Внеклассное мероприятие
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме

Хабибулина Елена Сергеевна

Внеклассное мероприятие  по английскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon ones_upon_a_time.doc71.5 КБ

Предварительный просмотр:

Once upon a time….

Цели и задачи:

  1. Обобщение лексического материала.
  2. Активировать и закрепить знания учащихся, полученных в процессе обучения иностранному языку.
  3. Прививать интерес к изучению иностранного языка посредством игровых моментов.
  4. Совершенствовать навыки сценического поведения, способствовать преодолению скованности и неуверенности.

Оборудование:

  1. Шары
  2. Ватман с необходимым изображением
  3. Раздаточный материал

Ход урока

Тeacher: Good morning children!

Pupils: Good morning, good morning to you

Good morning dear teacher

We are glad to see you

Тeacher: I am glad to see you too. How are you?

Pupils: Fine! Thank you.

Тeacher:  I’m sure you like fairy-tales and everybody wishes to visit any fairy-tale. Today we travel to fairy-tale.   Я уверена, что многие из вас мечтают побывать в стране сказок.

Добраться туда не просто, but we have magic balloons (но у нас есть волшебные шары).

Чтобы у шаров появилась магическая сила, надо правильно назвать цвета по-английски. А чтобы не ошибиться, давайте их сначала повторим.

Тeacher:  Учить цвета я стала

Цвет по-английски -

Pupils: - colour

Тeacher:  У меня сомнений нет

Красный цвет, конечно –

Pupils: red

Тeacher:  Облизнувшись, кошка съела

Желток желтый. Желтый

Pupils: – yellow

Тeacher: Я тону! Иду ко дну.

Синий цвет, конечно –

Pupils: - blue

Тeacher: Очень черный негр Джек

Черный по-английски –

Pupils: - black

Тeacher: Коричневое платье

Купила эта фрау

Мы знаем очень точно

Коричневое –

Pupils: - brown

Тeacher: Ох не спелый мандарин

Он зеленый –

Pupils: - green

Тeacher:  Мышонок серый, убегай быстрей

Серый по-английски –

Pupils: - grey

Тeacher: Розовые розы падают на ринг

Цвет красивый розовый по-английски –

Pupils:  - pink

Тeacher:  Very good. Now, children, name the colours, please. What colour is it?

Pupil 1: It’s green

Pupil 2: It’s red

Тeacher: Very well. Now say after me. One, two, three fly balloons with me.

Pupils: One, two, three fly balloons with me

Thank you, children. Now let’s begin our journey. Close your eyes.

Teacher: Let’s sing a song “Brother John”.

Pupils: Are you sleeping, are you sleeping

Brother John, brother John

Morning bells are ringing

Morning bells are ringing

Ding, ding, dong!

Ding, ding, dong!

Children, open your eyes!

Тeacher: Well done. Look. Баба Яга is waiting for us here. Она нас не пускает, давайте попросим ее пропустить нас.

Pupils: Baba Jaga, will you give us the way?

Баба Яга: Oh, no. I want you answer my questions.

  • What’s your name?
  • What’s your surname?
  • How old are you?
  • Where are you from?
  • What is your hobby?
  • What do you like to eat?
  • What did you do yesterday?
  • What is your favorite season?

Pupils: (answer the questions)

  • I am from…
  • My name is…
  • My hobby is…
  • I like….
  • I….
  • My favorite season is….
  • I like …. because….

Baba Yaga: Well, now you may go.

Тeacher: Very good! Ребята, посмотрите, домик Бабы Яги построен из букв английского алфавита. Но здесь не хватает нескольких букв. Children, look! The house of Baba Jaga is made from English letters, but some letters are missing. Let’s complete the alphabet!

 (Дети собирают буквы по порядку. И поют песенку про алфавит или рассказывают стих про алфавит.) Let’s sing a song. ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTU…WXYZ oh well you see, now I know the ABC.

Тeacher: Well done, children, I see you know English alphabet very well! Ребята, продолжаем наш путь. Сейчас мы должны перейти речку. Look! The river doesn’t’t give us the way. Давайте ее попросим пропустить нас!

Pupils: River, will you give us the way?

River: No, do my task. You must name the verbs in past:

to be, cut, have, go, begin, come, drink, do, eat, feed, buy, give.

Pupils: to be – was, were, have – had, go- went, begin – began, come – came, drink – drank, do- did, eat – ate, feed – fed, buy – bought, give – gave.  

River: The way is free, you can go.

Тeacher: Well, children. А вот и еще одно препятствие на пути. Snake! It doesn’t give us the way. Let’s ask her to give us the way.

Pupils: Snake, will you give us the way?

