разработка итогового контроля 7 класс ФГОС по английскому языку
материал по английскому языку (7 класс)

Итоговая контрольная работа за курс 7 класса по учебнику М.З.Биболетовой и Н.Н. Трутневой предназначена для итогового контроля знаний английского языка за курс 7 класса, а так же контроль навыков аудирования, чтения, письма и лексики и грамматики.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл itogovyy_kontrol.rar414.87 КБ

Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа 7 класс.

Task№ 1

Что делать:Прослушай три диалога и выполни к каждому диалогу задание.

Как делать:Просмотри задание к каждому диалогу, во время прослушивания постарайся вникнуть в содержание каждого диалога и задания.

Dialogue 1     Answer the questions.

  1. How does Miss Biggs fell today?
  2. What are her problems? How high is her temperature?
  3. What illness does she have?What does the doctor give her?
  4. How long does she have to stay in bed?

Dialogue 2    What sentences are true or false.

  1. Jane has a bad headache.
  2. It’s not the first time she has had it.
  3. She has had the headaches for five months.
  4. The doctor doesn’t give her any pills.
  5. The doctor refers  (посылать) her to hospital.

1)

2)

3)

4)

5)

Dialogue 3      Choose the right variant.

  1. She has a very bad _____________ stomach ache/flu.
  2. She had been sick three times ____________ during the night/during the day.
  3. The doctor will give her a prescription for some ________ medicine/pills.
  4. She must also watch her diet _________ for a few days/ for a couple of days.

1)

2)

3)

4)

Task№ 2

Что делать: Прочитай текст и определи, какие из приведенных предложенийА1-А6 соответствуют содержанию предложений, а какие – нет. Неправильные предложения исправь.

Как делать: Прочитай и пойми содержание, прочитай и пойми содержание приведенных предложенийА1-А6,  если соответствуют ( True), если нет (False) и внеси в таблицу свои ответы. Если предложения не соответствуют не забудь их исправить.

Our secondary school has a long tradition. A local English teacher founded it 152 years ago. In the past, the school provided (предоставлять) education only for boys. Nowadays, almost all the children from our region between the ages of about eleven and eighteen attend the school.

    There are 15 classes. Both academic and non-academic subjects are taught. Because of the size of the school, there is an individual approach (подход) to the pupils. The teachers stimulate the pupils’ interests as well as in the outside world.

A1  The doesn’t have a long tradition.

A2  A local English teacher founded it 152 years ago.

A3  The school provides education only for boys.

A4  There is a variety academic as well as non-academic subjects.

A5  Because of the size of the school, there is no individual approach to the pupils.

A6  The teachers stimulate the pupils’ interests in the outside world.

A1

A2

A3

A4

A5

A6

Что делать: Посмотри на картинки и напиши название континентов и столицы англоговорящих стран.

Как делать: Внимательно посмотри на картинки и определи название континентов по их очертаниям. Первые буквы континентов уже даны. Вспомни англоговорящие страны и их столицы, напиши правильно, первые буквы даны.

Continents

  1. A_ _ _ _ _            2.  A _ _ _ _          3. E _ _ _ _ _           4. A _ _ _ _ _ _

       5. A _ _ _ _ _ _ _ _ _       6. A _ _ _ _ _ _ _ _

Capitals:

  1. O_ _ _ _ _         2) W_ _ _ _ _ _ _ _ _       3) C _ _ _ _ _ _ _        4) L _ _ _ _ _

  1. W _ _ _ _ _ _ _ _ _

Task№ 4

Что делать: Прочитай рассказ Джейн и вставь  глаголы в соответствующей форме

прошедшего времени.

Как делать: Прочитай текст и преобразуйслова, напечатанные в скобках в форме

прошедшего времени так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.

Обрати внимание на отрицательные формы глаголов в предложениях и напиши их правильно, внеси ответы в таблицу.

My school 1) (be) _________ very old and it 2) (not be) ___________ very good.

The classrooms 3) (be) ____________ small and dark, we 4) (not have) __________

any whiteboards or computers, and we 5) (use) _____________ only pens and paper. In

winter, we 6) ( cannot) _____________ use our gym because it 7) ( be) _____________

too cold here. I 8) (go) ______________ to school with my best friend Alice. Every morning,

we 9) (wait) ___________ for the bus together and we 10) (have) _________ a lot of fun.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Task  №5

Что делать:  Прочитай характеристику для ученика Марка и напиши каким он является.

Как делать: Постарайся понять содержание характеристики Марка, вспомни слова обозначающие качества человека и опиши ими Марка.

Have done a lot of work,

Don’t make simple mistakes,

Spelling is above average,

Do homework regularly,

Take notes

Pay attention

Speaking needs improvement

Nervousness

Talented, hard-working


Dear Mark,    


Тексты для аудирования.

Диалог № 1

Doctor: Good morning, Miss Biggs. How are you?

Miss Biggs: I don’t feel very well, today.

Doctor: What’s a problem?

