Конспект урока 5 класс Тема: «My family».
план-конспект урока по английскому языку

Питомцева Наталья Викторовна

Конспект урока

5 класс

Тема: «My family».

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 3.docx16.66 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока

5 класс

Тема: «My family».

Цель: обучение монологической речи по теме «Семья».

Образовательные задачи:

•        обобщить знания лексики по теме “Моя семья”;

•        развивать  умения монологической, диалогической  речи учащихся при выполнении упражнений;

•        строить высказывания о своей семье и аргументировать свое мнение;

•        активизировать лексико-грамматический материал (глагол to be, to have) в устной и письменной речи;

Развивающая цель:

–  формировать умения и навыки коллективного речевого взаимодействия, развивать самостоятельность, логику мышления, способность осуществлять продуктивные речевые действия;

Воспитательная цель:

 – воспитание чувства гордости за свою семью, положительного, уважительного и толерантного отношения к окружающим.

Оборудование: классная доска, личные фотографии учащихся, карточки

Тип урока: обобщение и актуализация знаний.

Формы работы: фронтальная, парная, групповая.

Оснащение урока: доска, компьютер, экран, проектор.

Программное обеспечение: презентация PowerPoint, MP3 диски.

Дидактический материал: карточки-задания

Длительность: 40 минут

Ход урока.

1.        Оргмомент.

 T: Good morning, boys and girls!

 P: Good morning our teacher.

 I am/we are glad to see you.

T: and P: Good morning, dear guests.

T: How are you?

P: I am fine/ thank you.

 T: I’m glad that you are fine. Let’s begin our lesson. What date is it today?

What day is it today? Who is absent today? Thank you take your sit.

I’d like you to tell you what we will do at the lesson. Listen to me and say what is it?

   It can be large or small. (продемонстрировать картинки с изображением разных семей – коллаж). What can you see in the pictures?

-        Children with parents… (Brainstorming)

Yes, you are right. As for me, I’ve got a large family: ….

-        Have YOU got a family?

-        Yes, I have.

…come to the blackboard and write down the topic of our lesson (стрелки от картинок к центру – написать слово Family).

 So, today we will speak about your families, tell poems, and practise in reading, writing, listening.

II.Фонетическая зарядка.

Let`s train our tongues. Read this poem after me, please.

I`ve got a mother,

I`ve got a father,

I`ve got a sister,

I`ve got a brother,

We live together,

We love each other!

III. Peчевая   зарядка.

Everyone has got a family. I would like to ask some questions about your families.

Have you got a family?

Is your family large or small?

Have you got a father?

What is your father’s name?

How old is he?

Have you got a mother? / A sister? / A brother? /a grandmother?

OK Good of you!  I see, most of you have very happy families.

Do you know any poems about the members of the family: a mother…a father…?  Who wants to recite them? / Who knows? Tell us a poem, please.

Good of you. Now today we are a big family. Let`s divide in two families and have some competitions. Name your families and present it to us. Well done. We have the family of....

And the family of....

 And now we` ll see who knows the spelling of the words best.

IV. Тренировка навыков орфографии.

Put in the missing letters.

N _ ece, n _ph _w,  a _ nt,  w _ fe,  h _ sb _ nd,  un _ le,  c _ us _n,  p _rents, s  _n,    d _ughter,  m _ther,  br _ ther,  f _ther

Индивидуальная работа: найдите слова! (карточки)

Mother                                         j o k p l m o t h e r k

Father                                         h g r f a t h e r o k u i

Son                                             j t h f s v j o s o n u j

Daughter                                      k s r d a u g h t e r y j

Brother                                        k b r o t h e r u h f b p

Sister                                           h g y s I s t e r j m n g

Aunt                                             g t y h a u n t g I m j

Uncle                                            h u n c l e n y h k j j

Cousin                                           s c o u s I n h n k p d

Grandmother                                c f g r a n d m o t h e r

Grandfather                                  a g r a n d f a t h e r h

V.

mother

cousin

uncle

nephew

niece

parents

aunt

Match the words and word combinations.

1. uncle’s son or daughter

2. mother and father

3. mother’s brother

4. sister’s son

5. brother’s daughter

6. a female parent

7. my uncle’s wife

I see you are a bit tired. It`s high time to do some exercises with Kate. Her family is sporty a nd she wants to see who will be the champion today?

VI. Физкультминутка.

VIII. Работа с текстом «My secret diary».

Well done! You are sporty too! And now Kate wants to learn some new words with you as we need them to describe the members of the family.

Look at the blackboard and reаd the words after me.

Clever, cool, naughty, caring, funny, kind, friendly, noisy, sweet, (на слайде)

Good of you!

Thank you. I know you like playing. And now let’s play a bit. Give the translation of these adjectives. Игра c мячом. Учитель называет прилагательное,  дети должны назвать перевод.

Do you want to meet another happy family? I’m sure you do. And now, it’s time to meet it. Open your books at page 56. Whose family is it? Right you it`s Kate` family.

The text is written in a diary. What is it a diary? (дневник). A diary is a book where we write our notes.

Mark book is a book where teachers write our marks.

A)        Чтение текста в сопровождении с аудиозаписью. Упр. 2a, стр. 56 Учащиеся читают текст в паузах.

B)        And who is the most attentive family? Let`s do Ex.2b.p.56 Mark the sentences R/W/DS.

C)        Ex.3.p.57 Answer the questions? And Ex. 5 p.57

D)        And now describe your family members.

I am .....

I have got a....

He/She is.......(age- возраст).

He/She is a........( кто по профессии).

He/ She can .....

He/She is .......

IX. Домашнее  задание.

Ex. 9 p.57 Write a diary page about your family and get ready to present it to the  class .

X.        Подведение итогов, задание на дом. Рефлексия.

-        Thank you for your work. - You were very active today

Дополните фразу:

The lesson was......

Now I know.....

Now I can........

Thank you for the lesson, it's over. Good buy.

Карточки

1

Find the words

Mother                                     j o k p l m o t h e r k

Father                                      h g r f a t h e r o k u i

Son                                             j t h f s v j o s o n u j

Daughter                                k s r d a u g h t e r y j

Brother                                   k b r o t h e r u h f b p

Sister                                       h g y s I s t e r j m n g

Aunt                                        g t y h a u n t g I m j

Uncle                                        h u n c l e n y h k j j

Cousin                                     s c o u s I n h n k p d

Grandmother                     c f g r a n d m o t h e r

Grandfather                       a g r a n d f a t h e r h

2

Put in the missing letters.

f _ther

n _ ece

n _ph _w

a _ nt

w _ fe

h _ sb _ nd

un _ le

c _ us _n

p _rents

s  _n

d _ughter

m _ther

br _ ther

3

Match the words and descriptions.

mother

cousin

uncle

nephew

niece

parents

aunt

1. uncle’s son or                 daughter                                  

2. mother and father

3. mother’s brother

4. sister’s son

5. brother’s daughter

6. a female parent

7. my uncle’s wife


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока по теме: "My family"

Методическая разработка к уроку, проведённого во 2 классе ( учебник Биболетова - Enjoy English ), по теме: "My family"....

ФРАГМЕНТ ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ.Тема урока: “Family”.

ФРАГМЕНТ ОТКРЫТОГО УРОКА  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ.Тема урока: “Family”. Проведен в рамках районного семинара учителей английского языка....

план конспект урока по теме " My family" во 2 классе

Данный конспект урока разработан с целью определения  принципов обучения и их использование на уроке английского языкаПринципы обучения – это исходные положения, которые определяют цели...

Конспект урока на тему «My family», 2 класс

Конспект урока на тему «My family», 2 класс. УМК "Rainbow English" для обучения английскому языку (авторы – Афанасьева, Михеева)....

План-конспект урока по теме: "My family"

план-конспект урока английского языка во 2 классе...

конспект урока по теме "My family"

Конспект открытого урока по английскому языку Spotlight 5. Module 4Повторение-обобщение по теме «Family ties»Цель: развитие речи по теме «Я и моя семья».Образовательные з...