Разработка открытого урока в 6 классе по английскому языку на тему: "Famous people"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Мамедова Сузанна Ильясовна

Урок о знаменитых людях в англоговорящих странах.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл famous_people.docx34.59 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока : «Famous people»

Цель урока: организация работы по усвоению учащимися новых лексических единиц, предусмотренных программой.

Задачи:

  • практические – развитие навыков употребления изученной ранее тематической лексики;
  • развитие мотивации к дальнейшему изучению темы;
  • коммуникативные задачи - развивать умения чтения с целью извлечения конкретной информации;
  • развивать умения говорения – аргументировано выражать мнения по обсуждаемой проблеме;
  • развивающие – продолжить развитие умения анализировать, сопоставлять, сравнивать, выделять главное, устанавливать причинно–следственные связи; приводить примеры, формировать умения работы с литературой.
  • Воспитательные – воспитывать уважительное отношение друг к другу, эстетическое воспитание, интерес к культуре своей страны и страны изучаемого языка.
  • образовательные – совершенствовать фонетические и лексические навыки, расширить словарный запас, активизировать знакомую лексику в речевых ситуациях, создать условия для спонтанной речи.

Тип урока: урок формирования новых знаний

Оборудование:

Учебник  «Forward» М.В. Вербицкая, карточки  для работы в группах,  мультимедийная презентация.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент.

T:  Good morning, boys and girls

Основная часть урока.

 (slide 2 ). - Look at the screen, please.  Who are they?(students answer). Yes. Today, we will talk about famous people. And the theme of our lesson is

“Famous people”. Do you like to read about famous people?( students answer). Can you say me names of famous people, besides them?

Now guys , you have got cards with the text. Take it and lets read some information about these persons.

Текст у каждого учащегося. Сопровождение слайдами.

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni [mikeˈlandʒelo di lodoˈviːko ˌbwɔnarˈrɔːti siˈmoːni] or more commonly known by his first name Michelangelo. Birth 6 March 1475 –Death  18 February 1564) was an Italian sculptor, painter, architect and poet of the High Renaissance (Высокого Возрождения)  born in the  Caprese, Republic of Florence, who exerted an unparalleled influence on the development of  Western art. He sculpted two of his best-known works, the Pietà (Пьета) and David, before the age of thirty. Despite holding a low opinion of painting, he also created two of the most influential frescoes (фрески)  in the history of Western art: the scenes from Genesis on the ceiling of the Sistine Chapel  (потолке Сикстинской капеллы) in Rome, and The Last Judgment ( Страшный Суд) on its altar wall. His design of the Laurentian Library (Лаврентьевской библиотеки) pioneered Mannerist architecture.[2] (Маньеристской архитектуры). At the age of 74, he succeeded Antonio da Sangallo the Younger( Антонио да Сангалло младшего) as the architect of St. Peter's Basilica (Базилики Святого Петра) . He transformed the plan so that the western end was finished to his design, as was the dome, with some modification, after his death.

Mikhail Vasilyevich Lomonosov (/ˌlɒməˈnɒsɒf/;[1] Russian: Михаи́л (Михáйло) Васи́льевич Ломоно́сов, April 15 [O.S. April 4] 1765) in  the village of Mishaninskaya, Archangelgorod Governorate  was a Russian polymath (ученый-энциклопедист), scientist and writer, who made important contributions to literature, education, and science. Among his discoveries were the atmosphere of Venus (атмосфера Венеры)  and the law of conservation of mass (сохранения массы)  in chemical reactions (химических реакциях) . His spheres of science were natural science, chemistry, physics, mineralogy, history, art, philology, optical devices and others. Lomonosov was also a poet and influenced the formation of the modern Russian literary language.

Now answer on my questions.  Please take you cards and fill the gaps.

  1. When was born (родился) Michelangelo?
  2. What are the names of his the best-known works?
  3. What are the names of the most influential frescoes?
  4. What buildings did he design?
  5. When was born Mikhail Lomonosov?
  6. What kind of spheres of science did he work?
  7. Did he be a poet?

