Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему "Животные - наши друзья"
план-конспект занятия на тему

Зарипова Эндже Наилевна

Это внеклассное мероприятие посвящено теме "Животные - наши друзья". В этм меропятие  еть сценка с переодеванием, что немаловажно для интереса детей, повтор ранее изученной лексики, а также кроссворд.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие  по английскому языку «Animals are our friends »

Цели:

Образовательные:

  • формировать коммуникативные и регулятивные универсальные учебные действия
  • активизация изученной лексики по теме “Животные”.
  • Тренировка монологической  речи

Воспитательные:

  • прививать любовь к чтению стихов, потребность в изучении новой лексики на английском языке;
  • воспитывать уважительное отношение к друг-другу, животным
  • воспитание нравственных качеств учащихся, терпимости и уважения друг к другу, чувства коллективизма.

Развивающие:

  • Развивать навыки восприятия речи на слух, навыки чтения и монологической речи, Расширять мировоззрение, внимание, логическое мышление, тренировать объем и увеличивать качество памяти.
  • Развивать у учащихся познавательных способностей, эмоциональной сферы, творческих способностей.

Метапредметные результаты:

Развитие умения взаимодействовать с окружающими в новой игровой ситуации.

Задачи:

Воспитательные: воспитание у учащихся чувства уважения к животным и привитие любви к чтению.

Образовательныеповторение и закрепление активной лексики и грамматики уроков, совершенствование навыков аудирования и восприятия на слух, умение подготовить связное высказывание по теме.

Форма работы: фронтальная, групповая, индивидуальная.

Оборудование: учебник «Spotlight», 5 класс,. Ваулина Ю.Е., Дули Д., Эванс В., Подоляко О.Е.

интерактивная доска, мультимедийный проектор, компьютеры, доска, карточки и плакаты с изображением животных, маски животных и призы.

Сценка из сказки «Лиса и Петух»

T. Good morning,boys and girls! Glad to meet you here.

Today we meet here to sing, play the games, recite poems,  show  the play, have the competitions.  Today we are going to speak about animals. The class is devided into 2 teams. Every team should think out its emblem and name. Let`s begin our competiton with show play which your classmates prepared to.

Characters: the Fox, the Cock, the Story-teller.

Story-teller: One morning the Cock went for a walk in the forest. He saw a very big tree? So he flew up and sat in it. The Fox was in the forest, too. He came up to the tree and saw the Cock in it.

 The Fox (to himself): Oh, that Cock will be  a very nice breakfast for me. (he turns to the Cock). Good morning, dear friend. How are you?

The Cock: I`m very well, thank you.

The Fox: Do you know that all the animals are friends now? The dogs and the cats are friends. The cat and the mouse are friends, too. And the birds and the fox; we are all friends now.

 The Cock: That`s good. That`s very, very good, indeed.

 The Fox: As we are all friends now, will you come to my house? You`ll have a tasty breakfast, I promise you.

The Cock: Thank you very much; that`s very kind of you.(He turns to the right)/ Oh, I say. Look over there! That`s a dog. It is coming here. Dogs like tasty breakfast, too. Ask the dog to come to your house for breakfast. Don`t you think that`s a good idea, Fox?

The Fox (greatly frightened):

A dog? You say a dog is coming?

Then good-bye.  I`m going.  My breakfast will be ready now, and I`m hungry.

The Cock (laughs):

Dear Fox, dear Fox, where are you going? Don`t go. I want t come down and have breakfast with you.. All the animals are friends now, you say.

The Fox (turns to the audience):

Yes, all the animals are friends now, but does that dog know it? (The Fox runs away).

T. Thank  you very much, my dear. Now one competitor from every team should come to the blackboard and draw animal any that like you. Now, while they are drawing,the rest of you listen to my riddles and try to guess them.

Загадки про животных

1. I have a bushy tail,

Sometimes I`m grey and sometimes and sometimes I`m red. I like nuts.  (A squirell)

2. This animal is small.

It lives in the woods

And run very fast.

It is afraid of everything. (A hare)

3. It doesn`t speak,

Nor does it sing,

Or at the door-bell.

Give a ring,

But still it lets-

Its master`ll know

Someone wants to see him. (a dog)

4. There is an animal that has a beautiful yellow skin with black stripes on it. It is a very fierce wild animal. It lives mostly in hot countries. (Tiger)

5. I`m grey and big. I live in the jungle, but you can find also find me at the zoo or in the circus. I don`t eat meat. I like vegetables, leaves, grass and fruit. (an elephant).

6. I`m red and I have a fine bushy tail. I like meat. I hunt and eat small animals. (a fox)

7. My long,thin legs

Are good and fast;

I like to gallop and to run

Oh, yes, I think it is great fun. (A horse)

8. A very funny animal, which moves very quickly. It can hang by its tail. (monkey)

9. He is not a tailor but carries with him. (Hedgehog)

10. I`m a little bird

Dressed in grey,

I hope here and there

And never go away. (A sparrow)

11. It`s grey, but it isn`t a wolf,

Long - cared, but not a hare.

