Проект: Профессионально ориентированное обучение английскому языку кадет МЧС.

Логвинова Анна Сергеевна

Структура

Содержание

Тема

«Профессионально ориентированное обучение английскому языку кадет МЧС».

Создание, апробация  и  внедрение в образовательный процесс подготовки кадет МЧС в рамках основного общего образования  профессионально ориентированных знаний, умений и навыков владения английским языком, способствующих формированию:

-       патриотизма;

-       профессиональных и социокультурных компетенций;

-       дружелюбного и толерантного отношения к ценностям иных культур;

-       интереса к совершенствованию достигнутого уровня владения английским языком.

Предполагается разработать и внедрить методическое пособие по обучению английскому языку кадет МЧС.

Планируется повышение уровня подготовки кадет МЧС, развитие качеств личности, которые  отвечают требованиям информационного общества, инновационной экономики, задачам построения демократического гражданского общества, толерантности, диалога культур и уважения многонационального, поликультурного и поликонфессиального состава российского общества.

 

Адресация

проекта

 

Проект предназначен для учителей английского языка, работающих в кадетских классах в рамках основного общего образования.

 

Руководитель проекта

Логвинова Анна Сергеевна – учитель английского языка.

Участники проекта:

А) активные;

Б) пассивные.

А) члены школьного методического объединения английского языка в лице руководителя проекта, который отвечает за разработку проекта, создание методической базы, составление методического пособия, координацию проекта, оценку результативности, анализ и обобщение опыта внедрения; учителя английского языка, отвечающие за практическую сторону реализации проекта во время практических занятий и воспитательных мероприятий.

Б) обучающиеся кадетских классов ООО.

Возраст

обучающихся 

Проект рассчитан на обучающихся 5-9 про-кадетских классов, 10-11 кадетских классов спасателей пожарных МЧС.

Типовые особенности проекта

Проект является социальным, информационным  и межпредметным, так как охватывает УУД, формируемые  в процессе обучения кадет МЧС по предметам: ОБЖ, английский язык, география, физика, химия, история, культурологи, обществознание и физическая культура.

По продолжительности проект является долгосрочным.

По уровню контактов – международным.

 

Цель проекта

Повышение уровня англоязычной профессионально ориентированной коммуникативной компетенции  кадет МЧС.

Создание, апробация  и  внедрение в образовательный процесс подготовки кадет МЧС в рамках основного общего образования  профессионально ориентированных знаний, умений и навыков владения английским языком, способствующих формированию:

-       патриотизма;

-       профессиональных и социокультурных компетенций;

-       дружелюбного и толерантного отношения к ценностям иных культур;

-       интереса к совершенствованию достигнутого уровня владения английским языком.

Разработка и внедрение методического пособия по обучению английскому языку кадет МЧС.

 

 

Задачи проекта

-       Разработать и внедрить методическое пособие по обучению английскому языку кадет МЧС.

-       Организовать профессиональную подготовку педагогических кадров к использованию методического пособия в ходе проведения классных и внеклассных мероприятий с обучающимися про-кадетских и кадетских классов.

-       Скорректировать образовательную программу учреждения по английскому языку с учетом внедрения проекта по профессионально ориентированному обучению английскому языку про-кадет и кадет МЧС.

-       Организовать международное общение обучающихся в рамках международного  спасательного дела.

Ресурсы проекта

Материально-технические, учебно-методические, кадровые ресурсы муниципального  бюджетного общеобразовательного учреждения «Средняя общеобразовательная школа № 5».

 

Пред­пола­гаемые продукты

Методическое пособие по профессионально ориентированному преподаванию английского языка в кадетских классах МЧС.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon страницы пособия332.5 КБ

Предварительный просмотр:

     

Healthy Habits Games | PBS KIDS

Before you start

Watch a video by MR Duncan.

 What is he taking about? Guess what is the topic of the lesson.

  1. Talk to your partner. Ask if you partner has any bad habits. How does your partner feel about having bad habits?
  2. Make a list of good and bad habits, put them into two columns. Use the table below to help you.

smoking

alcohol addiction

eating fast food

going in for sport

drug taking

helping people

meditating

cleaning teeth

being late

picking your nose

Vocabulary

  1. Match the words with their definition

1. Smoker (     )                                A. Slightly angry

2. To slurp (     )                                B. Drivers

4. To quit (     )                                    C. Someone who smokes cigars, cigarettes, etc.

5. To leave around (     )                        D. To show / To tell someone something not known

9. To point out (     )                                E. To stop doing something

6. Annoyed (     )                                    H. To make a noise while drinking

7. Motorists (     )                                G. To leave something somewhere carelessly

                                

Listening

  1. Listen to the speaker for the first time. What is he talking about?
  2. Listen to the speaker again. Put in the missing words.

