Фразелогизмхэр.
презентация урока для интерактивной доски (6 класс)

Тарканова Наталья Олеговна

Организация разных форм работы в целях повышения мотивации к изучению кабардино-черкесского языка и литературы.

Адыгэбзэмрэ литературэмрэ зэрырагъэдж фIагъыр къэIэтыным хуэунэтIа бгъэдыхьэкIэхэмрэ Iэмалхэмрэ.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon frazeologizmeher.ppt2.63 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Адыгэбзэмрэ литературэмрэ зэрырагъэдж ф I агъыр къэ I этыным хуэунэт I а бгъэдыхьэк I эхэмрэ I эмалхэмрэ.

Слайд 2

Акъбащ Ипщэ курыт еджап I эм адыгэбзэмрэ литературэмк I э и егъэджак I уэ Тэркъан Н.О.

Слайд 3

Сымаджэм лы мышыу ирагъэшхырт. Псалъэ мышыу жызы I эм зыри еда I уэртэкъым.

Слайд 4

Зэк I эщ I эпч мыхъу псалъэ зэпхахэр зэк I эщ I эпчмэ, къарык I мыхьэнэр мэкъутэ. Бзэщ I эныгъэм и к I уэц I к I э апхуэдэ псалъэ зэпхахэм фразеологическэ оборотк I э йоджэ. Фразеологическэ оборотхэр зыджым фразеологиек I э йоджэ.

Слайд 5

от греч. фразис (phrasis) – выражение -жы I эк I э+ логос ( logos) - учение- егъэсэн Фразеологизмэхэр – зэк I эщ I эпч мыхъу псалъэ зэпхащ,а мыхьэнэ дыдэр къызэрырык I псалъэк I э е псалъэухак I э зэпхъуэк I хъууэ.

Слайд 6

Ди бзэр дахэ,гъэщ I эгъуэн зыщ I фразеологизмэхэр .

Слайд 7

Сытк I э дыхуей дэ абыхэм? Сытым щыгъуэ ахэр къыщыдгъэсэбэпыр? Сыт хуэдэ къалэн щагъэзащ I эрэ абыхэм ди бзэм? ??? Щ I эныгъэм гъащ I эр къегъэнэху!

Слайд 8

Дэнэ къыздик1ар фразеологизмэхэр Языныкъуэхэм лъабжьэ хуэхъуар тхыдэм щыщ I уэхугъуэхэрщ: Дэжыгхэ я I эпхъуамбэу, Сокъурхэ я п I астэ хъурейуэ. I эщ I агъэм епха псалъэхэщ: Зымышхыжын и мэкъумэш щ I эк I э, Хьэ мыгур егъэгун. Зэк I эщ I эпч мыхъу псалъэ зэпыщ I ахэм хэк I ып I э яхуохъу мифологиер, диным епха хъыбархэр: Къемэт махуэр къэсыху пэплъэн, И шык I э маф I э егъэуауэ Псалъэ хъуэрхэм, литературнэ тхыгъэми I уэры I уатэми къыхэк I ащ.

Слайд 9

1. Джэдык I эм цы къыхэхын 2.И псэр I ук I ауэ 3.И нэбдзыпэ зэтрилъхьакъым 4.И напэр мэс 5.Тхъур I упэк I э зын 6.Гур иудын 7.И к I эныр къик I ын 8. Гур жэн

Слайд 10

I энэм телъщ, бзэгупэм телъщ,хыв хьэ ебэнауэ, хыв блэк I ым хьэр ебэнащ, бжьыпэр иубыдащ, бжьыпэр ири I уэнт I эк I ащ,. зэк I эщ I эпч мыхъу псалъэ зэпыщ I ахэр Псалъэ зэпха къызэрык I уэхэр I энэм телъщ бзэгупэм телъщ хыв хьэ ебэнауэ хыв блэк I ым хьэр ебэнащ бжьыпэр иубыдащ бжьыпэр ири I уэнт I эк I ащ

Слайд 11

и нэр къок I къэнэщхъеящ и шык I э маф I э егъэуауэ к I уащ и щхьэр къыф I эхуащ къыф I э I уэхуакъым и лъэ нихусащ щ I охъуэпс хыв хьэ ебэнауэ псынщ I эу

Слайд 14

пантомимэ ( I эпэтэрмэш)

Слайд 15

I эпэдэгъэлэл щ I ын Зи зыгъазэ зы мазэщ I эщхьэ лъащхьэр дэхьеяуэ И I эпэм дыщэ къыпощэщ I у.ху.м хуэ I эижьын I эхъуэгъуэ тегъэк I .у лэжьэн I эпэ жьажьэ Псалъэхэм я тхык I э хабзэхэр къэщ I эжын, ц I ыху лэжьыгъэ зыф I эф I ымрэ къызыф I эмы I уэхумрэ я хьэл-щэнхэр къэзыгъэлъагъуэ псалъэ зэпхахэр зэхэгъэк I ын

Слайд 16

щхьэм къыф I эхун щхьэр трелъхьэ къыхуэмы- I этын иук I эн щхьэр хэлъын куэд и щхьэ маф I эм щхьэр ФРАЗЕОЛОГИЧЕСКЭ ЛОТО фразеологизмэхэр зэхуэхьэсыж

Слайд 17

Фразеологизмэхэр Псалъэ зырызхэм я синониму къэк I уэнк I э мэхъу нэхъыбэу къыщагъэсэбэпыр жьэры I уатэбзэрщ,псэлъэк I эм образнэ щытык I э ириту Псалъэухам и зы пкъыгъуэу хоувэ Фразеологическэ жы I эгъуэхэм ди бзэр шэрыуэ,дахэ зыщ I I эмалхэм ящыщ зыщ.

Слайд 18

Нобэ псори ди I эщхьэ - лъащхьэр дэхьеяуэ дылэжьащ,т I эк I у дезэшами, зыри ди п I э дыкъик I акъым, зызэщ I эткъузэри ди къалэнхэр дгъэзэщ I ащ.

Слайд 19

гу дж л Къэк I уэну хьэрфхэмк1э къыщ1идзэ фразеологизмхэр хэту псалъэуха зэхэлъхьэн. н


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Фразелогизмхэр.

Организация разных форм работы в целях повышения мотивации к изучению кабардино-черкесского языка и литературы.Адыгэбзэмрэ литературэмрэ зэрырагъэдж фIагъыр къэIэтыным хуэунэтIа бгъэдыхьэкIэхэмрэ Iэма...