"The Earth is our planet" - открытый урок в 6 классе
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Исламова Ильмира Рафисовна

Открытый урок в 6 классе по теме экология на английском языке

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Экология 6 класса113.5 КБ

Предварительный просмотр:

Английский язык

ФИО: Исламова Ильмира Рафисовна

Класс: 6а

Тип урока: Усвоение новых знаний

Тема урока: Земля – наша планета (The Earth is our planet)

Цели урока:

Образовательная цель: введение новой лексической темы «Земля – наша планета»

Развивающая цель: развитие и совершенствование навыков обучающихся во всех видах речевой деятельности, самостоятельности, исследовательских и проектных навыков.

Воспитательная цель: воспитать интерес к английскому языку как к средству общения.

Задачи:

  • Активизировать во всех видах речевой деятельности употребления лексики по теме;
  • Закрепить знания грамматического материала по теме «Модальные глаголы»;
  • Совершенствовать навыки аудирования, устной речи и письма;
  • Развивать умение поискового чтения;
  • Развивать умения обучающихся работать самостоятельно, в парах и группах, умения слушать и понимать друг друга.

Планируемые результаты:

Предметные: активизация во всех видах речевой деятельности употребления лексики по теме «Земля – наша планета»; закрепление грамматических знаний по теме «Модальные глаголы» (can, must); научиться вести диалог по теме; понимать на слух речь учителя и одноклассников.

Метапредметные: формирование навыков организации целеполагания, планирования, анализа, рефлексии учебной деятельности; формирование навыков самооценки и взаимооценки; формирование мотивации к изучению английского языка; формирование навыков работать с компьютерной техникой.

Личностные: формирование навыков самостоятельного поиска, анализа, отбора и сохранения необходимой информации; формирование навыков взаимодействия с окружающими при работе в группе, владения различными социальными ролями в коллективе; развитие воображения при моделировании ситуации общения; формирование психологической грамотности, культуры мышления и поведения.

Технологии, применяемые на уроке:

Когнитивная: дискуссия, проектная деятельность;

Мультимедийные: аудио-, видео, компьютерные программы;

Сотрудничества: совместное составление мини – диалогов, разработка проектов;

Зздоровьесберегающие: релаксационная пауза, смена видов деятельности.

Оборудование:

ТСО: компьютер, мультимедийный проектор, интерактивная доска

Дидактический материал: упражнение на сопоставление для закрепления и актуализации, изученных лексических единиц и словосочетаний.

Раздаточный материал: листы с заданиями для закрепления лексического материала, текст по аудированию, схемы составления мини проекта для рефлексии.

Ход урока

  1. Организационный момент (2 min).

Pupils. Platoon, Fall in, Dress right, Attention. Madam the platoon is ready for the lesson. All cadets are present. Cadet Didur Mark has reported.

Teacher. Good afternoon, children! Good afternoon, dear guests! Nice to meet you. Let’s start our lesson.

  1. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. Речевая разминка (4 min).

T: Today we’ll have an unusual lesson and very interesting topic for speaking. Alyona and Stepan help us to know the theme of our lesson. Please, come to the blackboard and show us your homework.

P: The dialogue about the plans.

T: Thanks. Pupils, can you guess the theme of our lesson?

P: « the Earth, Ecology, ecological problems, …..»

T: Yes, you are right. Today we speak about our planet and let’s make the theme of our lesson: «The Earth is our planet». Can you say the aims of lesson?

P1: I think….

P2: In my opinion…

T: Right you are.

  1.  Фонетическая зарядка (2 min)

Listen, repeat and read:

Hug the Earth

The Earth is a garden.    

It’s a beautiful place

For all living creatures,

For all the human race.

Helping Mother Earth

We can peacefully roam

We all deserve a place

We can call our home.

                            Lorraine Bayes        

  1. Первичное усвоение новых знаний (10 min).

T: Girls and boys look at the blackboard and let’s learn information about our homeland and make notes (presentation). The Earth is the only planet where there is life.

T: Do you know the day of Earth?

P: It is the 22nd of April.

T: Excellent. At first, we’ll introduce with new words. Listen to me, repeat after me, and learn by heart.

T: Now I’ll give you 3 minutes, please make the sentences with new words.

Nature, environment, reduce, reuse, recycle, not to hurt, not to damage, not to cut down, the pollution, wastes, litter.

P1:

P2:

  1. Первичное закрепление (5 min)

T: Let’s work in pairs and check how you learn new words. You’ll take the tasks where you must fill in the gaps with words derived from the words in brackets.

Nature, environment, to reduce, to reuse, to recycle, not to hurt, not to damage, not to cut down, the pollution, wastes, to litter.

  1. ___________ is under threat.
  2. So we all need to work together to safeguard our ______________.
  3. The Government is very worried about the ___________ of our rivers and beaches.
  4. Many household ____________ like bottles and newspapers can be recycled and used again.
  5. Don’t ______________ birds’ nests and _______________ trees.
  6. Don’t leave ___________ after your picnics and ____________ animals.
  7. Remember these three rules: __________________________.