What ______________________ habits? I think everyone has bad habits. Not everyone ______________________ what bad habits are. Some smokers don’t think smoking is a bad habit. Young people don’t think listening ______________________ on the train is a bad habit. In Japan, slurping your noodles______________________ that you enjoy your food, but making a noise while eating in England ______________________ . Have you ever tried to break your bad habits? I ______________________ smoking and have stopped leaving things laying ______________________ house. I wish other people would stop their bad habits. I get annoyed when people ______________________ meetings or talk loudly on their phones in public. I also think ______________________ need to think about their driving habits. Perhaps I should ______________________ their bad habits.

Reading

  1. Read the article by James Clear.
  2. Answer the questions after the article.

How to Break a Bad Habit (and Replace it With a Good One)

Bad habits interrupt your life and prevent you from accomplishing your goals. So why do we still do them? And most importantly, is there anything you can do about it? How can you delete your bad behaviors and stick to good ones instead?

What causes bad habits?

Most of your bad habits are caused by two things…

Stress and boredom.

Most of the time, bad habits are simply a way of dealing with stress and boredom. Everything from biting your nails to overspending on a shopping spree to drinking every weekend to wasting time on the internet can be a simple response to stress and boredom.

You don’t eliminate a bad habit, you replace it.

All of the habits that you have right now — good or bad — are in your life for a reason. In some way, these behaviors provide a benefit to you, even if they are bad for you in other ways. Sometimes the benefit is biological like it is with smoking or drugs. Sometimes it’s emotional like it is when you stay in a relationship that is bad for you. And in many cases, your bad habit is a simple way to cope with stress. In other words, bad habits address certain needs in your life. And for that reason, it’s better to replace your bad habits with a healthier behavior that

addresses that same need.

How to break a bad habit

Here are some additional ideas for breaking your bad habits and thinking about the process in a new way.

Choose a substitute for your bad habit. You need to have a plan ahead of time for how you will respond when you face the stress or boredom that prompts your bad habit.

Cut out as many triggers as possible. If you eat cookies when they are in the house, then throw them all away. If the first thing you do when you sit on the couch is pick up the TV remote, then hide the remote in a closet in a different room. Change your environment and you can change the outcome.

Join forces with somebody. How often do you try to diet in private? Or maybe you “quit smoking” … but you kept it to yourself? (That way no one will see you fail, right?)  Instead, pair up with someone and quit together. The two of you can hold each other accountable and celebrate your victories together. Knowing that someone else expects you to be better is a powerful motivator.

Visualize yourself succeeding. See yourself throwing away the cigarettes or buying healthy food or waking up early. Whatever the bad habit is that you are looking to break, visualize yourself crushing it, smiling, and enjoying your success. See yourself building a new identity.

You don’t need to be someone else, you just need to return to the old you. So often we think that to break our bad habits, we need to become an entirely new person. The truth is that you already have it in you to be someone without your bad habits.

Breaking bad habits takes time and effort, but mostly it takes perseverance.

Most people who end up breaking their bad habits try and fail multiple times before they make it work. You might not have success right away, but that doesn’t mean you can’t have it at all.

www.JamesClear.com

Questions

  • What causes bad habits? Do you agree with the author of the article?
  • What are the ways to break a bad habit?
  • Have you ever broken any bad habit? Share your experience.

Talking

  1. Speak on the ways to avoid bad habits. Use the chart above to help you.

Communication

  1. Imagine you are a rescuer and you get an urgent call from a teenager who:

-feels sick after drinking too much alcohol;

-suffers from drugs addiction;

-has smoked too much.

Work in groups and act out a dialogue. Your goal is to help the teenager

and tell him/her how to avoid or break a bad habit.  

Time for Joke

A lady walked up to a little old man rocking in a chair on his porch. "I couldn't help

noticing how happy you look," she said. 
"What's your top secret for a long happy life?" 
"I smoke three packs of cigarettes a day," he said. "I also drink a case of whiskey

a week, have oily foods, and never exercise." 
"That's amazing," the lady said.
"How old are you?'

"Twenty-six," he said.

http://www.sportmedhealth.com/health/kurenie-sposobstvuet-ozhireniyu/