Назмутдинова Резеда Ринатовна

учитель английского языка

The most important thing in this world is trust, it can take years toearn and only a matter of seconds to lose!

Профессия: учитель

Профессиональные интересы: английский язык, психология

Увлечения: рисование, математика

Регион: Республика Татарстан

Населенный пункт: г.Азнакаево,Азнакаевский район

Место работы: МБОУ "СОШ №5 г.Азнакаево"

Навигация

Ссылка на мой мини-сайт:
https://nsportal.ru/nazmutdinova-0
By the time a person has achieved years adequate for choosing a direction, the die is cast and the moment has long since passed which determined the future.
Zelda Fitzgerald

We know why we may feel a bit faint, why our head may swim, and with age, why our joints may creak. Children may feel all the same things (but for the joints probably), yet they may not know the reasons.

О себе

Меня зовут Назмутдинова Резеда  Ринатовна . Работаю учителем английского языка в школе более 14 лет.Люблю свою работу за то, каждый день приносит что-то новое и прекрасное. Ведь ничто не может заменить живого общения с детьми разных возрастов, взглядов и увлечений. Невольно становишься сооучастником их насыщенной , яркой и многогранной жизни. С каждым днем осознавая тот факт , что дети меюттакие безграничные возможности о которых мы можем лишь мечтать.

Книги, которые сформировали мой внутренний мир

внутрий мир формируется состоянием души и тела. Книги лишь являются проводниками  и указателями . Но есть авторы, которые могут изменить твой внутренний мир в корне.Для меня таким автором является Ридьярд Киплинг и его произведение "Свет погас"

Мой взгляд на мир

Мир это нечто широкое и необъятное . Мы являемся лишь песчинкой в этом безбрежном океане. Но каждая частица этого неутомимого , непрерывного потока является важнейшей его частью.

Моё портфолио

Регалии и награды, похвала и одобрение -все это делается руками простого учителя , через его глубокое понимание всей сущности и необходимости процесса образования.Curricula and lesson plans are oriented at an ideal student who is ready & willing to learn, and at an ideal teacher who is able and willing to teach. This is complete- ly logical: specialists know that probably there is no such thing as “an average pu- pil”, or “an average teacher”, yet any cur- riculum is developed based on the aver- age abilities of both. There are also solid criteria for evaluating pupils’ work, and various established proce- dures for overcoming problems and dif¿ cul- ties. A modern teacher has the might of IT with all the resources and immediate infor- mation on any topic at their disposal, in ad- dition to the traditional textbooks, reference books and dictionaries. Plenty of web sites offer lesson plans, audio and video record- ings, and ideas. In fact, teacher help sites are becoming more and more inventive practically by the day. Children today know how to use the technology almost before they can walk and talk. Directing the pupils’ attention to a useful web page, and includ- ing a few URLs even into their homework assignments, has become quite common. It seems that a beginner teacher can simply download whatever is needed and con¿ dently proceed with the lesson. Then, of course, we come into a real classroom. Surprisingly, many children ¿ t into the curriculum requirements, and ful¿ ll the lesson plans quite comfortably. But life is never like a curriculum. When dealing with children, especially with teenagers, we should always expect the unexpected. If Lesson 1 goes well, there are no guaran- tees that Lesson 2 will be a success, too. “All adolescents pro¿ le as psychopaths”, says a character in a criminal drama. I would not go that far, though I have met colleagues who would agree with that. I believe I was incredibly lucky as a teacher, because I came to work at school when my own children were pupils. My nickname understandably was “Mother”. I quickly realized that in a sense, I was in- vested with the double authority as Teach- er and Parent. Faced with a new class of fourteen-year-olds, I mentally arranged them into various categories, so to speak. ALL of them looked a bit apprehensive, since I was an unknown quantity, a new teacher.

 

Добавить грамоту в портфолио
Мои альбомы