Контрольно-оценочные средства для текущего контроля по дисциплине Иностранный язык (английский) по специальности 34.02.01 «Сестринское дело» для студентов 2 курса
материал

Битаева Ирина Васильевна

Текущий контроль успеваемости представляет собой проверку усвоения учебного материала, регулярно осуществляемую на протяжении семестра. При этом акцент делается на установлении подробной, реальной картины достижений и успешности усвоения обучающимися рабочей программы на данный момент времени.

Текущий контроль успеваемости обучающихся осуществляется в следующих формах:

  • ПР грамматика
  • ПР усвоения лексики
  • Тестстрановедение
  • КР лексика, грамматика
  •  Работа с текстом

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kos_angliyskiy_yazyk.docx106.42 КБ

Предварительный просмотр:

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Нижегородской области Арзамасский медицинский колледж

Лукояновский филиал

Контрольно-оценочные средства для текущего контроля

по дисциплине Иностранный язык (английский)

по специальности «Сестринское дело» для студентов 2 курса

Автор: Битаева Ирина Васильевна,

преподаватель английского языка

2023 г.

СОДЕРЖАНИЕ

Пояснительная записка

Раздел 1. Жизнь молодежи

Проверочная работа № 1 усвоение лексики «Знакомство».

Проверочная работа № 2 грамматика «Артикль (определённый, неопределенный, нулевой)»

Раздел 2. Из истории медицины

Проверочная работа по грамматике «Способы образования и использования времен группы Simple в активном залоге»

Раздел 3. Страноведение

Тест по теме «Великобритания»

Раздел 4 Тело человека

Контрольная работа по теме «Partsofthebody»

Проверочная работа усвоение лексики по теме «Здоровый человек», «Симптомы больного человека»

Раздел 5 Здоровье

Работа с текстом «WhatmustyouknowaboutAIDS?»

Проверочная работа усвоение лексики по теме «Курение»

Раздел 6 Диагноз

Кроссворд на тему "Illnessesandtheirtreatment"

Раздел 7 Профилактика

Проверочная работа по теме «Healthy lifestyle»

Раздел 8. Сестринский процесс

Тест по проверке читательской грамотности

Пояснительная записка

Текущий контроль успеваемости представляет собой проверку усвоения учебного материала, регулярно осуществляемую на протяжении семестра. При этом акцент делается на установлении подробной, реальной картины достижений и успешности усвоения обучающимися рабочей программы на данный момент времени.

Текущий контроль успеваемости обучающихся осуществляется в следующих формах:

  • ПР грамматика
  • ПР усвоения лексики
  • Тестстрановедение
  • КР лексика, грамматика
  • Работа с текстом

Цель: закрепить и проверить качество усвоения полученных знаний, умений и компетенций

Критерии оценки:

Оценка письменного ответа при проверочной работе

Отметка «5»:

- ответ полный и правильный, возможно несущественная ошибка

Отметка «4»:

- ответ полный или допущено не более 2-х несущественных ошибок

Отметка «3»:

- работа выполнена не менее, чем на половину, допущена одна существенная ошибка и при этом две-три несущественные

Отметка «2»:

- работа выполнена меньше, чем на половину или содержит несколько существенных ошибок

Критерии оценки тестовой работы

Результаты оцениваются следующим образом:

«неудовлетворительно» - <50 % правильных ответов;

«удовлетворительно» - 50-69 % правильных ответов;

«хорошо» - 69-85 % правильных ответов; «отлично» -> 85 % правильных ответов.

РАЗДЕЛ 1 Жизнь молодежи

Проверочная работа№ 1 усвоение лексики «Знакомство»

the questions with a correct answer:

1 What’s this in English?

2 How do you spell your first name?

3 Where’s he from?

4 What’s his name?

5 How do you spell your surname?

6 What’s your name?

a. That`s right.

b. It`s a notebook.

c. J-U-L-I-A.

d. N-O-T-E-B-O-O-K.

e. Portugal.

f. OK.

g. MartaLazzeri.

h. A-L-V-A-R-E-Z.

i. Felipe Gonzales.

1

2

3

4

5

6

the dialogues. Circle the correct answer:

A: Hi!

B: __1__! I’m Kate. ___2__ your name?

A: Hello, Kate____3____ Alex.

B: _____4_________?

A: I’m 12. And __5___?

B: I’m 11.

A: What’s your telephone number?

