Урок подготовки к ЕГЭ в 11 классе с использованием ДЕМО.
план-конспект урока по английскому языку (11 класс) на тему

Баева Марина Леонидовна

Разработка урока представляет ряд упражнений по подготовке задания по чтению с палным пониманием в формате ЕГЭ. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon baeva_m.l._podgotovka_k_ege.doc410 КБ

Предварительный просмотр:

Учитель: Баева Марина Леонидовна

Дата: 31.10.15*

Предмет: английский язык

Класс: 11

Тема урока: “Future life”

Единица содержания: Подготовка к заданию в формате ЕГЭ: чтение текста с полным пониманием на примере ДЕМО 2016 

Цель: усвоение знаний в системе

Логика обобщения и систематизации

  • Деятельность учащихся по переводу своих знаний от усвоения отдельных фактов, понятий к их обобщению в целостную систему знаний

обучающий аспект

  • уметь осуществлять поиск информации в тексте (познавательные УУД);
  • уметь находить доказательства в тексте (познавательные УУД);
  • уметь выделить главное из прочитанного текста (познавательные УУД);
  • умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание в устной и письменной форме (познавательные УУД).

развивающий аспект

  • развивать умение планировать, организовывать и контролировать свою деятельность на уроке, соблюдая временные рамки (регулятивные УУД);
  • развивать умение анализировать прочитанный материал, устанавливать причинно-следственные связи, строить логическую цепочку рассуждений (познавательные УУД);
  • развивать умение прогнозировать содержание текста (познавательные УУД);
  • развивать аналитическое мышление (личностные, познавательные УУД).

воспитывающий аспект:

  • воспитывать стремление к саморазвитию (личностные УУД).

Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний

Этапы урока:

1. Подготовка к активной учебно-познавательной деятельности 

2. Обобщение знаний

  3. Итог на рефлексивной основе

План урока

1. Подготовка к активной учебно-познавательной деятельности: 

Warmer: Look at the pictures. What do you think about driverless vehicles in the future? What do you think makes them mysterious?

Read the text and find out.

Reading for gist:

a)                                          b)                                 c)

   

d)

                                                      Driverless cars

Driverless cars are expected to be rolling into the streets within the next 20

years. In fact, they’ve legally been on the roads for the past years, approved for

testing purposes. It is predicted that driverless vehicles will be commercially

available at a high cost within 7 years, but it may take another 8 years for prices to

drop enough to spur mass consumption.

Today, the discussions focus primarily on the shifting of accident liability to

manufacturers and all the goodness that comes along with reducing accidents. A

truly driverless road would not be accident-free as there would still be a number of

accidents caused by mechanical or computer errors, weather conditions,

pedestrians and sheer random chance. But it would make the now-routine loss of

life on the roads far rarer.

The concept of a “driver” will be replaced with that of an “operator”, who

simply programs the vehicle’s GPS to arrive at the desired destination and pushes

the “Start” button to begin the trip. Since judgment will no longer be required of

the operator, they won’t need a driver’s license. Theoretically, a 10-year-old child

could independently take the car to school in the morning.

Computer-operated cars will eventually reshape the car design as things like

windshields will become less necessary. Drivers will be able to sit wherever they’d

like in their cars. There will be no need for gas and brake pedals as speed will be

automatically controlled by the computer. The steering wheel and the turn signal

arm can also be eliminated once the public gets used to reliability of these vehicles.

Each passenger will have a personal video display informing about a current

location, the distance to your destination, speed and personal entertainment

selections. The concept of ‘distracted driving’ will disappear as there will be no

reason to pay attention to where you are going.        

Vehicle owners will no longer buy collision insurance since manufacturers

will be solely responsible for damage. Owners will only need theft insurance and

coverage for hail, falling objects or floods. To take this one step further, personal

vehicle ownership may dramatically diminish. Car dealers will have lots full of

vehicles for hire on a daily or hourly basis instead of vehicles for sale. When you

need a car, you’ll summon one using your mobile phone. The closest unmanned

vehicle will be dispatched to your home to take you where you need to go. When

done, you’ll simply push the button for the unmanned vehicle to drive itself back

to the rental lot.

The social and cultural impact of driverless cars could cause far more

upheaval than any of us could imagine. Perhaps, it would be even greater than the

impact the Internet had on commerce and communication. Obviously, the picture

being painted is the one that assumes total adoption, which is far from realistic.

You will always have transitional delays caused by the lack of free cars, the

longevity of today’s vehicles and cultural resistance.

