Внеклассная работа

                                                                                 

Скачать:


Предварительный просмотр:

КВН для 5 класса. «Do you know English well?»

 

Цель:

1) Образовательная: расширить кругозор учащихся. Закрепить пройденные темы.

2) Воспитательная: воспитывать культуру взаимоотношений при работе в группе, паре, коллективе.

3) Развивающая: развивать интеллектуальные и познавательные способности учащихся, готовности помочь друг – другу, культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия.

Оснащение урока:  компьютер, мультимедиа проектор.

 

Ход игры.

(Произносит мальчик Джейсон) How do you do children! My name is Jason. I am glad to see you. Today we are having an unusual lesson. There are eight tasks for you. Good luck my dear friends!

Teacher: So we have two teams with 5 members in each of them. And you have chosen the captain. Now you introduce the team’s name. But first you should guess it. Let’s start.

1.So, look at the screen and find an extra sentence in each column. It’ll be the name of the team.

To make a snowman.                                              To swim and fish.

To lie in the sun.                                                        To have a rest from school.  (winter)

To wear warm clothing.                                           To swim in the river. 

To ski and skate.                                                     To play hockeу.  (summer)

2.I think you know English alphabet very well. My next task is finding the missing letters.

 

                   

 

 

                          

 

 

                       

 

 

 

Key: M,P,T,V,Z,F,B, D, K, Y.

3.Now you should write the words in alphabetical order.

1) holiday       6) present             11) send

 

2) apple          7) chocolate          12) flower

 

3) work          8) zebra                13) table

 

4) last             9) kiss                   14) you

 

5) orange        10) dear                15) name

 

Key:

1. apple                                      9. orange

2. chocolate                              10. present

3. dear                                        11. send

4. flower                                   12.  table

 5. holiday                                13. work

6. kiss                                       14. you

7. last                                        15.zebra

8. name

4. Now you should match the writer and his/her literary character.

  1. D. DEFO
  2. CONAN DOYLE
  3. LEWIS CARROLL
  4. RUDYARD KIPLING
  5. W. SHAKESPEARE
  1. ROMEO and JULIET
  2. ALICE
  3. ROBINSON CRUSE
  4. MOWGLI
  5. SHERLOCK HOLMES

 Key: 1-3; 2-5; 3-2; 4-4; 5-1

5.Tongue Twisters. Now we’ll see who is the best in pronouncing tongue twisters.

  1. 4. Don't trouble trouble until trouble troubles you.
  2. Betty Вotta bought a bit of  butter.
  3. Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
  1. Who knows English and Russian proverbs best? Match the proverbs from these two columns.

  1. East or West – home is best.
  2. Curiosity killed the cat.
  3. As hungry as a hunter.
  4. Rome was not built in a day.
  5. A friend in need is a friend indeed.
  6. Business before pleasure.
  7. Tastes differ.
  8. Wishes don’t wash dishes.  
  1. Любопытной Варваре на базаре нос оторвали.
  2. Москва не сразу строилась.
  3. Друзья познаются в беде.
  4. В гостях хорошо, а дома лучше
  5. О вкусах не спорят.
  6. Делу – время, потехе – час.
  7. Голоден как волк.
  8. Без труда не вынешь рыбку из пруда.

