В стране фонетики и графики
план-конспект урока (5 класс) по теме

Жукова Людмила Валентиновна

Урок разработан для закрепления  раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon alfavit_ser-shyv.doc41.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок теми* Фонетика тата графика =.р-шыв.нче

Урок т.с.%  зачет урок е .=л. вёйё урок.?

В.рент\ т.ллев.% «Фонетика: графика: орфографи» пайра м.н в.реннине =ир.плетсе хёварасси»

Воспитани т.ллев.% ачасене п.р-п.ринпе ёмёртса  .=леме хёнёхтарасси: =ав вёхётрах туслё пулма: п.р-п.рне пулёшма хёнёхтарасси?

Урока кирл. хат.рсем% компьютер: мультимедиапроектор?

Урок эпиграф.%

Хур т.к. тытакан хур курман?

                    Ваттисен сёмах.сем?                                                                                                  

Урок юхём.

В.рентекен% Паян: ачасем: эпир сир.нпе Фонетика тата графика =.р-шывне =итсе килетп.р? +ак =.р-шывён хулисенче: вёрман.семпе у=ланкисенче: улёх.семпе уй.сенче: =ырмисемпе утрав.сем =инче пулёпёр? Класс  (ачасен шутне пёхса) 2-3 пая пайланать?

I? Алфавит хулине =итр.м.р? Кунта пире т.рл. .= к.тсе тёрать? Чи малтанах кёштах алфавит историне аса ил.п.р?

1-м.ш .=?

Кашни ушкён ум.нче сас паллисем? 37 п.р тёванран пурте пур? Хал. =ак п.р тёвансенчен сир.н ик. сасса п.лтерекен йёмёксене суйласа илмелле? Кам хёвёртрах; Кайрёмёр!

(Е: ё: ю: я?)

2-м.ш .=?

Сасса п.лтермен сас паллисене тупса памалла? (ь: ъ?)

3-м.ш .=?

Вырёс ч.лхинче =е= т.л пулакан сас паллисене суйласа илмелле? Кайрёмёр!

(Б: г : д:  ж: з: ф: ц: щ: о:ъ?)

4-м.ш .=?

Яланах янёракан пичч.шсене кам маларах тупаять; (В:й:л:ль:м:н:нь:р?)

5-м.ш .=?

Янраман шёлл.сене суйласа илмелле? Кайрёмёр!

(К: п: с: =: т:  х: ч: ш?)

6-м.ш .=?

+ем=е у=ё сасёсене суйласа ил.р? Кам маларах; (,: и: \: э?)

7-м.ш .=?

Хытё у=ё сасёсене тупатпёр? (А: ё: о: у: ы?)

8-м.ш .=?

Чёваш ч.лхинче =е= т.л пулакан п.р тёвансене кам маларах тупать; (Ё: .: =: \?)

Итогсем тёватпёр: ку вёйёра кам =.нтернине палёртатпёр?

II? Шарада =ырми урлё ка=атпёр?

1?Савёнса та сарёлса

   Тпала хирте \сет.п?

   Т  вырённе п лартсан

   Шывсёр эп вилет.п? ( Тулё _ пулё?)

2? Урём-сурём тустаратёп

    Эп х.ллехи кунсенче?

    П.р сас палли хушса хуратён –

    Сунарта эп ка=сенче? (Тёман _ тёмана?)

3? П - па чух: эс тёнласам:

    Вёрманта эп пурёнатёп?

    П вырённе ш лартсан

    Кушакран чунтан хёратёп? (Пёши _ шёши?)

4? С - па чух сана: тёванём:

    Перчеткел.х =ём паратёп?

    Т - пала мана вара

    Юратсах эс тутанатён? (Сурёх _ турёх?)

III? Ударени вёрманне =итр.м.р?

+ак сёмахсен ударений.сене лартмалла?( Ударени (пусём) лартмалли правилёсене аса илмелле)*

1? К.неке: =ыру: сёмахёмёр?                    

