Методические разработки

Федотова Ирина Владиславовна

На данной странице опубликованы методические разработки 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon План саморазвития учителя английского языка 36 КБ
Файл Пояснительная записка: элективный курс 9 класс44.8 КБ
Office spreadsheet icon Элективный курс: поурочное планирование38.5 КБ
Microsoft Office document icon Итоговый контроль 9 класс в формате ВПР базовый уровень Вариант 172.5 КБ
Microsoft Office document icon Итоговый контроль 9 класс в формате ВПР базовый уровень. вариант 2. 70 КБ
Файл Итоговый контроль 7Г класс26.7 КБ
Файл kodifikator_promezhut_7g_kl.docx16.04 КБ
Файл Промежуточный контроль7Г ответы17.34 КБ
Файл Промежуточный контроль 10 класс базовый 19.92 КБ
Файл Промежуточный контроль 10 класс кодификатор базовый 14.69 КБ
Файл Промежуточный контроль 10 класс keys11.39 КБ
Файл Итоговый контроль 8Г углубленный уровень в формате ОГЭ 32.72 КБ
Файл Итоговый контроль Кодификатор 8Г углубленный уровень22.47 КБ
Файл Промежуточный контроль 9Г в формате ОГЭ. Вариант 1.28.85 КБ
Файл Промежуточный контроль 9Г в формате ОГЭ. Вариант 2.26.7 КБ
Файл Промежуточный контроль 9Г в формате ОГЭ. Ключи.14.42 КБ
Файл Промежуточный контроль 9Г в формате ОГЭ. Кодификатор. 20.06 КБ

Предварительный просмотр:

План саморазвития учителя английского языка

Федотовой Ирины Владиславовны

 Цель: развитие профессионально-личностных компетенций учителя.

Направления:

1) Психолого-педагогическое развитие:

  • изучать нормативную документацию по профессиональной деятельности;
  • продолжать изучение литературы по методике преподавания иностранного языка, психологии, педагогике;
  • пройти модульные курсы по развитию профессионально-личностных компетенций учителя в рамках «Школы цифрового века»;
  • пройти дистанционные курсы повышения квалификации по своей профессиональной деятельности.

2) Методика преподавания иностранного языка:

  • изучать и использовать новые эффективные подходы и методы обучения для эффективного  обучению учащихся английскому языку;
  • использовать новые игровые технологии для развития коммуникативых умений обучающихся, а также повышения мотивации учащихся для изучения английского языка;
  • участвовать в инновационной деятельности школы, реализации образовательных проектов по плану развития школы;
  • продолжать работу в качестве руководителя научно-исследовательской деятельности учащихся, подготовить участников конкурса «Шаг в будущее»;
  • участвовать в методических декадах школы, давать открытые уроки;
  • делиться опытом: наставничество, выступления, практика для студентов;
  • готовить публикации, быть активным участников форум и сетевых сообществ учителй английского языка;
  • продолжать работать по технологиям: критическое мышление, проектная  деятельность, дебаты;
  • активно использовать проектную деятельность в обучении английскому языку.

  1. Языковая компетенция:
  • Развитие собственной коммуникативной компетентности на английском языке через чтение литературы на английском языке, просмотр видео, выступления на английском языке.
  • пройти Международное тестирование по английскому языку (ТКТ) модули 2, 3.  
  • Качественная подготовка занятий и выступлений на английском языке.

4) ИКТ-компетенции:  

  • Осваивать современные образовательные ресурсы и ИКТ – технологии; новые образовательные площадки по взаимодействию с учащимися,  такие как «Я класс», «Алые паруса» (nsportal).
  • Осваивать электронные ресурсы и формы тестирования при подготовке к ГИА по английскому языку.
  • Освоить проведение вебинаров для педагогов  и  для учащихся города по подготовке к ГИА.  

5) Духовно-нравственное развитие: участие с учениками в образовательных проектах;

Походы в кино, театр, музеи и т.д.



Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа №46

с углубленным изучением отдельных предметов

РАССМОТРЕНО:

Протокол заседания

методического объединения

№ ____ от «___» _____________20____ года

Руководитель МО

________________/___________________/

УТВЕРЖДЕНО:

Приказ №______

от «____» ______________20___ года

Директор

_____________________/Л.В. Гейнц/

СОГЛАСОВАНО:

Заместитель директора по УВР

_______________/___________________/

«_____» _____________20____ года

        дата согласования

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА

По                        элективному курсу по    английскому языку

Название:  Развитие иноязычной коммуникативной компетенции

                                                (указать предмет, курс, модуль)

Класс                                                               9 классов 

Количество часов 17                           Уровень                   базовый

                                                                                                                   (базовый, углубленный, профильный)            

                                                                                     

                                                                

Ф.И.О. учителя

Категория:                                             Федотова Ирина Владиславовна

высшая

                                                                

Сургут, 2017-18уч.  год

                                         

Пояснительная записка к элективному курсу по английскому языку                                                   для 9классов общеобразовательных учреждений

Элективный курс « Развитие иноязычной коммуникативной компетенции»  по  английскому языку для учащихся 9 классов составлена в соответствии с нормативными документами:

  1. Основной образовательной программой общеобразовательного учреждения.
  2. Программа по элективному курсу разработана на основе пособия «Английский язык. Практикум ОГЭ 2016г.» авторов Солововой Е.Н., Марковой Е.С., Tony Hull. Пособие предназначено для учащихся школ 8-9 классов для подготовки к ОГЭ.; открытого банка заданий ОГЭ из базы данных  ФИПИ.
  3. КИМ ОГЭ по английскому языку 2017г.
  4. На основе базы данных ФИПИ.

Цели курса

        Развитие иноязычной коммуникативной компетенции в совокупности ее составляющих: речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной.

Формирование речевой компетенции подразумевает развитие коммуникативных умений в четырех видах речевой деятельности: говорении, аудировании, чтении, письме. Таким образом, определение уровня иноязычной коммуникативной компетенции может и должно осуществляться только на основе оценивания продуктов речевой деятельности обучающихся на иностранном языке.

Задачами реализации содержания обучения являются:

  •  формирование и развитие коммуникативных умений в основных видах речевой деятельности;
  •  формирование и развитие языковых (фонетических, лексических и грамматических) навыков;
  •  формирование и развитие социокультурных умений учащихся.

Для реализации программы мною будут использованы образовательные технологии:  

1. Технология коммуникативного обучения иноязычной культуре

2. Технология тестирования.

Основные формы организации деятельности обучающихся на учебных занятиях:

1.Фронтальная работа

2.Групповая

3. Парная

4. Индивидуальная

Сроки реализации программы 2017-2018 учебный год.

 Общая характеристика учебного предмета, курса.

     Программа курса  предназначена для учащихся девятого класса общеобразовательной школы, отвечает требованиям федерального компонента государственного стандарта основного общего образования по иностранным языкам и требованиям уровня А2 Европейской системы уровней владения иностранным языком (Common European Framework of Reference).

Коммуникативно-когнитивный подход к обучению иностранному языку в данной серии предполагает поэтапное формирование знания и развитие всех составляющих коммуникативной компетенции обучающихся. Личностно-ориентированный и деятельностный подходы, которых придерживаются авторы, обеспечивают особое внимание интересам, возрастным и индивидуальным особенностям и реальным возможностям учащихся. Системно-деятельностный подход формирует готовность к саморазвитию и непрерывному образованию.

            Особенность построения курса состоит в том, что пособие  для 9 класса состоит из 5 полных вариантов ОГЭ.

3. Описание места учебного предмета, курса в учебном плане

Курс рассчитан на реализацию в объёме 17 часов и количество уроков 1 час в неделю.

4. Предметные результаты

А. В коммуникативной сфере (т.е. владении иностранным языком как средством общения):

Речевая компетенция в следующих видах речевой деятельности:

В говорении:

  • начинать, вести/поддерживать и заканчивать различные виды диалогов в стандартных ситуациях общения, соблюдая нормы речевого этикета, при необходимости переспрашивая, уточняя;
  • рассказывать о себе, своей семье, друзьях, своих интересах и планах на будущее;
  • сообщать краткие сведения о своём городе/селе, о своей стране и странах изучаемого языка;
  • описывать события/явления, передавать основное содержание, основную мысль прочитанного/услышанного, выражать своё отношение к прочитанному/услышанному, давать краткую характеристику персонажей.

В аудировании:

  • воспринимать на слух и понимать основное содержание несложных аутентичных аудио- и видеотекстов, относящихся к разным коммуникативным типам речи (сообщение/рассказ/интервью);
  • воспринимать на слух и выборочно понимать с опорой на языковую догадку, контекст краткие несложные аутентичные прагматические аудио- и видеотексты, выделяя значимую/нужную/необходимую информацию.

В чтении:

  • читать аутентичные тексты разных жанров и стилей преимущественно с пониманием основного содержания;
  • читать несложные аутентичные тексты разных жанров и стилей  с полным и точным пониманием и с использованием различных приёмов смысловой переработки текста (языковой догадки, выборочного перевода), а также справочных материалов; уметь оценивать полученную информацию, выражать своё мнение;
  • читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой/нужной/интересующей информации.

