terrible house”.
    3. Martin said: “We had a wonderful party yesterday”.
    4. The girl said: “It`s late”.
    5. My brother said: “Help me”.
    1. Write a postcard to your friend and send greetings to him/her on a holiday.

    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Итоговая контрольная работа по английскому языку для 5 класса по учебнику Биболетовой М.З. "Enjoy English"

    Итоговая контрольная работа была составлена для 5-го класса по учебнику Биболетовой М.З. для проверки знаний за 5 класс....

    Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева

    Пояснительная запискаЦель итоговой контрольной работы: учебный аспект: контроль навыков аудирования аудиотекста «School years» с пониманием основной идеи текста и запрашиваемой информации;контроль уро...

    Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе (УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English – 4”)

    Контрольная работа составлена в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектом контроля являются элементы языка (лексика, грамматика) и речевая деятельность (чтение). Контрольная ...

    Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе (УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English – 5-6 класс”)

    Контрольная работа составлена в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектом контроля являются элементы языка (лексика, грамматика). Контрольная работа состоит из пяти заданий....

    Итоговая контрольная работа по английскому языку 4 класс (УМК Биболетовой)

    Данная контрольная работа предназначена для обучающихся 4 классов. Контрольная работа составлена по всем видам речевой деятельности....