Продуктивность личного вклада педагогического работника в повышение качества образования

Оксана Кызыл-ооловна Тюлюш

 

Совершенствовоание методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспретный лист оценивания, протокол посещения открытого урока). 

Участие в проектах и программах в области образования.

Выступления на научно-практических конференциях, педагогических чтениях, фестивалях.

Профессиональный рост педагога (повышение квалификации по профилю педагогической деятельности)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 1._1_otk_urok.docx870.93 КБ
Файл 2._2_otkr_urok.docx2.97 МБ
Файл 3.3._otkr_urok2.docx1.52 МБ
Файл 4.4._otkr_urok1.docx2.27 МБ
Файл proekt.docx664.81 КБ
Файл 6._vystupleniya.docx1.57 МБ
Файл 6._vystupleniya_1_-2.docx1.73 МБ
Файл 6._vystupleniya_-_3.docx933.65 КБ
Файл 3.7._prof_rost_ped.docx2.19 МБ

Предварительный просмотр:

C:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\004.jpg       C:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\005.jpgC:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\006.jpg

Тема: Чүве ады (кичээл-катаптаашкын)

Кичээлдиӊ хевири: кичээл-оюн

Сорулгазы:

Ажыл-чорудулганын сорулгазы: Чуве адынын ниити лексиктиг утказы-биле таныштырып, чуве ады- чувелернин , кижилернин, дириг амытаннарнын, боцдустун болгаш куш-ажылдын болуушкуннарын аттар дээрзин билиндирер.

Ооредилгелиг сорулгазы: Ооренип турар чуулдерин сайгарып, болуктеп, дненнеп, тунеп билиринге оларнын иштинден  кол болгаш чугула чуулдерни тып, тайылбырлаарынга оореникчилерни чанчыктырар.

Харылзажылга ажыл-чорудулгазы: Ном ажыглаарынга чанчыктырар; дылга сонуургалын , номчулга болгаш билиглерже чуткулун хайныктырар.

Дерилгези: таблица «Чуве ады», экран, проектор, компьютер, карточкалар, кроссворд. 

Кичээлдин чорудуу.

Кичээлдин чадазы

Башкыныӊ кууседир ужурлуг ажыл -чорудулгазы

Оореникчиниӊ кууседир ужурлуг

 ажыл - чорудулгазы

УУД

I.Мотивация. Организастыг кезээ.

Ойнап-хоглеп дыштандывыс.

Онза-солун ооредилге далайынче

Бугу кушту угландырып

Бергелерге торулбайн оорениили.

Ажылдаар олудун хынаар, белеткээр.

Сорулганы салып билири

II.Актуализация.

 Состерни номчунар. Ийи кезекке айтырыглар аайы- биле чарып бижинер

Ажыл, стол, эмчи, чылгычы, оол, чечек, малчын, хоорай, кодан. (Кым? Чуу?)

 

  Кым? Чуу? деп айтырыгга харыылаттынар состер  дугайында билиин сактып, катаптаар.

Өѳренген билиинге дүүшкен  онаалганы кууседир.

Онаалганы күүседиринге  кандыг дүрүмге даянып алгаш, күүсеткенин тодарадып чугаалаар.

Башкы болгаш эштери-биле харылзаалыг ажылдаары

 Проблеманы тургузуп , шиитпирлеп билири.

Проблеманы салыры.

Шүлүк-биле ажыл.

Антон Үержаа «Ие дылым» деп шүлүктен үзүндү.

Ие дылым

Арга-эзим аялгазын,

Агым сугнуң шолураажын,

Оът-сиген сымыраныын,

Оолдуг элик огурарын,

Чуулган көшке диңмирээрин,

Шуурган хаттың улуурун-даа,

Дыңнап, билип чоруурумга,

 Тывалап-ла турар боор-дур…

…Ийи харлыг чажымдан-на

    Ием меңээ айтып берген

    Игил ыры сагындырар

    Ие дылым ындыг кончуг…

- Бо үзүндүде чүвелер аттары кандыг айтырыгга харыылаттынар-дыр, уруглар? (Кым? Чүү?)

- Ам чаа харыылаары берге айтырыгга даянып алгаш, кичээлдин темазын, сорулгазын тодарадынар

Чугаага киржир. Бодунун бодалын чугаалаар.

Башкынын удуртулгазы- биле кичээлдин темазын, сорулгазын  шын тодарадып, тургузар

Бодалын шын дамчыдып билири

Тема- биле  ажыл. Салдынган проблеманы шиитпирлээри.

  1. Оюн-диктант «Сагынгыр бол!»  Ажылдын кол сорулгазы: салдынган айтырыгны чангыс сос-биле харыылап бижиир.

 - Бажыӊны кым тударыл?  

 - Чогаалды кым бижиирил?

 - Кижилерни кым эмнээрил?

 - Инек биске хунуӊне чуну берип турарыл?

 - Ыяштардан чазын чуу унерил?

  1. Кроссворд «Торелдер»

Таблицада тѳрел-бѳлүк аайы-биле аттарны тургузар.