B: My telephone number is 1-234-567

A: Thank you! I will call you later. ___6___, Kate!

B: Bye, Alex!

  1. a) Bye b) Hello c) Good morning
  2. a) We’re b) What’re c) What’s
  3. a) I’m b) He’s c) We’re
  4. a) Where do you live? b) How old are you? c) How are you?
  5. a) you b) are c) she
  6. a) Hi b) Good bye c) Hello

3. Write four sentences about yourself (your name, where you come from, where you live, what you do).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проверочная работа № 2 грамматика «Артикль (определённый, неопределенный, нулевой)»

#1042;ставьте подходящий артикль, где таковой необходим:

(1) …Ted Shell is (2) ... worker. He works at (3) ... factory. It’s not in (4) ... center of the city. Every morning he has (5) ... breakfast and (6) ... cup of tea. Then he goes to (7) ... work by (8) ... bus. He works till five o’clock in (9) ... afternoon. He has (10) ... son. His name is Fred. Fred goes to (11) ... school. He likes (12) ... literature. Fred is (13)... good pupil. He also likes (14) ... sports.

#1042;ставьтеподходящийартикль, гдетаковой необходим:

1. ... butter is made of ... milk.

2. I am studying ... English. I am studying ... grammar.

3. We have … dog and … cat.

4. I seldom drink ... water.

5. I had ... tea and ... sandwich for breakfast.

6. ... history is my favorite subject.

7. There was ... kindness in her eyes.

8. I bought ... bottle of ... milk.

9. He has a lot of ... work today.

10. This vase is made of ... glass.

РАЗДЕЛ 2. Из истории медицины

Проверочная работа грамматика «Способы образования и использования времен группыSimpleв активном залоге»

#1042;ставьте глаголы из скобок в форме Present Simple:

Yan is at a summer camp in Poland.

Write what he usually does in the camp. Put the verbs in bracket in the correct form:

He ________ (get) up at 7. He ________ (have) his English lesson every day. Не ________ (speak) English to his friends. He ________ (play) board games in the afternoon. Sometimes he ________ (swim) in the lake. He often ________ (go) hiking. He sometimes ________ (sit) by the camp fire in the evenings. He never ________ (go) on a trip without his friends.

#1042;ставьтеглаголыв Present Simple. Put the verbs in the present form:

go, like, love, watch, read, like, walk come, do, watch

My name's Pavel. In the evening I usually (1) ___________ my homework. Then I (2) ___________ TV or video. I (3) __________ action films! They are super! Then I (4) ___________ my dog. After that I (5) ___________ home, (6) ___________ a book and (7) ___________ to bed. My sister is little. She doesn't (8) ___________ action films. She (9) ___________ cartoons. She (10) ___________ themeveryday.

РАЗДЕЛ 3. Страноведение

Тест по теме «Великобритания»

Выберитеправильныйответ

1. What is the official name of Britain?

a) The United Kingdom b) The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland c) Great Britain

2. Where is the UK situated?

a) On Victoria Island b) On New Zealand Island c) On the British Isles

3. What parts does the UK consist of?

a) England, Scotland, Wales, Northern Ireland b) England, Scotland, Wales c) England, Wales, Northern Ireland

4. What is the capital of Britain?

a) Washington b) Edinburgh c) London

5. What is the oldest part of London?

a) The city b) The West End c) The East End

6. What River is the British capital situated on?

a) On the Severn b) on the Thames c) on the Mississippi

7. What is the capital of Scotland?

a) Belfast b) Edinburgh c) Cardiff

8. What is the capital of Wales?

a) Belfast b) Edinburgh c) Cardiff

9. What is the capital of Northern Ireland?

a) Belfast b) Edinburgh c) Cardiff

10. What is the symbol of England?

a) The thistle b) The daffodil c) The red rose

11. What is the symbol of Scotland?

a) The thistle b) The daffodil c) The red rose

12. What is the symbol of Wales?

a) The thistle b) The daffodil c) The red rose

13. What is the symbol of Northern Ireland?

a) The red hand and the shamrock b) The daffodil c) The thistle

14. What is Edinburgh famous for?

a) for its art galleries b) for its music and theatre festivals c) for its monuments

15. What is Wales called?

a) A “Land of Song” b) A “Land of Music” c) A “Land of Art”

16. When do British people celebrate Christmas?

a) On the 7th of January b) On the 25th of December c) On the 19th of January

17. What is the traditional Christmas meal in Britain?

a) Roast chicken and apple pie b) Roast potato and cherry pie c) Roast turkey and pudding