With hoofs, but not a horse.

What is it? (a donkey).

12. This animal can go without water and food for a long time. What is it? (A camel)

Работа с лексикой

T. And now look at the animal drawn by the “artists” on the blackboard. They will describe them in logical order. Who does it better, he will get more points.

(Pupils give their description).

T. Each team are given a sheet of paper with the picture of animals. Competitors of each team should write their names quickly and correctly.

Физкультминутка

T. I see you`re tired. Let`s have a rest. (проводится физкультминутка под веселую музыку).

Чтение стихов

T. I know that you have come here with presents. Can you tell us your poems.

Pupils ( are wearing their masks):

  1. I love my cat.

It`s warm and fat.

My cat is grey,

It likes to play

  1. My dog is clever strong and quick,

It`s name is Spot, my name is Nick.

My dog is nice, my dog is gay,

We play together every day.

  1. Once I saw a little bird

Come hop,hop, hop,

And I cried, Little bird

Will you stop, stop, stop.

  1. Baa,baa, black sheep

Have you any wool?

Yes,sir,yes,sir,

Three bags full

  1. I wonder, have you ever heard

My parrot? He is talking bird.

He says “Hello” to any man

Who says “Hello” to him.

  1. One little chicken with yellow feet,

One yellow chicken with tail so heat.

One little chicken stands up tall-

Mummy Hen does love them all.

  1. The water in the sea is cold

It is as cold as ice.

But I`m not afraid at all

My coat is warm and nice.

  1. I`m a little squirell

As busy as can be,

 I`m gathering some acorns

For winter food for me.

  1. I`m a big and tall  and strong

And my trunk is very long.

  1. My paws are big and strong

My tail is very long

My mane is fine and thick,

And I`m very big.

T. Thank you very much my dear. It was very nice of you.

Игра

Now at the blackboard you see the square where you can find the names of different animals. Whose team can find more of them, it will get more points.

f

o

x

x

r

q

b

c

v

m

s

r

y

w

h

a

t

h

p

n

p

n

s

h

a

r

k

e

r

o

a

c

a

t

c

h

e

e

s

t

r

b

s

k

z

n

y

t

o

o

r

f

e

l

e

p

h

a

n

t

o

d

j

e

s

r

o

h

d

v

t

i

g

e

r

h

i

n

o

y

b

u

z

e

b

r

a

l

g

e

l

i

o

n

s

h

e

e

p

r

Подведение итогов.

Жюри подводит итоги конкурса. Затем они называют победителя и награждают команды.

T.     Well, boys and girls. It`s very good that you know so much about animals. We should know that we are responsible for environment, animals and birds. If you have pets, you should feed them and take care of them. If they are wild, you shouldn`t destroy their territory. None of us must ever forget hat animals and birds are our friends. Thank you very much for so beautiful game. I have presents for you. (Учитель раздает конфеты в форме зверюшек)

Презентация с музыкальным сопровождением

Презентация-фильм, в котором изображена картина, как человек может нанести неисправимую ошибку природе только из-за жадности и тщеславия.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 2 класса "We know the ABC"

Данный материал представляет собой конспект урока с постановкой цели и задачами. Урок является обобщением по изучению алфавита,проходит в игровой форме с использованием песен и стихотворений....

Презентация к внеклассному мероприятию по английскому языку "ЭКСКУРСИЯ ПО МОЖАЙСКУ".

В программе участвуют: проектные и творческие работы учителя и учащихся, рассказывающие о той местности, где они проживают.  Презентация и обсуждение проводятся на английском языке. В конечном ит...

Презентация к внеклассному мероприятию по английскому языку "СПАСО-БОРОДИНСКИЙ МОНАСТЫРЬ".

Презентация подготовлена учителем; коментарии к слайдам и обсуждение материала ведется на английском языке вместе с учащимися. Цель: ознакомить учащихся с историей создания и жизнью архитектурного пам...

«Внеклассное мероприятие по английскому языку в 6 классе»

Мною была выбрана игровая форма проведения мероприятия, т.к. игра является одним из эффективных способов приобщения учащихся к культуре стран изучаемого языка. В игре всегда предполагается решение: ка...

Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку, посвященного Дню Святого Валентина

Внеклассное мероприятие  по английскому языку для студентов 1-2 курса. В разработке содержатся задания, правильные ответы, Прилагается презентация и использованное музыкальное сопровождение...

Открытые уроки и внеклассные мероприятия по английскому языку

Данный материал предложен в виде открытых уроков, внеклассных мероприятий, презентаций к урокам по учебнику Spotlight ....

внеклассное мероприятие по английскому языку "the day of victory"

внеклассное мероприятие по английскому языку "the day of victory"...