Открытый урок в 8 классе на тему "Gadgets and new technologies in our life"
презентация к уроку по английскому языку (8 класс) на тему

Морозкина Анна Константиновна

Открытый урок в 8 классе на тему "Gadgets and new technologies in our life". Цели: коммуникативная, творческо-познавательная, обучающая

Задачи: обобщить материал по теме "Gadgets".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_gadgets_8_klass.doc42 КБ
Файл gadgets_and_innovations.pptx662.47 КБ
Office presentation icon innovations.ppt2.98 МБ

Предварительный просмотр:

Открытый  урок по теме

“GADGETS AND NEW TECHNOLOGIES IN OUR LIFE”

Цели урока.

Общеобразовательные — формирование лексических навыков говорения и применение их на практике; развитие навыков исследования, творчества в работе над проектами.

Развивающий аспект — развитие умения работать со словарем, способности в поисках нужной информации, классификации, речевых действий, воображения; навыков диалогической речи и письма.

Воспитательный аспект — формировать познавательный интерес к новым электронным изобретениям; воспитывать экологические познания ; развитие презентационных умений.

Речевой материал: применение изученной лексики по теме «Технологии»

Тип урока: нестандартный комбинированный речевой урок

Вид урока: урок cовершенствования речевых и презентационных умений по теме «Технологии».

Применяемые технологии: проектные, информационные, компьютерные.

Ход урока.

  1. Начало урока (Beginning of the lesson).  Приветствие учащихся и гостей, обозначение целей и задач урока.

Teacher: Good morning! Glad to see you at our lesson ‘’Gadgets and new technologies in our life”. Meet our guests, but don’t be shy.

We’re living in a fast-moving world where science and technologies play an essential part. People nowadays can’t imagine their lives without modern conveniences.They are changing the lifestyle of millions of people all over the world. Modern inventions are used in everyday life and make it easier. What are gadgets? Why does a modern man need them? This is what we are going to speak about at our lesson And dear students we are expecting to see your projects today. (1 слайд)

2. Введение в тему урока (Introduction).  What does the word “gadget” mean? Ученики пытаются вспомнить и дать свое определение слову «gadget».

2 слайд – определение из словаря

Here you can see the definition of this word, taken from the dictionary.

3.Warming up.

1)Teacher: Let’s revise the names of modern inventions that have changed our life. What inventions are the most important for you? What devices do we use at home or at work?

Ученики перечисляют все устройства и приборы, которыми люди пользуются дома и на работе.

Teacher : Look at the pictures on the screen . What modern inventions do people use in everyday life and why do people use them? (3 слайд).
a camera, a sewing machine, a computer, a microwave oven, a dishwasher,
a mobile phone, a TV set, , a mower, a vacuum cleaner, a calculator, a videophone, an alarm clock, a DVD player, a fax machine.

2) Teacher. Now you’ll have to choose a right answer and to put one appropriate word instead of a cloud. (4, 5 слайд)

3)Teacher. You know that many abbreviations and English words are used in Russian language but most people don’t know their meanings. Let’s see if you know the abbreviations of some words. (6 слайд) Учащиеся расшифровывают аббревиатуры и переводят их на русский язык.

4. Speaking and using vocabulary. Работа с лексикой, говорение.

7 слайд

1) Teacher: Now look at the screen again. What do we use different devices for? Here you are to match the words with the phrases. Учащиеся по очереди сопоставляют слово с определением.

2) Teacher: I wonder how these modern gadgets and machines get into our life, who can advise you to choose this or that thing?

P1: my parents P2: my friends P3: advertisement

Teacher: Yes, TV, radio, magazines and newspapers advertise a lot of products. I know that some of the pupils have prepared their projects, adverts, and they’re going to tell about them.

  1. Соня Михайлова рассказывает о спортивном снаряде – бегущей дорожке с интернетом. Как только человек перестает бежать, интернет исчезает.
  2. Лера Белова – о чудо-швабре, которая ползает по полу и собирает сама мусор.
  3. Максим Зернов – о чудо-пылесосе с лазерным «глазом».
  4. Соня Долотова – о брюках со встроенной клавиатурой.
  5. Дима Щербак -  о мини-камере размером с пластиковую карту.

Ученики слушают выступающих, а потом задают свои вопросы. Учитель предлагает выступающим передать проекты гостям, чтобы ознакомиться и выбрать то, что понравилось.

Teacher: What device would you like to have at home and why? Which gadget to your opinion is the most useful one and why?

                3) Teacher: There’re so many gadgets and innovations in our life that sometimes it can be difficult to choose something interesting. I know that Nikita and Alyona want to speak about a very sophisticating gadget: a Dogwalker. Let’s listen to them. 8 слайд

                Алёна Калинина и Никита Суханов – диалог “A Dogwalker”.

Did you like the device? Who would like to purchase it?

                4) Teacher. I’m sure that Transportation system and means of transport will also undergo some changes in future. What is your opinion about this matter?

 Ученики высказывают свое мнение.