В письменной речи:

  • заполнять анкеты и формуляры;
  • писать поздравления, личные письма с опорой на образец с употреблением формул речевого этикета, принятых в стране/странах изучаемого языка;

Языковая компетенция:

  • применять правила написания слов, изученных в 9 классе;
  • адекватно произносить и различать на слух все звуки иностранного языка; соблюдать правильное ударение в словах и фразах;
  • соблюдать ритмико-интонационные особенности предложений различных коммуникативных типов (утвердительное, вопросительное, отрицательное, повелительное); правильное членение предложений на смысловые группы;
  • распознавать и употреблять в речи основные изученные лексические единицы (слова, словосочетания, реплики-клише речевого этикета);
  • знать основные способы словообразования (аффиксации, словосложения, конверсии);
  • понимать и использовать явления многозначности слов английского языка: синонимии, антонимии и лексической сочетаемости;
  • знать признаки изученных грамматических явлений (видо-временные формы глаголов, модальные глаголы и их эквиваленты, артикли, существительные, степени сравнения прилагательных и наречий, местоимений, числительных, предлоги);

Социокультурная компетенция:

  • знать национально-культурные особенности речевого и неречевого поведения в своей стране и странах изучаемого языка; применять эти знания в различных ситуациях формального и неформального межличностного и межкультурного общения;
  • распознавать и употреблять в устной и письменной речи основные нормы речевого этикета (реплики-клише, наиболее распространённая оценочная лексика), принятые в английском языке;

5. Содержание учебного предмета, курса 

Основным содержанием элективного курса  являются коммуникативные умения, языковые средства, социокультурные знания и умения согласно требованиям  ОГЭ.

Формирование коммуникативных умений предполагает овладение языковыми средствами, а также навыками оперирования ими в процессе говорения, аудирования, чтения и письма. Формирование коммуникативной компетенции неразрывно связано с социокультурными знаниями, которые обеспечивают взаимопонимание в социокультурной/межкультурной коммуникации.

Все лексико-грамматические тесты составлены в формате выпускного экзамена за курс основной  средней школы.

Основные разделы

Количество часов

1

Взаимоотношения в семье.

1

2

Взаимоотношения в школе.

1

3

Внешность и характер человека.

1

4

Спорт, музыка, посещение кинотеатра

1

5

Покупки и карманные деньги

1

6

Переписка.

1

7

Школьные предметы.

1

8

Проблема выбора профессии.

1

9

Роль иностранного языка.

1

10

Страна изучаемого языка.

1

11

 Родная страна.

1

12

Выдающиеся люди.

1

13

Погода и климат.

1

14

Технический прогресс.

1

15

Глобальные проблемы человечества.

1

16

Средства массовой информации.

1

17

Природа и проблемы экологии.

1

Итого:

17

1 полугодие

17

                                                     

  1. Описание учебно-методического и материально-технического обеспечения образовательного процесса.

Учебное пособие

ОГЭ 2016. Английский язык . Практикум. Е.Н. Соловова, Е.С.Маркова, Toni Hull.

База данных ФИПИ

Открытый банк заданий ОГЭ.

             

Планируемые результаты изучения учебного предмета, курса.

Учащиеся 9 классов должны знать:

•        правила чтения и орфографии и навыки их применения на основе изучаемого лексико-грамматического материала.

Лексическая сторона речи

•        лексические единицы, обслуживающие ситуации общения в пределах тематики 9 класса, включающие устойчивые словосочетания, оценочную лексику, реплики-клише речевого этикета,  основные способы словообразования: аффиксация, словосложение, конверсия; синонимы, антонимы.

Грамматическая сторона речи

Изученные ранее грамматические явления.

Нераспространенные и распространенные простые предло¬жения, следую¬щими в определенном порядке (We moved to a new house last year); предложения с начальным 'It' и с начальным 'There + to be' (It's cold. It's five o'clock. It's interesting. It was winter. There are a lot of trees in the park).

Условные предложения реального (Conditional I — If it doesn't rain, they'll go for a picnic) и нереального характера (Conditional II — If I were rich, I would help the endangered animals; Conditional III — If she had asked me, I would have helped her).

Все типы вопросительных предложений (общий, специаль¬ный, альтернативный, разделительный вопросы в Present, Future, Past Simple; Present Perfect; Present Continuous).

Побудительные предложения в утвердительной (Be careful) и отрицательной (Don't worry) форме.

Предложения с конструкциями as ... as, not so ... as, either ... or, neither ... nor.

Конструкция to be going to (для выражения будущего действия).

Конструкции It. takes me ... to do something; to look/ feel/ be happy.

Конструкции be/get used to something; be/get used to doing something.

Конструкции с инфинитивом типа I saw Jim ride/riding his bike. I want you to meet me at the station tomorrow. She seems to be a good friend.

Правильные и неправильные глаголы в формах действи¬тельного залога в изъявительном наклонении (Present, Past, Future Simple; Present, Past Perfect; Present, Past, Future Continuous; Present Perfect Continuous; Future-in-the-Past).

Глаголы в видо-временных формах страдательного залога (Present, Past, Future Simple Passive; Past Perfect Passive).

Согласование времен в рамках сложного предложения в плане настоящего и прошлого.

уметь:

Диалогическая речь

  • вести диалоги этикетного характера, диалог-расспрос, диалог-побуждение к действию, диалог – обмен мнениями, комбинированные диалоги  (Объём диалога -6 реплик). 

Монологическая речь

  •  пользоваться основными коммуникативными типами речи: описанием, сообщением, рассказом (включающим эмоционально-оценочные суждения), рассуждением (характеристикой) с высказыванием своего мнения и краткой аргументацией с опорой и без опоры на прочитанный или услышанный текст либо заданную коммуникативную ситуацию. (Объем монологического высказывания 10– 12 фразза 2 мин.)

Аудирование

  • воспринимать и понимать на слух аутентичные аудио- и видеотексты с разной глубиной проникновения в их содержание (с пониманием основного содержания, с выборочным и полным пониманием воспринимаемого текста) в зависимости от коммуникативной задачи и функционального типа текста.

Чтение

  • читать и понимать аутентичные тексты с различной глубиной и точностью проникновения в их содержание: с пониманием основного содержания (ознакомительное чтение объемом 600-700 слов); с полным пониманием содержания (изучающее чтение объемом около 350 слов); с выборочным пониманием нужной или интересующей информации (просмотровое/поисковое чтение объемом около 500 слов).

Письменная речь

  • заполнять формуляры, бланки (указывать имя, фамилию, пол, гражданство, ад-рес);
  • писать личное письмо с опорой и без опоры на образец (расспрашивать адресата о его жизни, делах, сообщать то же самое о себе, выражать благодарность, давать совет, просить о чём-либо). Объём личного письма 100–120 слов, включая адрес;

Способы оценки планируемых результатов образовательного процесса

Шкала оценивания ОГЭ

Литература:

  1. ОГЭ 2016. Английский язык . Практикум. Е.Н. Соловова, Е.С.Маркова, Toni Hull.
  2. КИМ ОГЭ английский 2017.
  3. ФИПИ. Справка по итогам проверки работ 2016-17г.
  4. Электронные образовательные ресурсы
  5. Английский язык
  6. www.fipi.ru - ФИПИ
  7. www.schoolcollection.edu.ru – единая коллекция ЦОР
  8. www.1September.ru  – Первое сентября
  9. www.englishteachers.ru  – учителям английского языка
  1. http://www.eltarea.ru. Сетевое сообщество учителей и преподавателей английского языка
  1. http://www.prosv.ru  - Издательство Просвещение
  1. http://www.prosv.ru/umk/vereshchagina/ - К английскому с любовью
  1. http://www.iyazyki.ru/  - Иностранные языки



Предварительный просмотр:

Вариант 1 Итоговый контроль Базовый уровень 9 класс

Аудирование

Задание 3. Вы услышите разговор студентки языковой школы Джейн и мистера Грея, хозяина дома, в котором она живёт. В заданиях 3-8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

3 How long was Jane’s English course?

  

 1) 

Less than one month.

  

 2) 

One month.

  

 3) 

Longer than one month.

4 What’s Mr. Grey’s profession?

  

 1) 

A teacher.

  

 2) 

A musician.

  

 3) 

A journalist.

5 What foreign language does Mr. Grey speak?

  

 1) 

French.

  

 2) 

Russian.

  

 3) 

Arabic.

6 What aspect of English does Jane find the most difficult?

  

 1) 

Speaking.

  

 2) 

Writing.

  

 3) 

Listening.

7 Where is Jane going to spend next summer?

  

 1) 

At home.

  

 2) 

Abroad.

  

 3) 

At her granny’s.

8 What does Jane want to buy before her departure?

  

 1) 

Souvenirs.

  

 2) 

Flowers.

  

 3) 

Books.

Вариант 1 Задание 2 Чтение

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1 8. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. 

Shop and travel

2. 

They don’t want to change anything

3. 

Not new but good and cheap

4. 

Shopping on water

   

5. 

Children's dreamland

6. 

Shopping alone

 

A. 

Hamleys is the best toyshop in the UK. It has seven floors of toys, games and sweets. The shop assistants often dress up in costumes of famous characters from fairy tales and stories. Because of this the place looks like a magic land. The atmosphere is wonderful, and the shop really has everything young ones could ever want.

 

B. 

 Oxfam is a chain of shops all over the world, which sells very cheap things. Its aim is to attract shoppers by offering them many second-hand and donated things of good quality. Also anyone can come and bring the books or clothes they no longer need. Oxfam takes everything: from stamps to furniture.

C. 

The Old Umbrella Shop is one of the shops that hasn’t changed from the early twentieth century. Inside it looks exactly as it was years ago. There are old telephones, shelves, shop windows and an umbrella museum. What's more, it still sells umbrellas and doesn’t want to specialize in anything else. The shop has faithful clients who have been coming there for years.

 

D. 

