Открытый урок на тему: ,.жизнь и творчество Ш. Казиева''
классный час (7 класс)

Рамазанова Минаят Наврузбековна

Открытый урок на тему: ,.жизнь и творчество Ш. Казиева'' 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkr_urok_sh._k.docx326.92 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №59 им. А.Г. Николаева»

   

 Согласовано:                                                                                                             Утверждено:                                                                                                                                                                      

Зам. директора по УВР                                                                            Директор МБОУ «СОШ №59                                                                                                                                                  

Абдуллабекова А.Э.                                                                          ____________БайсонгуровИ.Б.                                                                                                                                      

«___» __________2018 г.

Технологическая карта урока родной литературы ( табасаранской)

Тема урока: «Ш. Къазиевдин уьмрин ва яратмиш ап1бан рякъ. Бабан ч1ал.»



G:\а.jpg

                                                                                                                                                                                Разработала:

учитель родного языка и литературы.

Рамазанова М.Н.

Дата:________________

                                 

                                       

                                         Махачкала 2018

Предмет:родная литература (табасаранская)

Класс: 7

Тема урока: Ш.Къазиевдин яратмиш ап1бан рякъ.

Гьап1ри ава,йип вуш фици,

Йиз аьгъю инсан ккуни.

Хасиятнан лишан марцци

Вува йиз ч1ал варт1ан ккуни.

(Гюлбика Уьмарова

Цель:

  1. Ш.Къазиевдин уьмрикан ва яратмиш  ап1барин гъаврикк  ккауб.
  2. Бабахьна ва Ватандихьна  вуйи рафтар  мюгькам ап1уб.
  3. БицIидариз ватанпервервалихьна  дих  ап1уб, тербия тувуб.
  4. БицIидарин ч1ал артмиш ап1уб ва ц1ийи эсерихъди таниш  апIуб

Тип урока: Обобщение.

Основные термины и понятия урока: поэзия, проза, драматургия.

Межпредметные связи: история, география, Дагестанская и русская литература.

Оборудование: интерактивная доска; портреты, книги, журнал «Дагъустан дишагьли», газеты;  презентация о поэте.

Формы работы:фронтальная.

Продолжительность: 45 мин.

                                                                      Шамил Къазиевдин Ватан!

G:\123456.jpg     G:\03672733.jpg                   

Ход урока.

Действия учителя

Действия ученика

1.Класс тешкил ап1уб (2-3мин.)

Салам тувуб: Гьамусдин хайир ибшри гьюрматлу урхурайидар!

-Дусай! Фици вучва?

-Дарснахьна гьязурди вучва?

Ихь гъийин дарс биц1идар, ухьуз варидиз машгьур вуйи лайикьлу ватанагьли, Шамил Къазиевдин  уьмрин ва яратмиш  ап1бан рякъ к1уру асас темайиз бахш вуйихь.

         Абатхайрар ишри!

-Ужуди вуча.

- Ав, дарснахьна гьязур вуча.

2. Ахтармиш ап1бан  дарс (20-25 мин.)

Гьап1ри ава,йип вуш фици,

Йиз ч1ал аьгъю инсан ккуни.

Хасиятнан лишан марцци

Вува йиз ч1ал варт1ан ккуни.

1.Куч1вбан гаф. – аьдатнан дару дарс хьибди.

Биц1идар, ихь гъийин дарс, аьдатнан дару  дарс хьибди. Гьаз гъапиш, гъи ухьухьна гизаф хялар дуфна.

Ухьуз аьгъюганси, ихь табасаран халкь, хялариз гизаф разиб вуйихь ва хялар гьарсаб хизандин берекетра гьисаб шула.

Гьаддиз узура учвкан ичв аьгъювалариинди, ихь хялар рази ктауб ккун ап1ураза.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

2.БицIидарихьна илтIик1уб Ш. Къазиевдин  уьмрикан, яратмишарикан гьерхри:

Слайд: 1.Швнудпи йисан ва фуну гъула бабкан гъахьну Ш.Къазиев?

2.Мектебдин кьяляхъ сифте наан гъурхну дугъу.?

3. Урхуб ккудубк1балан кьяляхъ наан ляхин апlури гъахьну?

4.Наан сарун урхуб давам апlури гъахьну?

Яратмишар:

Слайд. 1.Шамил Къазиевдин сабпи китаб швнубпи йисан удубчlну?

2. Ш.Къ.сабпи эсерар фуну газедиъ чап апlуз хъюгъну?

3. Фицдар китабар  гъидик1ну Ш. Къазиевди?

4. Фицдар китабар биц1идариз гъидикlну шаири?

5. Кьюлан ихтилат фуну махъвнак ктибтура?

6. Фуну китабдиз премия тувну?

          

Мялимдин гаф: Ухьуз мялум вуйиганси  Шамил Къ. китабарси гизаф шиърарра гъидик1ну.

Фицдар шиърар  ухьхьан к1ваин хуз шулу?

Шаирин шиърар дикъатлуди урхуб. (Конкурс)

Слайд                                                                                    

2014-пи йисан Табасаран районди Хючна гъулаъ Дом культурайиъ 70-йисаз бахш вуди аьхю серенжам к1ули гъубшну.

Слайд

2014-пи йисан 15 ноябрин вазли кечмиш гъахьну.

Гум’арин кьялан мектебдиз Ш.Къазиевдин ччвур тувну.

Слайд:

Абйирин мисаларин конкурс(Фуну жегейи гизаф кlуруш).

Ученики слушают.

G:\image.jpg

Ш.Къазиев 1944-пи йисан табасаран районди Гуми гъулаъ бабкан гъахьну.

ДГУ чlаларин фокультет ккудубкlну.