Our pupil Ksenia Andreeva has already tried to ride a very interesting gadget while she was on holiday in summer.

Ксения показывает подготовленную презентацию о Сегвее (Segway) и рассказывает о своем опыте.

5) Teacher . Everybody at home has different gadgets and electronical machines which are used in everyday life. Name the things without what you can’t imagine living in your house.
( A dish washer, a Vacuum-cleaner, a microwave –oven, fridge). 9 слайд.

You know soon everything at home will be operated with computers. Such houses are called “Smart houses”. What these houses look like? Meet Kinda with her presentation “Smart Houses”.

Кинда Шаруиф представляет свою презентацию «Умные Дома».

Teacher. Did you like the project? Would you like to live in a smart house?

6) Teacher. Let’s speak about robots now. What do you think is it a good idea to replace people with robots in certain jobs? Why? Would you like to have a robot? What would you like it to do for you?

  1. Conclusion of the lesson. (Подведение итогов, оценивание проектов)

Teacher . Our lesson comes to an end and I want to say that you are brilliant, your projects were wonderful and informative. You’ve worked hard. Thank you for your excellent preparation for this lesson. You are getting good and excellent marks .

Your homework is to write a report about any gadget you want. Please, follow the plan on the screen. 10 слайд.


        



Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Gadgets or new technologies in our life

Слайд 2

gadget [ˈ ɡædʒɪt ] n 1. a small mechanical device or appliance 2. any object that is interesting for its ingenuity or novelty rather than for its practical use

Слайд 3

a camera, a sewing machine, a computer, a microwave oven, a dishwasher, a mobile phone, a TV set, , a mower , a vacuum cleaner, a calculator, a videophone, an alarm clock, a DVD player, a fax machine What gadgets do people use? Match the pictures and the words.

Слайд 4

Choose the right answer. A is used to cut and collect the grass. (vacuum cleaner, fax machine, mower) An is used to wake up people and to tell the time. (alarm clock, mower, mobile phone) A is used to take photographs. ( dishwasher, computer, camera) A is used to wash the dishes. (calculator, dishwasher, fax machine) A is used to perform everyday cleaning. (vacuum cleaner, mobile phone, mower)

Слайд 5

A is used to send and receive urgent messages. ( fax machine, computer, dishwasher) A is used to write programs, play games, find information. ( mobile phone, computer, calculator) A is used to receive or make calls . ( camera, TV set, mobile phone) A is used to cook and defrost food. (TV set, videophone, microwave oven)

Слайд 6

Do you know these abbreviations? Match the equivalents Gadget Цифровой электронный прибор Hi-tech Высокие технологии Network Сеть PDA ( Personal digital assistant ) Персональный карманный компьютер SMS ( Send somebody message ) Отправить текстовое сообщение @ ( at ) На («собака») MP3 ( Music Player ) Проигрыватель музыки ADSL ( Automatic Device Server Link ) Прибор для соединения с интернетом IPOD Миникомпьютер (планшет) DVD (Digital Video Device ) Цифровой видео прибор

Слайд 7

What do you use these items for ? Match with the phrases a laptop a TV a video camera an MP3 player a computer a digital camera a PDA a Microwave oven a Mobile phone a robot take and show photos to my friends watch the news, a DVD plan my day; keeping documents film some parties listen to music make and receive some calls look up my friends’ addresses cook and reheat the food do some internet research;chat .. j) can cook, do homework for me

Слайд 8

A Dogwalker

Слайд 9

What kind of gadgets do you own and use?

Слайд 10

Home task: to write a report about any gadget you want what for do we use it technical characteristics advantages disadvantages

Слайд 11

The lesson is over. Thank you.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Segway , which is easy to use on any road surface .

Слайд 2

With all the convenience self-balancing scooter have their limit when it use on smooth pavement. The creators DTV Shredder solved the problem by changing the two wheels on the tape and electric motor on the 196-cc engine with 14 horsepower .


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок 9 класс. Тема урока: «Уравнения, приводимые к квадратным»

Цель: 1.     Проверка знаний учащихся по теме; 2.     Умение решать квадратные уравнения с параметром; 3.     Правильная запись решений....

Открытый урок 8 класс. Тема урока: “Global ecological problems”

Задачей современной школы является обеспечение условий для формирования у обучаемых адекватной современному уровню знаний картины мира и интеграции личности ученика в систему мировой и националь...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Проект открытого урока 9 класса "Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы"

Проект открытого урока «Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы»...

Открытый урок 5 класс. Тема урока :«Present Perfect Tense»

Развитие грамматических навыков употребления времени Present Perfect Tense в различных видах речевой деятельности....

Открытый урок 6 класс. Тема урока: "Черты характера человека".

Сформировать у учащихся знание основной лексики , включающей синонимы и антонимы , основные префиксы,придающие словам отрицательное значение....

Открытый урок 10 класс Тема урока Волейбол

Тема урока: Спортивные игры "Волейбол"Цель урока: Укрепление здоровья и подготовка учащихся к внутришкольным соревнованиям по волейболу.Задачи урока.*  Совершенствовать техн...