Muara Kuin is an unusual river market in Indonesia. With the sunrise people from local villages arrive here by boat with fresh fruit and vegetables. Buyers get to the market in the same way. Nobody goes on shore, all business is done from boats. If you wish to get a cup of tea, there are special motor boats selling drinks and cookies.

 

E. 

The city of Dongguan in China has the world's largest shopping mall. There are seven zones in it, which are designed to look like world's cities and regions. In no time you'll get from Paris to Amsterdam. Take a lift and it will take you from Europe to Canada. There's even a small river with boats, where you can relax and take a trip after shopping.

 

 

 

 

 

3. Use of English

When I came into the room, my computer was on. It worried me since I didn’t remember  switching it on. I looked around –  there ____1__BE_____ nobody in my room and everything was in its usual place.  Suddenly I ____2__UNDERSTAND_____ –  the book had gone! I had left it on the table but it wasn’t there any more. I checked the window –  it _____3_CLOSE______. That meant that someone had come into the room through the door. My __4___ONE______ impulse was to call the police but I called Jim instead. “What __5___HAPPEN_____?” Jim sounded sleepy. I explained that someone had taken  the book. “Oh, no!” Jim sounded unhappy. “Have you any idea how valuable it is?” “There’s another thing I _____NOT/CAN__6___ understand,” I interrupted Jim. “My computer’s on but I always switch it off before leaving home.” “Ok, stay at home. I’ll be at ____7_YOU____ place in half an hour,” he said and the phone went dead. 

Joseph Rudyard Kipling

         Joseph Rudyard Kipling is considered to be one of the _8___ English writers. He was born in 1865, in Bombay, India. At the time of his birth, his parents were recent arrivals in India. They had come to India with plans to start a new life. The family __9___quite well. His father, an artist, was the head of the Department of Architectural Sculpture at the School of Art. For young Kipling, India was a _____10___and happy place.

         However, at the age of 6, Kipling's life changed ___11____. He was sent to England to receive a formal British education. These were hard years for Kipling. The boy suffered from strict school discipline, his classmates’ insults and bullying. His only comfort was books: he _12____reading. By the age of 11, Kipling was on the verge of a nervous breakdown. Fortunately, Kipling’s mother placed him in a __13__school. There, Kipling found friends and _____14______ his talent for writing, eventually becoming the editor of the school newspaper.

         In 1882, Kipling was told by his parents that they didn't have enough money to send him to college, and he __15___to India…

A new

B returned

C greatest

D wonderful

E enjoyed

F greatly

G lived

H discovered

Письмо

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Alice.

… My parents say that I watch TV too much. And they are not always happy with the programmes I watch. I understand that often watching TV is waste of time but I can’t live without TV anyway. ...

…How much do you watch TV? What do you prefer: watching TV or browsing the Internet, why? What else do you do in your free time?...

Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100120 words. Remember the rules of letter writing.



Предварительный просмотр:

Вариант 2  Итоговый контроль Базовый уровень 9 класс

Аудирование

Задание 3. Вы услышите разговор студентки языковой школы Джейн и мистера Грея, хозяина дома, в котором она живёт. В заданиях 3-8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

3 How long was Jane’s English course?

  

 1) 

Less than one month.

  

 2) 

One month.

  

 3) 

Longer than one month.

4 What’s Mr. Grey’s profession?

  

 1) 

A teacher.

  

 2) 

A musician.

  

 3) 

A journalist.

5 What foreign language does Mr. Grey speak?

  

 1) 

French.

  

 2) 

Russian.

  

 3) 

Arabic.

6 What aspect of English does Jane find the most difficult?

  

 1) 

Speaking.

  

 2) 

Writing.

  

 3) 

Listening.

7 Where is Jane going to spend next summer?

  

 1) 

At home.

  

 2) 

Abroad.

  

 3) 

At her granny’s.

8 What does Jane want to buy before her departure?

  

 1) 

Souvenirs.

  

 2) 

Flowers.

  

 3) 

Books.

Вариант 2 Reading Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами АE, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 16. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

 

1. 

How it started

 

2. 

What to wear for a marathon

   

3. 

What it is like to run a marathon

4. 

How to get ready for a marathon

5. 

Who runs just for fun?

 

6. 

Can the landscape help?

A. 

Many cities in the United States hold marathons. The city of Chicago, Illinois, has its marathon once a year. The running area in Chicago is almost absolutely flat. The scenery is amazingly beautiful. This fact has helped some runners set some of the world’s fastest times there. Many of them hope to go back again.

  

B. 

Some people know that they have no chance of winning but they participate anyway. They are not officially registered for the race - they just start running with the crowd. These runners are called “bandits.” Many of them finish the race hours after the serious runners but they are happy to cross the finish line anyway.

  

C. 

An important battle took place in Marathon in Greece more than two thousand years ago. Greece’s army won the battle. A Greek runner was sent to Athens to announce the victory. The man ran for about 40 km at top speed. He announced his message. Then he fell to the ground and died. In memory of the great runner a marathon was included in the Olympic Games.

 

D. 

Recently, a British writer and journalist, Mario Roter, ran in a marathon. He thought it would be fun to write an article about what people felt during the race. Later he said that running forty-two kilometers was no fun. Many people agree that there is no pleasure in running a marathon, but afterwards it feels great to know that you have done it.

  

E. 

People usually start training for a marathon in early spring. They run often and gradually increase the length of their runs from eight to twelve and even to twenty kilometers. At this point it is necessary to build up the needed strength. In the months before the race, the average participant runs a total of more than eight hundred kilometers.

 

3.  Use of English

The camel was very thirsty. His last drink had been weeks ago. His feet sank in the hot sand and he _______1__CAN_________ hardly move. "When will I reach water?" he thought. "And I _______2__NOT/EAT_________ for ages." It was obvious that if the camel didn’t find any water and food soon, he ______3___DIE_________. He made a few steps toward another dune. It was easier to walk along the top of a hill, than along the bottom.  At last he ____4_____SEE_________ something green in the distance. Was it a mirage or an oasis? He hoped for the best and the hope helped _____5____HE_________ move faster. Soon, that distant green colour turned into real trees and grass. There ______6___BE_________ a small stream of water and some palm trees that gave shade. Their wide _______7__LEAF_________ could protect the camel from the sun's rays.

David Livingstone

David Livingstone was an explorer, missionary, and anti-slavery fighter. He became a ______8__ hero of the 19thcentury for his discoveries in Africa.

David Livingstone was born in 1813 in Scotland, and grew up with several brothers and sisters in a __9______ room in a gloomy building for the workers of a cotton factory. To support his family, he ___10____working at the cotton mill as a child. The work was dull and monotonous, but it taught him patience and sympathy with those who __11_____ hard. Though he had twelve-hour working days, David _12_______ at school during the evenings and weekends. Later, he started studying medicine in Glasgow and completed his ____13____medical studies in 1840 in London.

In the official role of a ‘medical missionary’, he set off for Africa, arriving in Cape Town, South Africa, in 1841.

Exploring Africa, Livingstone went north and ____14____ across the Kalahari Desert. He came upon Lake Ngami and, later, the Zambezi River. Livingstone was the __15______European to see the famous Zambezi falls, which he renamed Victoria Falls, after Queen Victoria.

A single

B started

C first

D great

E worked

F medical

G walked

H studied

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ann.

 … I am doing a project about the life of modern teenagers in different countries. Will you help me and answer some questions …

…What time do you usually come back from school?  What do you like to do in your free time? How many foreign languages would you like to speak, and why?  ...  

 Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100120 words. Remember the rules of letter writing.

 



Предварительный просмотр:

Итоговый тест для 7 класса (углубленный уровень) .

  1. Listening A

Listen to the story “Marie Curie  the Greatest Woman-Scientist” and put tick in the right column.

  • with honours- с отличием
  • a governess-гувернантка

True

False

1

Madame Curie was born in Paris, France.

2

She was brought up by her father.

3

She was interested in experiments when she was at school.

4

Marie was a bad student at college.

5

After college she began working in a laboratory.

6

Later on she went to Paris to study chemistry.

7

Marie and Pierre Curie discovered radium.

8

Their work was never rewarded.

Listening  B. Вы услышите 4 коротких диалога. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. В задании есть одно лишнее место действия.

1) in the office

2)  at the concert

3)  in the food store

4)  at the restaurant

5)  at the car race

Диалог

A

B

C

D

Место действия

  1. Reading .   Выберите правильный ответ.

Surfing

          Surfing is unusual and difficult, it’s more an art than a sport. It’s not one of the sports where you meet your friends or you may depend on their help. In surfing you are absolutely on your own with something very fast and complicated.

          A great number of people don’t understand this sport. For them surfing is climbing a board and riding a wave into the beach. Un fact, one fights with a wave and controls it. To achieve this control one needs some special techniques. You should be able to turn at a proper angle (угол) , to slow down, etc. It is important to move around the board, to use your body weight to make the board  work for you. All the time you should face the wave thinking over what you are going to do next.

      Speed (скорость) is the most exciting thing in surfing. In the fastest part of the wave the board moves nearly 45 kilometers an hour.

     Nowadays surfboards are light and made of modern materials. They are different from old long, narrow and heavy boards of the past when Captain Cook first saw them in Hawaii in 1778.