Учащиеся вписывают правильный ответ в лист с заданием.

1. He was born in the Caprese, Republic of Florence on ________.  2. He sculpted two of his best-known works, the ___________________ , before the age of thirty. 3. He also created two of the most influential frescoes in the history of Western art: the scenes from Genesis on the __________________ in Rome, and ______________

on its altar wall. 4. His designed of the ___________________, and ___________. 5. Mikhail Vasilyevich Lomonosov was born __________________. 6. His spheres of science were___________________________________________________.

7. Yes,_______.

If you are ready, let`s check up your work

Let’s make up next task. Take a card, please. You should put down the words in correct order.

  • In 1730, at nineteen,/ because he was/ Lomonosov went to Moscow on foot/ determined to "study sciences".

In 1730, at nineteen, Lomonosov went to Moscow on foot, because he was determined to "study sciences".

  • Lomonosov returned/ in June 1741/ to Russia/ after being abroad/ and 8 months/4 years.

Lomonosov returned to Russia in June 1741, after being abroad 4 years and 8 months.

  • As a young boy, was sent / to Florence/ Michelangelo/ to study grammar / Francesco da Urbino/ under the Humanist.

As a young boy, Michelangelo was sent to Florence to study grammar under the Humanist Francesco da Urbino

In 1546, Michelangelo was appointed architect of St. Peter's Basilica, Rome.

Физкультминутка.

. I have got a quiz. I will ask you the questions and you should answer me. The correct answer should be attached to the paper  at the blackboard.

Учащиеся отвечают на вопросы викторины и прикрепляют на доску. ( мозговой штурм).  

1. Where did live Mickelangelo?

2. Who was Michelangelo?

  • Musician
  • Sculptor, architect, painter
  • artist

3. When he was born ?

  •  6 March 1475
  • 7 April 1545 
  • 22 July 1898

4. What are his the most famous known works?

5. What kind of building was a pioneer of  Mannerist architecture ?

6. When was born M.V. Lomonosov?

  • 15 April 1765
  • 4 April 1890
  • 23 April 1345

7. Where he was born?

8. What kind of science did he study?

  • Chemistry, physics, nature science
  • Medicine
  • IT technology         

Закрепление.

Your home task will be find information about Johnny Depp.  

Рефлексия.

Now, let`s make a conclusion of our lesson.

Today at the lesson I ...

- learned ...

-It was interesting

-It was difficult…

-My feelings

-This lesson gave me for life ...

-Most of all I liked…

We are going to say good bye. Will you stand up? Let`s  smile to each other, clap your hands, say thank you and good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация урока английского языка на тему \'Famous people\' (Mark Twain), УМК Биболетова М.З., 6 класс

Данная презентация представляет собой урок-конспект, касающийся Unit 5 Section 3 We want to be famous too УМК Биболетова М.З. Enjoy English 5-6 (6 класс) и посвящен известному американскому писателю М...

Презентация и технологическая карта к открытому уроку(мастер классу) по английскому языку 6 класс " Британские праздники" ФГОС

Презентация, технологическая карта, карта самоанолиза деятельности учащегося на уроке к открытому уроку(мастер классу) по английскому языку 6 класс " Британские праздники" ФГОС. Урок давался в рамках ...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

Методическая разработка открытого занятия кружка дисциплины Иностранный (английский) язык "День Святого Валентина".

В основе открытого занятия кружка дисциплины Иностранный (английский) язык на основе проектной методики, «День Святого Валентина», находится тема, которая разрабатывалась студентами самостоятельно и о...

Конспект урока по английскому языку по теме Famous English books

Данный урок предназначен для проведения в 6 классе в 2 четверти и входит в цикл уроков по теме «Reading books». Тема урока «“Famous English books and readers”» акту...

Урок английского языка на тему "Famous Streets"

Урок рассказывает о самых знаменитых улицах Великобритании и США. Урок позволяет развить навыки чтения, письма и говорения....