Snake: No, firstly, do my task. You must match expressions and their translations. (прил.1)

Snake: Very well, now you can continue your way!

Teacher: Look, children! The apple tree doesn’t give us the way. Let’s ask her.

Pupils: Apple tree, will you give us the way?

Apple tree: Now, do my task. (Яблоня раздает яблочки на которых написаны примеры, которые необходимо решить, называя цифры по-английски).

Apple tree: Well done. You can journey.

Тeacher: very well, children! You are rather cute and clever children! And now it’s time to have a rest. Let’s remember our poem. Listen the music and sing the song.

Clap, clap, clap your hands, clap your hands together….

Тeacher: Well, children. Look! Here is the princess!

Pupils: Princess, will you give us the way?

Princess: Oh, no. Do my task. Please, recite poems, you know.

(учащиеся рассказывают стихи на английском языке, которые они знают)

Princess: The way free. Go farther.

Teacher: Here is a bear. Let’s ask him to give us the way.

Pupils: Bear, will you give us the way?

Bear: No, do my task. My task is “the snake” (учащиеся выполняют задание «змейка» прил.2)

Teacher: Ну вот мы и у ворот страны сказки. Чтобы ворота отворились, нам нужно выполнить следующие задания:

  1. Зачеркни лишнее слово в каждой строчке:

1)  a hen, a fox, a sheep, a cow, a horse

2)  a cockerel, a hen, a cow, a duck

3)  a camel, an elephant, an eagle, a monkey

4)  a whale, a dolphin, a penguin, a shark

  1. Выбери и обведи нужный глагол:

Образец: Hobbit (was/ were) at home yesterday.

1) My sister (was / were) more beautiful than her friend.

2) There (was / were) a lot of sheep on the farm.

3) The weather (wasn't / weren't) rainy last autumn.

4) (Were / was) you in the mountains last month? -No, I (wasn't / weren't).

5) His eyes (was / were) big and kind.

6) Where (was / were) they three days ago?

7) It (was I were) time to go to bed.

Gate: You are welcome to fairy-tale!

Тeacher: Very well, children! We did all tasks and the door is opened. We are in the country of fairy- tales.  You are welcome. Ворота открылись. Мы в стране сказок. Добро пожаловать!

Представление сказки:

A house in the Wood.

«The House in the Wood»

Child  1

Here is a house in the wood.

A Mouse is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Mouse. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog. I do.

Mouse. Who are you?

Frog. I'm a frog. Sorry, and who are you?

Mouse. I'm a mouse. Hello, Frog!

Frog. Hello, Mouse!

Mouse. May I come in?

Frog. Do, please. Come in.

Mouse. Thank you.

(Входят в дом.)

Child  2

Here is a house in the wood.

A Hare is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Hare. Knock, knock, knock. Who lives here?

        Frog. Mouse: We do.

Hare. Who are you?

Frog. I'm a frog.

Mouse. I'm a mouse. Sorry, and who are you?

Hare. I'm a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?

Frog,  Mouse. Do, please. Come in.

Hare. Thank you. (Входят в дом.)

Child 3

Here is a house in the wood.

A Fox is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Fox. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog,  Mouse,  Hare. We do.

Fox. Who are you?

Frog. I'm a frog.

Mouse. I'm a mouse.

Hare. I'm a hare. Sorry, and who are you?

Fox. I'm a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?

All. Do, please. Come in.

Fox. Thank you. (Входят в дом.)

Child 4

Here is a house in the wood.

A Wolf is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Wolf. Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog,  Mouse,  Hare,  Fox. We do.

Wolf. Who are you?

Frog. I'm a frog.

Mouse. I'm a mouse.

Hare. I'm a hare.

Fox. I'm a fox. Sorry, and who are you?

Wolf.  I'm a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?

All. Do, please. Come in.

Wolf. Thank you. (Входят в дом.)

Child  5

Here is a house in the wood.

A Bear is running through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Bear. Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?

Frog. I'm a frog.

Mouse. I'm a mouse.

Hare. I'm a hare.

Fox. I'm a fox.

Wolf. I'm a wolf. And who are you?

Bear. I'm a bear. May I live with you?

All. No, you are too big! Run away! Run away! (Медведь  убегает.)

Child  6.

Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! They are happy!

Teacher: Our travel is over, I hope you like the journey to fairy-tale. Do you like the party?

Pupils: Yes, of course!

Teacher: Good-bye, children!

В конце мероприятия детям было предложено нарисовать или написать свои впечатления о проведенном занятии и написать свои пожелания.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»

Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).

-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием   школьников   -развивать у детей мотивацию к занятию спортом   - формирование спортивных к...