18. What is the longest river in Britain?

a) The Severn b) The Thames c) The Tay

19. What is the deepest river in Britain?

a) The Thames b) The Severn c) The Tweed

20. Why is it never too hot or too cold in Britain?

a) It is because of the wind b) It is because of the high mountains c) It is because of the sea

21. What is the best and driest season in Britain?

a) Spring b) Summer c) Autumn

22. What is the London home of the Queen?

a) Buckingham Palace b) Westminster Palace c) The Houses of Parliament

23. What is the official name of the parliament building?

a) Buckingham Palace b) Westminster Palace c) The Houses of Parliament

24. What was the Tower of London?

a) A palace, a fortress, a shop b) A palace, a prison, a fortress c) A prison, a fortress, a library

25. What is the Tower of London now?

A) It is a palace b) It is a library c) It is a museum

26. What birds live in the Tower of London?

a) Sparrows b) Woodpeckers c) Ravens

27. What is in the center of Trafalgar Square?

a) Nelson’s Column b) the Monument to Queen c) the Monument to Peter Pan

28. Who was the architect of St. Paul’s Cathedral?

a) Charles Barry b) Christopher Wren c) Charles Mackintosh

29. What is the national drink in Britain?

a) Tea b) Coca-Cola c) Beer

30. What is the national sport of Britain?

a) Cricket b) Football c) Rugby

РАЗДЕЛ 4. Тело человека

Контрольная работа по теме «Partsofthebody»

  1. Верно ли утверждение? Выбери правильный ответ (ϒ)

A man has two hands ten fingers.

___ yes ___ no

#1042;ыбери правильный перевод. Обведи соответствующую букву.

1)hand

a) кисть руки b) плечо c) нога

2)face

a) лицоb) колено c) глаз

3)knee

a) нос b) коленоc) стопа

4) еyes

а) глаза b) ухи c) руки

#1042;пиши в пропуски havе илиhas.

  1. A boy…… a bike.
  2. I ……. a picture of my dog.
  3. He ……. breakfast at 8
  4. Miss Chatter…. 3 books.
  5. They ………a nicedoll.

4. Переведите на английский язык.

волосы -

глаз-

кисть -

шея -

нога -

рот -

5. Переведите на русский язык.

nose -

head -

arm -

hair -

hand -

eyes-

6. Вставьте пропущенные буквы и переведите слова.

e_rs-

f_n_er-

Fo_t -

Mou_h -

#1042;ставьте нужное слово, запиши предложение, переведи на русский язык.

A man has got two____________________on his head.

We have got ten______________________.

He has got nice blue _________________.

Tim has got two_________ and ten____________.

8. Найдите правильное значение слов и обозначьте стрелками.

Teethглаза

Eyes зубы

Neck нос

Nose палец

Ears уши

Finger нога

Leg шея

9. Составьте предложения из следующих слов, запиши и переведи

, my, I, teeth.

, you, eat, must.

, run, the, play, we, park, and.

10. Зачеркнителишнееслово.

1. nose, leg, head, apple

2. cake, banana, cabbage, hand

3. run, face, read, draw

4. nice, green, knee, happy

11. Поставьте пропущенные буквы.

_rm, h_nd, e_e, mou_ _, e_r, l_g, n_s_.

Проверочная работа по теме «Здоровый человек», «Симптомы больного человека»

  1. Fill the missed letter where it is necessary.

He__da__hete__perat__re stom__ch__che

  1. Write disease for each problem.
  1. Stay in bed

  1. Take antibiotics

  1. See a doctor

  1. Match the English equivalents, one of them is superfluous.
  1. flu
  1. рак
  1. a heart attack
  1. грипп
  1. a sore throat
  1. боль в горле

  1. сердечный приступ

РАЗДЕЛ 5 Здоровье

Работастекстом «What must you know about AIDS?»

What must you know about AIDS?

Aids is an abbreviation for acquired immune deficiency syndrome. This means that the body’s natural defense mechanism against infection is seriously impaired.

Aids is an illness that can kill. Aids is caused by a virus called HIV. People with Aids can look and feel healthy. This is the main risk of the disease.

Important facts about Aids

You can get infected with the Aids virus by:

  • having sex with a person who has the virus;
  • sharing needles to inject drugs with a person who has the virus.