  1.  In surfing you____your friends.
  1. meet  b) don’t meet  c) sometimes meet
  1. _____understands surfing.
  1. everyone   b) every child   c) not everyone
  1. You need special techniques to ____the wave.
  1. control   b) stop  c) turn
  1. A surfboard rider uses his ____to ride waves.
  1. hands   b) shoulders  c) body weight
  1. In surfing speed is ____.
  1. exciting     b) dangerous   c) un pleasant
  1. The original surfboards were used by ____.
  1. Captain Cook   b) individuals   c) Hawaiians
  1.  Surfing is a sport for ____.

individuals   b) companies   c) friends

  1. Reading.  Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами АE и заголовками 16. В задании есть один лишний заголовок. 

1. 

Geography

2. 

Famous people

3. 

Population

   

4. 

Education

5. 

Sports

6. 

Holidays

A. 

The United States is the second largest country in North America after Canada. It is washed by the Atlantic Ocean in the east, by the Pacific Ocean in the west and by the Gulf of Mexico in the south. The country is so big that there are four standard time zones. It also possesses many islands in the Pacific Ocean and Puerto Rico and the Virgin Islands in the Atlantic. The USA has the third largest population in the world (after China and India). 

B. 

The American Dream, the hope for a better life in a new country, has attracted people from all over the world. Most of them leave their homeland because they are poor and have few opportunities. Some are forced to leave because of famines and civil war; others come for religious freedom. There are nearly 250 million people living in the USA. 10% are Spanish-speaking people than people of Asian and Pacific Island origin.

C. 

Each September, more than fifty million students between the ages of five and seventeen start the new school year. Students attend classes for an average of five hours a day, five days a week, and they have homework assignments to complete after school and on weekend. Many students sign up for after-school programs at their school or nearby. Sports are very popular. There are children’s baseball, soccer, football, and basketball teams in almost every school. 41% of high school graduates go to college.

D. 

This day celebrates Christopher Columbus’s arrival in the Americas in 1492. As Columbus was Italian, working for Spain, Columbus Day is especially important for many Italian-Americans and Hispanic-Americans. Since 1971, the holiday has been commemorated in the U.S. on the second Monday in October. Officially, the people of the USA are invited to celebrate the anniversary of the discovery of their country with church services and other activities. In some towns and cities, special church services, parades and large events are held.

E. 

Most Americans enjoy sports – both playing sports themselves and watching their favourite teams and competitions. Children are encouraged to participate in sports at an early age. The rivalry between high schools and colleges in sporting events goes right through the school year from football in September to track and field in June. Sports are important in college. Students who show talent in a sport like tennis, track and field, swimming, football, or basketball can apply for sports scholarships.

A

B

C

D

E

3.Use of English. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк.

1

Tracey was very unhappy and scared. She was starting a new school.

“I __________________ to go to school today,” Tracey told her father.

NOT/WANT

2

“I understand, Tracey,” he said. “Starting a new school can be very difficult. But you have to.”

A month before __________________ family had moved to a new town and everything was still new and strange for Tracey.

THEY

3

Dad smoothed Tracey’s hair down and __________________ her a little hug,

GIVE

4

“When your classes __________________ over, I’ll pick you up, ok?”

BE

5

When Tracey got to school and looked at the big building, she thought, “I wish I __________________ run away,” but she knew it was impossible.

CAN

6

She took a deep breath and walked up the steps to school. She went straight into her __________________ grade classroom.

FIVE

7

“That must be Tracey,” “Hello, Tracey!”, “Welcome, Tracey!” the __________________ in the room welcomed her.

CHILD

8

Everyone seemed friendly and Tracey felt a little __________________.

GOOD

9

The father picked her up after school. “How was your day?” he asked. To his surprise Tracey answered that she __________________ her new school.

“You are a brave girl,” her father said. “I’m proud of you.”

LIKE

Put in the article where necessary (a, the, -)

10. Let’s have _____swim. 11. _____sun is shining brightly and it is very hot. 12. John likes to go for ____walk in (13) ____evening and he always has (14)____good time. 15. ____next train to (16) ___ Glasgow is at four.

4. Writing.

You have 20 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ben.

… I am very busy now preparing for my exams, but yesterday I went to the cinema with my friends. We saw a new film about Sherlock Holmes. You’ve probably seen it, too. …

…What kinds of films do you like? Where do you prefer watching films  in the cinema or at home and why? What would you make a film about if you had a chance?…

 

Write him a letter and answer his 3 questions. Write 100 words. Remember the rules of letter writing.



Предварительный просмотр:

Кодификатор элементов содержания итогового контроля по английскому языку

для 7 класса  (углубленный уровень)

Цель контроля: проверить качество усвоенных знаний обучающихся  за учебный год   и определить  соответствие уровня обученности  учащихся на конец  учебного года  7-го класса.

Тест состоит из 4-х заданий по материалу УМК Афанасьевой, Михеевой 7 класс, текст составлен в  формате ГИА.

№п/п

Код раздела

Элементы содержания, проверяемые тестовыми заданиями

1.

Aудирование

Уметь:

—  Понимать основное содержание несложных аутентичных

текстов, относящихся к разным коммуникативным типам речи (сообщение/рассказ); Использовать языковую догадку, контекст.

(Текст “ Marie Curie the greatest Woman-Scientist”; Тест 2 в формате ОГЭ-соотнести заголовки с местом действия ) 20 минут

2.

Чтение

Уметь:

— выборочное понимание нужной информации из текста

  (просмотровое/поисковое чтение).

-тест 2 в формате ОГЭ :соотнести заголовки с абзацами текста.

Время выполнения: 20 минут

3.

Лексико-грамматический тест

Лексическая сторона речи:

ЛЕ по темам за курс 7-го класса (в формате ОГЭ) 20 минут

Грамматическая сторона речи:

-  Артикли

-  Конструкция Conditional 1;

-  Группа времен Simple;

- Согласование времен;

- Конструкция I wish…

- Правила словообразования.

4.

Письмо

— писать  личное  письмо без образца

(отвечать на три вопроса ) объем 100 слов . 20 минут 

 Максимальное число баллов за задания

Аудирование

12

Чтение

12

Лексика и грамматика

16

Письмо

10

Всего:

  50 баллов

Работы оцениваются по аналитической шкале:

Оценка «5»

(84-100%)

Оценка «4»

(65-83%)

Оценка «3»

(41-64%)

Оценка «2»

(0-40%)



Предварительный просмотр:

ОТВЕТЫ (итоговый  тест, углубленный уровень, 7Г)

  1. Listening

1-F,  2-T, 3-T,  4-F, 5-F, 6-T,7-T,8-F

A-  4 , B-2   , C-5  , D-1  

  1. Reading

1-b, 2-c, 3-a, 4-c, 5-a, 6-c, 7-a.

  1. 1, B- 3, C- 4,D- 6,E- 5

  1. Use of English

1

don’t want

2

their

3

gave

4

are

5

could

6

fifth

7

children

8

better

9

liked

10

a

11

The

12

a

13

The

14

a

15

the

16

-

  1. Writing. (10 sentences).

Всего 50 баллов.

Оценка «5»

(84-100%)

Оценка «4»

(65-83%)

Оценка «3»

(41-64%)

Оценка «2»

(0-40%)



Предварительный просмотр:

Промежуточный контроль для 10 класса (базовый уровень).

Раздел 1. Listening

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между

высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными

в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное

соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее

утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы

в таблицу.

1. I try not to miss anything in the cinema.

2. It is possible to create the cinema atmosphere without going out.

3. Movie stars are very attractive.

4. The best moving pictures are in our heads.

5. When thinking about cinema I remember an accident.

6. Stage provides me with more exciting experiences than screen.

7. It feels good to make a dream come true.

А

В

С

D

E

F

  1. Reading

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

Lots of fun in Cardiff

As you would expect of a capital city, Cardiff offers a huge choice of exciting sport and entertainment throughout the year.

Every March the city celebrates St. David, Wales’ patron saint, with parades and music. August sees the International Festival of Street Entertainment, with the heart of the city A __________. Family fun days in the parks and at the waterfront are part of this sensational summer scene. Brass and military bands are often to be seen on Cardiff’s streets. Between May and October the world’s only seagoing paddle steamer cruises from Cardiff’s seaside resort.

In autumn the fun continues with Cardiff’s Festival of the Arts B __________. Music is at the centre of the festival, with international stars C __________. Christmas in Cardiff is full of colour and festivities. The truly spectacular Christmas illuminations have earned Cardiff the title of “Christmas City”. And there is entertainment for all the family, D __________.

There is always something happening in Cardiff. The BBC National Orchestra of Wales and Welsh National Opera can both be heard here. Cardiff previews many London “West End” shows E __________.

The city’s range of accommodation facilities is truly impressive, F __________. And with a city as compact as Cardiff there are places to stay in all price brackets.

 

  

1. 

joining some of Wales’ most talented musicians

2. 

having their summer holidays in Cardiff

3. 

beating with dance and theatrical performances

4. 

from pantomimes to Christmas tree celebrations

5. 

which features music, film, literature and graphics

6. 

from international names to family-run guest houses

7. 

that usually attract hundreds of theatre lovers

A

B

C

D

E

F

  1. Use of English
  1. You are really late! I …. for you for over an hour.
  1. Have waited   B) was waiting  c) have been waiting
  1. Ian was … at a man across the street, trying to remember where he knew him from.

A ) staring   B)inspecting   C) seeing

  1. Harry is very … to his friends and will never disappoint them.
  1. сaring  b) patient  c) loyal
  1. Our teacher made the whole class …back after school.
  1.  To stay  B) stay   C) staying
  1. My father is keen … fishing.
  1. In   B) on   C) at
  1. Remind me_______(walk)  the dog.
  2. My sister must _______(study) hard because she wants to decome a doctor.
  3. My friend is crazy __________snowboarding.
  1. on   B) about   C) in
  1. Extreme sports are becoming very popular ____teenagers.
  1. with   B) for   C)on
  1. They say I look ____my mum.
  1. At     B) on    C) after

11

He is a well-________man in a community.