This resembles the historical factors that affected the transition from horse to

the automobile. At the moment, the driverless car seems like a novelty. However,

it will open up new prospects. The prospect of flying cars may soon become a

reality. With computer-controlled vehicles that strictly follow traffic rules, three-dimensional

roads become far less scary and more a matter of simply solving the

technological challenge.

Where we’re going, we may not need roads at all.

2. Обобщение знаний

Reading for details:

1. According to the author driverless cars will become cheap enough for most people

to buy within the following …

1) 8 years.

2) 15 years.

3) 7 years.

4) 20 years.

Ответ:

2. Which of the following statements is TRUE, according to the text?

1) A driverless car operator won’t be responsible for accidents.

2) The age required to operate a driverless car is likely to rise.

3) Driverless cars may increase the number of road accidents.

4) The driverless cars will be voice-activated.

Ответ:

3. To operate a driverless car, their owners will be required to …

1) set the destination on the GPS.

2) have experience in programming.

3) obtain a collision insurance.

4) have a special license.

Ответ:

4. Which of the following, according to the author, will a driverless car have?

1) Gas and brake pedals.

2) A steering wheel.

3) Video displays.

4) A turn signal arm.

Ответ:

5. The author claims that with the introduction of driverless cars …

1) personal vehicle ownership will increase.

2) the number of vehicles on the roads will diminish.

3) people will rent vehicles instead of buying them.

4) vehicle owners will spend more money on insurance.

Ответ:

6. According to the author, driverless cars will be …

1) as important socially as the Internet.

2) enthusiastically accepted by the people.

3) operated without transitional delays.

4) used by people with caution at first.

Ответ:

7. The attitude of the author towards the driverless cars may be described as …

1) optimistic.

2) negative.

3) indifferent.

4) unsure.

Ответ:

Vocabulary

List the words under the headings. Make sentences about your dream car using them.

  • legally been on the roads,
  • commercially available at a high cost,
  • a lot of/few accidents,
  • mechanical or computer errors,
  • weather conditions,
  • pedestrians and sheer random chance,
  • programs the vehicle’s GPS to arrive,
  • “Start” button to begin the trip,
  • do not need a driver’s license,
  •  drivers will be able to sit wherever they’d like in their cars,
  •  no need for gas and brake pedals,
  • no reason to pay attention,
  • cause far more upheaval,
  •  the lack of free cars,
  • not need roads
  • …………

advantages  -  disadvantages

……….           ……….

3. Итог на рефлексивной основе

Feedback

Speaking

What car would you like have or drive? Why? Tell your partner. Think about advantages and  disadvantages of these cars.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект и презентация к уроку по баскетболу для 7 класса с использованием ИКТ. "Обучение технике нападения в баскетболе"

В конспекте и презентации урока отражён материал обучения игре баскетбол. В ходе урока применяются различные методы. С их помощью учащиеся закрепляют умение выполнять передачу мяча двумя руками  ...

Конспект урока русского языка в 9 классе с использованием методов и приёмов личностно ориентированного подхода в образовании. Тема урока: Международное значение русского языка

Данный урок можно проводить как в начале, так и в конце учебного года, приурочив его к празднованию Дня славянской культуры и письменности. Учитель по своему усмотрению может использовать предложенный...

Конспект урока по физике в 9 классе с использованием сингапурской методики по теме Подготовка к контрольной работе "Законы движения"

Данная разработка представлена с использованием сингапурской методики обучения, ключевыми основами которой являются воспитание и обучение подрастающего поколения в духе сотрудничества, общения, критич...

Конспект урока "Урок английского языка во 2 классе с использованием интерактивной доски".

Технологическая карта урока с подробным описанием этапов урока, с описанием действий учителя и учеников, с приложениями....

Уроки русского языка с использованием ИКТ. Путешествие в княжество «Существительное» (урок-повторение для учащихся 5 класс с использованием ИКТ )

обобщить и систематизировать  знания по разделу «Имя существительное»;- развить  речь у  учащихся (письменную  и устную);- воспитать интерес  к русскому языку...

Уроки русского языка с использованием ИКТ . Путешествие в княжество «Существительное» (урок-повторение для учащихся 5 класс с использованием ИКТ )

обобщить и систематизировать  знания по разделу «Имя существительное»;- развить  речь у  учащихся (письменную  и устную);- воспитать интерес  к русскому языку...

Урок-путешествие "В мире удивительных Прилагательных". (Открытый урок русского языка в 6 классе с использованием ИКТ).

Цель урока-путешествия :повторение изученного об имени прилагательном,отработка умений и навыков по ихправописанию и употреблению в речи....