To protect yourself from Aids:

  • you should always use protected sex;
  • do not use anyone else’s needles.

Don’t forget that a woman with the Aids virus can infect her unborn baby. A woman with the Aids virus can also pass it to her baby when breast-feeding.

You cannot get the Aids virus by:

  • sitting near someone;
  • shaking hands;
  • using bathrooms, telephones;
  • eating in a restaurant;
  • sharing food, dishes;
  • swimming in a pool;
  • being bitten by mosquitoes or other bugs;
  • giving blood.

Read the text and important facts about AIDS. Then answer the questions.

  1. What is the main risk of aids?
  2. What important facts should we know about Aids?
  3. What should we do to protect ourselves from Aids?
  4. Can we get aids virus by shaking hands, sharing food, swimming in a pool?
  5. Can we get Aids virus through the air?

Matchtheantonyms.

  1. defenses A. sick
  2. healthy B. inconsiderable
  3. know C attack
  4. difference D unknow
  5. important E similarity

Ex. 3 Find English equivalents.

1. это значит

2. вызванный вирусом

3. инфицированный человек

4. сыпь

5. опухоль

6. игла

7. защищенный половой акт

8. грудное вскармливание

9. посуда

10. насекомые

Ex. 4. Writing

Use the conversation from and the text and give some advice how to protect yourself HIV/AIDS

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Проверочная работа усвоение лексики по теме «Курение»

Ex. 1 Put the letters in the correct order to get the word.

oghuc

ehewze

achrtehdea

atsgitsir

hulgneaccr

recsia

Ex. 2 Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank.

Word bank:

Stent, harden, cholesterol, smoking, bypass.

  1. Cholesterol can cause arteries to ____________, leading to atherosclerosis.
  2. ___________ is a major risk factor for heart disease.
  3. The man required major ____________ surgery to increase blood flow to the heart.
  4. The surgeon inserted a _______________ to keep the artery open.
  5. Eating many fatty foods can significantly increase your _________ levels.

РАЗДЕЛ 6 Диагноз

Кроссворд по предмету "английскому языку" на тему "Illnesses and their treatment"

Погоризонтали

1. Someone who is trained to look after ill or injured people, usually in a hospital

4. A medicine that you take to get more energy and feel healthier, especially after you have been ill or working too hard

5. Someone whose job is to examine and treat peoples teeth

7. A small solid piece of medicine that you swallow with water

8. A place where people stay when they are ill or injured and need a lot of care

11. Another word for drugstore

13. An instrument that measures temperature

14. A substance that you take to treat an illness

16. The state of having a disease, or a period of being ill

18. A shop that sells medicines

Повертикали

2. To become fit and healthy again after an illness or injury

3. A limited range or amount of food that someone eats to improve their health

6. A sign that someone has an illness

7. The regular beating of blood

8. A pain in your head

9. A pain in one or more of your teeth

10. A statement about what disease someone has

12. The process of putting a drug into your body through the skin

13. The measurement of how hot your body is

15. A medicine that you take to get more energy and feel healthier, especially after you have been ill or working too hard

17. Someone whose job is to treat people who are ill

РАЗДЕЛ 7 Профилактика

Проверочная работа по теме «Healthy life style».

Прочитайте и переведите текст (письменно). Выполните задание после текста:

When we are ill, we call a doctor. When we have a headache, a stomachache, a sore throat, a cold, or a pain in some parts of the body, we call a doctor. He takes our temperature and our pulse. He examines us and says what the matter is with us. The doctor prescribes medicine, and gives us a prescription. However, if you have burnt or some bad injuries you should stay at home, call to emergency medical aid and just wait it.

If you follow the doctor’s orders, you get better. We must obey the doctor, if we want to get better. If we have a temperature, we must stay in bed and take the medicine he prescribes. If we cannot get better at home, we must go to hospital.

Ex. 1 Find these sentences in the text and write them:

Он измеряет нашу температуру; он осматривает нас и говорит в чем дело; если нам не становится лучше; когда мы болеем; надо слушаться доктора; врач выписывает лекарства; мы звоним доктору; боль в горле; боли в теле; он выдает нам рецепт.

Ex. 2. Translate words into English:

  1. Желудок
  2. Горло
  3. Зубы
  4. Лекарство
  5. Боль в животе

1.

2.

3.

4.

5.