RESPECT

12

This actor is very________ in England.

FAME

13

I hope you have a fast ________.

RECOVER

14

When did the two countries sign this ________?

AGREE

15

James has got a very good University _________.

EDUCATE

  1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Jerry who writes:

… I wish I could have gone to Sochi for the Winter Olympics. It seemed to be such an exciting sports festival! What kind of international event would you like to visit and why? What sports are you fond of and do you play them yourself? What’s your PE class at school like, and how do you like it?

Oh, yes. I got a wonderful book as a birthday present…

Write a letter to Jerry.

In your letter

-              answer his questions

-              ask 3 questions about his new book

Write 100140 words.

Remember the rules of letter writing.



Предварительный просмотр:

Кодификатор элементов содержания промежуточного контроля по английскому языку

для 10 класса  (базовый  уровень)

Цель контроля: проверить качество усвоенных знаний обучающихся  за первое полугодие    и определить  соответствие уровня обученности  учащихся 10-го класса.

Тест состоит из 4-х заданий в формате ЕГЭ (подобранных из Открытого банка данных ЕГЭ) и сборника тестов Spotlight и соответствует пройденному тематическому материалу    УМК Spotlight (10 класс).

Контрольная составлена на 1 академический час.

№п/п

Код раздела

Элементы содержания, проверяемые тестовыми заданиями

1.

Aудирование

Уметь: Понимание на слух основного содержания несложных звучащих текстов монологического и диалогическогохарактера в рамках изучаемых тем (прогноз погоды,объявления, программы теле- и радиопередач, интервью,репортажи, фрагменты радиопередач)

10 минут

2.

Чтение

Уметь:

— Полное и точное понимание информации прагматических текстов, публикаций научно-популярного характера,отрывков из произведений художественной литературы Время выполнения: 10 минут

3.

Лексико-грамматический тест

Лексическая сторона речи:

ЛЕ по темам за курс 10-го класса (в формате ЕГЭ) 10 минут

Грамматическая сторона речи:

-  Предлоги в конструкциях keen on, good at;

-  Лексика разделов 1-3

- Группа времен Perfect, Perfect Continuous

- Инфинитив

- Правила словообразования прилагательных и существительных

4.

Письмо

Уметь

 Писать  электронное письмо  без образца

(описывать событие ) объем 80-90  слов . 10 минут 

 Максимальное число баллов за задания

Аудирование

7

Чтение

7

Лексика и грамматика

10

Письмо

10

Всего:

  34 балла



Предварительный просмотр:

КЛЮЧИ 10 класс

Аудирование     274516

Чтение 6 баллов 351476

Грамматика и лексика 15 баллов

2 А

3 С

4 B

5 B

6 to walk

7 study

8 B

9 A

10 C

11RESPECTED

12 Famous

13 RECOVERY

14 Agreement

15 Education

Письмо 6 баллов по системе ЕГЭ

Всего: 33 балла



Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа для 8-го класса ( углубленный уровень)

Listening

  1.  Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: В задании есть одно лишнее место действия.

1

In a supermarket

2. 

In a restaurant

3. 

At home

4. 

On board a plane

5. 

On a picnic

A

B

C

D

Часть 2

Вы услышите разговор двух друзей. В заданиях 18 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

(Для организаторов- запись с 17 минуты по 24 минуту)

1 Linda and Sam are talking on their way to

  

 1) 

school.

  

 2) 

the theatre.

  

 3) 

the cinema.

2 Linda and Sam are

  

 1) 

neighbours.

  

 2) 

classmates.

  

 3) 

relatives.

4 At present, Sam’s family has

  

 1) 

a dog.

  

 2) 

a cat.

  

 3) 

a parrot.

5 Next weekend Linda is going to

  

 1) 

visit Sam’s place.

  

 2) 

go to her relatives in New York.

  

 3) 

spend time with her family.

6 Sam’s mother is 

  

 1) 

a cook.

 2) 

a scientist.

 

 3) 

a housewife.

Reading

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами АD и заголовками 15. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. 

Exploring wildlife

2. 

Active pastimes

3. 

The symbols of Florida

   

4. 

Life on a beach

5. 

A family holiday resort

A. 

Florida has always been very popular with tourists from different parts of the world. It presents a lucky combination of pleasant climate and man-made attractions. Thousands of parents and their children go there in search of fun, sun and entertainment. They enjoy theme parks like the Walt Disney World Resort and the Sea World Resort, numerous movie studios, water parks, pools and other facilities. 

 

 

B. 

Florida provides an opportunity for adventure on both land and water.  There are many types of unique wildlife, including dolphins and whales, deer and black bears. Tourists can enjoy African wildlife in a huge park in Tampa Bay. Giraffes, lions and zebras walk through the park’s grounds. Tourists can watch the animals in the wild and take photos. It goes without saying all kinds of hunting are strictly prohibited. 

C. 

Besides all of this, Florida is also an extremely popular seaside resort. One of its beaches was called the safest bathing beach in the world. The range of facilities for holidaymakers is also impressive –from banana riding to renting boats for fishing and dolphin watching. Numerous cafés offer tourists excellent service, tasty seafood and a vast variety of drinks to cool down on a hot day. 

D. 

The warm summers and mild winters make Florida an ideal place for different sports like boating, diving, surfing and water skiing. Not only are water sports popular  lots of people go there to play golf and they even plan their vacations around golfing! There are more golf courses in Florida than in any other state of the USA. There are state and private courses within a short driving distance of each other.

  

 

A

B

C

D

 

Задание-2  

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 1–8  соответствуют содержанию текста (1 True), какие не соответствуют (2 alse) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3  Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

School uniform

A great fight still goes on. The question is: should students wear school uniform? As with most things, there are two sides to the debate. Some people say that all schools should introduce uniforms. Others are sure that school uniforms are old-fashioned. However, both arguments have experts on their side. There is no clear answer. Let's look at the pros and cons of it.

Many experts believe that students who wear school uniforms study much better than those who don’t. This is because you don't have to worry about what you are wearing each day. As a result, your attention improves and you learn to concentrate better on your studies. Wearing a uniform in calming colours makes you feel more serious and responsible.

They say if you wear a uniform then you won't behave in a violent or inappropriate way at school. A uniform is a rule and rules must be obeyed. Research showed that students in uniforms don't play as many tricks on their classmates, tease or bully them as much as their casually dressed mates.

Everyone wants to look their best and better than their classmates. Everybody wants to be popular and wear the latest fashions. However, not all students have enough money to buy stylish clothes. Uniforms make them all equal, social differences are not seen. No one wears expensive brands. Everyone wears the same thing, exactly the same brand. With a uniform, there is less competition in class.

School uniforms, however, are not always cheap for parents, especially if there are two or more children in a family and they all go to school. Parents can't buy any skirt or trousers they want. They can't shop in the sales either. What is more, many schools have several uniforms such as an everyday uniform, a formal uniform for special events and a uniform for P.E. classes.

Students in uniforms look the same. Uniforms don't give students individuality so they have to look for other opportunities to express themselves. For example, they might start using make-up early, behaving badly or wearing bright accessories as a reaction against it. It’s not the answer.

Finally, there's comfort. Lots of students complain that they feel uncomfortable when they wear uniforms in class. Some children have sensitive skin and like to wear 100% cotton clothes. Uniforms are often made from synthetics, such as polyester which is harmful for a child’s skin, especially if the child spends the whole day at school.

And we are back to the question: to wear or not to wear? You decide.

1. There are different opinions about school uniform.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

2. A school uniform can improve students’ marks.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

3.Grey is the best colour for a school uniform.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

4.A uniform makes students aggressive.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

5.Fashion designers create collections of school uniforms.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

6. Uniforms can be expensive for parents.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

7. Students in uniforms try to find ways to look different.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

8 All uniforms are made of natural materials.

  

 1) 

True

  

 2) 

False

  

 3) 

Not stated

Use of English

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 115, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию .

Once there were four children whose names were Peter, Susan, Edmund and Lucy. This story happened to _______(1)__THEY_________ when they had to leave their home city, London, during the war. They ____(2)_____SEND_________ to the house of an old Professor who lived in the country, ten miles from the nearest railway station. He ______(3)___NOT/HAVE_________ a wife and he lived in a very large house with a housekeeper. He himself was a very old man with white hair which grew over most of his face as well as on his head. The children liked him almost at once. Only Lucy, who was the _____(4)____YOUNG_________ of them, felt a little afraid of him.  On their _____(5)____ONE_________ evening, after dinner, they said good night to the Professor and went upstairs. It was the largest house they had ever seen, so Peter suggested exploring it in the morning. When the next morning came, there was a steady rain falling.
"I wish the weather ______(6)___
BE_________ more cheerful!" said Edmund.
"Stop complaining, Ed," said Susan. "I think the weather ___(7)______
IMPROVE_________ soon."
"We were going to explore the house," Peter reminded them.

_________________________________________________________________________

Last year my friend Mia and I went on holiday to Thailand. We stayed in a ________(8)_FAME_________ resort which is popular with tourists. We were very ________(9) _LUCK_________ with the weather and we spent most of our days on the beach. The ocean was _____(10)___FANTASY__________ – the water was clear and warm.  Thailand is a former French colony and that’s why French is very popular there. Mia was delighted with this fact because she learns French, she wants to be a ________(11)_TEACH_________ of French, and she was able to practise the language there. She is also interested in architecture and she found some fine examples of the French colonial style in Thailand. It was an ____(12)_____FORGETTABLE_________ trip for me too. I am a photographer and I took lots of pictures of people and nature.

Writing

You have received a letter from your Englishspeaking pen friend, Ben.

… I enjoy travelling, and I travel a lot with my family.

…Do you like travelling, why? Where would you like to go? What is your favourite means of transport, why? ...

Write him a letter and answer his 3 questions. Write 80100 words. Remember the rules of letter writing.



Предварительный просмотр:

Кодификатор элементов содержания итогового контроля по английскому языку

для 8 класса  (углубленный уровень)

Цель контроля: проверить качество усвоенных знаний обучающихся  за учебный год   и определить  соответствие уровня обученности  учащихся на конец   учебного года  8-го класса.

Тест состоит из 4-х заданий в формате ОГЭ (подобранных из Открытого банка данных ОГЭ) и соответствует пройденному тематическому материалу    УМК Афанасьевой, Михеевой  (8 класс).

Контрольная составлена на 2 (академических) часа  минут.

№п/п

Код раздела

Элементы содержания, проверяемые тестовыми заданиями

1.

Aудирование

Уметь:

—  Понимать основное содержание несложных аутентичных

текстов, относящихся к разным коммуникативным типам речи (сообщение/рассказ); Установите соответствие между высказываниями и утверждениями. Использовать языковую догадку, контекст.

20 минут

2.

Чтение

Уметь:

-  чтение с общим пониманием (соотнести заголовки с отрывками текста);

— выборочное понимание нужной информации из текста

  (просмотровое/поисковое чтение).

. Определите, какие из приведённых утверждений соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, (3 – Not stated).

Время выполнения: 20 минут

3.

Лексико-грамматический тест

Лексическая сторона речи:

ЛЕ по темам за курс 8-го класса (в формате ОГЭ) 20 минут

Грамматическая сторона речи:

  1. формы местоимений;
  2. Passive Voice Past;
  3. Past Simple;
  4. Степени сравнения прилагательных;
  5. Порядковые числительные;
  6. Конструкция  I wish;
  7. Future Simple в сложных предложениях;
  8. Правило словообразования прилагательных –ous;
  9. Образование прилагательных –y;
  10.  Словообразование прилагательных –tic;
  11.  Словообразование профессий, рода занятий –er;
  12.  Словообразование отрицательных прилагательных un-

4.

Письмо

Уметь

 Писать  личное  письмо без образца

(отвечать на три вопроса ) объем 80-100  слов . 20 минут 

 Максимальное число баллов за задания

Аудирование

10 (20 минут)

Чтение

12 (20 минут)

Лексика и грамматика

12 (20 минут)

Письмо

10 (20 минут)

Всего:

  44  балла

В связи с тем, что все задания данной пистменной части составлены из базы данных ОГЭ и соответствуют по содержанию на 100% экзамену ОГЭ, работы обычно оцениваются по шкале ОГЭ

Оценка «5»

(84-100%)

Оценка «4»

(65-83%)

Оценка «3»

(41-64%)

Оценка «2»

(0-40%)

Но в связи с тем, что ученики обучаются только в 8-м классе, а не в 9-м, работы могут оцениваться по адаптированной шкале:

Оценка «5»

(74-100%)

Оценка «4»

(55-73%)

Оценка «3»

(31-54%)

Оценка «2»

(0-30%)

Оценивание работы по более высокой шкале  требует составление другого теста, составленного на основе базового уровня.

Ключи:

Listening

Часть 1

A

B

C

D

2

3

5

4

Часть 2

1-2

2-2

3-3

4-1

5-3

6-2

Reading

Часть 1

A

B

C

D

5

1

4

2

 

Часть 2

  1. T

2-1 T

3- 3 NS

4-2 F

5-3 NS

6-1 T

7-1 T

8- 2 F

Use of English

1-them

2- were sent

3- didn’t have

4- youngest

5- first

6-was

7-will improve

8-famous

9- lucky

10- fantastic

11- teacher

12-unforgettable

Writing оценивается по требованиям ОГЭ-10 баллов.

Всего баллов

Аудирование-10

Чтение-12

Лексика и грамматика-12

Письмо-10

Всего: 44 балла



Предварительный просмотр:

Промежуточный контроль для 9Г класса (углубленный уровень). Вариант 1.

Listening. Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

  

1. 

In a museum

2. 

At school  

3. 

In a shopping centre

4. 

In a street

5. 

At home

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

 

The speaker talks about

  

1. 

the disadvantages of a career in movies.

2. 

how films are used in class.

3. 

why happy endings are important.

4. 

his/her film-making task.

5. 

his/her taking part in a film.

6. 

a film that changed his/her life.

.

Вы услышите разговор студента языковой школы и хозяйки дома, в котором он живёт. В заданиях38 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

 

3)How many people are there in Max’s group?

  

 1) 

Ten.

  

 2) 

Nine.

  

 3) 

Five.

4)What class did Max enjoy most today?

  

 1) 

Conversational English.

  

 2) 

Writing Skills.

  

 3) 

General Grammar.

5)What sports facilities does the school offer to the students?

  

 1) 

A gym.

  

 2) 

A swimming pool.

  

 3) 

A tennis court.

6)What meals does Max have with his host family?

  

 1) 

Breakfast.

  

 2) 

Breakfast and lunch.

  

 3) 

Breakfast and dinner.

7)How does Max get to his school?

  

 1) 

On foot.

  

 2) 

By bus.

  

 3) 

By tram.

8)What place of interest does Max want to see this weekend?

  

 1) 

The Amusement Park.

  

 2) 

The historical city centre.

  

 3) 

The City Zoo.

 

 

Reading

Задание 9 № 1368

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Architectural heritage

2. The mystery of the name

3. The district of crafts

4. The souvenir street

5. Similar yet different

6. Literary landmarks

7. A fashionable place to live in

8. An open-air studio

 

 

A. Arbat Street is one of the most famous pedestrian streets in the historic centre of Moscow. In the 17th century the area was popular with carpenters, silversmiths, bakers and skilled people of other trades. They lived there and ran their businesses — there were lots of workshops and small stores on the ground floors of the houses. Nowadays, the Arbat's side streets show evidence of their past with names that describe various trades or products.

 

B. In the 18th century the Arbat became popular with Moscow's upper class, who enjoyed walking there and visiting the local cafés. There were hardly any workshops there then. The Arbat became a popular residential area that attracted Moscow nobility. The whole street was built up with private residences of wealthy Russian families – the Dolgorukiys, the Golitsins, the Tolstoys, the Sheremetyevs and others. It became the most stylish and desirable place to live.

 

C. Famous poets, thinkers, musicians and actors contributed to the Arbat’s charm. Alexander Pushkin and his wife lived there, in house number 53. Later the mansion was turned into a museum. One of the houses on the adjoining lane belonged to Leo Tolstoy. Over a century later, Bulat Okudzhava, the famous poet and bard, lived in house number 43. Today his statue stands on the corner of the side street.

 

D. The name Arbat does not sound like a Russian word and actually the original meaning of the place name is unknown. There are several hypotheses. Some linguists state that the name comes from the Arabic word meaning 'suburb' or

'outskirts'. Another hypothesis links the word Arbat with the Tatar word arba, i.e. "cart". However, both theories are disputed.

 

E. Until the middle of the 20th century, the Arbat remained a part оf the main road frоm the Moscow Kremlin westwards. Іn the 1960s, а parallel road, the New Arbat was built, аnd the traffic was rerouted. The New Arbat, wіth іts wide sidewalks, has nо side streets, which was more convenient for drivers and safer for pedestrians. Twо decades later, the New Arbat took all the traffic and the Arbat wаs made іntо the fіrst pedestrian zone іn Moscow. Іn order tо avoid confusion wіth the New Arbat, people began tо refer tо the Arbat аs the Old Arbat.

 

F. To tourists, the area of the Arbat is a nice combination of cosy little side streets with the buildings representing different epochs. There, one can find an unusual looking house in the shape of two interlocking cylinders with more than 60 six-sided windows. It was built as an experimental house by the Soviet architect Konstantin Melnikov, a famous representative of Constructivism.

 

G. At both ends of the street, you'll often see artists sketching portraits. There's no need to go into a workshop – just choose an artist and take a seat. The artists have all they need at hand. Anyone can have a charcoal portrait of themselves or a caricature drawn. There's no fixed price for the work — you can bargain.

 

Текст

A

B

C

D

E

F

G

Заголовок

       

       

       

       

       

       

       

Mary Seacole

 

The name of a British nurse, Florence Nightingale, is well-known all over the world. She is famous for her selfless work during the Crimean War in the middle of the 19th century. However, the name of another nurse, Mary Seacole, who was called ‘the black Florence Nightingale’, is unfairly forgotten.

Mary was born in Kingston, Jamaica in 1805. Her father was a Scottish officer, and her mother was a free born black Jamaican woman. Mary’s mother kept a boarding house for invalid soldiers. Though Mary’s mother had no formal education, she was a great expert in herbal remedies. She used herbs to cure sick and wounded soldiers. Mary learnt a lot from her.