Key: 1-4; 2-1; 3-7; 4-2; 5-3; 6-6; 7-5; 8-8

  1. Guess a literary character.
  1. Она была сплошь чёрная как чернила, но с отметинами видными на свету. Никто в джунглях не хотел бы становиться ей поперёк дороги, ибо она была хитра, как шакал, отважна как дикий буйвол, и бесстрашна, как раненый слон. Зато голос у неё был сладок как мёд, а шкура – легче пуха.(Багира. «Маугли» Р. Киплинг)
  2.  Однажды летом она со своей сестрой Лорин сидела на зелёной полянке неподалёку от реки. Было жарко и ничего не хотелось делать, даже собирать цветы. Ужасно хотелось спать, и она прилегла на траву. Вдруг мимо неё проскочил Белый Кролик, бормотавший про себя: “Ну вот, опять опаздываю!” “С каких это пор кролики заговорили?” – подумала девочка. Тут Кролик вынул из жилетного кармана часы и заторопился, и заспешил ещё больше. Пока она, запыхавшись, бежала за ним и раздумывала, положено ли кроликам вообще иметь часы, тот пропал из виду, так как скрылся в огромной кроличьей норе. Времени на раздумья уже не было, и девочка ринулась вниз за Белым Кроликом. Падала она очень медленно. (Алиса. «Алиса в Стране Чудес» Л. Кэрролл)
  3.  Был прекрасный летний день. “Сегодня воскресенье, в школу идти не надо. Ну почему мне придется сегодня работать? Почему именно я должен белить этот забор?” – думал мальчик, идя по улице с ведром белил и огромной кистью. “Какая тяжёлая жизнь. А ведь скоро мимо пойдут ребята”, – подумал он и принялся за работу. Забор был длинный и очень высокий. (Том Сойер. «Приключения Тома Сойера и Геккльберри Финна» М. Твен)
  4.  Когда он очнулся, было уже утро и шторм уже кончился. Корабль был виден не так далеко, но одна его половина уже полностью ушла под воду. Добравшись до него вплавь, человек стал в первую очередь искать именно те инструменты, при помощи которых он смог бы построить плот. Вскоре нужные ему вещи отыскались в двух больших ящиках. Тогда, собрав всё , что ещё могло пригодиться ему на острове (одежду, посуду, английский флаг, фонарь и еду), он принялся за работу.

(Робинзон Крузо. «Приключения Робинзона Крузо» Д. Дефо)

  1.  Аттестат:

Знания в области литературы – никаких.

Знания в области философии – никаких.

Знания в области политики – слабые.

Знания в области ботаники – неравномерные. Знает свойства белладонны, опиума, ядов вообще.

Знания в области химии – глубокие.

Знания в области анатомии – точные, но бессистемные.

Знания в области уголовной хроники – огромные. Знает все подробности каждого преступления, совершенного в XIX веке.

Хорошо играет на скрипке.

Прекрасный боксёр.

Основательные практические знания английских законов.

(Шерлок Холмс. «Шерлок Холмс» Конан Дойль)

  1. And now it’s time to answer the questions about The UK.
  1. What are the colours of the British flag?
  1. blue, red and white b) blue and red c) blue and white
  1. What do the English often put in their tea?
  1. jam b) milk c) lemon
  1. Which holiday is on December 25?
  1. St. Valentine’s Day b) Easter c) Christmas
  1. Where can you always see ravens in London?
  1. near the Thames b) near the Houses of Parliament c) near the Tower of London
  1. In what city were the famous “Beatles” born?
  1. London b) Glasgow c) Liverpool
  1. What place was built by King Arthur and the wizard Merlin?
  1. Stonehenge b) The Tower of London c) Camelot

Jason: Dear friends, I was very glad to meet you. I like this game. I see you know English language well. We will meet soon. Good buy my friends.

 



Предварительный просмотр:

Викторина «Слабое звено»

Хочу предложить вашему вниманию игру-викторину «Слабое звено» для учащихся 7-8 классов.

Цель игры – повысить интерес ребят к изучению английского языка, расширить их кругозор, развивать умения быстро и четко отвечать на поставленные вопросы.  Конечно, наша игра отличается от одноименного ТВ шоу, но суть остается прежней – необходимо дать как можно больше правильных ответов на вопросы.  Вопросы подбираем несложные, как из разных областей знаний так и страноведческого характера. Однако, подчас даже самые простые вопросы вызывают трудности, т.к. необходимо отвечать быстро.

Правила игры следующие. Приглашаются 8 человек. Им по очереди задают вопросы. После того как каждый участник ответил (или не ответил) на 3 вопроса, жюри определяет, кто должен покинуть игру (меньше всех дал правильных ответов, долго думал, нечетко отвечал и т.д. ). Оставшимся игрокам снова задают по 3 вопроса и так до тех пор, пока не останется 2 участника. Среди них проводится финальная игра. Вопросы для финала напечатаны на отдельных листах. Эти листочки свернуты и находятся в отдельном конверте (коробке и т.п.). Участник достает наугад вопрос и отвечает на него путем выбора ответа из 4-х предложенных. Выигрывает тот, кто дал больше правильных ответов. (Учитель должен иметь в запасе еще несколько вопросов на случай, если игроки дадут одинаковое количество правильных ответов). Победитель получает приз. Игру можно провести как внеклассное мероприятие в рамках недели английского языка.

  1. What is the main square in London?  (Trafalgar Square).
  2. What is the name of the famous clock in London? (Big Ben).
  3. What is the name of the square in Moscow where you can see the Kremlin? (Red Square).
  4. Where is Khabarovsk situated – in the east or in the west of Russia? (in the east ).
  5. What city is the capital of Scotland? (Edinburg).
  6. What Russian city stands on the Neva River? (St. Petersburg).
  7. On what river does London stand? (The Thames).
  8. Where was William Shakespeare born? (in Stratford-upon-Avon).
  9. Is Brighton a town or a river? (a town).
  10. What is the British Queen’s name? (Elisabeth II).
  11. What is the name of the British Queen’s eldest son? (Charles).
  12. In what street does the British Prime Minister live? (Downing Street).
  13. What is a “double-decker”? (a bus).
  14. What monument is in the middle of Trafalgar Square? (the monument to Admiral Nelson).
  15. Which mountain is higher – Everest or Elbrus? (Everest).
  16. Which is bigger – France or Spain? (France).
  17. Where is the Eiffel Tower situated? (in Paris).
  18. Where is the Statue of Liberty? (in New York).
  19. What is the English for “тысяча”? (thousand).
  20. There are two most famous university-cities in the UK –Oxford and … ? (Cambridge).
  21. Was Ernest Hemingway a writer or a composer? (a writer).
  22. Who was the first cosmonaut in the world? (Y. Gagarin).
  23. What is the plural of “sheep”? (sheep).
  24. Is Britney Spears from the UK or from the USA? (USA).
  25. When do the British celebrate Christmas? (on the 25th of December).
  26. When do Russian people celebrate Christmas? (on the 7th of January).
  27. What holiday do we celebrate on the 14th of February? (St. Valentine’s  Day).
  28. On what holiday do people dress as witches or ghosts? (Halloween).
  29. What is the symbol of England? ( red rose).
  30. What is the symbol of Northern Ireland? (Shamrock, a red hand).
  31. On what holiday do people give each other painted eggs? (at Easter).
  32. What is the name of the day after Christmas? (Boxing Day).
  33. When was the English Queen born – in April or in May? (in April).
  34. What colours does the Russian flag have? (white, blue, red).
  35. What is the capital of Russia? (Moscow).
  36. When did the Great Patriotic War begin? ( on the 22nd of June, 1942).
  37. When do we celebrate Victory Day? (on the 9th of May).
  38. What are summer months? (June, July, August).
  39. Is the thistle a plant or an animal? (a plant).
  40. Can tulips be black? (yes).
  41. Who lived in Sherwood forest? (Robin Hood).
  42. Who is the President of the Russian Federation?
  43. In what season do people ski? (in winter).
  44. Finish the proverb: East or West  - … (home is best).
  45. What is the English for  “сто”? (a hundred).
  46. What is the Russian for “hungry” ? (голодный).
  47. What colour is snow? (white).
  48. What is the capital of France? (Paris).
  49. What is the name of the famous detective who lived in Baker Street? (Sherlock Holms).
  50. Who wrote about Tom Sawyer? (M. Twain).
  51. Are cucumbers fruit or vegetables? (vegetables).
  52. Do people wear boots or sandals in winter? (boots).
  53. In what city can we see the Hermitage? (in St. Petersburg).
  54. Which is correct – on Monday or in Monday?(on Monday).
  55. Who lives in Buckingham Palace? (the English Queen).
  56. What colour are London’s buses? (red).
  57. Who founded St. Petersburg? (Peter I).
  58. How many days are there in March? (31).
  59. Is the Earth round or square? (round).
  60. What is the largest country in the world? (Russia).
  61. What can we see at night – the moon or the sun? (the moon).
  62. How many seasons are there in a year? (4).
  63. What is the coldest season? (winter).
  64. What colour is the sun? (yellow).
  65. What animal has the longest neck? (the giraffe).
  66. When do people carry umbrellas – when it rains or when the sun shines? (when it rains).
  67. Do the English like drinking tea with milk or with lemon? (with milk).
  68. What do the English say when the clock shows 5.30 - it’s half past 5 or it’s half past 6?.(it’s half past 5)
  69. How many floors do English houses usually have? (2).
  70. What is Pushkin’s name? (Alexander Sergeyevich).
  71. Where do people go if they want to buy something? (to the shop or to the market).
  72. Where is Florida – in the USA or in Great Britain? (in the USA).
  73. What is the longest river in Europe? (the Volga).
  74. Is cricket a winter or summer sport? (summer).
  75. Where does the kangaroo live? (in Australia).
  76. How many sons does Elisabeth II have? (3).
  77. Who discovered America? (C. Columbus).
  78. Where did the Beatles come from? (Liverpool).
  79. Who wrote about Robinson Crusoe? (D. Defoe).
  80. How many years did Robinson Crusoe live on the island? (28).
  81. Is Scotland in the north or in the south of Great Britain? (in the north).
  82. Who is the author of the story “Капитанская дочка”? (A. S. Pushkin).
  83. What is the name of the famous American cartoon maker? (W. Disney).
  84. What is the 2nd form of the verb “begin”? (began).
  85. Which is correct – the money is on the table or the money are on the table? (is).
  86. Say the word “mouse” in the plural. (mice).
  87. What is the name of the Princess of Wales who died in a car crash in Paris? (Diana)/
  88. What is the name of the agent 007? (James Bond).
  89. What is the opposite of “big”? (small).
  90. What is the official name of Great Britain? (the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
  91. What birds live in the tower of London? (black ravens).
  92. What is the symbol of Halloween? (a pumpkin).
  93. Is Snowdon a mountain or a lake? (a mountain).
  94. What is the most famous University in Russia? (Moscow University).
  95. Who founded Moscow University? (Peter I).
  96. Who wrote “Romeo and Juliet”? (W. Shakespeare).
  97. What is the capital of Germany? (Berlin).
  98. Is the temperature in summer below zero or above zero? (above zero).
  99. What animals bark? (dogs).
  100. What day of the week comes before Sunday? (Saturday).
  101. What day of the week comes after Wednesday? (Thursday).
  102. Which month of a year is the shortest? (February).

