Задание на развитие умений чтения на уроках английского языка в 8 классе по теме "Ecological problems"
методическая разработка по английскому языку (8 класс)

Усова Марина Викторовна

На основе статьи, представленной на сайте ВВС, разработано задание на развитие умений  поискового чтения в технологии развития критического мышления и CLIL approach

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл the_plastic_pollution_problem.docx15.45 КБ

Предварительный просмотр:

The plastic pollution problem

Marine life is facing "irreparable damage" from the millions of tonnes of plastic waste which ends up in the oceans each year, the United Nations has warned.

"This is a planetary crisis... we are ruining the ecosystem of the ocean," UN oceans chief Lisa Svensson told the BBC this week.

But how does this happen, where is most at risk and what damage does this plastic actually do?

Plastic as we know it has only really existed for the last 60-70 years, but in that time it has transformed everything from clothing, cooking and catering, to product design, engineering and retailing.

One of the great advantages of many types of plastic is that they're designed to last - for a very long time.

And nearly all the plastic ever created still exists in some form today.

In July a paper published in the journal Science Advances by industrial ecologist Dr Roland Geyer, from the University of California in Santa Barbara, and colleagues, calculated the total volume of all plastic ever produced at 8.3bn tonnes.

Of this, some 6.3bn tonnes is now waste - and 79% of that is in landfill or the natural environment.

This vast amount of waste has been driven by modern life, where plastic is used for many throwaway or "single use" items, from drinks bottles and nappies to cutlery and cotton buds.

Drinks bottles are one the most common types of plastic waste. Some 480bn plastic bottles were sold globally in 2016 - that's a million bottles per minute.

Of these, 110bn were made by drinks giant Coca Cola.

For sea birds and larger marine creatures like turtles, dolphins and seals, the danger comes from being entangled in plastic bags and other debris, or mistaking plastic for food.

Turtles cannot distinguish between plastic bags and jellyfish, which can be part of their diet. Plastic bags, once consumed, cause internal blockages and usually result in death.

Larger pieces of plastic can also damage the digestive systems of sea birds and whales, and can be potentially fatal.

A recent survey by Plymouth University found that plastic was found in a third of UK-caught fish, including cod, haddock, mackerel and shellfish.

This can result in malnutrition or starvation for the fish, and lead to plastic ingestion in humans too.

The effect on humans of eating fish containing plastic is still largely unknown.

But in 2016 the European Food Safety Authority warned of an increased risk to human health and food safety "given the potential for micro-plastic pollution in edible tissues of commercial fish".

  1. What problem does the article touch upon?
  2. How can you title this article?
  3. A lot of numbers are given in the article. Which numbers are you impressed with?
  4. Why is plastic so harmful to marine life?
  5. What is the most dangerous of using plastic? Do you think there is any way out of this situation?

http://www.bbc.com/news/science-environment-42264788


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Игровые технологии как фактор развития творческих умений умений учащихся на уроках английского языка.

Эта методическая разработка поможет учителю английского языка в его работе с учащимися. Здесь вы можете познакомиться с игровыми технологиями, которые следует использовать на уроках английского...

Исследование сформированности умений и навыков чтения на уроках английского языка.

Исследование сформированности умений и навыков чтения на уроках английского языка проводилось на базе ЦО № 1404 "Гамма" в 3-х классах. В исследовании принимали участие: 3"А" класс - 13 учеников, 3"Б" ...

Стратегия, этапы работы, приемы по развитию смыслового чтения на уроках английского языка

Буклет "Стратегия, этапы работы, приемы по развитию смыслового чтения на уроках английского языка" содержит  стратегию, этапы работы над текстами при овладении стратегией смыслового чтения, прием...

Задания на развитие умений чтения на уроках английского языка в 9-10 классах общеобразовательной школы

На основе текстов, представленных на образовательном сайте British Council, составлены  задания на развитие  умений поискового чтения учащихся 9-10 классов общеобразовательной школы...

Использование технологии развития критического мышления для развития коммуникативных умений школьников на уроках английского языка

Данная статья представляет собой обзор  на популярную в последнее десятилетие технологию развития критического мышления (методы, приемы) и ее практическое применение на уроках английского языка в...

Статья на тему: "Формирование умений чтения на уроках английского языка у учащихся 7 класса"

Учитель иностранного языка ( английский )  В статье предпринимается попытка анализа роли умений чтения на уроках английского языка. Рассматриваются три основных этапа работы с текстом для чт...

План – конспект открытого урока «Формирование навыков смыслового чтения на уроках английского языка», 6 класс

Урок направлен на формирование функциональной граммотности на уроках английского языка. Акцент сделан на формирование и развитие навыков и умений смыслового чтения, которые позволяют обучающимся ...