2?Тёвансем: =.м.рт:  кёвакал?

    IV.  Кану у=ланкинче%

Мулкачсем чупа==.: чупа==.?

Мулкачсем сике==.: сике==.?

Т.мсем хы=не пытана==.: хёлхисене вылята==.?

Ун пёха==.: кун пёха==.?

Ялт! Сиксе тёра==.?

Малалла чупа==.?

V? 37 п.р тёван =.р-шыв.нчи паллё =ынсемпе паллашатпёр? Кашни ушкёна п.рер ыйту лекет?

1? Чёваш алфавитне камсем тунё; (И?Я?Яковлев: В?А? Белинин: С?Н?Тимрясов студент пулёшнё?)

2? Н?И?Золотницкий чёваш алфавитне м.нле сасё к.ртн.;(/?)

VI? «Шутлав» утрав. =ине =итр.м.р?

Ми=е сасё: ми=е сас палли;

1? Пуля: мёкёнь: енч.к? 2? К.сье: чечек 3? Йывё=: юлхав: юман: 4?  Илем: супёнь?

VII? «Шырав» тёв.сем =ине улёхатпёр?

+ак тусем =инче сёмахсем шырамалла? Кам нумайрах тупать _ =.нтерет? Кашни сёмахшён 1 очко?

а                                   н

    т                             а    

       ё                        л

          м                  с

              а            ё

                 н      р

                     а

                 

VIII? Вёйё картине =итр.м.р?

Юлашкинчен сас паллисем алхасма шутланё? В.сем п.т.мпех сапаланса п.тн.? +ак сас паллисенчен малтан сёмахсем пулнё? Айтёр  =ав сёмахсене тупар-ха? Кам маларах тупать;

Ёта       хусёр      вёнат      т.с-хурёт       мё=ур?

XI? Сыв пуллашу хапхи ум.нче?

Панё сёмахсемпе сёвё й.ркисем й.ркел.р?

 Урок.нче: =.р-шыв.нче: хаваслё: пултаруллё

X? П.т.млет\*

37 п.р тёван =.р-шыв.нче пит. интересл. пулч. пире? Т.рл. =.рте пулса курса хамёр п.л.ве т.р.слер.м.р? Чёваш ч.лхине малашне те юратса в.ренме сывлёх сунатёп сире: ачасем?

Юлашкинчен п.т.млет\ тёватпёр: =.нтер\=.сене палёртатпёр: оценкёсем лартатпёр?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Фонетика,орфоэпия,графика һәм орфография буенча белемнәреңне тикшерү

Бирелгән дидактик материал укучыларның  мөстәкыйль эшен оештыру өчен кулланыла....

Интегрированный урок русского языка и литературы в 5 классе «Повторение изученного в разделе «Фонетика и графика». Фонетические аспекты организации стиха в практике поэтов серебряного века».

Урок построен по технологии развивающего обучения и интеграции  учебных предметов области "Филология". Обобщение и систематизация материала, изученного в разделе «Фонетика и графика», ведется на ...

Повторение и обобщение темы "Фонетика. Орфография.Графика."

Данный урок предназначен для повторения и обобщения изученного по теме "Фонетика. Орфография. Графика" в 5 классе по учебнику русского языка под редакцией Ладыженской и Баранова....

Повторение изученного в 5–9 классах. Фонетика и графика

Повторение изученного в 5–9 классах ТЕСТ 1. Фонетика и графика...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ ФОНЕТИКИ И ГРАФИКИ РУССКОГО ЯЗЫКА

В настоящее время в школьных пособиях уделяется большое внимание отражению современных научных знаний по фонетике и графике. Этим подчеркивается знание фонетического материала в школьном курсе русског...

В стране фонетики и графики

Урок разработан для закрепления  раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5классе...

В стране фонетики и графики

Урок разработан для закрепления  раздела «Фонетика. Графика.Орфография»в 5классе...