Английский с удовольствием

Филиппова Екатерина Владимировна

В помощь коллегам-иностранцам

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zvyozdnyy_chas.docx20.04 КБ
Файл viktorina.pptx597.22 КБ
Файл travelling.docx21.24 КБ
Файл puteshestvie.pptx2.12 МБ
Файл chast2.pptx2.52 МБ
Файл chast3.pptx797.6 КБ

Предварительный просмотр:

Star hour (Звёздный час)

(игра на уроке английского языка для 6 класса)

Цель: повторение изученной лексики по теме «Famous People » (Знаменитые люди).

Задачи: 1) научить ребёнка концентрироваться и выбирать нужное из предлагаемых вариантов в достаточно короткое время;

                2) приблизиться к культуре, обычаям другой страны.

     Задания представлены в необычной форме. Заранее надо подумать состав жюри и паузы между турами. Пока жюри подводит итоги очередного тура, проводится игра со зрителями. Таким образом, все присутствующие принимают активное участие. Заранее готовить участников нет необходимости. Отбор участников происходит во время проведения первого отборочного тура при помощи вопросов. Учащийся, который первым поднял руку и дал правильный ответ, становится участником.

Программа:

  1. Отборочный тур (отбираются 10 участников).
  2. Тест по теме «Зарубежная литература» (остаются 7 участников).
  3. Перевод слов за ограниченное время (остаются 2 участника).
  4. Финальный тур – расшифровать слово в схеме (определяется победитель).

Ход игры

I. Выполнение заданий игры.

1-ый тур. Отборочный.

  1. What is the name of the flag of the UK? (Union Jack)
  2. Who is the Queen of the UK? (Elizabeth, II)
  3. When was the Great Fire in London? (1666)
  4. How many houses are there in the British Parliament? (There are 2 Houses: the Houses of Lords and the Houses of Commons)
  5. Of what house of British Parliament are members elected? (Members of the Houses of Commons are elected)
  6. On what river is London situated? (London is situated on the river Thames)
  7. What birds are called saint birds of the Tower of London? (Ravens)
  8. What language do people speak in New Zealand? (People speak English)
  9. What holiday do English people celebrate on the 14th of February? (St. Valentine‛s Day)
  10.  What is the capital of the UK? (London)

2-ой тур. Test –foreign literature

Каждому из участников выдается листок с написанными фамилиями под каждой цифрой. Учитель задает вопрос или произносит начало фразы, а участники подчеркивают нужную фамилию писателя.

I will read the question and you should underline the correct answer.

1. It is an English writer whose most famous novel is “Robinson Crusoe”:

  1. D.Defoe
  2. J. Swift
  3. Ch. Dickens
  4. W. Scott

2. He wrote his famous novel “Oliver Twist” in 1838:

  1. Jack London
  2. Conan Doyle
  3. Jerome K. Jerome
  4. Ch. Dickens

3. In this town the tourists can see the house where Shakespeare lived with his family:

  1. London
  2. Edinburg
  3. Wales
  4. Stratford – on - Avon

4.  “Tom Sawyer” is the famous novel written by a well-known writer:

  1. Jerome K. Jerome
  2. B. Show
  3. Mark Twain
  4. Jack London

5. “Treasure Island” is an adventure story about … looking for buried treasure:

  1. pirates
  2. children
  3. farmers
  4. policemen

6. This writer began to write detective stories in 1920:

  1. Jack London
  2. Mark Twain
  3. Agatha Christie
  4. J. Chase

7. “Brown Wolf ” was written by this writer:

  1. Mark Twain
  2. Th. Dreiser
  3. Jack London
  4. Jerome K. Jerome

3-й тур. Translate the words.

Игрокам даётся определенное время, за которое они должны перевести и написать как можно больше слов. В это время проводится игра со зрителями.

Law, separate, caviar, curious, permanent, sign, kingdom, consist of, protect, hop, holly, puppy, save, deep, explorer, departure, flute, arrival, circus, job, nurse, baker, grocer.

Игра для зрителей: Составить словa из букв POLICEMAN.

4-й тур. Расшифровать слово в схеме.

O  A  C  T  P  A

F  L  O  W  E  R

F  L  W  O  N  M

Победителем становится тот игрок, которым первым отгадает это слово


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

1. It is an English writer whose most famous novel is “Robinson Crusoe”: D.Defoe J. Swift Ch. Dickens W. Scott

Слайд 2

2 . He wrote his famous novel “Oliver Twist” in 1838: Jack London Conan Doyle Jerome K. Jerome Ch. Dickens

Слайд 3

3. In this town the tourists can see the house where Shakespeare lived with his family: London Edinburg Wales Stratford – on - Avon

Слайд 4

4 . “Tom Sawyer” is the famous novel written by a well-known writer: Jerome K. Jerome B. Show Mark Twain Jack London

Слайд 5

6 . This writer began to write detective stories in 1920: Jack London Mark Twain Agatha Christie J. Chase

Слайд 6

7. “Brown Wolf ” was written by this writer: Mark Twain Th. Dreiser Jack London Jerome K. Jerome



Предварительный просмотр:

Travelling.Transport.

Урок-повторение в 6 классе с использованием презентации PowerPoint.

Цели:

  1. Практические: Формирование практических умений в чтении, аудировании, письме и говорении.
  2. Образовательные: Повторить лексико-грамматический материал по теме «Travelling. Transport», пополнить словарный запас учащихся, учить правильно употреблять языковые средства, строить фразы, понимать высказывания на слух, повысить общую культуру выражения мысли, расширить кругозор по теме.
  3. Развивающие: развивать мышление, память, логику, воображение, самостоятельность, умение работать в группе.
  4. Воспитательные: формировать мотивацию к изучению иностранного языка, интерес и уважение к стране изучаемого языка.

Дети любят делиться летними впечатлениями и фотографиями с отдыха. Опираясь на этот интерес, я предлагаю провести урок в 6 классе, посвящённый впечатлениям детей от их путешествий.

Ход урока

1. Организационный момент

Teacher: Hello, my dear friends! I am glad to see you. We’ve just studied the topic “Travelling. Transport” and today we are summing up our knowledge and skills on it.

2. Вводная часть

2.1 Фонетическая зарядка.  Listen and repeat after me “North or west the home is best”. (Слайд 2)

Translate, please. (Север или запад, а дом лучше. Или русский эквивалент пословицы «В гостях хорошо, а дома лучше».) Do you agree with these words?

2.1 Речевая зарядка. Look at this photos and answer my questions: (Слайд 3 несколько фотографий, которые дети сделали во время своего летнего отдыха)

1. Who took this photo?

2. Where did you take this photo?

3. Who is this person in the photo?

4. What are you (the people in the photo) doing?

5. Would you like to visit again this place?

3. Основная часть

3.1. Заполнение схемы

Теаcher: Why do people like to travel? Everybody has his own reasons. Look at this scheme and try to complete it.

Слайд 4

Why do

people travel?

3.2. Закончить предложения

Teacher: And now I want to make sure that you remember the words on the topic “Travelling. Transport”. Finish my sentences. (Слайды 5-11)

1. А long journey by sea. (voyage)

2. Someone whose job is to take tourists to a place and show them around. (guide)

3. A way between two places that buses, planes, ships etc regularly travel. (route)

4. A shelter used especially for camping. (tent)

5. A large boat used for carrying people or goods across the sea. (ship)

6. Someone who is travelling or visiting a place for pleasure. (tourist)

7. A small official document that proves who you are, and which you need in order to leave your country and enter other countries. (passport)

4. Аудирование

Teacher: And now listen to the text “Our rooms” and then answer the question “What does the hotel look like?”

Our rooms

Hello! My name’s Peter. We are going to our rooms. My parents are going in the lift. The girls are going in the lift too. They are tired. I’m not going in the lift. I’m walking up the stairs. This is our hotel. It’s a small hotel. It’s old. I like new things. There are 6 floors. There are 5 rooms on every floor. My room’s on the second floor. It’s number 9. I’ve got a single room. I’d like a radio in my room. I like music. I like pop-music. I like music jazz too. I like the guitar. Mum and Dad don’t like the guitar. They don’t like pop-music. They like classical music. Here’s my room.

Аnswer: Тhe hotel is old and small.

Слайд 12. Choose the right variant.

1. How many floors are there in the hotel?

a) four;   b) five;   c) six

2. Simon has got …

a) a single room;   b) a double room

3. He would like … in his room.

a) a radio;  b)  a TV-set;   c) a computer

4. Simon likes …

a) classical music;    b)  rock music;    c) pop music

5. He likes … too.

a) blues;    b)  jazz.

5. Подведение итогов

Teacher: And now look at the blackboard. Let‛s read the quotation by Samuel Johnson, “The use of travelling is to regulate imagination by reality, and instead of thinking how things may be, to see them as they are.” Comment on the statement. Do you agree with these words? (Слайд 13)

 Well-done! At home I want you to write a composition “What is travelling for me?” (Слайд 14) And now our lesson is over. Have a break.

Sources:

1. Блинова С.И., Чарекова Е.П., Чернышева Г.С., Синицкая Е.И. Практика английского языка. Сборник упражнений по грамматике. – СПб: Издательство «Союз», 2002, -384 с.

2. Юнёва С.А. Открывая мир с английским языком. Современные темы для обсуждения. Готовимся к ЕГЭ. – М.: «Интеллект-Центр», 2010.-136 с.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Урок-повторение по теме “Travelling. Transport” Презентация №3

Слайд 2

“North or west the home is best”

Слайд 4

Why do people travel?

Слайд 5

Choose the right variant: 1. How many floors are there in the hotel? a) four; b) five; c) six 2. Simon has got … a) a single room; b) a double room 3. He would like … in his room. a) a radio; b) a TV-set; c) a computer 4 . Simon likes … a) classical music; b) rock music; c) pop music 5. He likes … too. a) blues; b) jazz.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

А long journey by sea

Слайд 2

A way between two places that buses, planes, ships etc regularly travel

Слайд 3

Someone whose job is to take tourists to a place and show them around

Слайд 4

A shelter used especially for camping

Слайд 5

A large boat used for carrying people or goods across the sea

Слайд 6

Someone who is travelling or visiting a place for pleasure

Слайд 7

A small official document that proves who you are, and which you need in order to leave your country and enter other countries.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

“The use of travelling is to regulate imagination by reality, and instead of thinking how things may be, to see them as they are.”

Слайд 2

“What is travelling for me?”