1

и

е

2

а

д

а

3

д

а

а

й

4

ч

э

э

н

5

ч

у

р

ж

у

6

ч

а

а

в

а

й

       

        

 

        1.Эн эргим сѳс.

2.Эн чоргааранчыг сѳс.

3.Авазының эр дуңмазы.

4.Угбазының оглун даайынын адаары.

5.Кадайының азы ашааның дуңмазы.

6.Акызының кадайы.

- Уруглар, силер боттарынарның чоок тѳрел-дѳргүлүңерни хундулеп, адаарыңар ол болур. Азы ѳскээр адаар улус бар бе?

Кижи каяа-даа чорааш, улуг улусту хундулээр, оларнын аттарын адавас ойзу адаар

Оюнга идекпелиг киржир, айтырыгларнын харыызын тывар

тудугжу

чогаалчы

эмчи

сут

буру

Кроссвордту демниг тывар

Бергедей берген таварылгадан унеринин аргаларын тып билири Эштежип ажылдаарынын дурумнерин сагыыры

Демнежилге ажылы: эрткен темага хамаарыштыр бижилгелерни аразында айтыржып, арга-суме катчып, ол ышкаш кылыр ажылды улежип билири. Бодунун болгаш эштеринин ажылын унелеп билири.

Бот ажыл

а). Карточка-биле ажыл.

Карточка 1

Найырал темазынга улугер домактар тывар.( 2-3 улегер домак)

Чижээ: Эжишкилер найыралы

Эртине дагны тургузар.( улаштырар).

Карточка 2

Найырал темазынга домактар чогаадыр ( 2-3 домак)

б) Ном биле ажыл. Ар 176, Мергежилге 353

 

2 оореникчи самбырага карточка-биле ажылдаар, артканнары кыдыраашка Мергежилге 353-ту  кууседир

Бергедей берген таварылгадан унеринин аргаларын тып билири Эштежип ажылдаарынын дурумнерин сагыыры

Сула шимчээшкин

Быжыглаашкын.

1. Оюн «Чулер-дир, тывынарам.» Харыызы чассыдып адаан чувелер ады болур эвеспе, уруглар.

А). Өрү шураар, чыда дужер

      Огенгилеп дырбактаныр.

      Бомбук черле соора корбес,

      Бобеӊнедир часкагылаар.

     Үрген шарга кончуг аяар

     Үӊгеп четкеш, часкай кааптар.

     Ужугар шар «дарс тог» дээрге,

     Угаан-кут чок дезивиттер, чүл ол?

                                                (дииспеек)

     

        Б).  Бопук анаа чыттырбас,

     Бо-ла алгаш ынай боор.

     Ооӊ-биле ойнап-ойнап,

     Ол-ла черге октаптар.

     Чуду кара уруглар дег,

     Чурум билбес, чүл ол?

                                       (хаважыгаш)

                                      Е.Танова.

2.Оюн «Илчирбе»,  ийи болукке чарлып алыр, хуу азы ниити чуве аттарын доктаавайн, узук чокка адаар. Кым боданы бээр азы доктааш кыннырыл, оюн устур. Кайы болук тура душпейн хой адаарыл, тиилекчилер болур. (5 хуу ч.а., 5 ниити ч.а.)

Бердинген  онаалгаларны болук аайы- биле кууседир. Бѳлукке ажылдаар, бодунун бодалын шынзыдып, түӊнээр.  

Бердинген  онаалгаларны болук аайы- биле кууседир. Бѳлукке ажылдаар, бодунун бодалын шынзыдып, түӊнээр.  

Демнежилге ажылы: эрткен темага хамаарыштыр бижилгелерни аразында айтыржып, арга-суме катчып, ол ышкаш кылыр ажылды улежип билири.

Рефлексия. Туннел.

 Чуну билип алдынар?

Салган сорулгавыс куусеттинген бе?

Чуу берге болду?

Чуу солун болду?

 Кичээлдин темазын билип алган мен деп бодап тур сен бе?

«?»- Чуу-даа билбедим.

« . »-Билип алдым

«!»-Ийе. Оон-даа хойну билип алыксап тур мен

Кичээлдин темазын билип алганынга  тѳнчу түӊнелди үндүрер.

Бодунун болгаш оорунун ажылын унелеп, билири

Бажынга онаалга.

Онаалга. Мергежилге 355      арын  177

Бажынга онаалгазын бижиир. Чурук-биле  чугааны тургузар.


Муниципалдыг бюджеттиг хой-ниити ооредилге чери

Чеди-Хол кожуунунун Элегес ортумак школазы

Тыва дылга ажык кичээл.

Темазы:  Чүве ады (кичээл-катаптаашкын).

Тургузукчузу: 1-ги категориянын

 тыва дыл болгаш чогаал башкызы

Тюлюш Оксана Кызыл-ооловна


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

C:\Users\Самир\Desktop\проект.jpg


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

C:\Users\123\Desktop\2009-01-01 ТОК\ТОК 043.jpg     C:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\001.jpg 

 

C:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\016.jpg              C:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\017.jpg

C:\Users\Чооду\Pictures\2018-04-03\018.jpg


Предварительный просмотр: