Портфолио

Таратухина Татьяна Александровна

Здесь Вы можете увидеть мои наработки к урокам.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Контрольная работа по чтению с пониманием основного содержания

(10 класс, 3 четверть)

Вариант 1

1. Прочитайте текст и выполните задания

WHAT WORRIES YOUNG PEOPLE?

To begin with, this question implies the controversy of the society problems, because we suppose that all problems of the youth are connected with changes in our society, style of life, education, economics, adults, etc.

On the one hand an average Russian teenager like the most part of European and American teenagers wants to be independent, to express his identity with the help of different things for example music or something else, to earn money by himself and, of course, change the world to its best. But, unfortunately, “the society” cannot suggest anything worthwhile for teens. As a result they become violent and aggressive, try to rebel against adults. Different laws that should keep order in the country only cause rebellious feelings among teens.

Crime for young people is an expression of their inability to join the society. Adults don’t take teens seriously and are quite indifferent to their problems that they cannot solve without grown-up’s help. So we should take urgent steps, because if we don’t change something in our style of life, society and country the next generation will become loss of our future.

Of course, it’s awful, that many young people have become addicted to drugs and alcohol. And the first that we should do is to involve teens into something really useful and interesting, so they can forget about everyday problems. In a word, there’s much work for everyone, but if we make our efforts we will be successful.

2. Ответьте на вопросы.                                                                                По 3 балла *3= 9 баллов

  1. What do the Russian, American and European teenagers want to do?
  2. Why do they become aggressive?
  3. How can people solve the problem with teens?

3. Выпишите из текста 2 предложения с модальными глаголами или их эквивалентами и переведите их на русский язык.                                                                По 4 балла * 2 = 8 баллов

4. Закончите предложения.                                                                    По 1 баллу * 3 = 3 балла

  1. Crime for teens is … .
  2. The problems of young people are connected with … .
  3. Our society cannot …..  for teens.

5. Выпишите из текста 5 существительных во множественном числе и поставьте их в единственное число.                                                                                По 1 баллу * 5 = 5 баллов

6. Выпишите из текста 5 слов с префиксами и суффиксами, или состоящими из двух слов.

                                                                                                                 По 1 баллу * 5 = 5 баллов

7. Определите видовременную форму следующих глаголов.           По 1 баллу * 3 =3 балла 

  1. are connected
  2. will be
  3. wants

Контрольная работа по чтению с пониманием основного содержания

(10 класс, 3 четверть)

Вариант 2

1. Прочитайте текст и выполните задания

WHAT WORRIES YOUNG PEOPLE?

To begin with, this question implies the controversy of the society problems, because we suppose that all problems of the youth are connected with changes in our society, style of life, education, economics, adults, etc.

On the one hand an average Russian teenager like the most part of European and American teenagers wants to be independent, to express his identity with the help of different things for example music or something else, to earn money by himself and, of course, change the world to its best. But, unfortunately, “the society” cannot suggest anything worthwhile for teens. As a result they become violent and aggressive, try to rebel against adults. Different laws that should keep order in the country only cause rebellious feelings among teens.

Crime for young people is an expression of their inability to join the society. Adults don’t take teens seriously and are quite indifferent to their problems that they cannot solve without grown-up’s help. So we should take urgent steps, because if we don’t change something in our style of life, society and country the next generation will become loss of our future.

Of course, it’s awful, that many young people have become addicted to drugs and alcohol. And the first that we should do is to involve teens into something really useful and interesting, so they can forget about everyday problems. In a word, there’s much work for everyone, but if we make our efforts we will be successful.

2. Ответьте на вопросы.                                                                    По 3 балла *3= 9 баллов

1.  What feelings do different laws cause among teenagers?

  1. Why do they become aggressive?
  2. Why should adults take urgent steps to change our style of life?

3. Выпишите из текста 2 предложения с модальными глаголами или их эквивалентами и переведите их на русский язык.                                                     По 4 балла * 2 = 8 баллов

4. Закончите предложения.                                                            По 1 баллу * 3 = 3 балла

  1. We should involve teens  … .
  2. All laws cause  … .
  3. Adults are quite indifferent … .

5. Выпишите из текста 5 существительных во множественном числе и поставьте их в единственное число.                                                                       По 1 баллу * 5 = 5 баллов

6. Выпишите из текста 5 слов с префиксами и суффиксами, или состоящими из двух слов.

                                                                                                             По 1 баллу * 5 = 5 баллов

7. Определите видовременную форму следующих глаголов.       По 1 баллу * 3 = 3 балла

  1. will beсоme
  2. are connected
  3. cause

Инструкция

по проведению контрольной работы по чтению с пониманием основного содержания  в 10 классе

 Время проведения:  III четверть (февраль)

На выполнение заданий данной контрольной работы отводится 45 минут. Учащиеся сидят по одному. (Если позволяет помещение)

Задание 1.  Учащиеся читают текст (возможно использование словарей)

Задание 2.   Учащиеся отвечают на вопросы. За каждый правильный ответ 3 балла.

                                                                                                                Всего  - 9 баллов

Задание 3. Учащиеся выписывают из текста 2 предложения с модальными глаголами или их эквивалентами и переводят их на русский язык.   За каждый правильный ответ 4 балл.                                                                                                        Всего  - 8 баллов

Задание 4. Учащиеся заканчивают предложения.     За каждый правильный ответ по 1 баллу.                                                                                                                  Всего  - 3 баллов 

Задание 5. Учащиеся выписывают из текста 5 существительных во множественном числе и ставят их в единственное число.  За каждый правильный ответ 1 балл.    

                                                                                                              Всего – 5 баллов.

Задание 6. Учащиеся выписывают из текста 5 слов с префиксами и суффиксами, или состоящими из двух слов. За каждый правильный ответ 1 балл                                                                                    

                                                                                                                 Всего – 5 баллов.

Задание 7. Учащиеся определяют видовременную форму  глаголов.  За каждый правильный ответ 1 балл.

                                                                                                                  Всего – 3 балла                                                               

Общее количество - 33 баллов

Шкала оценки:  

 

«5»    -  90 – 100%           30 - 33 балла

«4»    -  70 – 89 %            23 - 29 баллов

«3»    -  51 – 69 %            17 - 22 балла

«2»    -  50 % и ниже       16 и менее баллов

Ключи к контрольной работе

по чтению с пониманием основного содержания

10класс  III четверть (февраль)

Вариант 1

2 .      

  1. They want to be independent, to express identity, to earn money, to change the world to it’s best.
  2. They become  aggressive, because “the society” cannot suggest anything worthwhile for teens.
  3. They  should  involve teens into something really useful and interesting

3.    

  1. “The society” cannot suggest anything worthwhile for teens.(«Общество» не может предложить ничего стоящего для подростков.)
  2. Different laws that should keep order in the country only cause rebellious feelings among teens. (Различные законы, которым следует сохранять порядок в стране, только вызывают мятежные чувства среди подростков.)
  3. Adults don’t take teens seriously and are quite indifferent to their problems that they cannot solve without grown-up’s help. (Взрослые не воспринимают подростков серьезно, и совершенно безразличны к их проблемам, которые они не могут решить без помощи взрослых.)
  4. So we should take urgent steps. (Поэтому нам следует предпринять срочные шаги / меры.)
  5. And the first that we should do is to involve teens into something really useful and interesting. (И первое, что мы должны сделать – вовлечь подростков во что-то действительно полезное и интересное.)

4.        

  1. Crime for young people is an expression of their inability to join the society.
  2. The problems of young people are connected with changes in our society, style of life, education, economics, adults.
  3. Our “the society” cannot suggest anything worthwhile for teens.

             

5.   Problems -  a problem; changes – a change; adults – an adult; teenagers – a teenager; laws – a law; feelings – a feeling; steps – a step; drugs – a drug; efforts – an effort.

6.  independent, unfortunately, aggressive, worthwhile, anything, different, European, American, Russian, rebellious, expression, inability, grown-up, something, without, generation, useful, really, interesting, everyday, everyone, successful.

7.   are connected – Present Simple Passive;

      will be – Future Simple Active    

        wants – Present Simple Active

     

         

Ключи к контрольной работе

по чтению с пониманием основного содержания

10класс  III четверть (февраль)

Вариант 2

2.      

  1. Different laws that should keep order in the country only cause rebellious feelings among teens.
  2. They become  aggressive because “the society” cannot suggest anything worthwhile for teens.
  3. Adults should take urgent steps to change our style of life because the next generation will become loss of our future.

3.    

  1.  “The society” cannot suggest anything worthwhile for teens.(«Общество» не может предложить ничего стоящего для подростков.)
  2. Different laws that should keep order in the country only cause rebellious feelings among teens. (Различные законы, которым следует сохранять порядок в стране, только вызывают мятежные чувства среди подростков.)
  3. Adults don’t take teens seriously and are quite indifferent to their problems that they cannot solve without grown-up’s help. (Взрослые не воспринимают подростков серьезно, и совершенно безразличны к их проблемам, которые они не могут решить без помощи взрослых.)
  4. So we should take urgent steps. (Поэтому нам следует предпринять срочные шаги / меры.)
  5. And the first that we should do is to involve teens into something really useful and interesting. (И первое, что мы должны сделать – вовлечь подростков во что-то действительно полезное и интересное.)

