Конспект урока 7 кл Спотлайт - 2
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Романенкова Ольга Леонидовна

Конспект урока 7 кл Спотлайт - 2

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_7a.odt19.49 КБ

Предварительный просмотр:

Учебно-методическое обеспечение: УМК “Spotlight 7” учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений, Москва, Express Publishing «Просвещение» 2017.

Авторы: Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс.

Урок 2. A city mouse or a country mouse?

Цели: создать условия для повторения грамматических времен Present Simple и Present Continuous; способствовать совершен-ствованию лексических и грамматических навыков говорения, развитию навыков продуктивного письма (письмо другу).

Оборудование: грамматические таблицы Present Simple и Present Continuous; карточки с заданиями.

Ход урока

I.        Организационный момент

—        Good morning, boys and girls! {Goodmorning, teacher!)

—        How are you?

—        Let’s see if everyone is here.

II.        Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

—        Perhaps we could begin by going over your homework. Open your workbooks at page 5. Let’s go through Exercise 2 together.

(Ученики по очереди читают и переводят предложения вслух. Keys: 1 — lead; 2 — convenient; 3 — unemployment; 4 — landscapes; 5 — constant; 6 — isolated.

Затем учитель организует взаимопроверку выполнения осталь¬ных упражнений. Ответы записаны на доске.)

Упр. 1 (с. 5). lb, 2с, 3d, 4а.

Упр. 4 (с. 5).

1C, 2В, ЗА, 4В, 5А.

III.        Работа по теме урока

Работа по учебнику

—        Today we’re going to talk about things we do regularly and about things that are happening now or around now. Open your books at page GR1.

(Ученикичитаютправилаупотребления Present Simple и Present Continuous. Учитель комментирует текст и приводит дополнительные примеры, если необходимо. На доске таблицы.)

Present Simple

Утверждение        Отрицание        Вопрос

I play        1 don’t play        Do I play?

He plays        He doesn’t play        Does he play?

She plays        She doesn’t play        Does she play?

It plays        It doesn’t play        Does it play?

We play        We don’t play        Do we play?

You play        You don’t play        Do you play?

They play        They don’t play        Do they play?

Present Continuous

Утверждение        Отрицание        Вопрос

I am playing He is playing She is playing It is playing We are playing You are playing They are playing        I’m not playing He isn’t playing She isn’t playing It isn’t playing We aren’t playing You aren’t playing They aren’t playing        Am I playing?

Is he playing?

Is she playing?

Is it playing?

Are we playing? Are you playing? Are they playing?

Упр. 5 (с. 7).

—        Now open your books at page 7. Read the text in Exercise 5 and explain the use of the verbs in bold.

(Ученики читают текст про себя, а затем выполняют задание все вместе.

Keys: Present Simple: love (present state and facts), start (routine/ habit).

Present Continuous: lam studying, lam working (actions happening at the moment of speaking), I'm sitting, I'm meeting (future plans).)

Упр. 6 (с. 7).

(Ученики выполняют задание все вместе.

Keys:

1)        Why are you in such a hurry? — I’m worried. My exam starts /is starting in ten minutes.

2)        I am thinking of changing school. — I don't think it’s a good idea.

3)        Why are you angry? — My sister is always taking my clothes.

4)        Tom looks very stressed. — Yes. He is studying a lot these days.

5)        Why are you leaving now? — My train leaves in an hour.)

Упр. 4 (с. 7).

(Учитель объясняет задание, затем раздает карточки и предла¬гает составить вопросы, которые учащиеся могут задать во время интервью.)

—        Write the words in order and make questions you can ask Sarah and Annabel.

Заданиенакарточках:

1)        do / get up / what time / you?

2)        get / you / how / to / do / school?

3)        what / Sarah’s / is / like / school?

4)        at / you / anything / Sarah’s / are / at / learning / house?

5)        miss / what / on / do / you / the farm?

6)        do / have / what time / breakfast / you?

7)        are / today / where / you / going?

8)        Annabel’s / different / is / yours / school / from?

9)        feel / how / in / you / London / do?

(Keys: 1 — What time do you get up? 2 — How do you get to school? 3 — What is Sarah’s school like? 4 — Are you learning anything at Sarah’s house? 5 — What do you miss on the farm? 6 — What time do you have breakfast? 7 — Where are you going today? 8 — Is Annabel’s school different from yours? 9 — How do you feel in London?)

—        Which questions can you ask Sarah (Annabel)?

(Ученики читают соответствующие вопросы вслух.)

You can make your own questions if you want.

(Учитель напоминает, как начать и закончить интервью, на¬пример:

—        Hello, I’m Leo Cooper from Star Magazine.

—        Hello. Nice to meet you, Leo.

—        Can I ask you a few questions, Sarah ?

—        Yes, of course.

—        Thank you very much for you time.

—        You’re welcome.

Ученики распределяют роли и разыгрывают интервью в парах, затем несколько пар выступают перед классом.)

—        Let’s discuss whose interview was the most interesting.

(Учащиеся высказывают свои мнения.)

Упр. 7 (с. 7).

(Для подготовки к написанию письма ученики выполняют задание на карточках.)

—        Read the e-mail and fill in the correct words: city, next, noise, seaside, early, lessons.

Hi Jenny,

Thanks very much for your e-mail. I am very well. I am happy living in the country because 1 can’t stand the constant (1)... and pollution of the (2)....

I get up very (3)... every morning and I get the bus to school. My (4)... start at 8:30 am and 1 finish at 4 pm. 1 like my school and 1 have a lot of friends there.

At the moment I am studying very hard for my exams, but (5)... weekend 1 am going to the (6)... with my friends. I can’t wait!

Write and tell me about your school.

Love,

Maria

(Ученики самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.

Keys: 1 — noise; 2 — city; 3 — early; 4 — lessons; 5 — next; 6 — seaside.

Затем учитель задает вопросы по содержанию текста.)

—        Where does Maria live?

—        What is her daily routine?

—        What is she doing at the moment?

(После этого учитель объясняет, как написать письмо другу. На-поминает учащимся структуру письма и обращает внимание на фра¬зы в тексте упр. 5, которые они могут использовать при написании собственного письма. Ученики выполняют задание самостоятельно.)

IV.        Инструктаж по выполнению домашнего задания

(Если не хватит времени на уроке, учащиеся заканчивают письменную работу дома.)

—        Finish off your writing at home.

(Учитель объясняет, как выполнять задание в рабочей тетради, затем записывает домашнее задание на доске, а ученики — в днев-никах:

SB : Ex.7 (p. 7); WB: Ex. 3 (p. 5).)

V. Подведениеитоговурока

—        Can you use the Present Simple and the Present Continuous?

—        Can you talk and write about lifestyles in a city and in the country? (Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

—        That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока английского языка в 5 классе по учебнику Спотлайт

Разработка урока английского языка в 5 классе по учебнику Спотлайт - модуль 3а "Мой дом - моя крепость"...

Конспект урока в 3 классе (учебник Спотлайт)

Данный материал - план-конспект урока в 3 классе по теме Школьные предметы....

конспект урока английского языка в 7 классе к УМК "Спотлайт"

конспект урока рассчитан на работу с применением интерактивной доски...

Конспект урока 5 кл Спотлайт

Конспект урока 5 кл Спотлайт...

Конспект урока 5 кл Спотлайт (2)

Конспект урока 5 кл Спотлайт (2)...

Конспект урока 7 кл Спотлайт

Конспект урока 7 кл Спотлайт...