РАЗДЕЛ 8 Сестринскийпроцесс

Тест по проверке читательской грамотности


Florence Nightingale

The Nightingales were wealthy and could live wherever they wanted. When William Nightingale married, he and his1)…(beauty) bride toured Europe and visited many cities. On May 12, 1820 in Florence, Italy, their first child was born and they called their daughter Florence. Later the family lived most of the time in London, England. During her2)… (child) and youth Florence was3)… (chief) interested in taking care of poor people in hospitals: her dream was to become a nurse. At the age of seventeen she was presented to Queen Victoria. With her sister she toured Italy, Germany and France where she learned the languages of those nations. In Germany Florence entered the nurse institute for a three-month4)…(train) course. When she was 34 Florence became the Head of the hospital for5)… (govern) in London. She organized the work of medical nurses very well there. The Sponsors of the hospital were very pleased with her. During the war in the Crimea, Florence and her nurses took care of the wounded and dying. They brought order and6)… (clean) into the army hospitals. In England she was asked to organize an army hospital reform. She returned to her native land to7)… (popular) nurses’ uniforms and the nursing fame of F. Nightingale spread8)…(through) the world. She was known as the “Lady with the Lamp” for her9)… (dedicate) to caring for her patients. She worked almost around the clock looking after the soldiers. Today all Nurse Training centers exist due to Florence Nightingale’s first institute. She also wrote a10)…(practice) book entitled “Notes on Nursing”. In fact, it was her work that changed medical care forever. In her later years, Florence suffered from ill health. She died in 1910, at the age of ninety.

Ex. 1 Reading for specific information. Choose the right variant

  1. What did Florence always want to become?
  1. a nurse b) a teacher c) a doctor d) an artist
  1. What post did Florence occupy in London?
  1. the headmaster of a school b) the Head of a hospital

c) a famous doctor d) a well-known musician

  1. What countries did Florence become well-known?
  1. In Europe b) in England c) all over the world d) in America
  1. What did Florence want to do when she returns to England?

a)to study languages b) to have a good rest

c)to marry a rich mand) to continue her noble work

Ex. 2 Complete the gaps (1-10) with derivatives of the words in brackets

1)beauty…

2)child…

3)сhief…

4)train…

5)govern…

6)clean…

7)popular…

8)through…

9)dedicate…

10)practice

Ex. 3 Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS)

1)Florance Nightingale was born in Italy.

2)She received her nurse’s training in London.

3)Florance was the most popular person in Britain.

4)She popularized charity problems.

1

2

3

4

Ex. 4. Complete the sentences using the information from the text

1)Florence dream was to become…

2)In London she organized the work of…

3)Florence and her nurses brought order and…

4)Florence became known as…

Эталоны ответов на задания

РАЗДЕЛ 1 Жизнь молодежи

Проверочная работа№ 1 усвоение лексики «Знакомство»

the questions with a correct answer:

1

2

3

4

5

6

b

c

e

i

h

g

the dialogues. Circle the correct answer:

1. Hello

2. What’s

3. I’m

4. How old are you?

5. you

6. Goodbye

Проверочная работа № 2 грамматика «Артикль (определённый, неопределенный, нулевой)»

#1042;ставьте подходящий артикль, где таковой необходим:

1. 1—, 2 a, 3 a, 4 the, 5—, 6 a, 7- , 8—, 9 the, 10 a, 11—, 12—, 13 a, 14—

2. 1— /-, 2— /—, 3 a/ a, 4—, 5— / a, 6—, 7—, 8 a /—, 9—, 10 –

РАЗДЕЛ 2. Из истории медицины

Проверочная работа № 2 грамматика «Артикль (определённый, неопределенный, нулевой)»

#1042;ставьте глаголы из скобок в форме Present Simple:

gets, has, speaks, plays, swims, goes, sits, goes

#1042;ставьтеглаголыв Present Simple. Put the verbs in the present form:

1 do, 2 watch, 3 like, 4 walk, 5 come, 6 read, 7 go, 8 like, 9 loves, 10 watches

РАЗДЕЛ 3. Страноведение

Тест по теме «Великобритании»

1. B

2. C

3. A

4. C

5. A

6. B

7. B

8. C

9. A

10. C

11. A

12. B

13. A

14. B

15. A

16. B

17. C

18. A

19. A

20. C

21. A

22. A

23. B

24. B

25. C

26. C

27. A

28. B

29. A

30. B

РАЗДЕЛ4. Тело человека

Контрольная работа по теме «Partsofthebody»

1) Верно ли утверждение? Выбери правильный ответ (ϒ)

yes

2) Выбери правильный перевод. Обведи соответствующую букву.

