ТЕСТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 6 КЛАСС ПО УЧЕБНИКУ «ENJOY ENGLISH» БИБОЛЕТОВА М.З.
тест по английскому языку на тему

Шигапова Алина Мирзазяновна
ТЕСТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 6 КЛАСС ПО УЧЕБНИКУ «ENJOY ENGLISH» БИБОЛЕТОВА М.З.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 6_klass_1.doc47 КБ
Файл australia.pptx1.66 МБ
Файл 2_form_lesson_01_what_is_name.pptx1.98 МБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ   «БЕТЬКОВСКАЯ ООШ»

ТЕСТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

6 КЛАСС ПО УЧЕБНИКУ «ENJOY ENGLISH» БИБОЛЕТОВА М.З.

Подготовила учитель английского языка МБОУ «Бетьковская ООШ»

Шигапова А.М

                                                     6 КЛАСС

                                                      UNIT 5

                                                     

                         Вариант 1

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) My hamster eats … apples, … carrots and … bread.

2) He is singing. Do you know … song?

3) We shall have … five lessons on … Monday.

4) When … Ted’s grandmother was … schoolgirl she had … doll. … doll looked like … real baby.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Наша бабушка любит спать на диване.

3. Translate into English.

Эту музыку стоит послушать.

Я устал от города.

Лондон богат замками и дворцами.

Вы когда-нибудь были в США?

Эта книга очень интересная.

                         Вариант 2

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) What is … cleverest animal?

2) I can sing well. I like .. English and Russian songs.

3) Let’s go to … sports ground and play … volleyball.

4) … Mrs Hill has got … son. He is … economist.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Мой брат любит читать газеты.

3. Translate into English.

Этот фильм стоит посмотреть.

Мы устали от уроков.

Астрахань богата музеями.

Вы когда-нибудь были в нашем историческом музее?

Эта статья очень интересная.

                         Вариант 3

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) … elephants live in … hot countries.

2)  At … age of four … David could read and write.

3) That’s … good idea.

4) … Hills have got … two sons. They are … pupils.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Мы пишем упражнения в школе.

3. Translate into English.

Этот текст стоит перевести.

Они устали от родственников.

Лондонский зоопарк богат экзотическими животными.

Он когда-нибудь был в Британском Музее?

Они  опубликовали свою статью.

                         Вариант 4

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) … rabbits don’t eat … meat.

2) That is … most difficult word in … dictation.

3) What’s … matter?

4) Did you go to school at … age of six?

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Ученики любят школьные каникулы.

3. Translate into English.

Эти музеи стоит посетить.

Катя устала от скучного фильма.

Наш сад богат яблонями.

Они  когда-нибудь были в Московском Кремле?

Он родился в 19 веке.

                         Вариант 5

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) … dolphins are … very clever animals.

2) There was … apple in … bag. Where is … apple?

3) What’s … problem?

4) … second dictation was more difficult than … first one.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Он встает в 7 часов каждое утро.

3. Translate into English.

Эту статью стоит почитать.

Миша устал от урока математики.

Их огород богат овощами.

Я никогда не был в Санкт –Петербурге.

Он стал известным ученым.

                         Вариант 6

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) There was … pen on … desk. Where is .. pen?

2) We have got … new teacher. … teacher’s name is … Mr Green.

3) Let’s sing … fourth song. – That’s … good idea.

4) … hippopotamus is … large African animal with … short legs.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Мои родители иногда приходят в школу.

3. Translate into English.

Эти салаты стоит поесть.

Мы устали от урока английского языка.

Школьная библиотека богата интересными книгами.

Они  никогда не  были в нашем историческом музее.

Эта книга очень древняя.

                         Вариант 7

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) There is … lot of snow in … forest.

2) There is … long ruler on … teacher’s table. That is … longest ruler we have.

3) There are … lot of … books about … Hyde Park.

4) … Greens have got  … nice house. … house is not in London.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Он часто помогает отцу.

3. Translate into English.

Эту страну стоит посетить.

Я устал от друзей

Музей Мадам Тюссо богат восковыми фигурами.

Он никогда не  был в Британском Музее.

Они великие физики нашего времени.

                         Вариант 8

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) There is … lot of … grass there.

2) There is … cup on … table. Shall I wash … cup?

3) Is … Hyde Park … most beautiful park in … London.

