урок английского языка по теме: Домашние и дикие животные
план-конспект на тему

Байгужина Айгуль Гильмитдиновна

Тема: Domestic and wild animals.

Задачи: обобщить и систематизировать полученные знания  по теме «животные», развивать речевые навыки , обогощать словарный запас, повышать интерес к сведениям о животных, воспитывать любовь к братьям нашим меньшим.

Оборудование: картинки животных, слайды, карточки с заданиями, ТСО.

Ход:

-Dear children!

  I know you love birds and animals. You take care of them. I am sure you will be glad to see different animals and birds.

 

I had a penny,

A bright new penny,

I took my penny

To the market square

I wanted a rabbit,

A little brown rabbit,

And I looked for a rabbit

Most everywhere

 

Little bird, little bird

Look at me!

I have a bird house

Oh, come and see!

Little boy, little boy

Under the tree

I like this house

Give it to me.

 

My dog can see

My dog can walk

My dog can watch TV

My dog can do so many things

And it can play with me!

But all in all

It/s a super dog!

 

I/ve got a lot of pets

They live in the house

I look after them

I look after them very much, best of all!

 

P1. Oh, I see the zoo. What a fine zoo it is. I can see a lot of animals. I can see a fox, a wolf, a bear, a monkey, a lion, a tiger, an elephant and a kangaroo. There are a lot of children at the zoo.

P2. My dear friends, you know that all domestic and wild animals and birds have babies. Listen to the verses about them.

 

-         The hen has a chicken

What does it say?

Cheep, cheep, cheep, cheep!

All through the day.

 

-         The duck has a duckling

What does it say?

Qwack, qwack, qwack, qwack!

All through the day.

 

The sheep has a lambkin

What does it say?

Baa, baa, baa, baa!

All through the day!

 

The pig has a piglet

What does it say?

Squeal, squeal, squeal, squeal!

All through the day!

 

 The cat has a kitten

What does it say?

Mew, mew, mew, mew!

All through the day!

 

The dog has a puppy

What does it say?

Bow-wow, bow-wow, bow-wow!

All through the day!

 

Teacher:  What do we call dog/s baby, pigs baby, cows baby, horses baby, ducks baby, hens baby, mice baby?

 Teacher: Children , you know that many people have pets. Please, tell us stories about your own pets.

(stories)

Teacher: Where do domestic animals live? In a farm. Lets sing the song “Old macDonald had a farm”

Old macDonald had a farm”

E-I-E-I-O

And on this farm he had some ducks

E-I-E-I-O

And a duck, there a duck, everywhere a duck, duck

Here a duck, there a duck, everywhere a duck, duck

(pigs, dogs).

Teacher: Do you know how many years domestic animals live?

Rabbits

5

Cows

25

Pigs

25

Sheep

12

Cats

13

Dogs

15

Goats

15

Horses

30

Camels

40

 

Teacher: make up  words. Fill in the gaps

l…mb,  g…at,  k…tt…n, c…m…l, p…ss…,  hors…

Teacher: what do animals and birds give us? Choose the correct answer.

-Bears give us honey.

-Hens give us eggs.

-Cows give us milk.

 

Teacher: Listen to these proverbs and translate into Russian.

-         All cats are grey at night.

-         To kill two birds with one stone.

-         A cat may look at a king.

-         If you run after two hares you will  catch neither.

-         A bird in the hand is worth two in the bush.

Teacher: Children , thank you very much. You know a lot about animals and birds. So my, dear friends you must take care of them. Don/t hurt animals, don/t catch birds. It is necessary for you to remember some rules about your pets.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока коми языка на тему "Домашние животные".

Данный урок проводился в третьем классе  в начале второй четверти. Во втором классе дети уже знакомились лексикой по этой теме, они хорошо знали названия некоторых домашних животных на коми языке...

Конспект урока коми языка по теме "Домашние животные"

Урок разделен на 7 этапов. На первом этапе происходит включение  учащихся в урок, дается установка на урок и производится мотивирование к учебной деятельности. Актуализировать свои знания учащимс...

Сценарий открытого урока в 3 "А" по теме "Домашние и дикие животные"

План открытого урока, презентация к уроку,приложения к уроку (карты самооценки учащихся, раздаточный материал)...

Технологическая карта урока английского языка по теме “ Питомцы и другие животные ”, 3 кл.

Технологическая карта урока английского языка по теме“ Питомцы и другие животные ”, 3 класс, по УМК «Английский язык» И.Н.Верещагина, Т.А.Притыкина, 2013...

Методическая разработка урока английского языка по теме «Домашние и дикие животные» с применением информационно-коммуникативной технологии, 5 класс УМК Биболетова М.З.

Цель урока:  обобщить и систематизировать информацию по  теме «Домашние и дикие животные», закрепить навыки в употреблении лексических и грамматических единиц , активизация р...

Презентация к уроку немецкого языка по теме "Домашние животные"

Данная презентация создана для ознакомления с лекикой по теме "Домашние животные". Кроме визуального ряда презентация содержит стихотворение австрийского поэта Эрнста Яндла, с помощью которо...