 

Вопросы на финал.

 

1.      The Union Jack is…

a)      the flag of the UK

b)      the flag of Scotland

c)      the flag of Wales

d)     the flag of England.

 

2.      Whitehall is…

a)      a street leading from Trafalgar Square to the Houses of Parliament;

b)      a big hall in the centre of London;

c)      a white palace near Trafalgar Square;

d)     the palace where the Queen lives in summer.

 

3.      The Great Fire of London broke out in …

a)      1066

b)      1766

c)      1106

d)     1666

 

4.      Sir Christopher Wren built…

a)      Buckingham Palace

b)      Westminster Abbey

c)      St. Paul’s Cathedral

d)     The Tower of London.

 

5.      The National Gallery is in …

a)      Piccadilly Circus

b)      Parliament Square

c)      Trafalgar Square

d)     Leicester Square

 

6.      Westminster is a …  centre of London.

a)      cultural

b)      political

c)      business

d)     industrial

 

7.      Great Britain is separated from the continent by …

a)      The Pacific Ocean

b)      The Irish Sea

c)      The Bristol Channel

d)     The English Channel

 

8.      The Head of state in Britain is …

a)      The Prime Minister

b)      The President

c)      The Queen

d)     The Speaker

 

9.      The Christmas tree which is put in Trafalgar Square before Christmas is a present from …

a)      Norway

b)      France

c)      Russia

d)     Germany

 

10.  London’s famous Zoo is in …

a)      St. James’s Park

b)      Regent’s Park

c)      Hyde Park

d)     Central Park.

Источник: http://teacher-english.ru



Предварительный просмотр:

Сценарий внеклассного мероприятия

«Merry Easter» для 6-х классов

Цели и задачи:

  • Формирование положительной мотивации к изучению английского языка
  • Развитие творческих способностей учащихся
  • Знакомство с историей и традициями проведения праздника - Пасхи в Великобритании

Домашнее задание:

  • Разучить стихи о Пасхе
  • Разукрасить яйца для участия в конкурсе « Чье яйцо крепче?»
  • Подготовить подарки (подделки, открытки), всего 3 единицы, для победителя конкурса «Чье яйцо крепче?», команды – победителя, а так же самого активного участника вечера

Дополнительные задания:

  • Украсить класс
  • Написать пригласительные билеты для учителей

Жюри:

  • 1 член администрации школы, 1 учитель, 1 родитель

Оснащение:

  • Мультимедийный проектор
  • Фломастеры, 2 одинаковые пасхальные картинки –разукрашки
  • Корзина плетенная, карточки с названиями команд (количество карточек рассчитывается по количеству игроков)
  • Магнитофон, запись со звуком колоколов
  • Доска, мел

(Звучит музыка)

Pupil: (читает наизусть стихотворение)

"Христос воскрес" и "Воистину воскрес" -

Слыхал я в детстве странные слова.

И мне казалось, где-то в поднебесье

Сияет в нимбе чья-то голова.

А на земле - подкрашенные яйца

И в каждом доме дразнят куличи.

Их носят ночью в церковь освящаться

Под тусклый свет лампады и свечи.

Поток людей зовется Крестным ходом,

Сверкают счастьем детские глаза.

Сдаются свечи лучикам восхода,

Ложатся спать хмельные голоса.

Но хрупок сон, когда приходит Пасха -

Церковный праздник в зареве цветов.

Катают яйца дети без опаски,

Крещеный люд отходит от постов.

"Христос воскрес" и "Воистину воскрес" -

Слыхал я в детстве странные слова.

И мне казалось, где-то в поднебесье

Сияет в нимбе чья-то голова.

Teacher:

Good afternoon, dear children! Welcome to our party!!! We hope that you will have a nice time with us. Today we are going to speak about British traditions to celebrate Easter. You will play different games, sing songs and dance!

But first of all, a few words about history of Easter.

Pupil 1: When is Easer?

Pupil 2: Easter is a movable feast, so it can fall as early as March 22or as late as May 4.

Pupil 1: What do you know about Maundy Thursday?

Pupil 2: Maundy Thursday is a day before Good Friday. Its name is derived from the Latin word ‘mandatum’ (command) and recalls Christ’s words as the Last Supper (тайная вечеря): “And now I give you a new commandment: love one another. As I have loved you, so you must love one another” (Цитата появляется на проекторе)

Pupil 1: And what about Good Friday?

Pupil 2: Good Friday is the Friday before Easter Sunday. On this day, Christians remember the day when Jesus was crucified on a cross. The name may be derived from ‘God’s Friday’ in the same way that good-bye is derived from ‘God be with ye (you). ( Фразы ‘God’s Friday’, ‘God be with ye (you) появляются на проекторе )

Pupil 1: And some more facts about Easter Sunday.

Pupil 2: To celebrate the arrival of spring, Easter parades often take place on Easter Sunday afternoon, where people can wear new clothes as a sign of the changing seasons, and competitions are held to find the best Easter bonnet. Traditionally, large Easter parades are held in Battersea Park, London (На проекторе появляются фотографии Рождественского парада)

Pupil 1: Is Easter Monday is a national holiday?