In 1836, Mary married Edwin Seacole, an English officer. The couple travelled a lot. During their trips to the Bahamas, Haiti, and Cuba, Mary discovered some new effective remedies the local people used for cholera and fever. After her husband’s death in 1844, Mary gained further nursing experience during a cholera epidemic in Panama. After returning to Jamaica, she cared for yellow fever victims. Though Mary had never had any formal qualifications, her fame as a medical practitioner grew. She learned everything through practice and soon even carried out operations on people with knife and gunshot wounds.

In 1853 the Crimean War started. Mary offered her services as a volunteer nurse but her application was rejected due to prejudice against women, especially black women. So Mary decided to go to the Crimea on her own and at her own expense.

Mary started up a business called the British Hotel, that others referred to as “Mrs Seacole’s Hut”. It was only a few miles from the battlefront. “Mrs Seacole’s Hut” operated as a general store, a restaurant and a hotel. Here she sold food and medicines and ran a canteen for the soldiers. She often provided free medicines to soldiers who were not able to pay.

Mary regularly went out to the front line to help the wounded soldiers, often putting her own life in danger. She treated wounded soldiers from both sides and often did it while the battle was still going on.

When the war was finished, Mary came back to London as a famous person. But she was completely bankrupt. The British newspapers started a public campaign to raise money for her. The mass media’s initiative was supported by the Royal family, British officers and soldiers. Mary was rescued from poverty.

In 1857 Mary Seacole wrote her autobiography called ‘The Wonderful Adventures of Mrs. Seacole in Many Lands’. The book was the first travel memoirs ever published by a black woman. It became a bestseller and the income allowed Mary Seacole to live the rest of her life in comfort in London, until her death in 1881.

Sadly, Mary Seacole was completely forgotten after her death. However, in recent years there has been a renewed interest in her life and her achievements.

10. Задание 10 № 1358

Mary Seacole was Florence Nightingale’s closest friend.

 

1) True

2) False

3) Not stated

11. Задание 11 № 1359

Mary’s husband was against her nursing career.

 

1) True

2) False

3) Not stated

12. Задание 12 № 1360

Mary Seacole had a Diploma in Medicine.

 

1) True

2) False

3) Not stated

13. Задание 13 № 1361

During the Crimean war, the British authorities employed Mary Seacole as a nurse.

 

1) True

2) False

3) Not stated

14. Задание 14 № 1362

“Mary Seacole’s Hut” was the name of a military hospital.

 

1) True

2) False

3) Not stated

15. Задание 15 № 1363

Mary Seacole risked her life to help wounded soldiers.

 

1) True

2) False

3) Not stated

16. Задание 16 № 1364

“Mary Seacole’s Hut” made Mary rich.

 

1) True

2) False

3) Not stated

17. Задание 17 № 1365

Mary Seacole’s book was a success.

 

1) True

2) False

3) Not stated

Use of English

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

It was a fresh, clear morning. Pamela opened the window and looked out. Her flat was on the __________1________ (THREE) floor and she could see the busy street below perfectly well. Pamela was happy to live in the city. She came from a small village and moved to the city only two years before. Here she had a good job, a nice flat, and lots of new friends – she could not wish for a ___2_______________ (GOOD) life than now. Pamela was about to close the window when a man on the street attracted her attention. The man _______________3___ (WEAR) an old-fashioned coat and a checked cap. Pamela ____________4______ (NOT/CAN) see his face but the man looked familiar. She was sure that she _______5___________ (SEE) him somewhere before. The man looked up and Pamela recognized him. He was Old Tom, the village baker and her former neighbour.

“Hey, Pam!” he shouted to ________6__________ (SHE). “Can you let me in? The front door ___________7_______ (LOCK) and I can’t get upstairs.” “Yes, sure,” nodded Pamela. “I ______8____________ (BE) downstairs in a minute.” Though Tom’s voice sounded calm and casual, she ______9____________ (FEEL) a sudden panic. “What made him travel all the long way from the village?” she wondered.

For some reason British food does not have the best reputation in the world. A few years ago I asked a ____10________ (VISIT) to Britain about the local food. He described it as tasteless and ___11_______________ (BORE). I cannot agree with his opinion and find his words totally __12________________ (FAIR). For a start, British desserts and cakes are so good that British school children are often punished with ' no pudding' if they don't behave ____13______________ (PROPER). And apart from the desserts there are lots of fantastic traditional British dishes, including the _______________14___ (FAME) full English breakfast, mouth-watering sandwiches, and delicious soups. Britain has amazing vegetarian restaurants and all the _____15_____________ (NATIONAL) food you could possibly imagine, including Italian pasta restaurants, Indian curry houses and Japanese sushi bars. Lots of foreigners return home with much better stories about British food.

Writing

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ann.

 

.. I joined the ballet school when I was five. I love dancing and I want to become a dance teacher in the future. So I’m going to take classes at the Ballet Dance Academy one day…

...What subjects are you good at? What do you like to do in your free time? What job would you like to do in the future, and why?  ...

 

Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100120 words. Remember the rules of letter writing.

 



Предварительный просмотр:

Промежуточный контроль для 9Г класса (углубленный уровень). Вариант 2.

Listening. Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят. В задании есть одно лишнее место действия.

  

1. 

In a museum

2. 

At school  

3. 

In a shopping centre

4. 

In a street

5. 

At home

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями. В задании есть одно лишнее утверждение.

 

The speaker talks about

  

1. 

the disadvantages of a career in movies.

2. 

how films are used in class.

3. 

why happy endings are important.

4. 

his/her film-making task.

5. 

his/her taking part in a film.

6. 

a film that changed his/her life.

.

Вы услышите разговор студента языковой школы и хозяйки дома, в котором он живёт. В заданиях38 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

 

3)How many people are there in Max’s group?

  

 1) 

Ten.

  

 2) 

Nine.

  

 3) 

Five.

4)What class did Max enjoy most today?

  

 1) 

Conversational English.

  

 2) 

Writing Skills.

  

 3) 

General Grammar.

5)What sports facilities does the school offer to the students?

  

 1) 

A gym.

  

 2) 

A swimming pool.

  

 3) 

A tennis court.

6)What meals does Max have with his host family?

  

 1) 

Breakfast.

  

 2) 

Breakfast and lunch.

  

 3) 

Breakfast and dinner.

7)How does Max get to his school?

  

 1) 

On foot.

  

 2) 

By bus.

  

 3) 

By tram.

8)What place of interest does Max want to see this weekend?

  

 1) 

The Amusement Park.

  

 2) 

The historical city centre.

  

 3) 

The City Zoo.

Задание 9 

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А–G и заголовками 1–8. В ответ запишите цифры, в порядке, соответствующем буквам. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. A risky place to live in

2. In the past

3. Night guards

4. The miracle of water

5. United but varied

6. An important food producer

7. A dream state

8. Attractive to IT specialists

 

A. The United States is so big that there are six time zones. If you want to phone from Washington to Hawaii or central Alaska, there is a six-hour time difference. The geography and climate of the United States are extremely diverse. While people go to the beach in Florida, California and Hawaii, others, in Alaska and the Midwest, are wearing thick coats and trying to keep warm.

 

B. California seems to have everything – a beautiful coastline on the Pacific with beaches and a warm climate, rocky national parks and amazing skiing and snowboarding opportunities. Its largest cities, San Francisco, Los Angeles, and the state capital, Sacramento, offer cultural variety and excitement. Southern California is home to such popular attractions as Disneyland and Hollywood.

 

C. There are many reasons for Americans to move to California, but there are also reasons to stay away. Some people say it’s a great place to visit, but they wouldn’t want to live there. In recent years, there has been drought followed by flooding and thousands of people have become homeless, and the crops were ruined. Frequent forest fires have burnt the land and destroyed people’s homes.

 

D. California produces more farming products than any other American state. All kinds of fruit and vegetables grow well in the moderate climate. It is especially known for its avocados and grapes. California is not technically a "breadbasket" and it is not a top five American producer of any grain product, but it is, surprisingly, the nation's largest dairy provider.

 

E. The most famous children’s attraction in the world is in California. Disneyland occupies 85 acres, and lots of people are busy keeping it in order. Аnd not only people. After the park closes, an army of four-legged “workers” go out to do their job. It’s not common knowledge that Disneyland “employs” 200 wild cats that roam the grounds after sunset. Their job is to keep rats and mice away from the park. And during daylight hours the cats have a rest, hiding on the territory.

 

F. It is the hottest place on Earth. Yet here you can find dry lands and snowcovered peaks, beautiful sand dunes and rocky canyons. For five months of the year there is severe heat in Death Valley, and for the next seven the temperature goes down slightly. Rain rarely gets past the mountains that guard the valley. However, even this small amount of rain turns the desert into a vast colourful garden. Despite the high temperature, more than 1000 kinds of plants live within the valley.

 

G. South of San Francisco is Santa Clara Valley. It is famous because it has so many companies that specialize in computer technology. In fact the valley is better known as Silicon Valley, named after the material that computer chips are made of. There are also many research centers for computer hardware and software. Thousands of people from the US and abroad have moved to California to work in the computer industry.

 

Текст

A

B

C

D

E

F

G

Заголовок

       

       

       

       

       

       

       

Alfred Nobel

 

The name of the most well-known Swede of all time — Alfred Nobel — is famous all over the world due to the prize he established. Despite hundreds of publications about the Nobel Prize, most people know very little about the man behind it.

Alfred Nobel was born in 1833, in Stockholm, Sweden. When he was four, the family moved to St. Petersburg, Russia. Alfred studied at home with the best private tutors and quickly mastered chemistry and became fluent in English, French, German and Russian as well as his native language, Swedish. In Russia, Alfred attended neither school nor university.