4) I met … funny little boy yesterday. … the boy said: “I can’t play … football. Let’s play … hide-and-seek.”

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Моя мама работает в больнице.

3. Translate into English.

Эти вещи стоит купить.

Они устали от садоводства

Европейские города богаты парками.

Они  никогда не были в Московском Кремле?

Чарли Чаплин был великим актером.

                         Вариант 9

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) That is … funniest animal in … zoo.

2) There are … carpets on … floor. Do you like … carpets?

3) In summer … Mike lived in … country. He saw … big tree there. … tree was very old.

4) There is … bird in … tree. Can you see … bird?

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Она пьет кофе после обеда.

3. Translate into English.

Эту машину стоит покрасить.

Петя устал от чтения.

Наш город богат своей культурой.

Вы когда-нибудь были в музыкальном театре?

Этот фильм очень скучный.

                         Вариант 10

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) There are … lot of … apple trees in … garden.

2) There is … picture on … wall. I drew … picture yesterday.

3) There are … birds in … tree. Can you see … birds?

4) We bought … armchair … last Thursday. … armchair is comfortable.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Мы пьем чай каждое утро.

3. Translate into English.

Музей Мадам Тюссо стоит посетить.

Ученики устали от домашних заданий.  

Наша семья богата своими традициями.

Вы когда-нибудь были в Париже?

Я люблю рисовать пейзажи.

                         Вариант 11

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) I’ll come back in … minute.

2)  … Browns are fond of … music.

3) Did he visit … Tower of … London on … last trip to … London?

4) … stamp is very interesting.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Они едят бутерброды на завтрак.

3. Translate into English.

Астраханский Кремль стоит посмотреть.

Я устал от тестов.

Древние города богаты своей историей.

Он когда-нибудь был в Лондонском Зоопарке?

Это был рассказ о наших удивительных приключениях.

                         Вариант 12

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) … Ted’s uncle is … collector of … stamps?

2) … kangaroos don’t live in … South America, do they?

3) What was … weather like in … South Pole?

4) Today is … last day of our holidays.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Анна хорошо говорит по-английски.

3. Translate into English.

Эти музеи стоит посетить.

Катя устала от скучного фильма.

Наш сад богат яблонями.

Джейн когда-нибудь была в России?

Он любил древние языки.

                         Вариант 13

I. Put in the articles a/an, the if needed.

1) … Tower of … London has … long history.

2) … regent’s Park is in … north-west district of … London.

3) What is … capital of … Spain?

4) There is … island in … river.

II. Translate the sentence into English. Make negative sentence. Make questions (Yes/No question, three Wh-questions).

Мой дядя живет в Нью-Йорке.

3. Translate into English.

Этот роман стоит почитать.

Мои родители устали от компьютерных игр.

Это озеро богато рыбой.

Вы когда-нибудь были в горах?

Мы решили принять участие в соревновании.

ИСПОЛЬЗОВАННАЯ ЛИТЕРАТУРА

  1. Учебник «Enjoy English 5-6» М.З.Биболетова, Н.В.Добрынина, Н.Н.Трубанева

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

AUSTRALIA By English teacher Shigspova Alina

Слайд 2

AUSTRALIA

Слайд 3

THE FLAG OF AUSTRALIA

Слайд 4

Read the words Arch Splash out Spectacular Commentary Skyline Catch a glimpse Migrating Technique Hustle and bustle Head

Слайд 5

Opera House

Слайд 6

S ydney H arbour B ridge No visit to Sydney would be complete without seeing the famous Harbour Bridge and Opera House. But for those of you who like a bit more excitements, how about climbing the Harbour Bridge’s arch- the largest in the world. Climbs take 3,5 hours.

Слайд 7

Take a scenic seaplane flight

Слайд 8

Seaplane flight Why not splash out – on a seaplane tour for breathtaking views of the city and the islands in Sydney’s beautiful natural harbour? As well as getting the chance to take some spectacular photographs ( look out for Shark Island, shaped like a shark!), your experienced pilot will give a detailed commentary throughout the flight.

Слайд 9

Seaplane tour

Слайд 10

Go on a Sydney cycling tour

Слайд 11

Royal Botanic Gardens On this fun bike tour, you’ll see over thirty city attractions including the Royal Botanic Gardens and Chinatown. In the afternoon, you’ll take a ferry ride to see the city skyline . If you’re lucky, you may even catch a glimpse of the endangered penguins or migrating humpback whales!