Pupil 2: Oh, yes of course it is! Easter Monday is a national holiday in Britain, when games and sports are played!

Pupil 1: Really? I like to play Easter games too!

Pupil 2: And what about you, dear friends? Would you like join us?

Pupils: Yes, we’d like to!

Teacher: So, let’s start!

Dear friends, do you know any Easter symbols?

(На экране появляются следующие картинки: яйца, кролик, цыпленок и т.д.)

Pupils: Easter Bunnies, Eggs, Ducks…

Teacher: Good for you! Here is an Easter Basket. There are 2 cards in it. Take one of them and you can see a bunny or a duckling on it. So, the first team will be “Bunnies”, and the second one will be “Ducklings”.

And now meet our jury (Учитель представляет жюри)

And for the beginning let’s learnt an Easter poem:

(Слова стихотворения появляются на экране)

Easter eggs yellow and blue,

Easter eggs for me and you,

Easter eggs and candy sweets,

Easer eggs are good to eat,

Easter eggs pretty and funny,

Where, oh…Where is an Ester Bunny?

Splendid! Any volunteers to recite the poem?

Pupil: (Читает наизусть)

Teacher: Marvelous! Now let’s play the game “Colour the picture”. Look at the picture, please.(На экране появляется Пасхальная картинка – разукрашка,  двум командам раздается 2 копии этой картикки)

 You can see Easter symbols in it. Colour them according to the task. The task is:

  1. The basket is brown.
  2. The chick is yellow.
  3.  Two eggs are red.
  4. Three eggs are green.
  5. One egg is blue.
  6. The small Bunny is white and black.

The first context is over. Let’s listen to our jury!

And now the second context. It is “Hatch an egg” («Выведи цыпленка»). You will get 7 eggs with the word written inside. Try to make up a sentence using this word! (The words are: life, new, symbols, eggs, are, the, of. The right sentence is: “Eggs are the symbols of new life”).The second context is over, so, let’s listen to our jury!

Jury:

Teacher: Children, look we’ve got an Easter puzzle (На проекторе появляется пазл). Each tem should find these words in the puzzle. Draw a circle around each word as you find it. Words to find are: LILY, EGG, BUNNY, CHICK, and EASTER.

H

S

F

R

B

U

N

N

Y

N

E

G

H

A

V

Y

U

D

O

A

O

I

C

B

E

G

G

E

S

P

O

H

N

H

O

E

A

T

Z

L

I

O

B

L

L

V

E

A

F

C

S

Z

H

I

U

R

E

W

H

A

W

G

L

I

O

B

M

 K

Q

S

F

Y

The time is over let’s see if you have found the words. Well done, children! Thank you, you were very active!

(Пока жюри подводит итоги, можно провести конкурс: «Чье яйцо крепче?». Данный конкурс не оценивается)

Jury: …..

Teacher: Dear children the next context let us see if you know the English spelling good. (На проекторе появляется слово EASTER ) Make up as many words as you can out of the word EASTER. You have 5 minutes!

(Выигрывает та команда, которая составила наибольшее количество слов)

And the last context was your home task. Each team will recite the Easter poem by heart.

(Дети читают стихотворения наизусть)

Brilliant! Dear children I hope you enjoined our party! Thank you for your active participating in our party! And now, let’s listen to our jury.

Jury: (Жюри объявляет результаты 5 конкурсов и выставляет итоговые оценки. Затем объявляет команду- победителя)

       Teacher: Ребята, спасибо вам большое за участие в нашей вечеринке, за ту огромную работу,                      которую вы провели, готовясь к этому празднику. Спасибо вашим родителям за поддержку и помощь. Но на этом вечеринка не заканчивается. Сейчас вы можете попеть, потанцевать.  Вечеринка продолжается!


Уважаемая ______________________________________!

Приглашаем ВАС на внеклассное мероприятие по английскому языку «Merry Easter» , которое состоится _________ года в ________.

Учащиеся 6 класса.