1. a

2. a

3. b

4. a

3) Впишивпропускu havеили has.

1. has

2. have

3. has

4. has

5. have

4) Переведите на английский язык.

волосы -hair

глаз-eye

кисть -hand

шея -neck

нога -leg

рот -mouth

5) Переведите на русский язык.

nose - нос

head - голова

arm - рука

hair - волосы

hand - кисть руки

eyes - глаза

6) Вставьте пропущенные буквы и переведите слова.

ears - уши

finger - палец

Foot - нога

Mouth - рот

#1042;ставьте нужное слово, запиши предложение, переведи на русский язык.

A man has got two_ears__on his head.

У человека два уха на голове.

We have got ten_fingers__.

Унасдесятьпальцев.

He has got nice blue eyes_.

У негокрасивыеголубыеглазы

Tim has got twohand__ and ten__fingers__.

У Тима две руки и десять пальцев.

8. Найдите правильное значение слов и обозначьте стрелками.

Teeth глаза

Eyes зубы

Neck нос

Nose палец

Ears уши

Finger нога

Leg шея

9. Составьте предложения из следующих слов, запиши и переведи

, my, I, teeth. - I clean my teeth. Ячищузубы.

, you, eat, must. – You must eat apples. Выдолжныестьяблоки.

, run, the, play, we, park, and. – We play and run in the #1052;ы играем и бегаем в парке.

10. Зачеркните лишнее слово.

1. nose, leg, head, apple

2. cake, banana, cabbage, hand

3. run, face, read, draw

4. nice, green, knee, happy

11. Поставьте пропущенные буквы.

arm, hand, eye, mouth, ear, leg, nose.

Проверочная работа по теме «Здоровый человек», «Симптомы больного человека»

  1. Fill the missed letter where it is necessary.

Headache temperature stomachache

  1. Write disease for each problem.
  1. Stay in bed

  1. Take antibiotics

  1. See a doctor

the English equivalents, one of them is superfluous.

  1. flu
  1. рак
  1. a heart attack
  1. грипп
  1. a sore throat
  1. боль в горле

  1. сердечный приступ

РАЗДЕЛ 5. Здоровье

Read the text and important facts about AIDS. Then answer the questions.

  1. People with Aids can look and feel healthy.
  2. You can get infected with the Aids virus by:

• having sex with a person who has the virus;

• sharing needles to inject drugs with a person who has the virus.

  1. To protect yourself from Aids:
  • you should always use protected sex;
  • do not use anyone else’s needles.
  1. We cannot get the Aids virus by shaking hands, sharing food, swimming in a pool.
  2. We cannot get Aids virus through the air

Important facts about Aids

Match the antonyms.

1. C

2. A

3. D

4. E

5. B

Ex. 3 Find English equivalents

1. this means

2. caused by a virus

3. infected person

4. rash

5. a swelling

need

protected sex

8. the breast- feeding

9. dishes

Проверочная работа усвоение лексики по теме «Курение»

Ex. 1 Put the letters in the correct order to get the word

oghuc

cough

ehewze

wheeze

achrtehdea

heartdache

atsgitsir

gastritis

hulgneaccr

lung cancer

recsia

caries

Ex. 2 Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank.

  1. Cholesterol can cause arteries to bypass, leading to atherosclerosis.
  2. Smokingis a major risk factor for heart disease.
  3. The man required majorharden surgery to increase blood flow to the heart.
  4. The surgeon inserted a stent to keep the artery open.
  5. Eating many fatty foods can significantly increase your cholesterollevels.

РАЗДЕЛ 6 Диагноз

Кроссвордпопредмету "английскомуязыку" натему "Illnesses and their treatment"

РАЗДЕЛ 7 Профилактика

Проверочная работа по теме «Healthylifestyle»

Когда мы болеем, мы вызываем врача. Когда у нас болит голова, живот, боль в горле, простуда или боль в каких-то частях тела, мы вызываем врача. Он измеряет нам температуру и пульс. Он осматривает нас и говорит, в чем с нами дело. Врач выписывает лекарство и выдает нам рецепт. Однако, если у вас ожоги или какие-то серьезные травмы, вам следует остаться дома, вызвать скорую медицинскую помощь и просто подождать ее.