Слайд 12

Have a surfing lesson on bondi beach

Слайд 13

Bondi beach What better place to learn to surf than on this famous one kilometre -long beach? The two-hour group lesson will teach you how to understand surfing conditions and to practise your technique before you get into the water. Or if you don’t fancy surfing, you could always go rollerblading or skateboarding, or simply relax in a trendy café.

Слайд 14

Surfing beautiful lessons

Слайд 15

Blue Mountains

Слайд 16

Blue Mountains

Слайд 17

Go on an eco-tour in the blue mountains Leave the hustle and bustle on the city and head approximately 50 km west of Sydney for the wonderful Blue Mountains. This two-day tour starts with breakfast with koala bears, followed by visit to ancient aboriginal sites and ride on the world’s steepest railway.

Слайд 18

Beaches

Слайд 19

Do you know the words? Hemisphere Asia The Pacific ocean the Indian ocean Uninhabited fertile croplands Flatted continent urban country Rural areas Tasmania To be separated wildlife Preservation billion

Слайд 20

Answer the questions Why is January the hottest month in Australia? Is it right, that “huge areas of land are so dry that they are uninhabited”? What is an island-state? Why are trees being planted all over Australia? Name the animals of Australia. Do Australians like sport? What do you think of Australia? Do you like this country? Would you like to visit it?

Слайд 21

Animals

Слайд 22

Kangaroos


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

WHAT IS YOUR NAME? Lesson 1

Слайд 4

[ʤ] [t] [ i :] [d] [e ı ] [z]

Слайд 5

Наш первый гость – Mr . Tongue Разомнем наши язычки! Mr . Tongue встает утром и улыбается: [ i :], [ i :], [ i :] Mr. Tongue выбивает ковер: [t], [t], [t] Mr . Tongue выбивает подушку: [ d ], [ d ], [ d ] Mr . Tongue зовет гостей: [ e ı ], [e ı ], [e ı ] Прилетели комарики: [ z ], [ z ], [ z ] Mr . Tongue едет на прогулку на машине, он заводит ее: [ʤ ], [ʤ ], [ʤ ]

Слайд 6

Я бежал к вам на урок, чтобы не опоздать. Run ! Run ! Run ! Я умею прыгать на одной ноге. Jump ! Jump ! Jump ! Я умею забираться на дерево. Climb ! Climb ! Climb ! Я умею плавать. Swim ! Swim ! Swim ! Mr . Tongue

Слайд 7

Good morning ! My name is Ann

Слайд 8

Выполни упр . 1 на с. 5

Слайд 9

What is your name?

Слайд 10

Учащиеся разбиваются на пары и разыгрывают диалог. А: Hello! В: Hello! А: What is your name? В: My name is…

Слайд 11

Выполнение упр. 4 на с. 6 учебника.

Слайд 12

“I am а …”

Слайд 13

What are you ? I am a teacher - What are you? I am a doctor. What are you? I am a pilot. What are you? I am a dentist.

Слайд 14

Аудирование (упр. 5, с. 6)

Слайд 15

Домашнее задание: выполнить упр. 1 на с. 3 рабочей тетради.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа по английскому языку. 2 класс. По учебнику "Enjoy English" Биболетовой М.З.

Рабочая программа по английскому языку для 2 класса, созданная с учетом требований ФГОС нового поколения....

Рабочая программа по английскому языку. 4 класс. По учебнику "Enjoy English" Биболетовой М.З.

Рабочая программа по английскому языку составлена с учетом требований ФГОС нового поколения....

Рабочая программа по английскому языку. 5 класс. По учебнику "Enjoy English" Биболетовой М.З.

Рабочая программа составлена с учетом требований ФГОС нового поколения....

Тесты для 8 класса к учебнику "Enjoy English" Биболетова М. З.

Тесты к учебнику "Enjoy English 8"  Биболетова М. З....

Тесты для 7 класса к учебнику "Enjoy English" Биболетова М. З.

Тесты для 7 класса к учебнику "Enjoy English" Биболетова М. З....

Рабочая программа по английскому языку для 5 класса к учебнику ”Enjoy English” Биболетовой М.З.

 В качестве рабочей программы используется программа Биболетовой М.З., Трубанёвой Н.Н «Программа Курса английского языка к УМК ”Enjoy English” для учащихся 2 – 11 классов общеобразовательн...