T: Are you ready? Please, look at the blackboard and check your works. Put the marks for yourselves and tell us.

P1…

P2:

  1. Физкультминутка (5 min)

Let’s have a rest. Please, stand up, sing a song and repeat the moves.

Chorus: Mother Earth, Mother Earth

It's a great place to be

Mother Earth, Mother Earth

Home planet for you and me

Look after our earth with care

'Cos it's a planet we all share

Humans, animals, plants and trees

Let's live together in harmony

Chorus

In ourselves, we must take pride

For our future, we need to strive

Be kind it's worthwhile

Light the world up with your smile!

Chorus

  1. Развитие навыков аудирования (10 min)

T: We’re going to watch the film and after it you’ll do some exercises. At first find the papers on your tables. You should fill in the gaps after watching it. The gaps are the names of the parts.

  • Air pollution
  • Water pollution
  • Acid rains
  • Nuclear pollution
  • The Greenhouse effect

Environmental problems is the most burning problem of today.

The ecological problem influence the climate on the Earth. Humankind long believed that, whatever we did, the Earth would remind much the same. Nature is under threat. Our country’s pollution can be every country’s problem. So we all need to work together to safeguard our environment.

Air pollution is a very serious problem. Industrial enterprises emit tons of harmful substances. They are the main reason for the greenhouse effect and acid rains. The pollution of air and the world’s ocean, destruction of the ozone layer is the result of man’s careless interaction- with nature a sign of the ecological crises.

Rains, full of acid chemicals, change lakes, rivers, as well as forests. Acid water kills the plants and animals that usually live in water. Acid rain makes the Earth more acidic and some kinds of trees cannot live in the soil that is very acidic. Forests are disappearing and this upsets the oxygen balance.

Water pollution occurs mostly, when people overload the water environment such as streams, lakes, underground water, bays or seas with wastes or substances harmful to living being.

Nuclear weapons is also course of the pollution. It brings a great damage to the agriculture, forests and people’s health.

The greenhouse effect and global warming both correspond with each other. The greenhouse effect is recalled as incoming solar radiation that passes through the Earth’s atmosphere but prevents much of the outgoing infrared radiation from escaping into outer space. It causes the overheat of the air as a result we have the global warming effect.

People are beginning to realize that environmental problems are not somebody else’s. In many countries, environmental protection agencies and research centers are up. Such organization as “Green Peace” cares for ecology in countries. Its main goal is to combine the people’s efforts for peace with the huge and ever-mounting movement launches all environmental actions and inform of the ways, means and results of this work.

T: Fill in the table. You’ve got 2 minutes.

T: Let’s check, What’s the first ecological problem? (2nd, 3rd, 4th, 5th)

T: Find next task on your papers. Your task say True, False or Not Stated.

  1. Nature is under threat.
  2. We all needn’t to work together to safeguard our environment.
  3. “Green Peace” cares for ecology in countries.
  4. In many countries, environmental protection agencies and research centers aren’t up.
  5. More and more often people are told not to spend too much time in direct sunlight, because ultraviolet radiation from the sun can cause skin cancer.

T: Changes your papers and check them.

P1: T

P2: F

P3: T

P4: F

P5: NS

  1. Рефлексия (4 min)

T: We’ve learned a lot of information, and let’s check our knowledge. Make two groups. I will give out the task, and you make some mini project.

  1. Объяснение домашнего задания и выставление оценок (3 min).

Your homework will be make your own list of rules: What can we reduce, reuse and recycle?

Your marks! Thanks your working. Our lesson is over. Good-bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок 9 класс. Тема урока: «Уравнения, приводимые к квадратным»

Цель: 1.     Проверка знаний учащихся по теме; 2.     Умение решать квадратные уравнения с параметром; 3.     Правильная запись решений....

Разработка открытого урока по классу фортепиано «Работа над полифонией в старших классах»

Трёхголосное полифоническое произведение. И.С. Бах Фуга С-dur....

Открытый урок 8 класс. Тема урока: “Global ecological problems”

Задачей современной школы является обеспечение условий для формирования у обучаемых адекватной современному уровню знаний картины мира и интеграции личности ученика в систему мировой и националь...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Проект открытого урока 9 класса "Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы"

Проект открытого урока «Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы»...

Презентация и технологическая карта к открытому уроку(мастер классу) по английскому языку 6 класс " Британские праздники" ФГОС

Презентация, технологическая карта, карта самоанолиза деятельности учащегося на уроке к открытому уроку(мастер классу) по английскому языку 6 класс " Британские праздники" ФГОС. Урок давался в рамках ...

Открытый урок 5 класс. Тема урока :«Present Perfect Tense»

Развитие грамматических навыков употребления времени Present Perfect Tense в различных видах речевой деятельности....