Если вы будете следовать указаниям врача, вам станет лучше. Мы должны слушаться врача, если хотим выздороветь. Если у нас температура, мы должны оставаться в постели и принимать лекарство, которое он прописывает. Если мы не можем поправиться дома, мы должны лечь в больницу.

Ex. 1 Find these sentences in the text and write them:

He takes our temperature, he examines us and says what the matter is with us, if we don't get better,when we are ill,we must obey the doctor, the doctor prescribes medicine, we call a doctor, a sore throat, a pain in of the body, he gives us a prescription.

Ex. 2. Translate words into English:

  1. Насморк
  2. Горло
  3. Зубы
  4. Лекарство
  5. Боль в животе

nose

2. throat

5. stomach ache

РАЗДЕЛ 8 Сестринский процесс

Тест по проверке читательской грамотности

Ex. 1 Reading for specific information. Choose the right variant

1. a

2. b

3. c

4. d

Ex. 2 Complete the gaps (1-10) with derivatives of the words in brackets

1)beautiful

2)childhood

3)chiefly

4)training

5)governesses

6)cleanliness

7)popularize

8)throughout

9)dedication

10)practical

Ex. 3 Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS)

1

2

3

4

T

F

N/S

F

Ex. 4. Complete the sentences using the information from the text

1)Florence dream was to becomea nurse.

2)In London she organized the work of medical nurses very well.

3)Florence and her nurses brought order andcleanliness into the army hospitals.

4)Florence became known as«The lady with the Lamp».

Список используемых источников

1. Голицынский Ю.Б., Грамматика английского языка. Сборник упражнений. - 6-е изд., КАРО, 2009.

2. Кияткина И.Г. Английский язык для учащихся средних профессиональных учебных заведений: учебное пособие. – СПб.: Политехника, 2012.

3.Козырева Л.Г., Шадская Т.В. Английский язык для медицинских колледжей и училищ. – «Феникс», 2017. Рекомендовано в качестве учебного пособия для студентов медицинских колледжей и училищ.

4. Муравейская М.С., Орлова Л.К. Английский язык для медиков. - Изд. Флинта, Наука, 2009.

5. Попаз М.С. учебно-методическое пособие «Английский язык для студентов медицинских колледжей Санкт – Петербург Москва Краснодар 2021

6. Сподарец Н.В. «Английский язык для медицинских колледжей» учебное пособие для средних специальных учебных заведений ИнФолио, 2009

7. Тылкина С.А., Темчина Н.А. Пособие по английскому языку для медицинских училищ АНМИ Москва - 2000


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Комплект контрольно-оценочных средств для оценки результатов освоения дисциплины «Иностранный язык (английский)»

Данный комплект содержит материалы для оценки результатов освоения дисциплины  и промежуточной аттестации для специальности "Контроллер металлургического производства".  Оценка уровня освоен...

Тесты для текущего контроля по дисциплине Иностранный язык (английский), 1-4 курс

Представлены контрольные работы для 1-4 курсов специальностей Сестринское дело и Лабораторная диагностика....

Рабочая программа по дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык (немецкий) для специальности 34.02.01 Сестринское дело

Рабочая программа по дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык (немецкий) для специальности 34.02.01 Сестринское дело...

Рабочая программа по дисциплине ОДБ.03 Иностранный язык (немецкий) для специальности 34.02.01 Сестринское дело

Рабочая программа по дисциплине ОДБ.03 Иностранный язык (немецкий) для специальности 34.02.01 Сестринское дело...

КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА для текущего контроля знаний, умений обучающихся ОП.07.Фармакология Специальности 34.02.01 Сестринское дело 31.02.01 Акушерское дело

КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВАдля текущего контроля знаний, умений обучающихсяОП.07.Фармакология Специальности 34.02.01 Сестринское дело...

КОС текущего контроля по дисциплине "Иностранный язык" для подготовки специальности "Мастер по ремонту и обслуживанию автомобилей"

КОС текущего контроля по дисциплине "Иностранный язык" для подготовки специальности "Мастер по ремонту и обслуживанию автомобилей"...

Комплект контрольно-оценочных материалов для проведения текущего контроля знаний по ПМ.01 Проведение профилактических мероприятий МДК 01.03 Сестринское дело в системе первичной медико – санитарной помощи населению

Комплект контрольно – оценочных материалов по ПМ 01. Проведение профилактических мероприятий МДК 01.03 Сестринское дело в системе первичной медико-санитарной помощи населению созданы для обеспеч...