Alfred left Russia at the age of 18 to take a two-year trip around Europe and to the USA. When he returned to Russia, he began working at his father's arms factory where he experimented with chemistry and explosives.

Later, Alfred Nobel expanded the business to Europe and America. He had homes in six countries complete with laboratories as he was also a workaholic. He said himself that “my home is where I work and I work everywhere”. Alfred Nobel had 93 profitable factories around the world when he died. Many of the leading industries in the chemical field today like ICI (Imperial Chemical Industries) came from companies established by Nobel. His 355 registered patents1 showed that Alfred Nobel had a wide range of interests in many fields of technology. There were experiments with imitation leather, artificial rubber and synthetic silk. Nobel tried to improve the electrical battery, the light bulb and the phonograph. He also took photographs from the air, using rockets and parachutes. Alfred Nobel was also a big letter writer, sometimes writing as many as 30 letters a day. It was not only letters that Alfred Nobel wrote. A year before his death, he published his sad novel “Nemesis” that was performed as a play in Stockholm. Nobel was full of paradoxes. He was successful yet felt hopeless. He made a fortune out of war but fought for peace. He was a faithful patriot, yet spent little time in Sweden. He was an outstanding scientist and inventor, yet had only one year of formal schooling and no university degree. He loved family life but had none of his own. His dream of a wife and children never came true.

In 1864, a deadly explosion killed his younger brother. Deeply affected, Nobel developed a safer explosive: dynamite. Soon the newspapers accused Alfred Nobel of being the “salesman of death”, even though 90 % of dynamite use was for non-violent purposes. However, Alfred Nobel himself knew that “there was nothing that could not be abused”. He never tried to defend his revolutionary invention. But Nobel was disappointed with how he might be remembered and decided to establish the Nobel Prizes to honour men and women for outstanding achievements in physics, chemistry, medicine, literature, and for working towards peace. . A prize in economics “in memory of Alfred Nobel” was added in 1969.

10. Задание 10 № 1242

Alfred Nobel spoke several foreign languages.

 

1) True

2) False

3) Not stated

11. Задание 11 № 1243

Alfred Nobel graduated from St. Petersburg University.

 

1) True

2) False

3) Not stated

12. Задание 12 № 1244

Alfred Nobel was a successful businessman.

 

1) True

2) False

3) Not stated

13. Задание 13 № 1245

Alfred Nobel was awarded a special prize for creating artificial materials.

 

1) True

2) False

14. Задание 14 № 1246

Alfred Nobel’s novel was an enormous success.

 

1) True

2) False

3) Not stated

4)

15. Задание 15 № 1247

Alfred Nobel was happily married.

 

1) True

2) False

3) Not stated

16. Задание 16 № 1248

Alfred Nobel’s dynamite was used only for military needs.

 

1) True

2) False

3) Not stated

18. Задание 18 № 1253

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.

 

Peter asked his mother to give him driving lessons. She was an instructor in a driving school, the best school in ______1_________ (THEY) town. Peter _2_________ (KNOW) that his mother could give him a hard time. She would be much __3_______ (STRICT) with him than with the other students. But Peter _____4_____ (NOT/MIND) that. He wanted to become a very good driver, which meant he should know the car inside out. His mother said she ___5_______ (ALLOW) him to join her course if he promised to fulfill all her requirements. And Peter agreed. In the morning he learnt the traffic rules in his mother’s classroom and in the evening he was in the garage studying what cars ________6_____ (MAKE) of. “It’s really important to understand how the engine __7_________ (WORK),” Peter’s mother kept saying, “When you get your driving license, this knowledge _________8_____ (HELP) you to drive responsibly.” Peter didn’t understand how the technical things could influence driving skills but he listened to his mother. “You _____9______ (LEARN) everything you need,” Peter’s mother said one day, “Now you are ready to take the driver’s seat.” Peter felt happy.

 

Lots of people enjoy spending time at the seaside. Some of them like diving very much. They say that underwater life is very____10_________ (BEAUTY). However, for most of us scuba diving is ____11_________ (POSSIBLE). Snorkeling is much easier. It is also less ___12__________ (DANGER) than diving with an aqualung. Snorkeling __13_____________ (EQUIP) contains only a special mask and a curved tube. With the mask you can see the underwater world, it has rubber straps to fit your head ________14______ (COMFORTABLE), and you use the tube to breathe. If you are not a very good ________15_______ (SWIM), the best place for snorkeling is on a reef. It’s not deep but there are lots of colourful fish.

Writing  You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ann. 

… I am doing a project about the life of modern teenagers in different countries. Will you help me and answer some questions …

…What time do you usually come back from school?  What do you like to do in your free time? How many foreign languages would you like to speak, and why?  ...  

 

Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100120 words. Remember the rules of letter writing.

 



Предварительный просмотр:

Ответы вариант-1

Аудирование

A

B

C

D

5

4

1

3

Часть 2

A

B

C

D

E

1

4

5

3

2

 

Часть 3

3-1

4-3

5-1

6-3

7-1

8-1

Reading

9- 3762518

10-2

11-3

12-2

13-2

14-2

15-1

16-2

17-1

third

better

was wearing

could not

had seen

her

is locked

shall be|will be

felt

visitor

boring

unfair

properly

famous

international

Вариант 2

Аудирование

A

B

C

D

5

4

1

3

Часть 2

A

B

C

D

E

1

4

5

3

2

 

Часть 3

3-1

4-3

5-1

6-3

7-1

8-1

Reading

9-5716348

10-1

11-2

12-1

13-3

14-3

15-2

16-2

17-1?

knew

stricter

mind

would allow

were made|are made

will help

have learned|have learnt

beautiful

impossible

dangerous

equipment

comfortably

swimmer



Предварительный просмотр:

Кодификатор элементов содержания промежуточного контроля по английскому языку

для 9 класса  (углубленный уровень)

Цель контроля: проверить качество усвоенных знаний обучающихся  за учебный год   и определить  соответствие уровня обученности  учащихся на середину  учебного года  9-го класса.

Тест состоит из 4-х заданий в формате ОГЭ (подобранных из Открытого банка данных ОГЭ) и соответствует пройденному тематическому материалу    УМК Афанасьевой, Михеевой  (9 класс).

            Письменная часть экзаменационной работы по английскому языку

состоит из четырёх разделов, включающих в себя 33 задания.

      На выполнение заданий письменной части экзаменационной работы

отводится 2 часа (120 минут) или 3 урока.

      В разделе 1 (задания по аудированию) предлагается прослушать

несколько текстов и выполнить 8 заданий на понимание прослушанных

текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела –

30 минут.

    Раздел 2 (задания по чтению) содержит 9 заданий на понимание

прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий

раздела – 30 минут.

   Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 15 заданий.

Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела – 30 минут.

    В разделе 4 (задание по письму) дано 1 задание, предлагающее

написать личное письмо. Задание выполняется на бланке ответов № 2.

Рекомендуемое время на выполнение задания – 30 минут.

Контрольная составлена на 3 часа.

ККЭ

Элементы содержания, проверяемые тестовыми заданиями

баллы

Аудирование

2.1

Понимание основное содержание несложных аутентичных

прагматических текстов / Выборочное понимание необходимой/запрашиваемой

информации в несложных звучащих аутентичных

15

Чтение

3.1

Понимание основного содержания аутентичных текстов разных жанров (ознакомительное чтение)/ Полное и точное понимание содержания несложных

аутентичных адаптированных текстов разных жанров

15

Грамматика

5.2.27

Числительные количественные, порядковые

1

5.2. 25

Имена прилагательные в

положительной, сравнительной и превосходной степенях,

образованные по правилу, и исключения

1

5.2.15

Глаголы в наиболее употребительных временны́х формах действительного залога:

Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

1

5.2.18

Модальные глаголы и их эквиваленты

(may, can/be able to, must/have to/should; need, shall, could, might, would)

1

5.2.15

Наиболее употребительные личные формы глаголов

действительного залога: Present Simple, Future Simple и

Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

1

5.2..24

Местоимения: личные (в именительном и объектном падежах, а также в абсолютнойформе), притяжательные, указательные, неопределенные, относительные, вопросительные

1

5.2.16

Личные  формы страдательного залога: Present Simple Passive, FutureSimple Passive, Past Simple Passive

1

5.2.15

Наиболее употребительные личные формы глаголов

действительного залога: Present Simple, Future Simple и

Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

1

5.2.15

Наиболее употребительные личные формы глаголов

действительного залога: Present Simple, Future Simple и

Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

1

Лексика

5.3.6

Аффиксы для образования существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing,-sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity/-ty

1

5.3.6

Аффиксы для образования прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ent, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-, un-, in-/im-

1

5.3.6

Аффиксы для образования прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ent, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-, un-, in-/im-

1

5.3.6

Суффикс -ly для образования наречий

1

5.3.6

Ааффиксы для образования прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ent, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-, un-, in-/im-

1

5.3.6

Аффиксы для образования прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ent, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-, un-, in-/im-

1

Письмо

4.3

Личное письмо в ответ на письмо-стимул

 Решение коммуникативной задачи макс.

3

4.3

Личное письмо: Организация текста.

2

4.3

Личное письмо: Лексико-грамматическое оформление текста.

3

4.3

Личное письмо: Орфография и пунктуация.

2

 Максимальное число баллов за задания

Аудирование

15

Чтение

15

Лексика и грамматика

15

Письмо

10

Всего:

  55 баллов

Шкала оценивания

 Процент

Оценка

84-100%

5

65-83 %

4

41-64 %

3

0-40  %

2