Багъри гъулаъ мялимди лих-и гъахьну

«Ахсрарин нефес» кlуру сабпи китаб 1976-пи йисан удубчlвну.

«Табасаран нурар» газетдиъ .

«Ахсрарин нефес», «Ярхла рякъ», Руг ва рюкъ», «Жилин сабур», Тlилисим кайи сим», «Амрар ва лукlар» китабар удучlну.

Бицlидариз «Аку цlадлар», Гъюран жилгъа», «Уьъйир апlру сул», «Хъинцамегьмер» китабар гъидикlну.

Хъинцамегьмер.

1985-пи йисан Ш.Къазиевдин «Жилин сабур» китабдиз С.Стальскийдин ччвурнахъ хъайи премия тувну.

«Бабан чlал», «Девлет чlал», «Бабаз», «Йипа узуз йиз аьзиз халкь» ва гь.ж.

         

1.ж. Ккундуш увуз яв ватан,мапlан гьяйиф дидиз яв жан.

Хакьдихъди вуйир халкьдихьан жин даршул.,

Багъри ватан ккун апlин бабси жвуван.

Ният ужувлаз, сяаьт хайирназ.

Марцци зегьмет гьялал девлет.

Гьар алдабтlиан ,кьюб кив.

Гаприн зиян сагъ шул, мелзнан зиян сагъ даршул.

2.ж. Зегьметну уьл тувру, тlагъушну гаш

Лихара ипlара ,дилихара дирипlара.

Аьхю кlарчар али бицlи кьун.

Ибарихъ мухъугъан, уларихъ хъугъ.

Сабри дагълар дерккур.

Леъфиз лигну ликар гьачlаркк.

Дацlаркну деъ, дюзди улх.

Ужуб гафну гъван гъюдли апlуру.

                         Дарс мюгькам апlуб.

Фу цlийиб аьгъю гъабхьну учвуз гъийин дарснаъ

Дарснан натижа:

Гьамус бицlидар ,ухьу ихь Ватандикан Гюльназ Гаджикурбановайи апlурайи уткан мяълиихъ хъпехъурхьа.Гьаз гъапиш Ш.Къазиев ихь культурайиъ гюзел мяълийирин авторсира адлу ву

Мялимдин вари дарснакан аьхиримжи гаф.

Ихь дарс магьа аьхирихъна рубкьура.Ихь дарс ухьу гъи лайикьлу сар инсандиз адлу шаириз , дугъан шиъриз ,гьацира Ватандиз тялукь гъапlунхьа.

Рябкъюрайганси , Ш.Къазиевдин яратмишарин тематика яркьуб ву.Дугъан поэзия гизаф эсерар а,гъурхиган, к1ваз дерин тясир ап1рудар,к1вак гьевес кап1рудар ву. Дугъу варибдикан бик1ура.

Ш.Къазиевди гъидик1у эсерар фуну темайиз тлукь вушра уткандар ву,хъа  йиз фикриан дагъан,биц1идариз вуйи эсерарин утканвал удукьруб дар. Ихь литературайиъ Ш.Къазиевдикьан биц1идариз эсерар бахш гъап1ур саркьана адар. Дугъан эсерарин пч1ували, асантвали (простота) ,зарафатнан ч1алну урхурайидар гьяйран ап1уру, дурари к1ваз рягьятвал хуру.

     Гьелбетда ,саб дарснаъ Ш.Къазиевди ккадап1у уьмрин  рякъ ухьхьан ккадап1у даршул.дугъан вари эсерар дурхну ккудуку даршул.Ухьу гъи анжагъ дугъан уьмрин асас гьядисйир  фикрикк каунхьа. Шаирин аьхюдар, ужударсдар эсерар к1ваин ап1уз чалишмиш гъахьунхьа.Ихь дарс анжагъ биц1и, жикъи сейир гьисаб ап1уз шулу. Кьабул гъабхьунчвуз биц1идар ихь дарс?

Кьиматар дивуб:

Хулан ляхин: Ш .Къазиевдин шиир к1валан ап1уб. «Биц1и халачачи».


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по теме "Жизнь и творчество Газиза Альмухаметова"

Цель: Познакомить обучающихся с жизнью и творчеством башкирского композитора Газиза Альмухаметова. Задачи: Повторение материала по теме «Опера. Башкирская опера»; Развитие  музыкального вни...

Интегрированный урок по теме:"Жизнь и творчество М.В. Ломоносова"

Интегрированный урок по теме:"Жизнь и творчество М.В. Ломоносова"...

урок на тему "Жизнь и творчество Н.В.Гоголя" в 9 классе

урок- семинар, цель которого подчеркнуть место творчества Н.В.Гоголя в русской литературе, восптитывать интерес к творческим и жизненным этапам писателя...

Конспект урока по теме "Жизнь и творчество Н.В.Гоголя", 6 класс

Данный урок является 1-м по изучению творчества Н.В.Гоголя в 6 классе. Конспект содержит цели урока, представлены основные этапы жизни и творчества писателя, словарная работа и домашнее задание....

Открытый урок по теме "Жизнь и творчество М. А. Булгакова"

Урок-знакомства с сложной судьбой М. А. Булгакова...

Открытый урок по теме: «Жизнь и творчество Сергея Александровича Есенина»

Открытый урок для обучающихся 1 курса СПО по теме: "Жизнь и творчество Сергея Александровича Есенина". (технологическая карта)...

Открытый урок по литературе "Жизнь и творчество А.С.Пушкина"

Открытый урок посвящен жизни и творчеству А.С.Пушкина. Цели урока:Обучающие: познакомить с основными этапами жизни и творчества А.С.ПушкинаРазвивающие: совершенствовать навыки литератур...