В стране фонетики и графики
план-конспект урока (5 класс) по теме

Жукова Людмила Валентиновна

Урок разработан для закрепления  раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon 1fonet_ser-shyv.ppt572.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Урок теми% +ул =\рев% «Фонетика тата графика =.р-шыв.нче » (Вёйё-ёмёрту)

Слайд 2

Урок эпиграф.% Хур т.к. тытакан хур курман? Ваттисен сёмах.сем ?

Слайд 3

Урок девиз.% Хёвёрт! Тимл.! Т.р.с!

Слайд 4

Алфавит – грек сёмах.: вёл авалхи грексен =ырёв.нчи пу=ламёш ик. сас паллин яч.сенчен – альфа тата вита – пулнё? Чёваш алфавич. вырёс алфавич. =инче ник.сленн. –пирвайхи ик. сас палли ят.нчен(а - аз:б -буки) – азбука пулнё? Кириллица А Б В Г Ґ Д Ђ Ѓ Е ( Ѐ ) Ё Є Ж З Ѕ И ( Ѝ ) І Ї Й Ј К Л Љ М Н Њ О П Р С Т Ћ Ќ У Ў Ф Х Ц Ч Џ ШЩЪЫЬЭЮЯ

Слайд 5

Алфавит историй.нчен 1769 =? - «Сочинения: принадлежащие к грамматике чувашского языка»-п.ррем.ш чёваш к.некине вырёс тата латин алфавич.пе =ырнё% А, Б, В, Г, G, Д, Е, Ж, З, И, I, К, Л, М, Н, О, П, Р, С, Т, У, Х, Ч, Ш, Ь, Ы, Ъ, Ѣ, Й, Э, Ю, Я, ЬÔ, IÔ 1867 =? - Золотницкий Н?И? «Чуваш кнеге»: « Сöлдалык кнеге»календарьте усё курнё алфавит : А, Я, Э, Е, Ы, I, O, Ö, У, Ӳ , Ю, Й, Ь, П, Б, С, З, Т, Д, Ш, Ж, К, Г, Х, I, В, Р, Л, Н, М, Ч (32 сас палли) 1871 =? И?Я? Яковлев : В?А?Белилин: С?Н? Тимрясов й.ркелен. алфавит - А а Б б Б̀ б̀ В в В̀ в̀ Г г Г̀ г̀̀ Ҕ ҕ Ҕ̀ ҕ̀ Д д Д́ д́ Д̀ д̀ Е е Ж ж Ж̀ ж̀ З з З̀ з̀ И и Й й К к К̀ к̀ Л л Л̀ л̀ М м М̀ м̀ Н н Н̀ н̀ О о П п П̀ п̀ Р р Р̀ р̀ С с С̀ с̀ Т т Т́ т́ Т̀ т̀ У у Ӱ ӱ Ф ф Х х Х̀ х̀ Ш ш Ш̀ ш̀ ъ ь Ы ы (47 сас палли)

Слайд 6

1872 =? – 1-м.ш чёваш буквар.

Слайд 7

Урок маршруч. Алфавит хулин историй.пе паллашни? Алфавит хулинче? Шарада =ырминче? Ударени вёрман.нче? Кану у=ланкинче? Алфавит хулинчи паллё =ынсем? Шутлав утрав.нче? Шырав тёв. =инче? Вёйё картинче? Сыв пуллашу хапхи ум.нче?

Слайд 8

Алфавит хулинче Шарада =ырминче Ударени вёрман.нче Кану у=ланкинче Алфавит хулинчи палл ё =ынсем Шутлав утрав.нче Шырав тёв.сем =инче Сыв пуллашу хапхи ум.нче

Слайд 9

Алфавит хулинче 1?Ик. сасса п.лтерекен сас паллисене суйласа ил.р? 2?Сасса п.лтермен сас паллисене тупёр? 3?Вырёс ч.лхинче =е= т.л пулакан сас паллисене суйласа илмелле? 4?Ялан янравлё хупё сасёсене кам маларах тупать? 5?Янраман хупё сасёсене палёртмалла? 6?+ем=е у=ё сасёсене суйласа ил.р? 7?Хытё у=ё сасёсене тупёр? 8? Чёваш ч.лхинче =е= т.л пулакан п.р тёвансене кам тупать; А а Ӑ ӑ Б б В в Г г Д д Е е Ё ё Ӗ ӗ Ж ж З з И и Й й К к Л л М м Н н О о П п Р р С с Ҫ ҫ Т т У у Ӳ ӳ Ф ф Х х Ц ц Ч ч Ш ш Щ щ Ъ ъ Ы ы Ь ь Э э Ю ю Я я