Miss Biggs: I have a bad cold. My whole body hurts.

Doctor: Do you have a temperature?

Miss Biggs: Yes, It’s 37.3 this morning.

Doctor: It looks like a flu, Miss Biggs. I’ll give you a prescription and you should stay in bed for least 3 days.

Miss Biggs: Thank you, doctor.

Диалог№ 2

Doctor: “Hello, Jane. What the matter with you?”

Jane: “Good morning, doctor. I have a terrible headache’.

Doctor: “Is it first time you’ve had it?”

Jane: “ I have these headaches four or five times a months.”

Doctor: “ I see. I’ll give you some painkillers, but I’ll have to refer you to hospital for an examination as well.”

Jane: “ Is it serious?”

Doctor: “ We’ll see. But don’t worry now. It could just be something minor.”

Диалог№ 3

Doctor: ”Please sit down, Miss Green. How can I help you?”

Miss Green: “I have a very bad stomach ache, doctor, and I’ve been sick three times during

the night.”

Doctor: “Do you have diarrhoea as well.”

Miss Green: “Yes, I do. I have a temperature, too. It’s only 37.5, though”.

Doctor: “What did you eat yesterday?”

Miss Green: ”Just what I eat normally – bread and butter, chicken with potatoes, and some  

pizza.”

Doctor:: “I think you have a virus. There’s one going around now.  I’ll give you a prescription

for some medicine, but you must also watch for a few days.”

Miss Green: ”I can’t eat now, anymore….”

Бланк ответов

Ф. И.

класс

дата

Task  № 1

Dialogue 1

  1. She doesn’t feel very well.
  2. She has a bad cold and her whole body hurts.
  3. Her temperature is 38.7.
  4. She has flu.
  5. The doctor gives her a prescription.
  6. She has to stay in bed for at least three days.

Dialogue 2

1) True

2)True

3) False

4) False        

5)True

 3. She has a headaches four or five times a months.

4. She gives her some painkillers.

Dialogue 3

1)stomach ache

2)the night

3)medicine

4)a few days

Task№ 2

A1

A2

A3

A4

A5

A6

False

True

False

False

False

True

Task№ 3

  1. Africa                                    1) Ottawa
  2. Asia                                       2) Wellington
  3. Europe                                   3) Canberra
  4. America                                 4) London
  5. Antarctica                              5) Washington
  6. Australia

Task№ 4

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

was

Wasn’t

were

Hadn’t

used

Couldn’t

was

went

waited

had

Task  №5

You have done a lot of work this term. You don’t make simple mistakes any more and your writing, including spelling, is now above average I see that you do your homework regularly and always take notes and pay attention in class. However, your speaking still needs improvement. Your problem seems to be nervousness, but there is no reason for this, as you are talented and hard-working.

Бланк ответов

Ф. И.

класс

дата

Task  № 1

Dialogue 1

  1. .

Dialogue 2

1)

2)

3)

4)

5)

.

Dialogue 3

1)

2)

3)

4)

Task№ 2

A1

A2

A3

A4

A5

A6

Task№ 3

1)                                                        5)

2)                                                        6)

3)

4)

Task№ 4

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Task  №5


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку в 5 классе (ФГОС) (УМК "Английский язык". 5 класс. В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, И.П. Костина и др.)

Презентация к уроку в 5 классе (ФГОС)  (УМК "Английский язык". 5 класс. В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, И.П. Костина и др.Цикл 6, урок 2  )...

Контрольные измерительные материалы для проведения итогового контроля предметных УУД по английскому языку в 8 классе

Данный материал содержит спецификацию и контрольно измерительные материалы для мониторинга предметных УУД по английскому языку в 8 классе....

Контрольные измерительные материалы для проведения итогового контроля предметных УУД по английскому языку в 6 классе

Данный материал содержит спецификацию и контрольно измерительные материалы для мониторинга предметных УУД по английскому языку в 6 классе....

Рабочая программа 7-9 класс ФГОС по английскому языку по учебнику Spotlight

Рабочая программа учебного предмета «Английский язык» для 7- 9  классов составлена на основе:Федерального закона Российской Федерации от 29 декабря 2012г. N 273-ФЗ "Об обра...

разработка итогового контроля 7 класс ФГОС по английскому языку (аудирование)

дорожка 1 для аудироваиня диалога 1 к итоговой контрольной работе за курс 7 класса к учебнику М.З. Биболетовой и Н.Н. Трубаневой...

разработка итогового контроля 7 класс ФГОС по английскому языку (аудирование)

дорожка 2 для аудирования диалога 2 к итоговой контрольной работе за курс 7 класса к учебнику М.З. Биболетовой и Н.Н. Трубаневой...

разработка итогового контроля 7 класс ФГОС по английскому языку (аудирование)

дорожка 3 для аудироваиня диалога 3 к итоговой контрольной работе за курс 7 класса к учебнику М.З. Биболеовой и Н.Н. трубаневой...