4.  

  1. We should  involve teens into something really useful and interesting.
  2. All laws  cause rebellious feelings among teens.
  3. Adults  are quite indifferent to their problems that they cannot solve without grown-up’s help.

5.    Problems -  a problem; changes – a change; adults – an adult; teenagers – a teenager; laws – a law; feelings – a feeling; steps – a step; drugs – a drug; efforts – an effort.

6.  independent, unfortunately, aggressive, worthwhile, anything, different, European, American, Russian, rebellious, expression, inability, grown-up, something, without, generation, useful, really, interesting, everyday, everyone, successful.

7.  will become – Future Simple Active

      are connected  - Present Simple Passive

cause – Present Simple Active



Предварительный просмотр:

Контрольная работа по чтению

5 класс, II четверть

I вариант

  1.  Прочитайте текст.

Dear Lena,

        Thank you for your letter. It was so good to hear from you. I also travelled a lot this summer. I was very lucky. In August I went to Summer School in Boston. I spent four weeks there. We lived and studied at a good state school.

        We learned English 4 hours every day. At the lessons we read and discussed texts, learned English words and poems by heart, played games, asked and answered questions, worked on a computer. We didn’t speak Russian at our lessons. We also read much about American history and traditions.

               In the evenings we usually made a fire, played the guitar and sang songs. I took a lot of

        pictures of my friends and of myself.

   With lots of love and best wishes from my parents.

                                                                                 Your friend,

                                                                                  Lena

  1. Ответьте на вопросы.
  1. Where did Lena go in summer?
  1. London           b)  Moscow             c)    Boston
  1. Where did she study?
  1. at sport school      b)   at summer school      c)  at the museum
  1.  What did she do during the holidays?
  1. learned English     b)  swam in the river      c)   skate-boarding
  1. Найдите окончание предложений.
  1. She spent ……..  there.
  1. four weeks       b) four months         c)  four   days
  1. At the lessons they learned ……. .
  1. games       b)  poems         c)  texts
  1. In the evening they …. .
  1. played football       b)  played the piano  c)  played the guitar        
  1.  Выпишите из текста 5 существительных во множественном числе.
  2. Выпишите из текста 5 правильных глаголов в Past Simple, укажите их инфинитив.

Контрольная работа по чтению

5 класс, II четверть

II вариант

  1.  Прочитайте текст.

Dear Lena,

        Thank you for your letter. It was so good to hear from you. I also travelled a lot this summer. I was very lucky. In August I went to Summer School in Boston. I spent four weeks there. We lived and studied at a good state school.

        We learned English 4 hours every day. At the lessons we read and discussed texts, learned English words and poems by heart, played games, asked and answered questions, worked on a computer. We didn’t speak Russian at our lessons. We also read much about American history and traditions.

               In the evenings we usually made a fire, played the guitar and sang songs. I took a lot of

        pictures of my friends and of myself.

   With lots of love and best wishes from my parents.

                                                                                 Your friend,

                                                                                  Lena

  1. Ответьте на вопросы.
  1. When did the girl go to Summer School?
  1. in May         b)  in August             c)    in November
  1. What did she do at the lessons?
  1. worked in the garden      b)   played in the yard      c)  discussed texts
  1.  What did they make  in the evening?
  1. a  fire     b)  kites      c)   toys
  1. Найдите окончание предложений.
  1. She travelled a lot this …..
  1. year       b) summer         c)  week
  1. At the lessons they spoke ……. .
  1. English       b)  Russian         c)  French
  1. She took a lot of  …. .
  1. books       b)  stamps  c)  pictures        
  1.  Выпишите из текста 5 существительных во множественном числе.
  2. Выпишите из текста 5 неправильных глаголов в Past Simple, укажите их инфинитив.


Предварительный просмотр:

Домашнее задание 1

         Прочитайте текст о слоне и заполните таблицу

№ п/п

Животное

Место обитания

Любимая еда

Любимое занятие

Отличительная черта

The Elephant

      The Elephant is the largest of all land animals. He lives in the deep forests of Asia and Africa. He likes to bathe and can stay near a lake for hours.

      The trunk of the elephant is to him what the neck is to other animals. It is very long, but he can move it easily. If the elephant likes he can make his trunk shorter or longer.

      The trunk is also a nose to him. The trunk is an arm and a hand for the elephant too. Thanks to the trunk the elephant can pick fruit from high trees. The elephant likes to eat the fruit in the forest and also the leaves and young branches of the trees.

     When the elephant sleeps he often stands. He seldom sleeps more than four hours out of twenty-four.

     The elephant is a very strong, gentle and clever animal.

     People tame elephants and use them for work.