Слайд 10

Алфавит хулинче 1?Ик. сасса п.лтерекен сас паллисене суйласа ил.р? ( Е , ё, ю, я) 2?Сасса п.лтермен сас паллисене тупёр ( ь,ъ ). 3?Вырёс ч.лхинче =е= т.л пулакан сас паллисене суйласа илмелле (Б, г , д, ж, з,ф, ц, щ, о,ъ). 4?Ялан янравлё хупё сасёсене кам маларах тупать (В,й,л,м,н,р) . 5?Янраман хупё сасёсене палёртмалла (К, п, с,: т: ф: х: ц: ч: ш: щ?) 6?+ем=е у=ё сасёсене суйласа ил.р? 7?Хытё у=ё сасёсене тупёр? 8? Чёваш ч.лхинче =е= т.л пулакан п.р тёвансене кам тупать;

Слайд 11

Шарада =ырми Савёнса та сарёлса Т-пала хирте \сет.п? Т вырённе П лартсан Шывсёр эп вилет.п? П-па : эс: тёнласам Вёрманта эп пурёнатёп? П вырённе Ш лартсан Кушакран чунтан хёратёп? Урём-сурём тустаратёп Эп х.ллехи кунсенче? П п.р сас палли хушса хуратёп- Сунарта эп ка=сенче? С-па чух сана:тёванём: Перчеткел.х =ём паратёп? Т-пала мана вара Юратсах эс тутанатён?

Слайд 12

Ударени вёрман.нче к.неке =ыру сёмахёмёр тёвансем =.м.рт кёвакал

Слайд 13

Кану у=ланкинче Мулкачсем чупа==.: чупа==.? Мулкачсем сике==.: сике==.? Т.мсем хы=не пытана==.: хёлхисене вылята==.? Ун пёха==.: кун пёха==.? Ялт! Сиксе тёра==.? Малалла чупа==.?

Слайд 14

Алфавит хулинчи паллё =ынсем Чёваш алфавитне камсем тунё; Н?И?Золотницкий чёваш алфавитне м.нле сас палли к.ртн.;

Слайд 15

Шутлав утрав.нче Пуля мёкёнь енч.к к.сье чечек Йывё= юлхав юман илем супёнь

Слайд 16

Шырав тёв.сем =инче а н т а ё л м с а ё н р а

Слайд 17

Вёйё картинче Ёта: хусёр: вёнат: т.с-хурёт: мё=ур

Слайд 18

Сыв пуллашу хапхи ум.нче Урок.нче: =.р-шыв.нче: хаваслё: пултаруллё

Слайд 19

Тавтапу= урокшён!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Фонетика,орфоэпия,графика һәм орфография буенча белемнәреңне тикшерү

Бирелгән дидактик материал укучыларның  мөстәкыйль эшен оештыру өчен кулланыла....

Интегрированный урок русского языка и литературы в 5 классе «Повторение изученного в разделе «Фонетика и графика». Фонетические аспекты организации стиха в практике поэтов серебряного века».

Урок построен по технологии развивающего обучения и интеграции  учебных предметов области "Филология". Обобщение и систематизация материала, изученного в разделе «Фонетика и графика», ведется на ...

Повторение и обобщение темы "Фонетика. Орфография.Графика."

Данный урок предназначен для повторения и обобщения изученного по теме "Фонетика. Орфография. Графика" в 5 классе по учебнику русского языка под редакцией Ладыженской и Баранова....

Повторение изученного в 5–9 классах. Фонетика и графика

Повторение изученного в 5–9 классах ТЕСТ 1. Фонетика и графика...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ ФОНЕТИКИ И ГРАФИКИ РУССКОГО ЯЗЫКА

В настоящее время в школьных пособиях уделяется большое внимание отражению современных научных знаний по фонетике и графике. Этим подчеркивается знание фонетического материала в школьном курсе русског...

В стране фонетики и графики

Урок разработан для закрепления  раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5классе...

В стране фонетики и графики

Урок разработан для закрепления  раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5 классе...